Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:41

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
boordcomputer verlichting 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht boordcomputer verlichting
Hallo
Ik heb het probleem dat mijn verlichting van de boordcomputer steeds varrieerd van sterkte. Dit gebeurd alleen als de verlichting van da auto is ingeschakeld. Is dit een probleem wat vaker voorkomt en zo ja is dit zelf op te lossen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben

18 okt 2006 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zou gaan denken aan een slechte massa (lees min)of een slecht contact in de schakelaar.

18 okt 2006 21:57
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
zou niet mogen zijn eigenlijk, maar doet het zich voor als er zware stroomverbruikers ingeschakeld zijn zoals airco, zetelverwarming, achterruitverwarming, zware stereoinstallatie?

18 okt 2006 22:20
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
2.2VTEC schreef:
zou niet mogen zijn eigenlijk, maar doet het zich voor als er zware stroomverbruikers ingeschakeld zijn zoals airco, zetelverwarming, achterruitverwarming, zware stereoinstallatie?

Ook dan zou het niet echt goed zijn. Betekend namenlijk dat er in de bedrading te veel weerstand zit. Dat kan te klein bemeten bedrading zijn maar ook slechte verbindingen.
Het is overigens een van de meest voorkomende oorzaken van autobrand.
Lekkere dikke stereo versterker op te krappe bedrading. Bedrading wordt warm, isolatie zacht en voor je het weet heb je een kortsluiting met het chasis ergens en dan word zo'n draadje echt een mooie gloeidraad.

Niet dat ik je nu gelijk bang wil maken bilp11 :mrgreen:
Ik zou voor de zekerheid je lichtschakelaar nakijken of de massa aansluiting van je boordcomputer.

18 okt 2006 22:54
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Ook dan zou het niet echt goed zijn. Betekend namenlijk dat er in de bedrading te veel weerstand zit. Dat kan te klein bemeten bedrading zijn maar ook slechte verbindingen.
Het is overigens een van de meest voorkomende oorzaken van autobrand.
Lekkere dikke stereo versterker op te krappe bedrading. Bedrading wordt warm, isolatie zacht en voor je het weet heb je een kortsluiting met het chasis ergens en dan word zo'n draadje echt een mooie gloeidraad.

akkoord voor standaardbekabeling - echter hoeveel "marge" zit daar op voor achteraf toegevoegde accessoires die meer stroom verbruiken zoals audiotoevoegingen?

18 okt 2006 23:26
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Oplossing voor verlichtings probleem boordcomputer 993 :salut:

Suc6! :wink:

19 okt 2006 0:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]