Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zelfde ervaring hier.
Ok zijn voorganger (Omega A 2.6 DualRam CD Diamont Breakvan '94) gaf hetzelfde gevoel.
Lekker cruisen en vreselijk degelijk en betrouwbaar (verkocht met net geen 400.000km op de teller en ja nog steeds het eerste blok) (nog steeds op elke cilinder 11 compressie bij verkoop)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 okt 2006 22:48 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
dat gevoel herken ik - gisteren de Avensis Verso van mijn ouders geleend om naar de Gamma (= Belgische "Doe-Het-Zelf"-keten) te bollen om zaken te kopen die niet in de microkoffer van de VTEC passen; gek dat ik met die auto geen moeite had om me te beperken tot 110 op een stuk snelweg waar ik met de VTEC vlotjes 1XX doe
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
20 okt 2006 22:48 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Is volgens mij vanuit nederland naar België overgewaaid, maar kan me vergissen.
Eigenlijk doet het ook helemaal niet terzake, maar goed...
|
20 okt 2006 23:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Espace V6 automaat: ruim 10 seconden
Safrane V6 automaat: ruim 11 seconden
Scorpio V6 automaat: ruim 11 seconden
XM V6 automaat: bijna 11 seconden
605 V6 automaat: bijna 11 seconden
960 6 in lijn automaat: 10 seconden
Allemaal auto's uit de midden jaren '90. Laat ik voor het gemak de diesel 6 cilinders maar even buiten beschouwing.
Maar ach, who gives a F. Wat Horn zegt, in zulke auto's zal het je reet roesten. Relaxed cruisen doen ze als geen ander (voor dat geld).
_________________________________________ Tjolk.
|
20 okt 2006 23:27 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ach, hoe kon ik ze over het hoofd zien, de befaamde Franse motorenbouwers en hun legendarische PRV-motoren in combinatie met een 3-traps automaat, geheel in de traditie van Les Créateurs d'Automobile
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
20 okt 2006 23:32 |
|
|
Jort
Groningen
|
Niks mis met de basis van de PRV motoren. Alleen zeer simpel gehouden in de meeste modellen. Vaak in combinatie met (trage) 4-traps automaat.
Ook gebruikt door merken als Alpine en Venturi met vermogens tot voorbij de 400pk (Venturi 400GT) in straatversies en meer dan 600pk voor Le Mans racewagens (600LM).
_________________________________________ Tjolk.
|
20 okt 2006 23:36 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Alpine A610 Turbo : 250 PK / 350 Nm - en een betrouwbaarheid die het absolute nulpunt naar de kroon steekt; dus vergeet die 400/600 PK maar
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
20 okt 2006 23:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Safrane Biturbo(PRV) ging in de laatste versies voorbij de 270pk.
Er rijden vele DeLoreans rond met (achteraf) geblazen PRV motoren die een A610 doen blozen.
Venturi Atlantique ging probleemloos richting 300pk.
Deelname aan Le Mans met een tot 600pk geblazen PRV lijkt me redelijk zinloos als 250pk al een brug te ver zou zijn.
Hoe weet je dat de A610 motorisch zo onbetrouwbaar was? Er zijn er maar een handjevol van gemaakt, dus de enige statistisch betrouwbare info hierover zou bij Renault/Alpine moeten liggen.
_________________________________________ Tjolk.
|
21 okt 2006 0:04 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
blijf het zeggen....E39-M5, na twee jaar het ding groeit nog steeds aan me, unieke en sublieme combo van serieus (welke 911 non turbo wil een keer???) snel en comfortabel...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 okt 2006 0:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zoiets zou ik ook wel graag willen als daily driver , maar doorvoor rijkt mijn budget helaas niet
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 okt 2006 13:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 okt 2006 13:48 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
klein (60.000 km) beurt gehad, zonder vervanging van motorolie, wel met gratis APK:
600 euro (inclusief kapot remlicht in spoiler)......
maar, straks wordt durder: remschijven moeten behandeld worden, en een cooler lekt (gelukkig onder verlengde garantie).
Dit is een dure club, jongens (but faster dan Omega's )
_________________________________________ crazy italian........
|
21 okt 2006 14:35 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
Ach ja, ik denk dat ik in elk geval zorg een dagelijkse auto te hebben als ik mn eerste P ga kopen. Dat moge duidelijk zijn, de P gaat alleen voor de vrije tijdsritten gebruikt worden.
|
21 okt 2006 21:48 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Re: Das nog es andere koek....
Ik zal eerlijk zijn: nee...want een beetje olie -en dan praten we over 4 liter in dit geval- kost dan toch ongeveer € 20,-. Maar zoals gezegd niet veel meegereden wel een paar goede "lange" ritten zodat de carterventilatie zijn werk heeft kunnen doen. Moet het maar zijn.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
22 okt 2006 23:09 |
|
|