Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:48

Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mobiele GPS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)
Hellevoetsluis
Bericht 
Heb onlangs nog op vakantie naar de alpen/Beieren mijn Ipaq 2210 met de Syson insteek(-draadloos dus) GPS-receiver en tomtom 5.2 kaart van West Europa gebruikt.
Niks dan lof van A naar B!

Mijn vriendin heeft een Tomtom-One o.a. voor haar werk,ook prima maar daar staat alleen de Benelux kaart op.

Was toch een testje met die van mij,vooral omdat deze West-Europese kaart bestaat uit alleen veel gebruikte routes en wegen. (buiten de Benelux)
Blijkt dat gelukkig alles ,behalve echt een heel klein onbekend weggetje erop staan!.
Detailkaart is dus alleen nodig wanneer je een Lidl of Aldi wilt vinden daar. :lol:

Origineel had ik de set met TomTom-3 maar ja,waar heb je internet voor he..om een beetje bij te blijven!
De 5.2 serie staat dus al een tijdje op mijn HD en SDkaart. :roll: :wink:

25 aug 2006 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Mio 268+

Werkt uitstekend detail kaart europa voor 20,= op internet te verkrijgen.

Had eigenlijk nooit gedacht dat ik zo'n ding kopen zou, maar het bevalt me prima. Ik kan hem aanraden.
http://www.mio-tech.be/products/personal_navigation_devices/268plus/index.php

25 aug 2006 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Toch weer op zoek naar een nieuw navagatie-systeem.

Iemand al ervaring met de nieuwe Tom Tom One Europe? Waarom zou je een Tom Tom 710 kopen i.p.v. de nieuwe One?

Kan je hierop flitspalen, tankstations en leuke routes inladen en is daar een beetje aan te komen op het net?

Verder vooral benieuwd of je lekker van A naar B kunt met de optie, "geen snelwegen"?

23 okt 2006 11:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Er zijn tal van goede navigatiesystemen op de markt. TT is daar -slechts- eentje van.

De discussie over welke je zou moeten nemen, heeft al een paar keer -in diverse topics- de revue gepasseerd...

Ik heb een MIO A701 met Miomap Europe en ik ben daar heel tevreden over.

23 okt 2006 11:33
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik ga ook de stap zetten om een gps te kopen, alleen zie ik het bos door de bomen niet.
PDA, kan je dan nog voor andere zaken gebruiken of vaste GPS Tomtom 710 of zijn er betere merken ???

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

23 okt 2006 12:10
Profiel WWW Facebook 
Vinkeveen
Bericht 
Het is inderdaad een behoorlijk bos, en zo raar is het niet dat je door al die bomen het bos niet meer ziet!

Er zijn zoveel mogelijkheden: stand alones, pda's met navigatiefunctie, mobiele telefoons met navigatie, etcetera, etcetera...

Je moet voor jezelf op een rijtje zetten waarvoor je de navigatie zult gaan gebruiken en hoe vaak. Vervolgens zul je moeten gaan bekijken wat het beste overeenkomt met je wensen.

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeur.

Ik had eerst een pda met navigatie. Leuk, maar ik gebruikte 'm alleen voor navigatie, dus al die overige functies bleven onbenut. Een TT (Go) of iets vergelijkbaars wilde ik weer niet, omdat dat echt alléén navigatie is.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor een mobiele telefoon met navigatiefunctie (en ingebouwde gps antenne), mp3-speler, fotocamera, etcetera...

Wij bezoeken nog wel eens een stad (Barcelona, Berlijn, Parijs, etcetera) en dan is zo'n navigatiesysteem in een mobiele telefoon ook heel erg handig: als je in Parijs bijvoorbeeld te voet naar de Champs Elysée wilt, voer je dat in, je doet je blue-tooth oortje in en je wandelt je hotel uit en je krijgt terwijl je loopt via je oortje de route doorgegeven... :wink:

23 okt 2006 13:23
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
SPEEDY944 schreef:

Uiteindelijk ben ik gegaan voor een mobiele telefoon met navigatiefunctie (en ingebouwde gps antenne), mp3-speler, fotocamera, etcetera...

Wij bezoeken nog wel eens een stad (Barcelona, Berlijn, Parijs, etcetera) en dan is zo'n navigatiesysteem in een mobiele telefoon ook heel erg handig: als je in Parijs bijvoorbeeld te voet naar de Champs Elysée wilt, voer je dat in, je doet je blue-tooth oortje in en je wandelt je hotel uit en je krijgt terwijl je loopt via je oortje de route doorgegeven... :wink:
Zelfde verhaal voor mij.Nokia 6680 (met tomtom) met een losse gps muis(bluetooth) bevalt me prima.Je hebt overigens nu al toestellen met gps ingebouwd,nog beter...

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 23 okt 2006 16:52, in totaal 1 keer bewerkt.

23 okt 2006 13:46
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Ik had eerst een pda met navigatie. Leuk, maar ik gebruikte 'm alleen voor navigatie, dus al die overige functies bleven onbenut.

Dit is ook mijn ervaring. Een collega raadde me aan een PDA met TomTom te nemen. Werkt prima, maar de PDA gebruik ook ik nergens anders voor. :cry:

23 okt 2006 15:33
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Een Tom Tom heeft nog een feature die je niet in een PDA of mobiele telefoon hebt. Een soort van acceleratiemeter. Ook als je geen GPS signaal hebt in een tunnel of dicht bebost gebied kan een Tom Tom hierdoor nog redelijk lang je op het spoor houden terwijl een PDA het dan al op geeft.

23 okt 2006 19:25
Profiel WWW
Vinkeveen
Bericht 
Nee, hoor... Dat doet de software van Miomap ook (want het werkt in ieder geval zo op m'n Mio 701).

23 okt 2006 20:10
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Nee, hoor... Dat doet de software van Miomap ook (want het werkt in ieder geval zo op m'n Mio 701).

Software op een PDA pruttelt ook nog even een tijdje door hoor maar geeft het dan toch op. Zo'n Tom Tom heeft ook bij 'te weinig' satellieten door die extra toevoeging de mogelijkheid gewoon door te navigeren. Ik zal die Mio ook eens gaan proberen. Ben wel benieuwd want daar heb ik ook veel goede dingen over gehoord.

23 okt 2006 22:23
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Zo, de kogel is door de kerk.

Na wat info inwinnen op het internet ga ik voor de grote tegenhanger van Tom Tom, nl. Garmin. Nr 1 in Amerika, heeft prijsverlagingen doorgevoerd hetgeen het aantrekkelijk maakt.
Ik ga voor de Nuvi 660. Doorslaggevend is het grote, heldere scherm en het gebruiksgemak volgens velen.

Meer lees je HIER en HIER

26 okt 2006 14:42
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
rufie schreef:
Zo, de kogel is door de kerk.

Na wat info inwinnen op het internet ga ik voor de grote tegenhanger van Tom Tom, nl. Garmin. Nr 1 in Amerika, heeft prijsverlagingen doorgevoerd hetgeen het aantrekkelijk maakt.
Ik ga voor de Nuvi 660. Doorslaggevend is het grote, heldere scherm en het gebruiksgemak volgens velen.

Meer lees je HIER en HIER

Niks mis mee. Goede keuze. Garmin is al jaren markleider in GPS techniek dus daar ligt het niet aan. Ze liggen alleen in een juridische gevecht met Tom Tom over het imiteren van enkele apparaten. Maar goed dat is alleen maar leuke achtergrond infor en heeft voor je keus toch geen gevolgen.

26 okt 2006 16:12
Profiel WWW
Vinkeveen
Bericht 
Ik heb al een jaar of 6 een Garmin Etrex Legend (handheld GPS) om mee te geocachen en dat is naar mijn mening nog steeds een prima apparaat! Het is waterdicht, blijft drijven en er zijn ook nautische kaarten op te plaatsen. (alleen jammer van het geringe interne geheugen dat niet uit te breiden is)

Garmin is absoluut een goede keuze! :wink:

26 okt 2006 16:36
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Reacties geven al vertrouwen. Thanks !

26 okt 2006 17:17
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
gebruik de Garmin Quest 2 vnl. op de motor - zeer tevreden van, niet goedkoop maar wel een erg robuust toestel dat goed bestand is tegen trillingen/schokken en water :roll:

26 okt 2006 20:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ideaal voor in een 911 Speedster dus :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

26 okt 2006 20:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik maak gebuik van 2 toestellen 1 telefoon (nokia 6680) met tom tom 5 en bluetooth GPS en numme 2 is IPAQ 3970 met tom tom 6 europ er op, ook met bluetooth GPS.

Ze werken beide perfect, en zeker de telefoon is een aanrader. Het nadeel is dat het scherm wat kleiner is.

De Ipaq is ook goed, maat je moet hem toch weer uit de auto halen als je hem parkeerd (anders wordt het wel voor je gedaan) .

Succes met de zoektocht.

26 okt 2006 21:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik heb de nieuwe pioneer gekocht, mooi plat scherm makkelijk mee te nemen en het hoesje. Dit toestel heeft een hele sterke ontvanger, zodat je hem niet aan de voorruit hoeft te hangen. Ik heb hem in de audi naast de radio op de middenconsole zitten en heb goede ontvangst. Ik heb ook een tmc module in laten bouwen. Werkt ook perfect. In de porsche moet ik nog wat maken, zodat ik hem niet voor het raam hoef te hangen. Werkt wel goed met de bijgeleverde zuignap, maar vind het minder mooi. Hij heeft een harde schijf van 2gb en europa is voorgeïnstalleerd, bluetooth en mp3. :idea:

26 okt 2006 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ben zelf chauffeur van beroep.Mijn advies is voor n.l een shell stratenboek voor belgie een totalstratenboek. Ben tot nog toe in b en nl overal gekomen. Wilde afgelopen weekeind naar de n.p.c slalom in lelystad (wist de weg een beetje) maar met de nav van een 996 kom je daar niet. :evil: En dat geld niet alleen voor die locatie. Maar ik heb nog nooit met een tim -tom (coronel) HOEVEN werken,dus geen ervaring mee.

26 okt 2006 22:08
Profiel Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ben zelf chauffeur van beroep.Mijn advies is voor n.l een shell stratenboek voor belgie een totalstratenboek. Ben tot nog toe in b en nl overal gekomen. Wilde afgelopen weekeind naar de n.p.c slalom in lelystad (wist de weg een beetje) maar met de nav van een 996 kom je daar niet. :evil: En dat geld niet alleen voor die locatie. Maar ik heb nog nooit met een tim -tom (coronel) HOEVEN werken,dus geen ervaring mee.

tja, moest 2 weken geleden 's avonds onverwacht nog ergens in the-middle-of-nowhere-West-Vlaanderen zijn en had de GPS niet mee (een beetje l*llig om dat ding in de week bij te hebben voor woon-werk verkeer :wink: ) - netjes wat plannetjes uitgeprint vanop de website van viamichelin.com (wegens uiteraard geen wegenkaarten meer in de auto) - alles ging prima totdat ik onderweg een omleiding tegenkwam, en later een tweede; en geheel in de Belgische traditie gepaard gaande met een bewegwijzering waar Kafka inspiratie van zou kunnen opdoen -> hopeloos de mist in, x keer de weg moeten vragen en op een gegeven moment kreeg ik echt last van "GPS-stress" (symptomen : verhoogde hartslag, overdreven transpiratie, een stel zware voeten die zowel koppeling als banden teisteren, plotse lak aan verkeersregels en hoffelijkheid); sindsdien reist de Garmin mee in het handschoenkastje :wink:

26 okt 2006 23:24
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
red devil schreef:
Ik heb hem in de audi naast de radio op de middenconsole zitten en heb goede ontvangst.

De bluetooth-ontvanger bij mijn Tom-Tom kan ik ook gewoon in een opbergvakje in het dashboard leggen. Prima ontvangst.

27 okt 2006 11:15
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jullie weten er zo veel van :!: :D

Mijn vraag: wil ook wel een navi-functie maar ga hem heel weinig gebruiken.
Denk aan mobiel ding met altijd actueel kaartmateriaal :!:
Heb over een systeem gelezen waarbij je via de GSM de route binnenkrijgt(koopt) en dan dus betaalt per route. Vervolgens dus ook tonen op de GSM.

Iemand ervaring mee?

27 okt 2006 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Helaas, voor actueel kaartmateriaal ben je afhankelijk van de makers van de kaarten. Deze worden maar sporadisch geupdate (eenmaal in de 2 jaar geloof ik).

28 okt 2006 15:49
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Helaas, voor actueel kaartmateriaal ben je afhankelijk van de makers van de kaarten.

Bij de door mij bedoelde oplossing juist niet. Je hebt dan zelf helemaal geen kaartmateriaal, maar vraagt de route via je GSM en een abo bij een 'provider' op en krijgt die dan binnen met - neem ik aan! - steeds heel recent materiaal.

28 okt 2006 17:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende