Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:37



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Das nog es andere koek.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zelfde ervaring hier.
Ok zijn voorganger (Omega A 2.6 DualRam CD Diamont Breakvan '94) gaf hetzelfde gevoel.
Lekker cruisen en vreselijk degelijk en betrouwbaar (verkocht met net geen 400.000km op de teller en ja nog steeds het eerste blok) (nog steeds op elke cilinder 11 compressie bij verkoop)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


20 okt 2006 22:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Is de auto van totmbo. Zal haar roesten. Het vreemde is wel dat ik met die Omega bijna nooit te hard rij. Eerder te zacht (110 cruisen waar je 120 mag...). Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


dat gevoel herken ik - gisteren de Avensis Verso van mijn ouders geleend om naar de Gamma (= Belgische "Doe-Het-Zelf"-keten) te bollen om zaken te kopen die niet in de microkoffer van de VTEC passen; gek dat ik met die auto geen moeite had om me te beperken tot 110 op een stuk snelweg waar ik met de VTEC vlotjes 1XX doe :D
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


20 okt 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
2.2VTEC schreef:

Gamma (= Belgische "Doe-Het-Zelf"-keten)


Is volgens mij vanuit nederland naar België overgewaaid, maar kan me vergissen.

Eigenlijk doet het ook helemaal niet terzake, maar goed...


20 okt 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
2.2VTEC schreef:


innige deelneming, moet de enige Europese 6-cylinder personenwagen zijn die de 100 niet haalt in minder dan 10 seconden :roll:


Espace V6 automaat: ruim 10 seconden
Safrane V6 automaat: ruim 11 seconden
Scorpio V6 automaat: ruim 11 seconden
XM V6 automaat: bijna 11 seconden
605 V6 automaat: bijna 11 seconden
960 6 in lijn automaat: 10 seconden

Allemaal auto's uit de midden jaren '90. Laat ik voor het gemak de diesel 6 cilinders maar even buiten beschouwing.

Maar ach, who gives a F. Wat Horn zegt, in zulke auto's zal het je reet roesten. Relaxed cruisen doen ze als geen ander (voor dat geld).
_________________________________________
Tjolk.


20 okt 2006 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Jort schreef:
Espace V6 automaat: ruim 10 seconden
Safrane V6 automaat: ruim 11 seconden
XM V6 automaat: bijna 11 seconden
605 V6 automaat: bijna 11 seconden


ach, hoe kon ik ze over het hoofd zien, de befaamde Franse motorenbouwers en hun legendarische PRV-motoren in combinatie met een 3-traps automaat, geheel in de traditie van Les Créateurs d'Automobile :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


20 okt 2006 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Niks mis met de basis van de PRV motoren. Alleen zeer simpel gehouden in de meeste modellen. Vaak in combinatie met (trage) 4-traps automaat.

Ook gebruikt door merken als Alpine en Venturi met vermogens tot voorbij de 400pk (Venturi 400GT) in straatversies en meer dan 600pk voor Le Mans racewagens (600LM).
_________________________________________
Tjolk.


20 okt 2006 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Jort schreef:
Niks mis met de basis van de PRV motoren. Alleen zeer simpel gehouden in de meeste modellen. Vaak in combinatie met (trage) 4-traps automaat.

Ook gebruikt door merken als Alpine en Venturi met vermogens tot voorbij de 400pk (Venturi 400GT) in straatversies en meer dan 600pk voor Le Mans racewagens (600LM).


Alpine A610 Turbo : 250 PK / 350 Nm - en een betrouwbaarheid die het absolute nulpunt naar de kroon steekt; dus vergeet die 400/600 PK maar :twisted:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


20 okt 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Safrane Biturbo(PRV) ging in de laatste versies voorbij de 270pk.
Er rijden vele DeLoreans rond met (achteraf) geblazen PRV motoren die een A610 doen blozen.
Venturi Atlantique ging probleemloos richting 300pk.
Deelname aan Le Mans met een tot 600pk geblazen PRV lijkt me redelijk zinloos als 250pk al een brug te ver zou zijn.

Hoe weet je dat de A610 motorisch zo onbetrouwbaar was? Er zijn er maar een handjevol van gemaakt, dus de enige statistisch betrouwbare info hierover zou bij Renault/Alpine moeten liggen.
_________________________________________
Tjolk.


21 okt 2006 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


blijf het zeggen....E39-M5, na twee jaar het ding groeit nog steeds aan me, unieke en sublieme combo van serieus (welke 911 non turbo wil een keer???) snel en comfortabel...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 okt 2006 0:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zoiets zou ik ook wel graag willen als daily driver , maar doorvoor rijkt mijn budget helaas niet :cry:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


21 okt 2006 13:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
horn schreef:
Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


blijf het zeggen....E39-M5, na twee jaar het ding groeit nog steeds aan me, unieke en sublieme combo van serieus (welke 911 non turbo wil een keer???) snel en comfortabel...



Ikke, ikke, ikke :ba: :ba: :ba: :ba:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


21 okt 2006 13:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
klein (60.000 km) beurt gehad, zonder vervanging van motorolie, wel met gratis APK:

600 euro :roll: (inclusief kapot remlicht in spoiler)......

maar, straks wordt durder: remschijven moeten behandeld worden, en een cooler lekt (gelukkig onder verlengde garantie).

Dit is een dure club, jongens (but faster dan Omega's :wink: )
_________________________________________
crazy italian........


21 okt 2006 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nog geen
Franeker
Bericht 
Ach ja, ik denk dat ik in elk geval zorg een dagelijkse auto te hebben als ik mn eerste P ga kopen. Dat moge duidelijk zijn, de P gaat alleen voor de vrije tijdsritten gebruikt worden.


21 okt 2006 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht Re: Das nog es andere koek....
TurboBjorn schreef:
Das wel heeel goedkoop... is de olie vervangen? :wink:


Ik zal eerlijk zijn: nee...want een beetje olie -en dan praten we over 4 liter in dit geval- kost dan toch ongeveer € 20,-. Maar zoals gezegd niet veel meegereden wel een paar goede "lange" ritten zodat de carterventilatie zijn werk heeft kunnen doen. :wink: Moet het maar zijn.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


22 okt 2006 23:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.