Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:51

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Metallic of niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Metallic of niet?
Of smaak valt niet te twisten natuurlijk maar ik kan hier in Californie een goeie deal krijgen voor een 2006 Boxster. De dealer heeft al een voorraad 2007 modellen binnen en wil van de 2006'en af voor een mooie prijs. Oftewel zomaar 5000 dollar korting en daar hoefde ik niet eens om te vragen. De wagen is zwart en eigenlijk wil ik een blauw metallic of een zwart metallic. Deze is dus gewoon zwart. Als ik ze zo eens bekijk zie ik niet gek veel verschil met een zwart metallic maar vraag me af of metallic voordelen heeft qua kwaliteit van de lak of bij het weer verkopen? Jullie mening is welkom.

Hij staat hier te koop mocht je nieuwsgierig zijn. De prijs op de website is ex BTW (8.5%). Ik mag hem rijklaar meenemen voor $47.000.

http://stevens-creek.porschedealer.com/ ... yid=210884

18 okt 2006 6:50
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
weet je wel zaeker dat je $5000 korting krijgt, en hbe je op basis van specificaties de nieuwprijs bepaald in US???

18 okt 2006 7:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zwart uni - zie je alles op, krassen, vuil etc. zou er goed over nadenken. zelf zowel zwart metallic als zwart uni gehad. doe mij maar metallic...

18 okt 2006 7:58
Profiel
Westervoort
Bericht 
Heb beide kleuren gehad...de vorige was zwart-metallic ; hou normaal erg van metallic , maar "gewoon" zwart is veel dieper zwart. Je ziet idd alles erop, maar heeft toch mijn voorkeur.

18 okt 2006 8:35
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik vind persoonlijk 'plain black' of 'pure black' mooier bij een Porsche dan een metallic zwart of anthraciet, maar wie ben ik; ik rij een witte Porsche :lol:

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 18 okt 2006 16:38, in totaal 1 keer bewerkt.

18 okt 2006 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Mijn auto is gewoon zwart en heeft een veel mooiere diepere kleur zwart dan zwart mettalic. Als je tweedehands koopt en iemand heeft de auto door borstelwasstraten gehaald (i.p.v. lappen) dan zie je inderdaad krassen op de lak. Als je daar goed op let dan blijft gewoon zwart zeker net zo lang mooi als mettalic. Daarbij zal een schone gewone zwarte in vergelijking met een mettalic zwarte echt veel meer indruk maken. Ik hoor het bij mijn auto elke keer weer van andere mensen. Ik had laatst een kennis met een 993 TT in zwart mettalic naast mijn auto staan en die lijkt bijna grijs t.o.v. die van mij.

Gewoon doen dus. 8)

18 okt 2006 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
BTW ik heb mijn auto een Protech bejandeling laten geven. Die heeft zelfs nog een diepe glans als ie vies is :o

18 okt 2006 9:26
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Zwart.....

idd je ziet er alles op........poetst je helemaal het ongans, maar wat een kleur........geeft na een poetsbeurt echt voldoening........

18 okt 2006 10:49
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ïk heb ook altijd al een zwak voor "zwart " gehad.. :wink:

18 okt 2006 11:35
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
persoonlijk vind ik uni zwart mooier, maar wellicht wat minder praktisch inderdaad

18 okt 2006 11:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Héél mooie "kleur", ik zou er niet over twijfelen ;)

18 okt 2006 12:59
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Marcel schreef:
ïk heb ook altijd al een zwak voor "zwart " gehad.. :wink:

Ik ook!

Als auto kleur trouwens ook :wink:

18 okt 2006 13:18
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
dat het geen metalic is lijkt me een prima argument om nog eens over de prijs te onderhandelen ;)

18 okt 2006 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht 
Jeroen914 schreef:
dat het geen metalic is lijkt me een prima argument om nog eens over de prijs te onderhandelen ;)

In Europa misschien , in de US is "pure black" een zeer geliefde kleur.
Net zoals wit trouwens. Beide kleuren worden daar beschouwd als standing volle kleuren.
Elke grote Porsche dealer heeft daar wel een pure black 911 op de parking staan klaar voor verkoop.

Is voor mij trouwens ook veel mooier dan Basalt. Niets kan aan een echte zwarte tippen indien mooi onderhouden.

18 okt 2006 14:35
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Voor een auto die ik niet iedere dag zou rijden zou ik absoluut voor 'pure black' gaan. Inderdaad erg veel poetswerk maar zo verschrikkelijk mooi.

Voor dagelijks gebruik is metallic veel praktischer. Los van het vuil en poetsvegen die je minder ziet zijn ook kleine krasjes bijna niet te zien en erg snel weg te werken.

18 okt 2006 14:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Pure black met een Protech behandeling is de combinatie (ik heb geen aandelen, maar wel een behandeling gehad :D )

18 okt 2006 15:42
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jij of je wagen :roll: :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

18 okt 2006 16:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Bedankt allemaal voor jullie input, nu eerst maar eens een proefritje maken.

Wat betreft de prijs. Dat is hier een ondoorzichtig spelletje. Er zijn drie prijzen, de MSRP oftwel de Main Street Resale Price. Zeg maar de officiele adviesprijs, exclusief BTW, Delivery charge enz. Dan heb je de invoice prijs, dat is inclusief BTW, opties enz. Maar waar je altijd naar moet vragen is de best out-the-door price. Dat is het bedrag dat je feitelijk betaald en die prijs ligt over het algemeen net iets onder de MSRP prijs. Voor deze Boxster is de MSRP dus ongeveer 48000, invoice ruim 52.000 en uit de deur 47000. En andere dealer die ik sprak gaf 10% korting op de MSRP. De grap hier is dat men gewend is altijd over de prijs te onderhandelen en dat ook doen via email of telefoon. Zonder dat ze de klant gezien hebben. Prima manier om de heren dealers tegen elkaar uit te spelen waarbij ze niet schromen elkaar voor rotte vis en oplichters uit te maken. Maar zeer efficient. Je knalt er een email uit naar zeg 5 dealers en zegt waar je naar op zoek bent en of ze maar even de beste prijs willen geven. Heb je meestal binnen een paar uur verschillende prijzen in je inbox. Alleen doen ze het liefst allemaal net ietsje anders om het vergelijken moeilijk te maken dus je moet goed opletten. Maar wel een andere ervaring dan bij Pon binnenlopen en het woord korting laten vallen. zoiets vulgairs begin je toch niet over :)

18 okt 2006 17:53
Profiel WWW Facebook  Twitter 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Non-metallic, limoengroen 8) Veel mooier dan metallic zilver! :wink:

Heb een zwarte BMW 3 en Audi A4 gehad, inderdaad last van steenslag e.d. en veel wassen. Als daily driver lastig, als fun-mobiel zou ik er niet mee zitten.

Succes met de onderhandelingen!

18 okt 2006 18:02
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Tja, het is maar net wat je vulgair vindt...

Ik denk dat dat voor mij het tegen elkaar uitspelen van dealers is :shock: :? :(

Ieder zijn meug...

18 okt 2006 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
Jij of je wagen Rolling Eyes

Ik zie er jaren jonger uit nu....alleen het trekt wel een beetje

18 okt 2006 18:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
HenkC2C schreef:
Tja, het is maar net wat je vulgair vindt...

Ik denk dat dat voor mij het tegen elkaar uitspelen van dealers is :shock: :? :(

Ieder zijn meug...

's lands wijs, 's lands eer :twisted: :wink:

18 okt 2006 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht 
HansA schreef:
Wat betreft de prijs. Dat is hier een ondoorzichtig spelletje. Er zijn drie prijzen, de MSRP oftwel de Main Street Resale Price. Zeg maar de officiele adviesprijs, exclusief BTW, Delivery charge enz. Dan heb je de invoice prijs, dat is inclusief BTW, opties enz. Maar waar je altijd naar moet vragen is de best out-the-door price. Dat is het bedrag dat je feitelijk betaald en die prijs ligt over het algemeen net iets onder de MSRP prijs. Voor deze Boxster is de MSRP dus ongeveer 48000, invoice ruim 52.000 en uit de deur 47000. En andere dealer die ik sprak gaf 10% korting op de MSRP.

Als ik even mag verbeteren :
-MSRP = Manufacturer‘s Suggested Retail Price
-Invoice = is de prijs die de dealer betaalt aan de invoerder (dus zijn kost) , als je kan kopen aan invoice dan doe je een zeer goede zaak. Dit komt in de US regelmatig voor bij overjaarse modellen. Over Invoice (inkoop) prijzen doen dealers over het algemeen niet geheimzinnig.
-Out the door price: is de prijs die je onderhandeld met "local taxes , destination charge, etc" inclusief. Hoe beter je bent hoe beter de prijs.

Meer info hier :
http://autos.msn.com/research/vip/gloss ... New%20Cars

18 okt 2006 23:15
Profiel
vianen
Bericht 
Ger4S schreef:
Ik had laatst een kennis met een 993 TT in zwart mettalic naast mijn auto staan en die lijkt bijna grijs t.o.v. die van mij.

Ik vindt die van Piet toch echt wel heel erg mooi zwart hoor :lol: , net zoals die van mij :mrgreen:

18 okt 2006 23:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]