Auteur |
Bericht |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Wow, die kun je zo aan je muur hangen als kunstobject !
|
31 mei 2006 20:30 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wacht maar af
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 mei 2006 21:50 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Jeroen914,
Je schreef dit:
"Er is zelfs een speciale versie die onder een 3.6 motor past als je 'm in een vroegere auto inbouwt. "
Ik interpreteer dat voor de 964 er dus geen standaard beschikbaar is of toch?
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
31 mei 2006 22:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
helemaal goed geinterpreteerd
voor de 964 en latere modellen hebben ze geen systemen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 jun 2006 0:50 |
|
|
duc748
Ex 964 c2beverwijk.
|
top verhaal en duidelijke foto's
inderdaad jammer niet voor een 964
_________________________________________ have fun!!!!
|
01 jun 2006 13:38 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
aandeeltjes SSI maar genomen
toch handig, zo'n forum
|
02 jun 2006 16:04 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Errug mooi, enne Jeroen: voor hoeveel kun jij ze nu leveren !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 jun 2006 0:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
jeroen914 schreef:
't heeft niet veel gescheeld of ik was in 2003 exclusief Europees distributeur voor SSI geworden.
Door redenen waar ik zelf totaal geen vat op had is de deal om 2 voor 12 (helaas!) niet door gegaan. Erg jammer
dus ik denk niet
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jun 2006 0:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nu de 911 weer lekker ingepakt in de garage staat , kan ik me eens gaan voorbereiden op de klusjes die komende winter gedaan moeten worden.
Een van die dringende klusjes is het vervangen van de einddemper en de warmtewisselaars. Aangezien ik niet van plan ben om deze auto ooit nog te gaan verkopen, ga ik voor roestvrijstaal.
Het zal dus wel SSI worden denk ik.
Jeroen, even een aantal vragen, en aangezien dit zo'n leerzaam draadje is, stel ik ze hier en niet via PB.
- Is er klankverschil tussen SSI (RVS) en gewone demper/warmtewisselaars? Heb dat ergens eens opgevangen dacht ik.
- Is dit iets wat je zelf kan doen, of is dit typisch iets voor de specialist?
- Welke moet ik nou hebben en waar kan ik ze hier in NL bestellen?
- Last but not least: welke muffler (demper) zou ik daarbij moeten doen (en past)?
(bij pelican staan er van Dansk bv gewone RVS maar ook Sport-mufflers). NB: Ik hoef geen dubbele uitlaat maar wil gewoon de standaard enkele pijp links houden.
Ik zie op bv Pelican Parts de 'SSI-911-THN' voor 911 ('66-'74) en de 'SSI-911-MFI' voor 911 ('69-'73), waarbij ik denk dat de laatste voor Mech. Fuel Injectie staat en dus niet geschikt is voor mijn Carbs gebruikende 'T'tje, correct?
Als er anderen zijn met adviezen of tips dan hoor ik 't uiteraard graag.
Alvast bedankt,
Patrick
|
24 okt 2006 17:11 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Vlak over de grens in Oberhausen bieden ze een compete set aan voor 1800 euri. http://www.albertweb.de/Porsche/Auspuff/Freeflow.htm
Volgens de verkoper is het orgineel SSI uit USA,maar zonder TUV en daarom zo goedkoop. Wil er deze winter naar toe om het setje te bekijken.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 okt 2006 21:37 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de warmtewisselaars in jou geval niet, omdat je al een "gescheiden" systeem hebt een andere demper dan je nu hebt zou wat verschil kunnen maken in geluid op zich stelt het niet zo veel voor, maar... de moertjes waar je warmtewisselaar mee is gemonteerd zitten meestal vervelend vast en de kans bestaat dat je dan de tapeinden die uit de cilinderkop komen kapot draait goeie reden om het klusje uit te besteden bel effe met je specialist... die weet ook wel welke er op jouw motor passen hou je oren en ogen goed open, zodat je zeker weet dat je krijgt waarvoor je betaald (moet lukken met de info in dit draadje) iedere demper met 2 ingangen past koop geen Bursch... da's roestige rommel mooiste is om de demper ook meteen in RVS te nemen
die moet je idd hebben
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 okt 2006 22:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ik kan me vergissen, maar het lijkt me stug dat je voor die prijs helemaal naar duitsland moet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 okt 2006 22:12 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Helemaal naar Duitsland is voor André relatief...
|
24 okt 2006 22:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zelfs voor mij zou het dichter zijn naar Oberhausen te rijden dan bvb naar Gent , Brugge of Francorchamps (wat alles in eigen land ligt)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 okt 2006 22:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Voel ik een Forumuitje aankomen deze winter bij AlbertWeb in Oberhausen........
|
24 okt 2006 22:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
OK , ik ben erbij
Wie nog
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 okt 2006 22:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Tja...is voor mij maar 45 min. ...
Wordt wss zo'n Dinslaken tochtje...
|
24 okt 2006 22:30 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
24 okt 2006 22:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Lijkt me inderdaad stug dat ze bij Car Care niet zouden weten waar ze deze kunnen krijgen.
Thanks Jeroen!
|
24 okt 2006 23:19 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dan kan je blij zijn dat je geen 3.2 hebt, want da's niet echt een aanbieding....
|
24 okt 2006 23:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
prijsverschil slaat ook nergens op
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
25 okt 2006 0:30 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Jeroen,
bedankt, mijn SC is nu op slag meer waard geworden na zo'n uiteenzetting van een dergelijk perfect uitlaatsysteem.
Welke uiteraard eronder gemonteerd zit, jammer dat de SC veel teveel stilstaat ten gunste van de 993.
Heb ik goed begrepen dat SSI geen spruitstukken / warmtewisselaars voor een 993 maakt?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 okt 2006 23:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dus ik krijg provisie bij de verkoop
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 okt 2006 12:10 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Juist bij een verkoop schiet je niks op; zo'n investering is alleen te rechtvaardigen als je 'm houdt, toch? Je zou dus in het verlies moeten delen, Jeroen.
|
26 okt 2006 12:14 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jeroen,
op een Amerikaans Forum zie ik nogal vaak 'Monty' voorbij komen als het om de einddemper gaat. Deze ' Monty Mufflers' zijn van RVS en zouden kwalitatief beter zijn dan die van Dansk. Heb jij daar wel eens van gehoord of ervaring mee?
|
26 okt 2006 17:44 |
|
|