Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:59

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
vandalisme 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht vandalisme
bij ons in de buurt zijn enkele wagens met een soort bijtende vloeistof besmeurd. :evil:

gelukkig stond mijn p binnen.

echt ongelofelijk dat er mensen zijn die zo iets doen :shock:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

17 okt 2006 19:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Helaas zijn er zulke mensen,
het is een utopie dat iedereen eerlijk en goed zou zijn.
:twisted:

17 okt 2006 19:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De daders mogen ze van mij met dezelfde vloeistof overgieten :evil:

17 okt 2006 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Triest genoeg zijn er mensen die geen respect kunnen opbrengen voor hetgeen een ander hard voor heeft moeten werken. Helaas is dat onze maatschappij

17 okt 2006 19:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
1 vrouw stond te huilen bij de aanblik van haar wagentje

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

17 okt 2006 20:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:shock: :evil: :evil: :evil:

17 okt 2006 20:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: vandalisme
mr.burns993 schreef:
bij ons in de buurt zijn enkele wagens met een soort bijtende vloeistof besmeurd. :evil:

Maakt dus geen donder uit wat voor auto je hebt .....

..... en dan te bedenken dat daar slachtoffers bij zijn die van hun kleine beetje spaargeld een auto'tje hebben kunnen kopen - en tegen dit soort schade niet verzekerd zijn :evil:

17 okt 2006 20:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Vorige maand hier in onze buurt bij 45 auto's 1 of meerdere banden lek gestoken........en dat was niet de eerste keer.........heb 2 keer mazzel gehad........

mhaschreurs.hyves.nl

17 okt 2006 20:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993
Amersfoort
Bericht 
Ik kan er ook kwaad om worden, maar nog een punt om je te verbazen, zijn van die mensen die hun kinderen zelf laten uitstappen en vervolgens de deur tegen jouw auto aan smijten. :?
Of nog erger zelf de deur open smijten tegen jouw auto aan.

Ik moet zoiets niet zien gebeuren want dan hebben zij echt een probleem :!: :!:

17 okt 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
.....en het achterlaten van een excuus/contact briefje is al helemaal niet meer aan de orde in de 21ste eeuw!!!

Maar gelukkig stellen we wel kamer vragen of aub LINGO op de buis mag blijven......ahhhh heerlijk dat ik weer naar NL verhuisd ben :roll: :roll: :roll: (ik weet dat deze opmerking off-topic was maar ik moest het even kwijt :D !)

17 okt 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Mijn bloed gaat koken met het horen van dit soort ongein... :evil: :evil: :evil:

Ik ben zelf te vaak door vandalisme getroffen, maar als ik het zie gebeuren heb ik ook schijt aan de wet. :roll: :roll: :roll: Ik denk dat ik door het dolle ga en breek ze de poten :!: Wat een verstand man. :!:

17 okt 2006 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Totaal gebrek aan sociale en maatschappelijke normen en waarden. Geen respect voor wat en wie dan ook. Verloedering van de maatschappij. Naar opvoedingskampen sturen (als de ouders te kort schieten in hun opvoedkundige taak) of de militaire dienstplicht weer instellen. Gelukkig is het zo dat de ouders voor de schade opdraaien. Gaat er misschien nog een remmende invloed van uit.

18 okt 2006 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
:evil: ontzettend hard aanpakken die gasten :evil:

Bij ons is hetzelfde gebeurd, enkele jaren geleden.
Toen hadden we nog een carport waar 2 auto's (een citroën dyane, en een volvo amazon) onderstonden. De kontjes helemaal ondergegoten met accuzuur :x :evil:

Gelukkig door de verzekering vergoed, maar je wordt er toch nooit beter van als ze je net in concoursstaat gerestaureerde auto zinloos beschadigen :? :shock:

18 okt 2006 11:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Alice-C2C schreef:
Ik kan er ook kwaad om worden, maar nog een punt om je te verbazen, zijn van die mensen die hun kinderen zelf laten uitstappen en vervolgens de deur tegen jouw auto aan smijten. :?
Of nog erger zelf de deur open smijten tegen jouw auto aan.

Ik moet zoiets niet zien gebeuren want dan hebben zij echt een probleem :!: :!:

ik zet mijn wagen soms mijlenver van de ingang van de gb om deukjes te voorkomen.... gaat er dan een pipo naast gaan parkeren op 25 cm van mijn auto terwijl er plaats zat is... :twisted:
meer en meer ga ik dan voor twee parkeerplaatsen. Een beetje beu maar ik ben het beu van mijn deuren te laten uitdeuken voor 200 euries.

18 okt 2006 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
F@RGO schreef:
ik zet mijn wagen soms mijlenver van de ingang van de gb om deukjes te voorkomen.... gaat er dan een pipo naast gaan parkeren op 25 cm van mijn auto terwijl er plaats zat is... :twisted:
meer en meer ga ik dan voor twee parkeerplaatsen. Een beetje beu maar ik ben het beu van mijn deuren te laten uitdeuken voor 200 euries.

Dat is nou typisch zoiets waar ik mij ook over blijf verbazen. Een leeg parkeerterrein, en waar zetten de mensen hun auto? Als het even kan bijna tegen die van jou. :?

18 okt 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
droevig waar sommige mensen hun mee bezighouden...

op de parking van mijn werk zijn de laatste maanden +/- 10 auto's beschadigd (parking van totaal 40 wagens) dus 1 op 4 :shock:

ik ga ook elke dag met een bang hartje naar men P (waar ik dagelijk moet mee gaan werken) ook al is het een afgesloten parking met slagboom enz...

18 okt 2006 15:08
Profiel WWW Facebook  ICQ 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
F@RGO schreef:

doe ik ook F@rgo (maar dan op de parking van "Dundulleis" :D ), mijn auto is dan wel xx keer minder waard dan de jouwe maar ook bij mij kost dat 200€ om te herstellen - echter, ik zou dit niet catalogeren als vandalisme; vandalisme is moedwillig/zinloos schade aanbrengen -> de schade die jij beschrijft noemen ze in Antwerpen 'loempigheid'. En die parkeervakken van tegenwoordig zijn ook niet van de breedste :cry:

18 okt 2006 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Hoi Vtec, euh , gb gebruikte ik
1. omdat ik dat handig vond om het kort te typen
2. omdat ik niet op het forum wil zeggen dat ik naar de aldi ga ( :lol: lol)

---------
idd, dit valt wel onder loempigheid maar toch, ik denk toch dat een porsche niet onopvallend is en dat je dan extra voorzichtig zou moeten zijn.
Als het dan toch gebeurt dan vraag ik mij soms af of het niet moedwillig is , wat dan wel vandalisme is.
Verder wil ik toevoegen , welke wagen ook , oud of nieuw , lelijk of mooi,
handen af van andermans zaken.

18 okt 2006 21:35
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
F@RGO schreef:
Als het dan toch gebeurt dan vraag ik mij soms af of het niet moedwillig is , wat dan wel vandalisme is.
Verder wil ik toevoegen , welke wagen ook , oud of nieuw , lelijk of mooi,
handen af van andermans zaken.

het laatste 'putteke' in mijn deur is gebeurd op onze (afgesloten) personeelsparking, dus van een collega... mijn wagen heeft niks van flankbescherming dus dat is rap gebeurd en zeker niet express want meestal kom je quasi gelijktijdig toe met hetzelfde groepje mensen waardoor je steeds ongeveer op dezelfde plaatsjes staat . Ik heb van die lelijke plastieken beschermstrips over mijn deurnaden gehangen, ik sta geregeld naast de Mini van een collega (eveneens zonder de minste flankbescherming) en als ik uitstap moet ik mijn (lange) coupé-deur tot tegen de Mini duwen om zelf te kunnen uitstappen, maar die plastieken strip verhindert dat zowel de Mini als mijn wagen schade oplopen), bij het voorzichtig openen van het portier voor het goede begrip :?

Maar ik begrijp je punt wel hoor : als rechtgeaarde autoliefhebber die zorg draagt voor zijn wagen - ongeacht het beschikbare budget - is het laatste wat je wil schade door onvoorzichtig gedrag van anderen :evil:

18 okt 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Afgunst gewoon afgunst :evil: :evil: :evil: :evil:

de mensen gunnen je niet dat je voor je zuur verdiende knaken iets moois hebt gekocht dat zij niet hebben :!:

en deze doen er niet veel aan : :zwbl: :zwbl: :zwbl: :zwbl: :zwbl:

http://www.degeusmakelaars.com

18 okt 2006 22:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zoals reeds gezegd, parkeerplaatsen zijn steeds smaller, auto's steeds breder. dergelijke schades kan je niet voorkomen. Waar je ook parkeert overal knallen onnozelaars die deuren open; huisvrouwen, kinderen, bejaarden, bellende kerels etc ect. vervolgens lopen ze met hun winkelwagentje en/of kinderwagen tussen de auto's door waar het eigenlijk niet pas, ze hebben een tas met ritsen om of een spijkerbroek met studs, duffe mutsen zetten hun kratje met boodschappen op jouw motorkap om de achterklep van hun k*tKJN open te doen, ze rijden achteruit tot hun trekhaak bijna in jouw grille vastzit, etc etc etc.

Is de praktijk van alledag. 'gebruiksschade'. Kan je weinig aan doen. Heb besloten dat ik me er niet meer aan ga ergeren. Slecht voor mijn hart.

Zinloos geweld als accuzuur etc schaar ik onder vernielzucht. Voor dat soort mensen zouden ze weer zo'n schavot in het midden van het dorp mogen oprichten. Zo'n ding waar je met je kop en klauwen in vastzit, zodat voorbijgangers je in je ballen mogen schoppen... :twisted:

leuk om vast te stellen dat ouders de schade moeten vergoeden die door hun kinderen is veroorzaakt... moet je wel eerst de daders vinden. En om dat te doen moet je eerst (willen) zoeken... :cry:

18 okt 2006 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
horn schreef:

Is de praktijk van alledag. 'gebruiksschade'. Kan je weinig aan doen.

Kun je zeer zeker wat aan doen...

-Ik parkeer altijd op elke parkeerplaats in de verst mogelijke uithoek. Ik loop wel 50 meter.
-In parkeergarages staan de vakken vaak schuin, als je dan recht in een hoek gaat staan heb je feitelijk anderhalve plaats.
-Parkeer nooit tussen 2 auto's in.
-En niet naast een of ander barrel, maar ook niet naast een gemiddelde leasebak, want veel berijders daarvan kijken ook nergens naar.

Ondanks dat ik ook op plaatsen kom, waar het druk is, vind ik op deze manier altijd een plek die mij bevalt.

En om hem zelf maar even in te tikken, buiten deze afwijking heb ik verder weinig psychische problemen

PS vandalisme met sleutels, accuzuur en dat soort ongein kun je uiteraard helemaal niks tegen doen en is gewoon in- en intriest...

Laatst bijgewerkt door TurboBjorn op 18 okt 2006 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.

18 okt 2006 22:52
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Zinloos geweld als accuzuur etc schaar ik onder vernielzucht. Voor dat soort mensen zouden ze weer zo'n schavot in het midden van het dorp mogen oprichten. Zo'n ding waar je met je kop en klauwen in vastzit, zodat voorbijgangers je in je ballen mogen schoppen... :twisted:

leuk om vast te stellen dat ouders de schade moeten vergoeden die door hun kinderen is veroorzaakt... moet je wel eerst de daders vinden. En om dat te doen moet je eerst (willen) zoeken... :cry:

in ons taalgebied noemen ze dat een guillotine, niet fijnzinnig maar wel effectief - en als ze goed geslepen is ook efficiënt :D

In België is deze week een regeling van kracht geworden dat ouders niet meer levenslang financieel moeten opdraaien voor de zware schade die hun minderjarige kinderen hebben veroorzaakt. De verzekering mag maximaal 31.000 euro terugvorderen - tja, moeilijk om hierover te oordelen : ik vind het billijk tov de ouders en een goede zaak op voorwaarde dat er voldoende geïnvesteerd wordt om dgl. 'ontspoorde' (wik mijn woorden hoor) minderjarigen terug op het rechte pad te brengen. Mijn aanvoelen (in België) is dat op dat laatste punt het schoentje enigszins wringt - electoraal is er weinig succes te behalen met overheidsgeld te besteden aan gevangenissen, gesloten jeugdcentra; is een gevoelige en moeilijke materie

18 okt 2006 22:52
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
2.2VTEC schreef:
In België is deze week een regeling van kracht geworden dat ouders niet meer levenslang financieel moeten opdraaien voor de zware schade die hun minderjarige kinderen hebben veroorzaakt. De verzekering mag maximaal 31.000 euro terugvorderen - tja, moeilijk om hierover te oordelen : ...

Nou volk dat accuzuur over andermans auto uit giet mag van mij levenslang hebben want dat heb je als eigenaar van zo'n auto ook.
Dat zuur werkt nog jaren na. Oud collega van mij heeft dat ook eens mee mogen maken en de auto hebben ze in zes jaar vier keer moeten overspuiten omdat het onder de lak steeds weer opnieuw begon te oxideren. Dat soort extreme zuren is funest in combinatie met metaal.

18 okt 2006 23:01
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mhoeneveld schreef:
2.2VTEC schreef:
In België is deze week een regeling van kracht geworden dat ouders niet meer levenslang financieel moeten opdraaien voor de zware schade die hun minderjarige kinderen hebben veroorzaakt. De verzekering mag maximaal 31.000 euro terugvorderen - tja, moeilijk om hierover te oordelen : ...

Nou volk dat accuzuur over andermans auto uit giet mag van mij levenslang hebben want dat heb je als eigenaar van zo'n auto ook.
Dat zuur werkt nog jaren na. Oud collega van mij heeft dat ook eens mee mogen maken en de auto hebben ze in zes jaar vier keer moeten overspuiten omdat het onder de lak steeds weer opnieuw begon te oxideren. Dat soort extreme zuren is funest in combinatie met metaal.

ter nuancering Maurice : ik reageerde op Horn's post over de (materiële) schade verhalen op ouders van (minderjarige) kinderen die iets serieus mispeuteren - misschien ben ik naïef maar ik zie ukkies van 14 niet rondlopen met een potje accuzuur om auto's te beschadigen, lijkt me eerder iets voor gefrustreerde/geflipte volwassenen die - in theorie - volle rekenschap zouden moeten kunnen geven van hun daden :evil:

18 okt 2006 23:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende