Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 12:21

Antwoord op onderwerp  [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Compleet afgedroogd door Corvette... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
ECT schreef:

Al zou de Corvette op een strakke rechte weg technisch gezien de meerdere zijn, mij zie er in ieder geval niet inrijden. Iedereen zal me voor een of andere pooier, kampbewoner of crimineel aanzien

Troost je, zo denken veel mensen ook over Porscherijders.

mhaschreurs.hyves.nl

23 okt 2006 14:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
En in een enkel geval hebben ze nog gelijk óók... :twisted:

23 okt 2006 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik vind de eerste 3 corvette series (C1, C2, C3 met chrome bumpers) echt hele mooie auto's. En bijna hadden we geen porsche, maar een C1 gereden :shock: 8) foto in m'n album

De C4 is dan een heel stuk minder (qua uiterlijk), de C5 krabbelt er een beetje boven op, en de nieuwe C6 is weer een hele indrukwekkende auto.

En bij deze soort sportwagens (porsche, corvette) ben je niet met je verstand bezig, maar met je hart.

Zoveel mensen, zoveel wensen :wink:

23 okt 2006 15:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Bericht 
Gelukkig zijn Porches geen pooier/johnny-bakken. :wink:

Afbeelding

23 okt 2006 16:25
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo is het :wink:

Afbeelding

Filmpje

Al ken ik meer "gepimpte" Covettes als Porsches

Laatste update 22/10/2013

23 okt 2006 16:43
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ECT schreef:
Over smaak valt niet te twisten. :wink:

Al zou de Corvette op een strakke rechte weg technisch gezien de meerdere zijn, mij zie er in ieder geval niet inrijden. Iedereen zal me voor een of andere pooier, kampbewoner of crimineel aanzien (terwijl ik over het algemeen gezien overal maling aan heb) :?

Zelfs in de media denken ze er zo over :twisted: :wink:

(klik op het prentje)

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

26 okt 2006 20:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ha ha ha, mooi filmpje Koen van die zielige kalende meneer in de gele Corvette :D :D :D

Maarreuh, kan ons dit niet allemaal overkomen?

Ik bedoel, de meesten hier zijn gevoelig voor vrouwelijk schoon en voelen zich het mannetje in hun Porsche! 8)

26 okt 2006 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
In de nieuwste GTo een vergelijking tussen de P911 Turbo 997 en de Corvette Z06. Ook de nieuwe turbo kan 'm niet bijhouden :shock: :shock:
Qua wegligging, uitstraling en kwaliteit wint de P.

27 okt 2006 13:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Dat word dus wachten op de turbo S.

mhaschreurs.hyves.nl

27 okt 2006 15:13
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
michael schreef:
Dat word dus wachten op de turbo S.

of de GT2 8)

27 okt 2006 15:21
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
En dan maar hopen op géén Z06-R ... :twisted:

27 okt 2006 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Pfff wie geeft nog een moer om enkele tienden van een seconde in de sprint naar 100 of zelfs 200.

Eens een wagen echt snel is, wordt het moeilijk om in het dagelijkse verkeer een PKverschil van vb. 50 in echte winst om te zetten, tenzij rechtdoor. Hoe je 't draait of keert, een gewone Boxster met 245pk moet niet blozen naast een carrera met 325 pk, die laatste moet al echt alles uit de kast halen om een boxster eraf te rijden, als het al lukt !

Los daarvan blijft het een feit dat zo'n Corvette in verhouding tot de turbo weinig kost !

27 okt 2006 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Carrera4s schreef:
Los daarvan blijft het een feit dat zo'n Corvette in verhouding tot de turbo weinig kost !

Maakt niet uit hier,iedereen poen en smaak zat... :!: :lol: :lol: :lol:

27 okt 2006 19:15
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Carrera4s schreef:
Pfff wie geeft nog een moer om enkele tienden van een seconde in de sprint naar 100 of zelfs 200.

Daar zit em nu voor de meeste juist wel het probleem. Echte goede rijders die het beste uit een wagen kunnen halen en dan zeker in het bochtenwerk, en dan zeker nog het verschil tussen deze Corvette en een turbo zijn erg dun bezaaid, ik niet in ieder geval. Dus wat blijft er dan in het dagelijks gebruik over, juiste het rechte strepen werk, en wat is dan het resultaat, die tienden van seconden die zg niets uitmaken worden dan ettelijke meters, bij een snelheid van 100km/uur, dan leg je nl 27 meter/s af, dus 3 tienden is dan al gauw bijna 2 wagen lengtes en dan sta je toch een beetje beteuterd te kijken met je turbo van bijna 2 euro tonnetjes...

moraal blijft, ondanks alles dat de nieuwste Corvette gewoon value for money is.....

27 okt 2006 20:15
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
Dus wat blijft er dan in het dagelijks gebruik over, juiste het rechte strepen werk, en wat is dan het resultaat, die tienden van seconden die zg niets uitmaken worden dan ettelijke meters, bij een snelheid van 100km/uur, dan leg je nl 27 meter/s af, dus 3 tienden is dan al gauw bijna 2 wagen lengtes en dan sta je toch een beetje beteuterd te kijken met je turbo van bijna 2 euro tonnetjes...

Op het juiste moment gas geven en schakelen... helpt ook. Zeker bij dit soort verschillen maakt zoiets ook uit en zal de Turbo met tiptronic het vaak winnen omdat die altijd maximaal presteert (is de Z06 te verkrijgen met automaat?).

Dat gezegd hebbende: als je in Nederland als 911 turbo rijder een andere auto tegenkomt die gelijkwaardig is, dan is de kans erg groot dat je ofwel samen in de file staat, ofwel in een "treintje" aan het rijden bent. En met haar looks wint de 911 natuurlijk altijd... :wink:

27 okt 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Die paar tienden verschil is wel belangrijk voor de (sport)auto-industrie, die iedere keer auto's brengt die weer net iets sneller zijn. Er zal dus wel een markt voor zijn.

Zal eens kijken of ik het hele artikel kan plaatsen als PDF.

27 okt 2006 22:41
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
porscheware schreef:
Er zal dus wel een markt voor zijn.

Natuurlijk is er een markt voor. We willen allemaal sneller.

Maar is een 997 GT3 RS van vandaag echt leuker dan een 911 Carrera RS? Ik denk het niet (misschien wel minder leuk). Sneller is de 997 natuurlijk wel.

27 okt 2006 22:45
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
porscheware schreef:
Er zal dus wel een markt voor zijn.

Natuurlijk is er een markt voor. We willen allemaal sneller.

Maar is een 997 GT3 RS van vandaag echt leuker dan een 911 Carrera RS? Ik denk het niet (misschien wel minder leuk). Sneller is de 997 natuurlijk wel.

Wil je zeggen de 2.7 de 993 of de 996?

En ja ze zijn allemaal even leuk.
De behalve met de 993, heb ik met allemaal al gereden, en het liefst zou ik ze allemaal willen hebben.
De 2.7 is pure nostalgie
De 964 de spartaanste
De 996 de meest directe
De 997, ik wou dat ik het kon zeggen :(

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 okt 2006 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Hierbij het hele artikel (12 pagina's!)
In de uitvergroting redelijk goed leesbaar hoop ik :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

28 okt 2006 8:49
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Marcel schreef:
Carrera4s schreef:
..... bij een snelheid van 100km/uur, dan leg je nl 27 meter/s af, dus 3 tienden is dan al gauw bijna 2 wagen lengtes en dan sta je toch een beetje beteuterd te kijken met je turbo van bijna 2 euro tonnetjes...

moraal blijft, ondanks alles dat de nieuwste Corvette gewoon value for money is.....

Als je naar prestaties en prijs kijkt, biedt een Corvette idd meer waar voor je geld. Maar de meesten hier kopen toch een Porsche vanwege het totaal-plaatje: exclusiiviteit, styling, kwaliteit, betrouwbaarheid, imago, restwaarde, gevoel dat je hebt in een dergelijke wagen, interieur, afwerking,
etc. en daar betaalt men gerust wat meer voor en harder dan 270 km/u durven de meesten toch niet .
Net zoiets als je in een Radio & TV zaak moet gaan kiezen tussen een Mark Levinson of een Krell audioset. Voor de meesten onder ons onbekend (die genoegen nemen met middelmatig) maar voor de High-end audiofiele liefhebbers zeer begeerde objecten. Dan kiest de high-end met poen toch voor de Mark Levinson omdat hij net dat beetje extra heeft, terwijl de Krell ook een krachtpatser is.

De een is dus voor een beetje extra exclusiviteit bereid er meer voor te betalen, dan de ander. Daarom maakt een Corvette me echt niet warm omdat ik daar niet het type bestuurder voor ben. Dan voel ik me meer een patser en pooier dan in een Porsche. :wink:

28 okt 2006 11:07
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
En dan nu de Z06-killer ====> 911 RT12 (650pk) !!!

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

28 okt 2006 11:14
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ECT schreef:
Als je naar prestaties en prijs kijkt, biedt een Corvette idd meer waar voor je geld. Maar de meesten hier kopen toch een Porsche vanwege het totaal-plaatje: exclusiiviteit, styling, kwaliteit, betrouwbaarheid, imago, restwaarde, gevoel dat je hebt in een dergelijke wagen, interieur, afwerking,
etc. en daar betaalt men gerust wat meer voor en harder dan 270 km/u durven de meesten toch niet .
Net zoiets als je in een Radio & TV zaak moet gaan kiezen tussen een Mark Levinson of een Krell audioset. Voor de meesten onder ons onbekend (die genoegen nemen met middelmatig) maar voor de High-end audiofiele liefhebbers zeer begeerde objecten. Dan kiest de high-end met poen toch voor de Mark Levinson omdat hij net dat beetje extra heeft, terwijl de Krell ook een krachtpatser is.

De een is dus voor een beetje extra exclusiviteit bereid er meer voor te betalen, dan de ander. Daarom maakt een Corvette me echt niet warm omdat ik daar niet het type bestuurder voor ben. Dan voel ik me meer een patser en pooier dan in een Porsche. :wink:

Begrijp me goed, blijkt in deze discussie moeilijk te zijn, maar zal wel aan mij liggen. Als ik moet kiezen tussen een Porsche van euro 25k, 50k, 75k of 100k of een Corvette die even duur is, zal ik ook altijd de Porsche kiezen. Het vergelijk is echter tussen een 997 turbo van bijna Euro 200k en een Corvette van bijna euro 100k (Ok lichtelijk overdreven, but are you getting the point), en als dan blijkt dat deze twee auto's vergelijkbaar zijn ja, dan moet je toch even achter je oren krabben..., iig ik wel....

28 okt 2006 11:37
Profiel
Bericht 
Marcel,

We begrijpen je wel, maar als je kijkt naar het totaalplaatje en zaken zoals afwerking dan is dat bij Porsche van betere kwaliteit dan bij Chevrolet en dan betaal je daar ook meer voor. De Corvette heeft een beul van een motor maar verder vind ik hem niet van bijzondere kwaliteit en matig afgewerkt, terwijl de Porsche in vergelijking een "bescheiden" :wink: motor heeft, maar voor de rest (onderstel, remmen, afwerking, etc.) van hoger niveau is en dat kost uiteraard meer. En natuurlijk betaal je ook voor een bepaalde naam en voor de restwaarde.

28 okt 2006 12:11
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Om daarop even verder in te gaan : het interieur van de turbo is in feite hetzelfde als van een "gewone" carrera. Je zou toch verwachten dat het interieur van de turbo "anders" en exclusiever zou zijn. Neem interieurfoto's en je merkt het verschil niet met een carrera, tenzij uiteraard de vermelding turbo op de tellers...

Daar laat Porsche toch een steek vallen, overigens geldt dit ook voor de 996...

28 okt 2006 12:51
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Tja... Het maakt natuurlijk ook uit wáár deze discussie wordt gevoerd, nietwaar?

Op een Porscheforum zal de keuze áltijd uitgaan naar de Porsche. Hoe anders zal dat zijn op het Corvette-forum (als dat al bestaat).

Maar ik begrijp Marcel's punt wel...

Als er 2 auto's zijn met vergelijkbare prestaties telt wat mij betreft toch echt de prijs mee! En als je dan al spreekt over een auto van 200k euro in vergelijking met een auto van 100k euro, maakt 'afwerkingskwaliteit' en 'rest- of inruilwaarde' dat niet (meer) goed!

Want om 100k verschil te rechtvaardigen moettie wel héééééél veel beter zijn afgewerkt en dat issie toch echt niet. En als een auto van 100k in een jaar 50% af zou schrijven, heb je 50.000 euro afschrijving, terwijl voor datzelfde bedrag de auto van 200k slechts 25% hoeft te devalueren (you catch my drift?)

Ga je naar de prijs kijken -hoeveel heb ik in mijn portemonnaie om te spenderen- en je hebt 100k euro te spenderen, wélke auto zou je dan kopen?

Een Porsche Cayman wellicht die qua prestaties toch echt het onderspit zal delven tegen de even dure Vette? Of toch die Corvette die dan wellicht wat minder is afgewerkt dan de Cayman, maar 'm qua prestaties wel achter zich laat? Of misschien tóch de nieuwe Audi TT? Of misschien wel een nokkievol gehangen Chrysler Crossfire? Of gewoon zo'n Nissan 350 en dan nog wat geld overhouden?

Er wordt hierboven ook vaak gerefereerd aan 'gevoel' en 'emotie'. Dat is natuurlijk vreselijk subjectief! Er zijn (wellicht meer dan je denkt) mensen die een Porsche helemaal niets vinden, er geen 'gevoel of emotie' bij krijgen en er niet dood in gevonden zouden willen worden, maar die dat soort gevoelens wel voor een van de voitures krijgen die ik hierboven noem.

Wij vinden -als Porscheliefhebbers- de lijnen van een 911 fantástisch, maar er zijn ook zat mensen die daar helemaal niets mee hebben en ook dát zouden er wel eens meer kunnen zijn dan je zou denken!

Er zijn tal van mensen die de wigvorm de ultieme sportwagenvorm vinden en om die reden Ferrari's, Lambo's, Lotussen qua lijnenspel prefereren boven de 911-lijnen...

Ik kan alleen voor mezelf spreken en áls ik 100k te spenderen zou hebben om een nieuwe (!) auto te kopen, zou een Porsche heel hoog op m'n lijstje staan, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het uiteindelijk ook een Porsche zou worden...

28 okt 2006 12:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 229 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende