Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:50



Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zal ik een Porsche kopen? Informatie, tips aub! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Zal ik een Porsche kopen? Informatie, tips aub!
Dag,

Ik ben op dit moment aan het kijken of het reeel en haalbaar is om een Porsche te kopen.

Op dit moment heb ik een Opel Corsa uit 2000, 45.000 km op de teller. Hij is nog genoeg waard dus, ik ga hem zeker verkopen voor minimaal €5000. Dat is meteen mijn budget. Mijn vriendin betaald wegenbelasting & verzekering, onderhoud & benzine is voor beiden. Vriendin is 26j. :)

Ik zou graag een leuke auto rijden. Een betaalbare, stoere auto. En dan kom je al snel uit bij een goed onderhouden Porsche 944, type I.

Ik denk, dat als ik een dure Porsche 944, met weinig Km ga rijden, dat ik er zeker niet op achteruit ga qua kosten. Het onderhoud is meer, de benzine is meer, maar ik gok dat dit redelijk gecompenseerd gaat worden omdat ik amper verzekering meer hoef te betalen..

Ik rij weinig Km (5000-7500 per jaar).

Ik had zelf deze al op het oog:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/po ... 37709.html

Ik ga de komende paar dagen verder uitzoeken hoe en wat.. en zou graag jullie mening alvast horen!

Alvast bedankt..


17 okt 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ik zou een tijdje wachten en doorsparen tot een 968, dan heb je een véél modernere auto, met nòg betere prestaties die veel zeldzamer is.

Hoewel een 944 natuurlijk ook een prachtige wagen is!

óók als ik voor de 944 zou gaan, zou ik toch nog even doorsparen voor op zijn minst een type 2 die goed onderhouden is. Dat is vanbinnen vele malen mooier ;)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


17 okt 2006 20:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Hmm, €4500,- voor een '84er met look-a-like-turbo voorbumper en amerikaans achterbumper en BBS wielen :? Behoorlijk hoog geprijst naar mijn idee. En waar die 135kW vandaan komt is mij ook nog niet duidelijk. Standaard is namelijk 120kW.
_________________________________________
NPC 0577


17 okt 2006 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Bericht 
Kijk ook eens op het 944 forum http://www.porsche-944.nl
Daar staat veel info over de 944.


17 okt 2006 20:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ricky911 schreef:
Kijk ook eens op het 944 forum http://www.porsche-944.nl


Daar is Luuk al aan het dubbel posten :wink:


:@: Luuk :arrow: gewoon doen - Corsa verruilen voor een 944 :thumleft:


17 okt 2006 20:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Leg er even wat centjes bij en je koopt een goede type 2 :!:

Ennuh...

even hier klikken! :wink:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


17 okt 2006 20:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:


Wat wil jij met een corsa :?: :twisted: :wink:


17 okt 2006 20:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Ik zou een tijdje wachten en doorsparen tot een 968, dan heb je een véél modernere auto, met nòg betere prestaties die veel zeldzamer is.


Ik zou doorsparen tot een 928 GTS kunt betalen, nog mooier nog meer pk, of nee doorsparen tot je een aixam kunt betalen.

Wat een BS, inderdaad die opel eruit en een auto rijden die door een bocht kan. Dus Luuk go for it, maar neem even de tijd. De auto die je aanhaalt is misschien wat aan de prijs voor een qua prijs minder gewaardeerd usa auto.

Vergis je niet aan een type 1, daar kun je ook op leeglopen. Dus verdiep je even wat er zoal te koop is. 5.000 euro moet je een nette en goede auto kunnen opleveren. Zorg wel dat je net even meer dan 500 euro achter de hand hebt voor net die eerste tegenvaller.

oja en welkom natuurlijk
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 17 okt 2006 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.



17 okt 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb al mail terug van die jongen van die advertentie:

Citaat:
goedemiddag meneer,



mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,

distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.

de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar

laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.

voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.

de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn

het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.

ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou :)

met vriendelijke groet Carlos


Hoe klinkt dat..?

Even weten hoe het met de dis-riem zit..


17 okt 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
En doorsparen, tja.. dat gaat hem niet worden.

Hoe schatten jullie de kans in dat ik 2 jaar redelijk onderhoudsvrij kan rijden, als ik een top-exemplaar koop?


17 okt 2006 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 944S2
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Ik zou een tijdje wachten en doorsparen tot een 968, dan heb je een véél modernere auto, met nòg betere prestaties die veel zeldzamer is.

Hoewel een 944 natuurlijk ook een prachtige wagen is!

óók als ik voor de 944 zou gaan, zou ik toch nog even doorsparen voor op zijn minst een type 2 die goed onderhouden is. Dat is vanbinnen vele malen mooier ;)


Zou ik niet doen. Maar goed meningen verschillen.
Voor een 968 betaal je al snel een slordige 20.000 euro, terwijl je voor circa 11.000 euro een late (1991) zeer nette 944 S2 of turbo hebt die net zo snel en naar mijn smaak zeker zo mooi zijn en nagenoeg niks meer afschrijven.
Je zou af moeten wegen of de modernere looks alleen 9000 euro waard zijn :oops:

Een 944S is een mooie tussenweg tussen een reguliere 944 en een S2 of turbo maar wel redelijk zeldzaam (en zeker een mooi exemplaar)
_________________________________________
Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2


17 okt 2006 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hij hoop met de lage verzekeringskosten van de 944 de hogere onderhoudskosten te betalen.

Bij normaal rijgedrag hoe schatten jullie het verbruik in?

Ik heb nog NOOIT in een 944 gereden. Woont er niet iemand in de buurt van R'dam die zijn auto wil showen aan mij?


17 okt 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 944S2
Bericht 
Luuk schreef:
Ik heb al mail terug van die jongen van die advertentie:

Citaat:
goedemiddag meneer,



mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,

distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.

de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar

laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.

voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.

de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn

het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.

ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou :)

met vriendelijke groet Carlos


Hoe klinkt dat..?

Even weten hoe het met de dis-riem zit..


Eentje die olie rookt en "weinig" zweet ?? Ik zou zeggen NIET DOEN
Wat is weinig zweten en roken?
Over het algemeen wordt olieverbruik niet minder. Als ie gaat roken wordt het vaak wel snel meer............
_________________________________________
Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2


Laatst bijgewerkt door rse op 17 okt 2006 21:10, in totaal 3 keer bewerkt.



17 okt 2006 20:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hm, het is érg moeilijk een goed exemplaar te vinden, haha. Die witte, van die gebruiker hierboven is wél erg gaaf.. maar erg veel kilometers.

En die motor heeft pas 60dkm gereden, daar kan toch weinig aan kapot zijn?


17 okt 2006 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
niet,
tis een oude auto he
het gaat er om dat je geen grote klappers krijgt.
en veel is er inderdaad aan vervangen

Tuurlijk is die koppelingsplaat opgemeten en goed bevonden.
Maar ook 2 jaar lang?

Hoewel een beetje olie verbruik normaal is bij dit soort autos
vraag ik me wel af of rook bij vol gas een goed teken is.
Mijn mercedes verbruikt een 1 - 2 liter per 10k km
maar die walmt niet zichtbaar bij volgas.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


17 okt 2006 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heeft er iemand hier ervaring met de dealer Frawi?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 37709.html

Hij biedt veel auto's aan..


17 okt 2006 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Luuk schreef:
Hm, het is érg moeilijk een goed exemplaar te vinden, haha. Die witte, van die gebruiker hierboven is wél erg gaaf.. maar erg veel kilometers.

En die motor heeft pas 60dkm gereden, daar kan toch weinig aan kapot zijn?


Staar je daar niet blind op, 60d km afgeragd of 250k netjes gereden maakt uit. Dit is trouwens geen waarde oordeel over één van de twee.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


17 okt 2006 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 944S2
Bericht 
DeniS2 schreef:
niet,
tis een oude auto he
het gaat er om dat je geen grote klappers krijgt.
en veel is er inderdaad aan vervangen

Tuurlijk is die koppelingsplaat opgemeten en goed bevonden.
Maar ook 2 jaar lang?

Hoewel een beetje olie verbruik normaal is bij dit soort autos
vraag ik me wel af of rook bij vol gas een goed teken is.
Mijn mercedes verbruikt een 1 - 2 liter per 10k km
maar die walmt niet zichtbaar bij volgas.


Zie nu dat het volgens mij de auto van Speedy betreft of niet ??? ik ben even confused. Die wagen van Speedy met 250.000 km is geen verkeerde auto lijkt mij, maar die rookt m.i. ook geen olie.
Volgens mij heeft ie veel aandacht aan de auto geschonken. Van een "wildvreemde" zou ik in ieder geval nooit een olierokende auto kopen.
Ik heb de auto van Speedy wel eens in real life gezien en ziet er goed uit (maar ik weet even niet of je die nu ook bedoelt in je bericht over de rokende auto??ik denk het niet, toch).
Ik denk dat Antoine gewoon open en eerlijk is over de voors en tegens van de auto, dus die zou ik zeker even bekijken.
_________________________________________
Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2


17 okt 2006 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
de rokende auto is niet die van antoine / speedy

maar die staat hier wel in de vitrine. Nadeel is dan dat je je hele budget kwijt bent, je moet houden van witte velgen en een gierende v snaar :wink: (hij heeft een kevlar v snaar erop liggen voor de duurzaamheid, ik vind het alleen takke herrie maken en ik reed nog voor em.

Dat hij fier op de 944 is een feit.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


17 okt 2006 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 944S2
Bericht 
Okee,
Is dat helder.
Nou laat die olieroker maar lekker staan dan. Zijn er genoeg te vinden die niet roken, dus neem geen onnodige risico's. Iemand doet niet voor niks een wagen weg waar net een bak aan nieuwe onderdelen in is geschroefd........
Alles heeft zo een reden :!:
_________________________________________
Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2


17 okt 2006 21:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt voor de reactie's.. ;)

En die witte vind ik prachtig.. alleen die 250dkm! En dan nog die 5500 euri..


17 okt 2006 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Luuk schreef:

Ik heb nog NOOIT in een 944 gereden. Woont er niet iemand in de buurt van R'dam die zijn auto wil showen aan mij?


houd hiervoor ditsoort draadjes in de gaten. Aangezien er de vorige keer ook een audi met carbon stickers mocht komen, mag je ook met een corsa komen, kijken en luisteren
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


17 okt 2006 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10617

ken de auto verder niet
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


17 okt 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 944S2
Bericht 
Luuk schreef:
Bedankt voor de reactie's.. ;)

En die witte vind ik prachtig.. alleen die 250dkm! En dan nog die 5500 euri..


Bij de "niet turbo" 944's hoef je op de kilomterstanden niet zo kritisch te zijn. Lopen makkelijk de 300.000 over bij fatsoenlijk onderhoud en gebruik. Een 944 heeft gezien zijn leeftijd reeel gezien meestal wel 100.000 tot 150.000 gelopen (minimaal).
Een 944 is door de eerste eigenaar vaak aangeschaft als "daily driver' en heeft al snel 25 tot 30.000 per jaar gelopen in zijn eerste jaren. daarna is het wellicht een liefhebbersauto geworden met minder km per jaar.
Bij slecht onderhoud kan een auto van bijv 140.000 km vele malen slechter zijn dan een goed onderhouden wagen met het dubbele op de teller.
Je geeft aan maar 5000 tot 7500 km te gaan rijden. Dan kan je nog even vooruit hoor...................
_________________________________________
Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2


17 okt 2006 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Luuk schreef:
Bedankt voor de reactie's.. ;)

En die witte vind ik prachtig.. alleen die 250dkm! En dan nog die 5500 euri..


Het is een prijs/kwaliteitverhouding en geen prijs/kilometrageverhouding :wink:

Bij een type 1 gaat de km-teller maar tot 99.999 km, dus je weet niet (tenzij er een volledige onderhoudshistorie bijzit) of ie 60k, 160k, 260k of zelfs 360k gelopen heeft!

Een type 1 met ´slechts 60k´ op de teller zou wel héél bijzonder zijn! Die zou -bij normaal gebruik en onderhoud- in ieder geval meer dan de door mij voor mijn auto gevraagde 5,5k mogen/kunnen kosten.

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik heb er toch ook wel mijn twijfels bij!

De kilometerteller terugdraaien is trouwens ook poepie-simpel bij zo'n auto (zowel bij een type 1 als 2). Gemakkelijker is het zelfs om de gehele klokkenwinkel te vervangen. Voor ongeveer 50 euro koop je een klokkenwinkel met 160k ofzo en die bouw je er binnen een kwartiertje in. Als je dan bereid bent om 1.000 euro meer te betalen, wil ik 'm morgen wel voor je vervangen! :wink:

Kilometrage zegt helemaal niets bij een dergelijke auto! Het hangt er inderdaad -zoals hierboven al aangegeven staat- vanaf hóe er met de auto is gereden, hoe 'ie (aantoonbaar) is onderhouden, etcetera, etcetera!

Mijn auto is uit 1986. In die 20 jaar staat er net geen 250.000 km op de teller en dat betekent ongeveer 12.000 km per jaar! Vind je dat veel en/of ongebruikelijk? Dat is toch een alleszins acceptabel kilometrage?

Hoe lang je 'probleemloos' zult kunnen rijden wordt overigens slechts ten dele bepaald door het kilometrage, het onderhoud, etcetera.

Houd er rekening mee dat het auto's van respectabele leeftijd zijn en daar kan nou eenmaal altijd wel wat aan kapot gaan!

een voorbeeld:
Ik had mijn auto nog geen maand en er was door de verkoper op mijn verzoek -aantoonbaar- voor 1.500 euro aan verspijkerd en uit de AKK bleek dat het een hele goeie was en tóch liep 'ie plotseling heel warm. Meteen afgezet en de ANWB gebeld. Twee uur later stond 'ie op de autoambulance en moest de thermostaat vervangen worden. Toch weer een kostenpost van 250 euro. Niet op gerekend, maar ook niet heel vreemd...

Er worden heel wat 944's aangeboden, maar houd er rekening mee dat daar heel veel ' troep' tussen zit! Je koopt toch vaak de ellende van iemand anders.

Het vervelende van de 944 is dat deze in aanschaf nog te betalen is. Vooral ' jongelui' kopen zo'n auto dan met een (te) krap budget, rijden ermee totdat de eerste grote onderhoudswerkzaamheden eraan komen en als ze die dan niet kunnen betalen wordt de auto weer van de hand gedaan en komt dan vaak bij ' de handel' terecht.

Vaak wordt dat noodzakelijke onderhoud dan niet of niet goed/volledig gedaan en dan wordt de auto weer verkocht aan een jongeman ' die erin stinkt'. Etcetera, enzoverder, enzovoort...

Bij de 944-serie is er veel te koop, maar er zit veel kaf onder het koren!

Gratis tips:

- koop geen 944 zonder AKK (ik juich een AKK bij mijn auto zelfs toe!)
- koop alleen een 944 als je er een goed gevoel bij hebt. Dus ookal lijkt bij de AKK alles in orde, als je er geen goed gevoel bij hebt: niet doen!

Succes bij je speurtocht naar een goede 944 binnen het door jou gestelde budget. Ik vrees echter dat dat niet mee zal vallen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


17 okt 2006 22:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.