Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:47

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Is dit nog verantwoord? (filmpje) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:

0-200-->

996 GT3: 9,6 s
997 Turbo: 8,9 s
CGT: 6 s

Hoe kom jij aan deze cijfers :roll: :?:

Even voor de volledigheid even de info van de CGT
En wat zien we bij de acceleratie van 0-100 :shock:

Carrera GT schreef:
Het vermogen is 612 pk bij 8000 tpm en het maximum koppel bedraagt 590 Nm. De topsnelheid van de 1380 kg zware supersportwagen ligt op 330 km/h en de sprint van 0-100 km/h legt de GT af in 3.9 seconden. Sprinten van 0-200 km/h gaat in nog geen tien tellen

Laatste update 22/10/2013

25 okt 2006 22:18
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Google, alwaar dit soort cijfers in vele gedaanten voorbij komen met als bron de verschillende autotests. Je geeft ze zelf ook al. 997 Turbo tip: 8,5 s en Turbo: 8,9 s. Kwestie van de 0-200 en 0-100 tijden van elkaar aftrekken.

Overigens wist ik wel dat de 997 Turbo sneller of even snel (afhankelijk van de versie) op de 100 zit als een CGT, met name dankzij de 4WD. Daarna neemt de CGT met grote stappen afstand en het filmpje filmt met name op hogere snelheden.

Alle meters die een CGT verliest vanuit stilstand moet hij dubbel en dwars goedmaken wil hij vele seconden éérder op de 200 zitten en dat doet ie.. 8)

25 okt 2006 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
.....ik heb een idee waar dit filmpje met de 997 Turbo en de Gallardo is opgenomen.....volgens mij is het stuk Dortmund uit op de A44 naar de A46 richting Arnsberg, dit stuk snelweg wordt bijv. veel gebruikt door de Porsche dealer Dortmund en de mannen van 9ff aangezien het overzichtelijk is...relatief rustig en een goed wegdek heeft...

Ik heb er zelf eens 273 km/h gereden met een 997S,(heb er een filmpje van :D :D )...ok, verantwoord of niet....waarschijnlijk niet.... ik ben geen coureur en buiten een standaard slip/rijvaardigheids cursus geen expert en reed zelden boven de 210 km/h (toen ik nog in Duitsland woonde) Vergeet alleen niet dat men in Duitsland wel gewent is aan dit soort snelheden en ik merk dan ook zelf dat mijn reactievermogen is veranderd en ik meer afstand ben gaan houden en veel verder voorruit en om me heen ben gaan kijken wat het verkeer doet...for what it's worth....

...ik mis de Duitse wegen vaak genoeg als ik tegenwoordig s'ochtends weer op de ring A10 aansluit...... :roll:

Ik weet trouwens niet wanneer dit filmpje gemaakt is maar het zal me niets verbazen als het wel eens de nieuwe Lambo/Maserati garage naast de Porsche dealer in Dortmund is geweest die een uitdaging wilde :P

26 okt 2006 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Jort schreef:
Kwestie van de 0-200 en 0-100 tijden van elkaar aftrekken.

van 100 constant versnellen naar 200 (lijkt mij :roll: ) toch langzamer dan in één keer door acceleren naar de 200.

26 okt 2006 15:40
Profiel
Groningen
Bericht 
Metingen vanaf snelheid worden nooit vanaf die constante snelheid gemeten. Stel de meting gaat om 100-200, dan wordt er bijvoorbeeld vanaf 70 geaccelereerd en vervolgens vanaf 100 de stopwatch gestart.

Kijk de autobladen er maar op na. Tussenacceleraties opgeteld vormen vrijwel altijd netjes de totalen (of het verschil hiertussen) vanaf stilstand gemeten.

Hetgeen meteen weergeeft waarom het geouwehoer over snellere tussenacceleraties van diesels in het algemeen (zogenaamd vanwege het hogere motorkoppel.. :roll:) onzin is. Een herneming (zoals gemeten door autotesters, dus met uitsluiting van vertraging in de aandrijving, turbolag etc.) is niet heel anders dan een acceleratie vanuit stilstand, met als enige verschil de startsnelheid en het ontbreken van de beperkte tractie die je parten speelt bij wegrijden uit stilstand.

26 okt 2006 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Kijk, dat is dan weer verhelderend :thumleft:

Jort schreef:
.......dus met uitsluiting van vertraging in de aandrijving, turbolag etc.........

En omdat het toch om (fracties van) tienden van seconden gaat, lijkt/leek mij bovengenoemde uitsluiting vertragend te werken.

26 okt 2006 17:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Klopt.. maar de CGT heeft geen last van turbotraagheid en een 997/996 Turbo nog steeds wel een beetje.. :wink: Plus dat een auto volgen bij een herneming ook al een vertraging in de reactie van de achtervolger oplevert.

Als de achtervolger continu eerder reageert op het vrijkomen van de voorliggende meters asfalt, gaat elke vergelijking mank, dat scheelt over langere afstand al snel tienden zoniet seconden, da's waar.

26 okt 2006 17:59
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ondanks al het gepraat over acceleratiecijfers ed. vraag ik me toch af: welke van de 2 is nu sneller?

Houdt de Gallardo-coureur in voor het filmpje, of blijft de 997 Turbo hem echt voor?? :roll:

26 okt 2006 21:24
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Of geven ze beiden niet alles :twisted:

Laatste update 22/10/2013

26 okt 2006 21:27
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is het filmpje soms gemaakt door autovisie?
erg toevallig een vergelijkende test in het recente nummer tussen deze 2 auto's

27 okt 2006 10:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Marco schreef:
is het filmpje soms gemaakt door autovisie?
erg toevallig een vergelijkende test in het recente nummer tussen deze 2 auto's

Daar hangt een luchie aan 8)

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

27 okt 2006 12:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Heb net de test gezien in de nieuwe Autovisie, en daar worden een zwarte 997 Turbo en een zwarte Gallardo gebruikt. Ik dacht een gele motorkap te zien bij de Gallardo in het filmpje, maar misschien heb ik het mis.

Anyway, volgens de test van Autovisie is de 997 Turbo op alle gebieden sneller dan de Gallardo, dus het lijkt erop dat niet de Gallardo, maar de 997 Turbo rustig aan doet! :shock:

27 okt 2006 19:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3