Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wet BPM gaat ingrijpend gewijzigd worden
Hoewel nog slechts een wetsvoorstel, goed nieuws: er komt een BPM teruggaafregel bij export. Ook goed nieuws is dat de werkelijke afschrijving uitgangspunt wordt.
Uitgaande van een 1991-er 964 houdt dit in dat bij export een bedrag BPM terug kan worden gevraagd van meer dan 5.000 euro (!) indien ook bij export uitgegaan mag worden van de werkelijke waarde (het voorstel is daaromtrent niet duidelijk). Nu importeren (en 2500 euro aftikken) kan dus voordelig zijn (hoewel bij speculatie het verstandig is om meer zekerheid hieromtrent te verwerven, maar een slimme handelaar maakt haast met het op NL kenteken zetten lijkt mij).
Naast de werkelijke afschrijving kan altijd worden gekozen voor een forfaitaire. Die wordt gunstiger, want gaat ook tot lager dan 10% (na 9 jaar per jaar 1% eraf, met 0 bij 19 jaar).
Bij uitvoer komt er kennelijk een andere forfaitaire berekening.
Hoe dan ook, de Wet BPM is al weer een stukje minder onvriendelijk geworden.
|
23 okt 2006 17:17 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Komt volgens mij omdat de overheid dan wéér vele boetes moet betalen. Het is tenslotte een belemmering voor de import, vergelijkbaar met een importheffing en dat is eigenlijk verboden.
of is dit jippie wat ik jullie hier vertel ?
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 17:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet helemaal. En men weet al jaren donders goed dat men fout zit. Ik heb jaren geleden al eens BPM teruggekregen bij uitvoer. Nota bene met goedkeuring van de Staatssecretaris. En dat omdat ik aangaf dat ik naar het Hof zou stappen als men niet snel opschoot met het afhandelen van het bezwaar (wat toen over de 1 jaarstermijn heen was). Het was in twee weken geregeld...
|
23 okt 2006 17:29 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Ik weet het, ben de langzaamste van allemaal hier als IT'er. Maar wat betekent dit nu voor mij?
Moet ik mijn 964 nu zsm exporteren
|
23 okt 2006 17:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Maar wel de comfortabelste!
|
23 okt 2006 17:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, en dan een Carrera 4 kopen...
Het houdt iig in dat het nog gunstiger wordt voor Duitsers om hier ten lande te gaan winkelen... En dat zal de prijzen ten goede komen.
En als je een trackday car hebt kan het interessant zijn om de auto te exporteren (wel even een GmbH-tje oprichten). Als je dan de auto af en toe ook in NL wil gebruiken: je kan een vrijstelling krijgen tot één maand.
|
23 okt 2006 18:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Leuk en wel maar dat zal vast betekenen dat ze dat in omgekeerde voor op de import dan ook loslaten
Aangezien we hier meer importeren dan exporteren heb ik niet zoveel aan die export regeling. En waar ik heen zou willen emigreren heb je niks aan een Porsche
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 okt 2006 19:30 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Re: Wet BPM gaat ingrijpend gewijzigd worden
IDD maar volgens Bron Elsevier
gaat het pas gelden voor motorvoertuigen met registratiedatum – of voor buitenlandse leaseauto's op de datum van het eerste gebruik in Nederland – op of na 16 oktober 2006.
|
23 okt 2006 20:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wet BPM gaat ingrijpend gewijzigd worden
Als ze dat doen moet er binnen een jaar weer reparatiewetgeving volgen... Afijn, gewoon maar even afwachten.
|
23 okt 2006 21:06 |
|
|