356 Speedster met Type I motor 2,3 liter
In mijn nieuwe Speedster zit een in Amerika opgebouwde Type 1 Motor, een luchtgekoelde 4-cilinder boxer op volkswagen basis. Hij rijdt super, veel koppel en trekt goed door, ook in de hogere toeren waar de 1915cc uit mijn andere Speedster de moed al lang heeft opgegeven.
De specs zijn al volgt;
G. Serrano • 2332 Type I Specs
84X94=2332cc
CB Aluminum pent roof case. Full-flowed/shuffle pinned/cut for
84 crank/Filled behind #3 cylinder
Bugpack or Scat 84 crank/8 dowel/forged/nitrided
CB H-Beam rods/arp 8740 bolts
CB Billet straight cut gears
Scat lifters
Engle 1 10 cam/clearanced for crank
German bearing kit
Scat chromoly flywheel/lightened/8 dowel
Scat chromoly gland nut
30mm aluminum oil pump w/cover
Scat chromoly head studs
Mahle 94 b piston kit
CB 044 heads 40x35.5 single spring
Scat big mouth push rod tubes
Manton push rods
Scat 1.1 pro-rocker assembly
Stock vented valve covers
CB Thin line oil sump
Stock tin kit complete
Bosch 009 distributor with Compu-Fire electric ignition
Bosch blue coil
Weber rotary electric fuel pump
Bosch 55 amp alternator
Scat welded/balanced fan
O.E. alt pulley
Scat aluminum lower pulley
Weber 44 IDF carbs with hex-bar linkage
Kennedy 1700 lbs pressure plate w/spring disc
Balanced/test run/I year written warranty
Sommige dingen kan ik vertalen, andere zaken snap ik totaal niet, wat ik zou willen weten of er freaks zijn die mij kunnen vertellen wat er nu precies (in Nijntje-taal) in zit en wat de voor- en nadelen ervan zijn, misschien weet iemand zelfs de rode lijn te vinden en op basis van deze specs te bepalen of de motor voor snelheid, koppel, duurzaamheid of piekvermogen is gebouwd, of misschien klopt er wel niets van, ik ben benieuwd...