Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:39



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Oliedruk probleem 924? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
924
Groesbeek
Bericht Oliedruk probleem 924?
Hallo mede Porsche rijders,

Ik heb sinds kort een 924 en als hij warm is loopt de oliedruk ontzettend terug. Wat zijn hier de normale waarden voor?

koud 1000 toeren 5 bar
koud 3000 toeren 6 bar

warm 1000 toeren 1bar
warm 3000 toeren 2bar

en als ik met een warme motor bij het wegrijden onder de 1000 kom zakt hij helemaal weg en gaat het oliedruklampje branden.

Dit lijkt mij niet oke, of heb ik dat mis?
Kan iemand mij de oliedruk waarden van zijn 924 geven en een mogelijke oplossing?

alvast bedankt, Patrick


23 okt 2006 20:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Dit is niet goed..

De olie pomp / druk moet direct reageren op je gas pedaal. Dat je 2 bar is totaal niet goed, zit er voldoende olie in het blok?

Bij mijn 924:
koud iets van 6/7 bar (nooit echt voor het metertje gaan zitten) wat ik zo uit mijn ooghoek lees
warm stationair: 3 bar
warm 3000: 4,5-5 bar


23 okt 2006 21:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Warm stationair 3 bar lijkt me erg veel.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


24 okt 2006 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Ja dat is idd erg laag,

Stationair kan de olie druk aardig laag zakken met een warme motor, daar hoef je je niet zo druk over te maken, maar 2 bar met 3000 rpm is niet goed nee, dan hoort ie rond de 3 a 3,5 bar te zijn.

Controleer eerst eens het oliepeil! te weinig olie kan ook funest zijn voor de olie druk!

Is dat het probleem niet dan is misschien je sensor kapot of je metertje (verwacht ik niet maar is niet onwaarschijnlijk)

Laat het bij twijffel in ieder geval even nakijken door een goede garage!

Groet,

David

bij mijn 924:

Koud stationair +/- 3 bar
Warm stationair +/- 2 bar

Koud 3000 rpm 7 a 8 bar
warm 3000 rpm 4 bar
_________________________________________
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!!
1980 Porsche 924 wit
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl


24 okt 2006 10:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Ja dat is idd erg laag,

Stationair kan de olie druk aardig laag zakken met een warme motor, daar hoef je je niet zo druk over te maken, maar 2 bar met 3000 rpm is niet goed nee, dan hoort ie rond de 3 a 3,5 bar te zijn.

Controleer eerst eens het oliepeil! te weinig olie kan ook funest zijn voor de olie druk!

Is dat het probleem niet dan is misschien je sensor kapot of je metertje (verwacht ik niet maar is niet onwaarschijnlijk)

Laat het bij twijffel in ieder geval even nakijken door een goede garage!

Groet,

David

bij mijn 924:

Koud stationair +/- 3 bar
Warm stationair +/- 2 bar

Koud 3000 rpm 7 a 8 bar
warm 3000 rpm 4 bar
_________________________________________
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!!
1980 Porsche 924 wit
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl


24 okt 2006 10:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
captainfrasca schreef:
Ja dat is idd erg laag,

Stationair kan de olie druk aardig laag zakken met een warme motor, daar hoef je je niet zo druk over te maken, maar 2 bar met 3000 rpm is niet goed nee, dan hoort ie rond de 3 a 3,5 bar te zijn.

Controleer eerst eens het oliepeil! te weinig olie kan ook funest zijn voor de olie druk!

Is dat het probleem niet dan is misschien je sensor kapot of je metertje (verwacht ik niet maar is niet onwaarschijnlijk)

Laat het bij twijffel in ieder geval even nakijken door een goede garage!

Groet,

David

bij mijn 924:

Koud stationair +/- 3 bar
Warm stationair +/- 2 bar

Koud 3000 rpm 7 a 8 bar
warm 3000 rpm 4 bar


Kennelijk iets mis gegaan met posten? 2 berichten..

Maar wat voor een olie gebruik jij david? Want ik heb geen 3 bar stationair met koude motor (veel meer)..pas als die koelwater temp warm is wil die 4-5 bar stationair en 6 bar stationair als ie echt goed koud is (paar dagen sti staan). Aldus volgens het metertje.


24 okt 2006 17:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Oeps foutje!

Ik heb er nu 15w40 in zitten, is wel wat te dik misschien maar goed.

Een hogere druk met koude motor is uiteraard normaal want dan is de olie nog dik, ik heb vanmorgen nog ff gechecked toen was stationair 3.5 bar
_________________________________________
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!!
1980 Porsche 924 wit
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl


24 okt 2006 17:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Maak ook even de contacten schoon van het draadje.

Ook dit wil wel eens helpen.

Globaal kun je rekenen met 1 bar op 1000 rpm. (warme motor)

Succes.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


26 okt 2006 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoe hoog de waarden exact moeten zijn is nog niet eens zo crusiaal want dat is erg afhankelijk van de gebruikte olie, hoeveelheid olie etc etc.
Wel is 1 bar stationair bij een warme motor zo'n beetje de ondergrens en moet bij een warme motor zodra je het gas iets intrapt de oliedruk direct oplopen. Als hij dan zakt en het lampje gaat branden zou je bijna vermoeden dat er te weinig olie in het blok zit met als gevolg dat de oliepomp lucht aanzuigt bij het optrekken.

Direct uitzoeken dus en ik zou hier zeker niet mee door rijden. :!:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 okt 2006 9:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Meneer aard schreef:
Kennelijk iets mis gegaan met posten? 2 berichten..


Doordat jij het ook weer quote staat het er nu zelfs 3 keer :wink:
_________________________________________
NPC 0577


27 okt 2006 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Hoe hoog de waarden exact moeten zijn is nog niet eens zo crusiaal want dat is erg afhankelijk van de gebruikte olie, hoeveelheid olie etc etc.
Wel is 1 bar stationair bij een warme motor zo'n beetje de ondergrens en moet bij een warme motor zodra je het gas iets intrapt de oliedruk direct oplopen. Als hij dan zakt en het lampje gaat branden zou je bijna vermoeden dat er te weinig olie in het blok zit met als gevolg dat de oliepomp lucht aanzuigt bij het optrekken.

Direct uitzoeken dus en ik zou hier zeker niet mee door rijden. :!:

Oliepomp kan ook versleten zijn.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 okt 2006 13:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.