Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
996 TT motor
Vraagje:
welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?
Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?
Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)
thnx...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 okt 2006 9:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 996 TT motor
M64. Dus het blok van de 964, de 993, de GT3 en de Turbo's. Als je de verhalen moet geloven heeft het M64 blok in 964 gedaante ongeveer net zoveel olie nodig als benzine, maar in de praktijk is het misschien wel het beste blok van Porsche.
Gewoon op Porscheniveau. Erg goed dus.
|
17 okt 2006 9:27 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.
|
17 okt 2006 9:40 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
_________________________________________ Got coffee?
|
17 okt 2006 9:50 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zo is....Het is volgens mij een geheel nieuw ontwikkelde motor
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 okt 2006 18:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
De watergekoelde motor is natuurlijk een geheel nieuw ontwikkelde motor.
Kijk maar naar de oliecirculatie, carter enzovoorts. Tuurlijk blijven er elementen die Porsche eerder heeft gebruikt terugkomen in de nieuwe ontwerpen maar je kunt niet zomaar een motorblok een beetje redesignen en er een watergekoelde versie van maken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 okt 2006 19:55 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: 996 TT motor
De oude 996Turbo's hebben een carter dat afstamt van de 964, zelfs het gegoten onderdeelnummer op de carterhelften begint met 964, net als bij de GT3. Echter is het geen 964 carter, er zijn een paar gaten anders geboord en gegoten. Ook is het carter anders waar bij de 964 de ventilator geplaats is. Zwakke punten?? OK, de hitte schilden om de turboladers roesten nog al snel, net als de bobines. De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.
Met dat 'leek' valt het dus wel mee.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
17 okt 2006 20:16 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Lees gewoon even de buying guide Mich, welke ik recent gescand heb en onder leesvoer in het album heb geplaatst;
|
17 okt 2006 20:34 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Dank aan allen voor de input!!! Jullie hebben ons lichtjaren vooruit geholpen
Maar euh, toch voor de zekerheid...@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 okt 2006 21:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 996 TT motor
Hebben ze niet geleerd van de 968?
|
17 okt 2006 21:10 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja. Net zoveel kans als een lekkende keering bij een 964 of 993.
Maar ze hebben niet het probleem van de andere watergekoelde 6 cilinders.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
18 okt 2006 8:16 |
|
|