hallo nogmaals,
ben nu een week of 7 verder en het is er nog steeds niet van gekomen om met een 996 te rijden, maar heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een ferrari 348. Wilde dit een keer meemaken maar dit is niet mijn auto. De auto rammelt en kraakt aan alle kanten. Weet niet of dit bij alle ferraries is maar geen comfort . De auto begint pas bij 4500 toeren zijn best te doen en de prestaties vielen mij een beetje tegen (voor 300pk) t.o.v. mijn eigen auto. Onder de 4500 toeren is de auto niet thuis. en de bediening van koppeling en rem gaat zeer zwaar. Ook het schakelen gaat zwaar. Het jankende geluid op toeren is wel mooi. Dit is zeker geen auto voor mij temeer omdat ik en auto wil die ik dagellijks kan gebruiken. IK denk dat een ferrari hiervoor niet geschikt is. Wilde jullie deze ervaring niet onthouden
18 okt 2006 23:45
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Mijn collega heeft ook een 348. Heb er een paar keer in gereden en deel je mening volledig Buiten dat vind ik hem samen met de Mondial ook nog eens spuuglelijk
Aan de andere kant vind ik een 355 wel weer mooi...
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
19 okt 2006 8:50
Chris_fst
Maldegem
Godspeed schreef:
het interieur van een spyker vind ik nochtans grote klasse! Vooral die zichtbare stang van de versnellingsbak ...
Leuk weetje; die mannen van Spyker hebben een patent op hun versnellingsbak.
19 okt 2006 11:08
R.M.Boosten
Zuid Limburg
De versnellingsbak vind ik ook wel cool, maar dat interieur voor de rest vind ik persoonlijk not-done!
Iets teveel koetsen bestudeert ofzo (Ja ik weet 't, die hadden geen stuur)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
19 okt 2006 13:02
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Wel erg mooi zo'n interieur van een Spyker. Al heeft het mijn persoonlijke voor keur niet ik kan het wel waarderen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
19 okt 2006 13:13
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
Vette rp schreef:
hallo nogmaals, ben nu een week of 7 verder en het is er nog steeds niet van gekomen om met een 996 te rijden, maar heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een ferrari 348. Wilde dit een keer meemaken maar dit is niet mijn auto. De auto rammelt en kraakt aan alle kanten. Weet niet of dit bij alle ferraries is maar geen comfort . De auto begint pas bij 4500 toeren zijn best te doen en de prestaties vielen mij een beetje tegen (voor 300pk) t.o.v. mijn eigen auto. Onder de 4500 toeren is de auto niet thuis. en de bediening van koppeling en rem gaat zeer zwaar. Ook het schakelen gaat zwaar. Het jankende geluid op toeren is wel mooi. Dit is zeker geen auto voor mij temeer omdat ik en auto wil die ik dagellijks kan gebruiken. IK denk dat een ferrari hiervoor niet geschikt is. Wilde jullie deze ervaring niet onthouden
Deel je mening over de F348, en ja, mijn ervaring met Ferrari (heb in 3 exemplaren gereden) is ook om het mild te zeggen 'piepen & kraken zonder al te veel comfort' maar ben ook van mening dat zowel de Chevy Corvette als de Ferrari eigenlijk niet te vergelijken zijn met een 911; daarom ook mijn advies: ga eens rijden in een 993 of een 996 !
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
20 okt 2006 19:54
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Chris_fst schreef:
Leuk weetje; die mannen van Spyker hebben een patent op hun versnellingsbak.
en R.M.Boosten die vervolgens schreef:
De versnellingsbak vind ik ook wel cool.
Spyker versnellingsbak:
De versnellingsbak (waarschijnlijk ook van Audi) zit toch netjes onder de auto uit het zicht? Ik neem aan dat het schakelmechanisme bedoeld wordt Dat vind ik leuk verzonnen, maar van zo'n Spyker kan ik nou niet echt warm of koud van worden Ik vind het eigenlijk lelijke gedrochten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
20 okt 2006 21:17
wilcof
nog geen
Franeker
V8 geluid is idd indrukwekkend. Vind ik ook erg mooi om te horen. Ik moet bekennen dat ik corvette s ook leuk vind. Het geluid klinkt prima, maar toch denk ik dat t nooit zo strak zal sturen als een 911.
Maar toch denk ik dat porsche mij meer raakt.
Vermoedelijk omdat een 911 de perfectie benaderd, een 911 heeft in de regel niet extreem veel vermogen nodig om verpletterend snel te zijn. De pk s worden effectief in snelheid omgezet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum