Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Voor de liefhebbers nog een spannende race van Schumi
(klik op het prentje)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 okt 2006 16:04 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Weet ik, alleen Senna stond toen al aan de top en Schumacher kwam pas kijken
_________________________________________ NPC 0577
|
23 okt 2006 18:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toen Senna overleed stond Schumacher aan de koppositie en werd hij later dat jaar kampioen.
|
23 okt 2006 18:50 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ahh, dan maak ik toch nog een kans
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 18:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt. Benetton had In Brazilië duidelijk de betere racestrategie, inspelend op de nieuwe regels en gebruikmakend van de zuinigere V8 (1 stop minder). Senna spinde in een wanhopige poging de verloren tijd goed te maken.
In Aida werd Senna getorpedeerd door Larini en Hakkinen.
Afloop bij Imola kennen we.
Senna was duidelijk sneller dan Schumi door de snellere bochten op Imola, maar Schumacher was verdacht snel in de hele krappe hairpins. Senna verdacht Benetton van het gebruik van traction control en ventileerde dit richting Patrick Head en de FIA. Later in het seizoen werd zowel bij Benetton als bij McLaren motorsoftware gevonden die tevens de rol van traction control op zich nam. Omdat het gebruik in het verleden niet kon worden aangetoond zijn de teams hiervoor nooit gestraft.
Per saldo lijkt het mij met deze wetenschap onmogelijk om "de snellere" van de 2 (Schumacher of Senna) aan te wijzen.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 23 okt 2006 20:35, in totaal 2 keer bewerkt.
|
23 okt 2006 20:18 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Waarschijnlijk was Schumacher puur rijtechnisch "niet noodzakelijk sneller"de betere (al ben ik nog zo'n Senna fan, ik ben ook realistisch), maar qua charisma en uitstraling denk ik dat er geen vergelijk is.
Senna was soms groot in zijn nederigheid,waar Schumi dit niet echt is (understatement ).
Zo vind ik Senna's graf prachtig, het is mooi in al zijn eenvoud, net als Senna zelf. (Het graf ligt trouwens op een schitterende lokatie in Sao Paulo)
Senna had tijdens zijn leven al een hele foundation voor straatkinderen, heeft Schumi iets vergelijkbaars?
Maar ik blijf ook Schumi een hele grote vinden! (Over de grootste kunnen we nog een eindje doorbomen, maar groots was hij alleszins)
|
23 okt 2006 20:18 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Waarom praten we over Shumi WAS ?
Hij is nog niet dood
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 21:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, hoewel je er bijna niets over zal horen, want hij wil er geen enkele ruchtbaarheid aan geven.
|
23 okt 2006 21:04 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik had als ik heel eerlijk ben (shame on me ) nog nooit van Ayrton Senna gehoord.
Net eens even opgezocht over hoe en wat, en dat hij gestorven is tijdens de F1!
Nu mijn vraag: Is F1 (en andere racesporten) nogaltijd zo gevaarlijk?
En dan heb ik nog een vraag, waarom zou schumacher of Senna beter zijn dan Niki Lauda ofzo? jullie gaan ervan uit dat de eerste twee de beste zijn, waarom? (ik ben niet zo op de hoogte van autosport enzo.. volg alleen de laatste jaren de F1 een beetje)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 21:07 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Genoten gisteren. Schumacher = der Meister.
|
23 okt 2006 21:39 |
|
|
Jort
Groningen
|
Na de dodelijke ongelukken in '94 is de veiligheid met meerdere grote stappen aanzienlijk verbeterd. De veiligheidskooi is nog steviger geworden, veel betere nekbescherming etc etc. Maar ook de (meeste) circuits zijn veel veiliger geworden. Bredere pitstraten, lagere snelheden in de pits, veel grotere uitloopstroken en minder gevaarlijke spots met onbeschermende muren. Uitzondering hierop is natuurlijk een circuit zoals Monaco, maar daar ligt de gemiddelde snelheid ook aanzienlijk lager en zijn er gewoonweg de mogelijkheden niet om dergelijke aanpassingen te doen.
1994 was ook het jaar waarin veel zoniet bijna alle electronische snufjes van de jaren daarvoor (vooral Williams was hier kroondrager), zoals variabele wagenhoogte, traction control, ABS etc, werden afgeschaft. Plotsklaps waren veel van de F1 auto's weer heel nerveus en moeilijk op de grens te berijden. Geen computers die werk uithanden namen en weinig ontwikkelingstijd om dit mechanisch te compenseren. Mede daardoor is 1994 waarschijnlijk óók de boeken ingegaan als 1 van meest gevaarlijke F1 jaren van de laatste 3 decennia.
Wat betreft het vergelijken van racekwaliteiten heb je (R.M.Boosten) ook wel gelijk. Veel F1 piloten hebben nog niet (of nooit) de kans gehad om zich met gelijkwaardig materiaal met de "besten" te mogen meten. Moeilijk vergelijken dus.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 okt 2006 21:48 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Dank je!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 21:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ga er helemaal niet vanuit dat Senna bij de twee besten hoort.
Reden waarom Schumacher door velen als beste ooit wordt gezien is dat niemand zo de F1 heeft gedomineerd zoals hij na Fangio. Fangio domineerde ook, maar... hij had de financiële mogelijkheden om zichzelf van het beste materiaal te voorzien (overigens onvergelijkbare tijd, toen was een foutje niet zelden dodelijk).
|
23 okt 2006 22:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
23 okt 2006 22:07 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Correctie: je bent oud!
|
23 okt 2006 22:11 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Whahaa
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 okt 2006 22:16 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Tja, ik ben blij dat MS weg is, ja ABSOLUUT is het een groot coureur, maar ik mis toch echt de uitstraling van de persoon!!!!!
Ik vindt het toch wel zo'n ongeloofelijke l*l, charisma heeft ie echt niet!!!!!
Iets wat anderen wel hadden, James Hunt, Nikki Lauda, Gilles Villeneuve, Alain Prost, Mikka Hakinnen, and last but not least Airton Senna, nee, missen zal ik hem absoluut niet, ben blij dat ie weg is!!!!
Sorry voor al zijn fans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik niet dus, de arrogante jippie
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
23 okt 2006 23:44 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
mja, ik ben in deze niet helemaal objectief - heb hier 12 schitterende litho's hangen die de race carrière van Ayrton Senna samenvatten en recent nog een onfatsoenlijk-bedrag-voor-hetgeen-het-eigenlijk-maar-is uitgegeven voor de F1 Helmet collection 1984-1994 van Senna op schaal 1/8
ben dus allesbehalve fan van MS maar hij heeft een palmares bijeengereden dat allicht nooit meer geëvenaard wordt en toegegeven, wat hij gisteren - in een verloren positie voor de wereltitel - nog uit zijn mouw schudde vond ik MeeSterlijk
wie zien jullie zijn rol voor de komende jaren trouwens overnemen? Alonso neemt risico door op te stappen bij Renault, is Massa the coming man, gaat Toyota er nog een smak meer geld tegenaan gooien om eindelijk eens een succes te boeken ...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 okt 2006 0:00 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nee hoor Ludo, Kimi is de coming Man, eindelijk van die onbetrouwbare Mercedes af, en nu in een F, let maar op, Alonso zie je volgend seizoen niet meer,maar wel Kimi in de F !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar ja, da's mijn mening
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 okt 2006 0:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@ Rob: cheerz mate!
@ Bert: Hakkinen en charisma? Dan heeft de lantaarnpaal voor mijn huis ook charisma.
|
24 okt 2006 0:11 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
weet je Bert, in België wordt - met een knipoog naar de Franse taal - een Mercedes vaak een Misériedes genoemd
(al schijnen ze nu die electronica toch al wat beter onder controle te krijgen volgens wat ik lees)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 okt 2006 0:13 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hmm, Raikonen wellicht eindelijk verlost van het pechduiveltje en de tegenvallende McLaren kan in 2007 wel eens gaan domineren.
Misschien kan Alonso McLaren eindelijk weer eens laten glimmen, maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren. Renault was zonder Alonso ook niet een schaduw geweest van wat het nu is. Fisichella heeft niet onverdienstelijk gereden, maar het is gewoon geen kampioensvlees.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 24 okt 2006 0:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 okt 2006 0:14 |
|
|
bert964c4
vianen
|
@ Ms964. Had toch echt iets meer uitstraling dan schumi hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!, noem mij een punt waarom ik voor sch. warm zou moeten lopen of fan zou moeten zijn met al zijn onsportieve acties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 okt 2006 0:14 |
|
|
bert964c4
vianen
|
MS964, maak me ff lekker je moet toch echt toegeven dat deze meneer uit Duitsland een aantal bedenkelijke acties op zijn naam heeft staan, en dan nog de reacties van de man!!!!!!!!!!!!!
Geef mij ff een tijltje!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is gewoon een onsportief figuur, en dat is al meerdere keren bewezen, verder moet je alles eens even in de contekst van de tijd bekijken.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 okt 2006 0:21 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Ik vrees dat je gelijk zult gaan krijgen. Dan kunnen we er goed voor gaan zitten, vooral voor de persconferenties na de races
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
24 okt 2006 8:40 |
|
|