Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:43

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
964 probleem met aanjager van verwarming / kachel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 Coupé 1990 911 Carrera 1975 NPC #1972
Bericht 964 probleem met aanjager van verwarming / kachel
Wanneer je ik temperatuur regelaar instel op de laagste stand dan werkt de aanjager ok. zet ik 'm bijvoorbeeld op 18 graden of hoger dan gaat de aanjager uit. Wanneer ik vervolgens de temperatuur weer op de laagste stand zet gaat ie weer draaien.

Iemand een idee?

Maurice.

17 okt 2006 21:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Welkom in de wereld van klimaatcontrol. :lol:

Laatst bijgewerkt door Valentijn op 21 okt 2006 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2006 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
heb je het over de twee ventilatoren voor in de auto?of de van achter in de motor ruimte?het kan de voeler achter op de kachelunit zijn.
of een relais.het relais heeft meerdere standen.
als je het snel wilt weten zonder teveel tevervangen.even aan de hammer!
je schrikt altijd weer hoeveel storingen dat ding aangeeft.

gr anton964

17 okt 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
anton964 schreef:
je schrikt altijd weer hoeveel storingen dat ding aangeeft.

:roll:

Bij mijn auto geeft de hammer vrijwel nooit storingen aan, laat staan meerdere...

18 okt 2006 9:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 probleem met aanjager van verwarming / kachel
morriz74 schreef:
Iemand een idee?

Controleer even het (gerelateerde) relais dat links in de motorruimte zit :idea:

18 okt 2006 10:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
En... er zit ook een voorschakelweerstand in de zwarte buis (warme luchtaanvoer van de cabineverwarming) net na de de zwarte ventilator -stroom afwaarts- in de motor ruimte. Deze wil ook nog wel eens falen. Is lastig te bereiken.

Als deze faalt dan heb je alleen de hoog toeren van de ventiltor achterin de motorruimte. Werkt deze wel correct dan zal je ook een laag toerental vernemen...aanmerkelijk stiller.

Roi

18 okt 2006 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als ik het dus goed begrijp heeft de warme luchtaanvoer een eigen aanjager achterin. Volgens mij doet die het dan niet, ik hoor n.l. niets draaien achterin. Ik ga dit weekend op onderzoek uit.

Maurice.

19 okt 2006 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 carrera2
Bericht 
volgens mij is die ook voor de motor koeling dus lijkt me sterk dat deze defect is ,deze stuurt de warmte naar de linker wielkast en als er warmte gevraagd wordt in de wagen dan lopen vooronder het dashboard kleppen open en wordt de warme lucht door de ventilatoren voorin aangezogen.

19 okt 2006 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
@benniemelis,

Hoezo :roll: deze kan echt stuk hoor en als het niet de ventilator zelf is dan wel het relais -zoals hierboven reeds genoemd- of.....de zekering, dat was bij mij het geval. En waarschijnlijk kwam dat laatste omdat ik de wagen goed had gewassen en ik een kortsluiting heb veroorzaakt met de voorschakelweerstand.

Als je de wagen op contact zet (motor niet aan want dan hoor ik echt niets anders :cheesy: )en je gaat met de temp instelling van de verwarmingsunit in de cabine "spelen" dan moet ie op laag toeren gaan draaien. Met de aanjager aan gaat ie bij mij naar hoog toeren. En dan heb ik het nog steeds over die grote zwarte ventilator linksboven in de motorruimte.

Het klopt dat het deze zwarte ventilator i.g.v. nood ook bijspringt als de temp. van de motor te hoog oploopt (stationair in de file) maar de hoofdkoeling komt toch echt van de 12 bladige koelfan aangedreven met riem.

Lees ook dit draadje eens, zeker een raakvlak naar de genoemde onderdelen: klikkerdeklik

mvgr. & :salut:
Roi

19 okt 2006 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vanmiddag mijzelf verdiept in het probleem. Na 2 minuten was het duidelijk. De stekker van de aanjager was los. Na 'm aangesloten te hebben deed ie het weer. Alleen maakt ie een vreemd ratelend geluid. De vorige eigenaar zal 'm daarom we'll los gemaakt hebben. Wat kost zo'n ding?
Maurice

20 okt 2006 19:49
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
morriz74 schreef:
Vanmiddag mijzelf verdiept in het probleem. Na 2 minuten was het duidelijk. De stekker van de aanjager was los. Na 'm aangesloten te hebben deed ie het weer. Alleen maakt ie een vreemd ratelend geluid. De vorige eigenaar zal 'm daarom we'll los gemaakt hebben. Wat kost zo'n ding?
Maurice

Aanjager(s) voor in de koffer, of achter in het motor-ruim :?:

Morgen ff bellen met De Forum Techniker :idea:

..... die kan ze nieuw leveren, maar heeft mss ook een goede tweedehands :wink:

20 okt 2006 20:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]