Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Misschien?
Zorg dat je niet te hard van stapel loopt. Kijk goed rond en ga er eerst eens meerdere bekijken. En altijd laten keuren door een Porsche specialist (en dus niet Dekra oid...
|
18 okt 2006 16:44 |
|
|
Luuk
|
Ik weet het, heb ik altijd. Ben ik helemaal enthousiast, en dan komt er weer niets van.. Had ik ooit al met een Kever.. had ik het geld (ook?) niet.
Mijn pa vind het gelukkig al wél leuk.. Die rijdt zelf Volvo 164. Ik wil gewoon eens iets tofs, een gok nemen, iets geks.. ipv dat suffe burgerlijke gekut.
En een Porsche specialist is iemand die bij een dealer werkt? Bellen naar een dealer, en vragen of je de auto langs mag brengen voor een AKK?
|
18 okt 2006 16:55 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dit is een voorbeeld van een specialist
akk kost je zo'n €150,= meen ik
_________________________________________ Got coffee?
|
18 okt 2006 16:56 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Heeft ongeveer net zoveel gelopen als die van Antoine (Speedy944) en dat vind/vond je teveel...
Ga er inderdaad van uit dat je op deze auto geen Bovag garantie krijgt (ondergrens voor garantie is €4.500,-), zoiezo garantie in deze prijsklasse lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, ik ben in principe ook iemand die er voor gaat wanneer ik een wens/droom heb
Zoals al meerdere keren genoemd, keuring is essentieel. Een partikuliere auto tegen jouw bovengrens aan waar niets aan hoeft te gebeuren kan zeker net zo interessant zijn als een "schijnbaar" voordelige auto met een hoop werk voortvloeiend uit de aankoopkeuring.
Succes met de speurtocht (want alleen die is al leuk)
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
Laatst bijgewerkt door Henk op 18 okt 2006 17:33, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 okt 2006 17:01 |
|
|
Luuk
|
Die 250dkm van Speedy vónd ik teveel, ben ik overheen. Alhoewel ik nog steeds liever een auto zie met minder Km's natuurlijk.. Ik ga binnenkort ook bij Speedy langs. Om te kijken naar zijn auto, er wat van te leren, en gewoon even voor het leuk.. Wie weet wat er uit voortkomt..!
|
18 okt 2006 17:06 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
gaat goedkomen! Voordat je naar Speedy944 gaat, bekijk eens een paar keer een andere 944. Bekijk dan de auto van een liefhebber (speedy).
Heb je vergelijkingsmateriaal...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
18 okt 2006 17:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... toch
|
18 okt 2006 17:18 |
|
|
Henk
PF # 136
|
thnx Olaf!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
18 okt 2006 17:34 |
|
|
Luuk
|
Die van Speedy ís ongetwijfeld in topconditie. En dat is vast niet de enige Porsche in topconditie. Ik ben nog niet echt weg van de kleur bijvoorbeeld.. Best wit zegmaar.
|
18 okt 2006 17:44 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Het voordeel van wit is dat je wel ziet wanneer je 'm weer moet wassen. Met grijs is dat verschil veel minder groot!
En als je de auto dan gewassen hebt, zie je het ook. Je raadt het al: bij grijs veel minder...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
18 okt 2006 17:47 |
|
|
Luuk
|
Hehe, dat is zo.
Hoe zit het eigenlijk met het onderhouden van de lak?
Ik moet zeggen dat ik die witte van Speedy wél steeds mooier ga vinden..
|
18 okt 2006 17:53 |
|
|
Luuk
|
Maar als ik dan deze zie, word ik ook wel beetje warm van binnen. Hij ziet er netjes uit, weinig kilometers, compleet ingevuld onderhoudsboekje. Nieuwe lak, nieuwe velgen..
Foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HYCBBJFO
Prachtig. Staan er nog dingen in de advertentie waar jullie vragen bij stellen? Of wat vreemd over komt?
|
18 okt 2006 18:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zie in de adv. twee verschillende soorten velgen en op de door jou gelinkte foto weer een andere soort
|
18 okt 2006 18:36 |
|
|
Luuk
|
Meneer even aan de telefoon gehad. Vragen stellen kan nooit kwaad natuurlijk. De boxervelgen zitten er NIET standaard bij, maar de telefoonvelgen. Banden zitten allemaal rond de 4mm, dat is niet echt héél veel. En AKK vind hij geen probleem. 2 weken geleden nieuwe APK, in mei grote beurt gehad. Bij de 100dkm een nieuwe distributieriem gekregen.
|
18 okt 2006 18:40 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Al die advertenties en foto's zeggen eigenlijk helemaal niets!
Ik zou je adviseren wat Marc Oh Oh zegt:
Ga nou eerst eens een paar 944's bekijken
Beoordeel wat je nou écht mooi vindt (type 1 of 2),
Maak eens een paar proefritten
(je zult merken dat er ook wat dat betreft een verschil zit tussen een type 1 en 2).
Ga je voor fabrieksorigineel, of vind je auto's mooi die 'geïndividualiseerd' zijn (de zogenaamde 'gebakjes ).
Welke eisen stel je aan de kwaliteit van de carrosserie en het interieur?
(alhoewel je eerst aangaf dat je vooral een technisch en motorisch goede auto zoekt, kan ik me voorstellen dat als het dash helemaal onder de scheuren zit (vooral bij type 1), de bekleding sleets is en de carrosserie onder de butsen en deuken zit, je je daar op termijn giga aan gaat ergeren. En als je dát dan anders wilt, betaal je de hoofdprijs!
Overigens -en dit terzijde- wil ik je erop wijzen dat mijn auto bijvoorbeeld een Turbo-interieur heeft (brede wangen) en dat ziet er niet alleen heel anders uit, het is ook nog een interieur dat je niet zoveel ziet ('zeldzaam'), maar waar bovendien behoorlijke bedragen voor worden neergeteld ('los'). Daarnaast zit er een super Becker autoradio in die er qua design en verlichting helemaal bijpast. Ook dat zie je niet vaak en 't is een behoorlijk prijzige radio. Heb je daar wat voor over, of vind je dat eigenlijk helemaal niet interessant? Dat zijn toch wel dingen die meetellen
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 okt 2006 18:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat versta jij precies onder "individualiseren"? Want in mijn beleving heb ik mijn auto geïndividualiseerd, maar ik protesteer toch tegen de term "gebakje".
|
18 okt 2006 19:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie even. Het lijkt me niet handig om díe discussie in dit draadje weer dunnetjes over te (gaan) doen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 okt 2006 19:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en dan nog in een mindere mate dan Speedy944 dat gedaan heeft
|
18 okt 2006 19:10 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Als je op jaarlijks 2000 euro rekent zit je redelijk ruim, maar dan zul je ook geen zware tegenvallers hebben. (tenzij er veel zaken tegelijk komen, bijv distributie, remmen, banden tegelijk........dan ga je er overheen).
Toen ik alle posts doorlas zat ik zelf te denken aan een gemiddelde van 1500 per jaar voor onderhoud en reparatie.
Wat het belangrijkste is, is dat hetgeen je begroot ook niet meteen je bestedingslimiet is. Als je 2000 euro uit te geven hebt aan onderhoud in een x-jaar en geen cent meer, dan is het altijd link om een porsche te gaan rijden. het kan zomaar een jaartje tegenzitten..........................
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
18 okt 2006 19:29 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Hoi Luuk,
Je hebt zo'n beetje alle wijze adviezen wel gehad inmiddels,
en in 24 uur heb je al behoorlijk wat auto's de revue laten passeren.
Het is nu vooral tijd om even rust te nemen en die autos
te bezoeken die je wat lijken. Ik zou inderdaad beginnen met
auto's die je minder aanstaan. Gewoon om te kijken wat je
daar van mag verwachten en zo kun je je makkelijker inhouden
om iets impulsiefs te doen.
Wat betreft je budget, daar moet je echt wel een leuke 944 voor kunnen kopen. Waar ik me meer 'zorgen' over maak is dat je zo focust op het extra budget van wegenbelasting vrij. Tuurlijk is een leuk extratje, maar in porscheland win je daar geen oorlog mee. Ik kan niet in je portemonee kijken, wil ik ook niet en ook ik rijdt mijn auto op een strak budget (en leef daarom op water en brood). Maar twee tegenvallers kort achter elkaar en de banden die volgend jaar moeten etc. Kijk ook even 2 jaar verder, kun je dan nog steeds dit incasseren. Eingelijk is dat de hele truck bij Porsche rijden, blijven rijden.
Moet absoluut kunnen met je plannen en je gaat er veel plezier van krijgen, maar kijk en vergelijk
oja, ik zag wel iets vreemds, maar die witte s2 fooled me
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 okt 2006 19:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind alleen maar dit draadje...
|
18 okt 2006 20:15 |
|
|
Luuk
|
Jep, hardstikke bedankt, en jullie hebben gelijk. De ideeen laten bezinken, budget bereken, bestedingsruimte bekijken, en dan rustig rond gaan kijken. Ik denk dat ik morgen eens bij die handelaar in Dordrecht begin, lekker dichtbij én makkelijk te regelen.
|
18 okt 2006 21:05 |
|
|
Luuk
|
En ik moet zeggen dat ik een origineel mooier vind. Al die extra's, daar geef ik niet veel om, hebben weinig meerwaarde voor me. Behalve dan die Boxer velgen onder die 944 S2, die stonden er erg mooi onder. En daar kwam ook nog de nieuwe lak bij! Dat is natuurlijk wel weer leuk.
|
18 okt 2006 21:08 |
|
|
Luuk
|
En mail van Carlos, die 944 van die monteur, die nog geen ton heeft gelopen:
|
18 okt 2006 21:10 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
eeeuh een belastingvrije auto moet je ook verzekeren
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 okt 2006 21:30 |
|
|