Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Test: Porsche 911 Turbo vs. Lamborghini Murcielago
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
26 okt 2006 17:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Die heb ik ook thuis liggen, staan nog veel meer leuke tests in!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 okt 2006 17:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inderdaad een lekkere test.
Maar wat me opviel was het gewicht van de Lambo..
Standaard leeggewicht af fabriek Lambo: 1665 kg
Testgewicht Lambo: 1839 kg
Standaard leeggewicht af fabriek Porsche: 1585 kg
Testgewicht Porsche: 1614 kg
Ehh.. wat hebben ze met die Murciélago gedaan? Standaard met extra sized schoonmoeder?
_________________________________________ Tjolk.
|
26 okt 2006 17:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
26 okt 2006 17:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Om de Lambo te rijden heb je wat meer ego nodig... dat leveren ze er alvast bij...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
26 okt 2006 18:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hartelijk bedankt voor al je scanwerk Harley
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 okt 2006 18:03 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Wat een toffe bak die Turbo!
Die Murcièlago mag er ook wel wezen hoor!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
26 okt 2006 18:04 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
Nieuwe Turbo is echt ruig ja. Maar ook die Murcielago is echt vet om te zien.
Beide auto s zijn kwijlbakken 1e klas.
|
26 okt 2006 19:06 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Lambo ca. 350.000 verbruik 24.5 op 100
Porsche ca. 190.000 verbruik 15.5 op 100
prestaties nagenoeg gelijk.
Technische winnaar dus bekend.
Vindt dit trouwens echt een geval van appels met peren vergelijken.
De carrera-GT als testwagen was een logische keuze geweest.
|
26 okt 2006 20:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Voordeel van de Murciélago wordt ook grotendeels teniet gedaan door het onverklaarde extra gewicht (t.o.v. standaard) van 174 kg
_________________________________________ Tjolk.
|
26 okt 2006 20:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nu in de AutoVisie de test tussen de Gallardo en de 997 Turbo
_________________________________________ NPC 0577
|
27 okt 2006 8:09 |
|
|
F@RGO
|
ik zal Tom Boonen eens bellen om nog een extra gedetailleerde test,
ff zijn nr zoeken
|
27 okt 2006 8:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
"Zijn wat emotieloze rijgedrag, gebrek aan heftige sound en bijna overmatige verfijndheid zorgen ervoor dat de 911 Turbo een lagere aantrekkingskracht op je uitoefent dan de Gallardo. Doe mij die Lambo maar!"
Testnotities door Werner Budding, autovisie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 okt 2006 13:20 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
Ik ben benieuwd of ze dat wel werkelijk zo bedoelden. Want het komt erop neer dat de Lamborghini een verpletterende aanwezigheid en sound heeft. En de Porsche wordt daardoor misschien overschaduwd. Misschien dat een test tegen een aston martin ofzo een heel ander beeld geeft van de porsche.
Want ik denk dat de porsche qua geluid en acceleratie enz toch wel degelijk spannende auto is.
|
28 okt 2006 15:37 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Maar natuurlijk bedoelen ze dat zo ; het gaat immers om de directe vergelijking van de Turbo t.o.v. de Lambo , en niet om een vergelijk met een andere auto.
Om dagelijks mee te leven is het wss een ander verhaal , maar qua directe aantrekkingskracht zou ik me deze stelling best voor kunnen stellen...(ook als Porsche-liefhebber...)
|
29 okt 2006 18:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Geschreven met in het achterhoofd dat mensen die tussen deze auto's willen kiezen al ander dagelijks vervoer hebben. Tja...dan is de Lambo zeker zeer aantrekkelijk..
Wel opmerkelijk dat de Gallardo bij normaal gebruik stiller is. Maar als de vlinderkleppen in de uitlaten open gaan...
_________________________________________ Tjolk.
|
30 okt 2006 0:26 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die rare lampjes in de voorbumper bij de Porsche vind ik niet mooi. Die lijken er een beetje achteraf op/ingepropt te zijn. Dan is de Lambo wat 'strakker' vormgegeven.
En ja... Zo'n Lambo-brul is kippevel...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 okt 2006 0:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Niks mis met een Gallardo. Hoewel, dan toch een dingetje, middenconsole geeft je het idee dat je in een Audi zit, dat vind ik dan el weer erg jammer, net als dat je in een Aston onderdelen van Ford en Volvo kunt vinden. Doet wat mij betreft een beetje afbreuk aan het imago " exoot" , hoe goed die onderdelen ook mogen zijn.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 okt 2006 0:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Doet me denken aan de aloude klacht dat bepaalde knopjes in oude Ferrari's van Fiat afkomstig zijn. Zolang het goed spul is en prima oogt...
In mijn S2 zaten ook de koplampen zoals die bij oudere types Golf te vinden waren (als ik me niet vergis.) Niemand die het ziet. Nog belangrijker, ik ook niet.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 30 okt 2006 2:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 okt 2006 0:38 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Euh... niemand die het ziet...
Ok, geen A8, die is waarschijnlijk te breed, maar een A4 cabrio...
Let voor de lol ook nog eens op de indeling van de klokkenwinkel en de uitstroomroosters van de ventilatie/verwarming en de lijnen van de middenconsole...
Niks mis met de kwaliteit, ben zelf een groot audi liefhebber en nu al met mijn derde bezig, maar op deze manier ziet een Lambo er van binnen wel erg snel uit als een Audi Sport coupe. Daar heeft een Diablo/Countach, Jalpa. jarama, Muira etc. geen last van, dat bedoel ik een beetje met de exclusiviteit die verloren gaat, net als bij Aston Martin. Weet wel dat de o.a. 924/944 ook gebruik heeft gemaakt van de VW magazijnen, maar die zijn in prijs niet te vergelijken met een Lambo.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 okt 2006 1:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
En de uitstroomopeningen zijn in de jaren '90 al veelvuldig gebruikt door de Fiat-groep (Alfa). Ferrari uitstroomopeningen lijken op die van de Pagani.. en zo hebben vele verschillende dashboard vele overeenkomsten.
De enige directe overeenkomst tussen de getoonde foto's van A4 en Gallardo, is het navigatiesysteem in mijn ogen. De klokkenwinkel van een Diablo was niet heel anders (2 extra wijzers die bij de Gallardo in het midden zitten). En dat was lang voor de bemoeienis van Audi, dus als er al iemand het kunstje heeft afgekeken, is het Audi.
En ondanks de prijs hebben we het hier toch over een "budget"- Lambo, in tegenstelling tot een Countach, Diablo of Miura.
Diablo (met optioneel alcantara bekleed)
Gallardo
Ferrari F40
Wat betreft exclusiviteit.. Tja, ligt de gemiddelde 997 Turbo koper er wakker van dat bepaalde zaken in zijn interieur wel erg overeenkomen met die in een Boxster die een kwart van de prijs kost?
_________________________________________ Tjolk.
|
30 okt 2006 3:00 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
ALs jij de zeer opvallende gelijkenissen qua lay-out en gebruikte onderdelen niet wil zien, ook prima, voor mij heeft een Gallardo interieur veel weg van een Audi. In ieder geval veel meer dan voor de overname. Niks ergs, ik snap het ook wel, zo wordt er natuurlijk veel geld bespaard/verdiend en de materialen zijn allemaal puik, vaak veel beter dan het spul wat voorheen gebruikt werd, maar exclusief? Nee, dat niet en daar ging het hier om.
Nog eentje dan, kijk eens naar het stuur van de Gallardo...
I rest my case....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 okt 2006 9:36 |
|
|
John
Cayenne
|
om ff door te gaan op de test van Autovisie.........(997 Turbo versus Gallardo)
Tuurlijk verpletterende tik (technisch) die Porsche heeft uitgegeven aan Lamborghini.....
Maar op 1 punt heeft de 997 turbo verloren en das emotie.......hij is wel errug zakelijk Duits koel geworden, was ook de strekking van Autovisie.
Afgelopen zaterdag enkele mensen gesproken uit de autowereld en die zijn eigenlijk allemaal van mening dat met de komst van de 997 Turbo emotie weg is in dit segment..
Turbo gaat extreem extreem hard etc etc. maar dat was hem dan ook...
Ook met de testritten vorige week op Weissach (waar ik was) sprak toch een "normale" 997S bij velen meer aan als de "al het bloed uit je kop zuigende" turbo.
Zou Paul van Engelen toch gelijk krijgen, zal ik ooit in de toekomst naar een 2wd gaan
Denk dat je daarom in de toekomst meer een GT3 RS gaat tegenkomen dan een 997 Turbo..........ach kunnen wij wel mee leven hoor
|
30 okt 2006 10:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Oei!! Da's een heel gevaarlijke... ; wil dan ook refereren aan een ander draadje hier, waarbij de mensen zonder roze bril en oogkleppen toch eerlijk kunnen zien dat de nieuwe Corvette het qua prestaties zeker niet onder hoeft te doen voor de 997, die het dubbele kost!
Het enige "verweer" daar is feitelijk dat men meer gevoel en emotie beleeft bij de Porsche ...
Als ik jouw stelling (en niet alleen de jouwe wss...) lees, wordt ik daar niet erg blij van...
|
30 okt 2006 11:58 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk het niet, het blijft een totaal ander publiek, de Turbo kopers, hebben comfort veel hoger op hun lijstje staan dan de GT3 kopers.
De turbo word meestal als eerste wagen gekocht voor de man des huizes, terwijl de GT3 toch dikwijls de 3de wagen wordt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 okt 2006 12:03 |
|
|