Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:22

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Bleekemolen Race Experience 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Bleekemolen Race Experience
Aanstaande vrijdag is het eindelijk zover.

Samen met een collega hebben wij voor een aantal van onze relaties een dag Bleekemolen Race Experience georganiseerd. Een dagje circuit dus.

Naast het zelfstandig rijden met een Porsche . . .
Afbeelding
. . . . bestaat de dag verder uit rijden met een BMW 1 serie in circuittrim, Formule (vermoedelijk Ford), 4x4 rijden in de duinen, quad rijden, karten, driften, slalom etc.

Kortom een enerverend dagje denk ik.

17 okt 2006 21:29
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Een 'collega' heeft dit het afgelopen weekend gedaan!

Was erg enthousiast, maar ja...... had nog nooit in een Porsche gereden. En dan meteen het circuit op met een GT3!!!

De Formule-auto moest hij aan zich voorbij laten gaan vanwege zijn lengte..... maar mocht die extra ronden met de GT3 spelen.

Veel plezier!

17 okt 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Dit jaar ook een incentive gehad aldaar.

Mooie 997 (met GT3 spoiler, maar het zijn gewone Carrera's). Wel lekker brullen met die dingen....wat een geluid (vooral de zwarte tempo-team en/ of Mc Gregor uitvoering heeft een fantastische geluid).

Voor de rest een hele leuke actieve dag.

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

Laatst bijgewerkt door Classic912 op 17 okt 2006 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2006 21:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoorn
Bericht 
Ook gedaan, met inderdaad "gewone" carrera's. Erg leuk, maar voor het geld erg weinig ronden mogen rijden.

gr. Maarten

17 okt 2006 21:55
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Classic912 schreef:
Mooie 997 (met GT3 spoiler, maar het zijn gewone Carrera's). Wel lekker brullen met die dingen.....

Da's wel lachen. :lol:

Zijn alle Porsche's aldaar Carrera's? Geen enkele echte GT3? :lol: :lol: :lol:

Dan wordt er morgen iemand behoorlijk afgezeken........ :wink:

17 okt 2006 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
ER:

Citaat:
Zijn alle Porsche's aldaar Carrera's? Geen enkele echte GT3?

Ik heb ze niet gezien...AFZEIKUHH :lol:

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

17 okt 2006 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Ik zou graag zelf of met een aantal vrienden zo'n race experience willen meemaken, kan dit makkelijk of is het een te duur geintje en moet je de kans hebben het eens via je werk te kunne doen onder het motto "Team building middagje" ? :D

Of zijn er andere / betere adressen......

:D

17 okt 2006 22:42
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Ik laat het gewoon vrijdag over mij heenkomen, denk dat de kwaliteit van de Porsches wel mee zal vallen. Zijn tenslotte niet de oudste modellen, alhoewel ze wel een zwaar leven inmiddels achter de rug hebben.

Van de andere auto's heb ik absoluut geen idee, maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Op een vraag v.w.b. de kosten, kan ik hier wel een richting aan geven.
Wij gaan met een groep van 20 man, incl. lunch en borrel achteraf, moet je denken aan zo'n € 330,00 per persoon.
Voor € 70,00 meer p.p. kun je ook nog met een Lambo Gallardo rijden.

17 okt 2006 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Bedankt voor de info en veel plezier!!

:D

18 okt 2006 0:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Ook gedaan
Ed Lauwerens schreef:
Ik heb dit laatst ook gedaan met een groepje van mijn werk. Prima om leuk een dagje met z'n allen wat te doen, maar wat betreft rijden viel het wel wat tegen: op het circuit rijdt je in slakkentempo achter een instructeur aan, je krijgt overigens geen enkele instructie over hoe je moer rijden, die GT3 is een gewone carrera met opgeplakte GT3 vleugel en die formule autos zijn al 30x afgeschreven (bij mij zaten er geen eens spiegels meer op). Dus gewoon je verwachtingen op laag zetten en met z'n allen een leuke en gezellige dag hebben.

Ook mijn ervaring :? ...Ik bleef maar bumperkleven bij de instructeur maar hij wilde niet harder. Dat gold zowel voor rijden in de P als in de formule auto als in de Clio Cup auto.. :cry:

18 okt 2006 8:52
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
jaaaaaren geleden zo'n "Marlboro" dag gedaan bij Bleekemolen
(zelfde concept, andere naam)
was een suffe bedoeling :roll:
Bleek sr. stond een hoop kouwe drukte te maken over niks
Slecht materiaal
Hoog Sjonnie gehalte
Per saldo veel te duur...

Maar als je met een ploegie, gaat wordt het vast wel leuk!

18 okt 2006 14:03
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Woon er vlak bij dus zie dit regelmatig :roll:

Naar mijn idee is het ook wat "suffig", leuk om het circuit eens te bekijken :idea:

En inderdaad een hoop kouwe drukte met oude formulewagens :oops:

De Porsches gaan in een heel rustig tempo over de baan, dus met andere woorden wat zijn wij toch een stelletje verwende mannetjes :evil:

18 okt 2006 18:55
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Vorig jaar ook gedaan met het werk. Het was toen gigantisch druk. Waardoor je steeds erg lang moest wachten. Elke keer na een paar rondjes moest je al weer van de baan. Vond dit erg jammer. Vond het wel super om met een coureur de baan op te gaan. Dat was echt geweldig. Al met al is het leuk om de rondjes te rijden, maar veeeeeels te kort.

Uiteraard toch veel plezier!, maak er een leuke dag van. :lol:

18 okt 2006 22:10
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Gisteren een bijzonder leuke dag gehad.

Na een korte intro van de "Bleek sr" is ons gezelschap, 20 man, opgedeeld in 2 groepen van 10 wat achteraf bijzonder aangenaam zou blijken te zijn. Met z'n twintigen in 1 groep is teveel, hetgeen echter wel soms gebeurd.

Na veel activiteiten (met soms verouderd materiaal) zoals slalom, ijsrijden, karten, vliegend tapijt zijn tussendoor ook de smaakmakers aan bod gekomen.
Na de BMW's konden wij plaatsnemen in de Porsches.

Afbeelding

Inmiddels worden hier 997's voor ingezet met een heerlijk sportief uitlaatsysteem wat de belevenis alleen maar intenser maakt.

Na de (eenvoudige) luch ging het programma weer verder en zijn wij o.a. in de Formule Fords terechtgekomen. Er werd keurig medegedeeld dat dit wagens uit de jaren 70 zijn, maar de beleving zou er niet minder om zijn.

Een rondje driften naast een coureur (Nederlands kampioen naar zou blijken) in een oude BMW 325i is absoluut een aparte ervaring, wat die mannen, zij rijden namelijk met 2 BMW's vlak bij elkaar, met die auto's doen. Wauw, meerdere keren gedacht dat zij op elkaar zouden klappen.

Aan het einde van de dag was er een gelegenheid om met eigen auto het circuit op te gaan en ondanks de slechte weersvoorspelling, die gelukkig uitbleef, had ik mijn 993 meegenomen en deze nog even uitgelaten :D

In de diverse onderdelen zat een wedstrijdelement en men kon strafpunten oplopen, en wie de minste had ging voor de beker.
"SR" kwam in de VIP box de prijsuitreiking doen en een drietal gelukkige relaties gingen met een grote beker naar huis.

Al met al en afgaande op de reacties van onze relaties een geslaagde dag en in mijn beleving voor herhaling vatbaar.

21 okt 2006 11:52
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
leuk om te horen dat het goed bevallen is!
(iedereen hier was erg sceptisch vooraf)

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

21 okt 2006 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
Zo n dagje heb ik in t voorjaar ook gehad. Erg leuk man!

De middelste porsche op je foto heb ik toen bestuurd, was diezelfde 997. Qua geluid is de 997 volgens mij intenser dan 996. En ook ik wilde wel harder met de auto, haha, maar ja, dat hou je toch.

Ik reed toen in een formule renault auto, op zich wel afgeschreven, maar de lol is er niet minder om, er zit wel snelheid in die dingen, en de grip is ook prima.

Verder heb ik toen geslalomd en gekart geloof ik.

Maar die 997 vond ik t leukst toen. Had er wel langer mee willen rijden achteraf.

21 okt 2006 12:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht Re: Ook gedaan
MS964 schreef:
Ed Lauwerens schreef:
Ik heb dit laatst ook gedaan met een groepje van mijn werk. Prima om leuk een dagje met z'n allen wat te doen, maar wat betreft rijden viel het wel wat tegen: op het circuit rijdt je in slakkentempo achter een instructeur aan, je krijgt overigens geen enkele instructie over hoe je moer rijden, die GT3 is een gewone carrera met opgeplakte GT3 vleugel en die formule autos zijn al 30x afgeschreven (bij mij zaten er geen eens spiegels meer op). Dus gewoon je verwachtingen op laag zetten en met z'n allen een leuke en gezellige dag hebben.

Ook mijn ervaring :? ...Ik bleef maar bumperkleven bij de instructeur maar hij wilde niet harder. Dat gold zowel voor rijden in de P als in de formule auto als in de Clio Cup auto.. :cry:

Instructie was: "10 meter ruimte laten, om de trein harder te laten gaan". Heb dit een tijdje geleden gedaan, en we gingen met een straf tempo het circuit rond. Erg leuk.

Formule auto's idd ouwe meuk. Maar goed om te zien dat de dag geslaagd was.

23 okt 2006 8:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]