Auteur |
Bericht |
Schovel924
924Groesbeek
|
Oliedruk probleem 924?
Hallo mede Porsche rijders,
Ik heb sinds kort een 924 en als hij warm is loopt de oliedruk ontzettend terug. Wat zijn hier de normale waarden voor?
koud 1000 toeren 5 bar
koud 3000 toeren 6 bar
warm 1000 toeren 1bar
warm 3000 toeren 2bar
en als ik met een warme motor bij het wegrijden onder de 1000 kom zakt hij helemaal weg en gaat het oliedruklampje branden.
Dit lijkt mij niet oke, of heb ik dat mis?
Kan iemand mij de oliedruk waarden van zijn 924 geven en een mogelijke oplossing?
alvast bedankt, Patrick
|
23 okt 2006 20:48 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Dit is niet goed..
De olie pomp / druk moet direct reageren op je gas pedaal. Dat je 2 bar is totaal niet goed, zit er voldoende olie in het blok?
Bij mijn 924:
koud iets van 6/7 bar (nooit echt voor het metertje gaan zitten) wat ik zo uit mijn ooghoek lees
warm stationair: 3 bar
warm 3000: 4,5-5 bar
|
23 okt 2006 21:35 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Warm stationair 3 bar lijkt me erg veel.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
24 okt 2006 8:35 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ja dat is idd erg laag,
Stationair kan de olie druk aardig laag zakken met een warme motor, daar hoef je je niet zo druk over te maken, maar 2 bar met 3000 rpm is niet goed nee, dan hoort ie rond de 3 a 3,5 bar te zijn.
Controleer eerst eens het oliepeil! te weinig olie kan ook funest zijn voor de olie druk!
Is dat het probleem niet dan is misschien je sensor kapot of je metertje (verwacht ik niet maar is niet onwaarschijnlijk)
Laat het bij twijffel in ieder geval even nakijken door een goede garage!
Groet,
David
bij mijn 924:
Koud stationair +/- 3 bar
Warm stationair +/- 2 bar
Koud 3000 rpm 7 a 8 bar
warm 3000 rpm 4 bar
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
24 okt 2006 10:28 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Ja dat is idd erg laag,
Stationair kan de olie druk aardig laag zakken met een warme motor, daar hoef je je niet zo druk over te maken, maar 2 bar met 3000 rpm is niet goed nee, dan hoort ie rond de 3 a 3,5 bar te zijn.
Controleer eerst eens het oliepeil! te weinig olie kan ook funest zijn voor de olie druk!
Is dat het probleem niet dan is misschien je sensor kapot of je metertje (verwacht ik niet maar is niet onwaarschijnlijk)
Laat het bij twijffel in ieder geval even nakijken door een goede garage!
Groet,
David
bij mijn 924:
Koud stationair +/- 3 bar
Warm stationair +/- 2 bar
Koud 3000 rpm 7 a 8 bar
warm 3000 rpm 4 bar
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
24 okt 2006 10:30 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Kennelijk iets mis gegaan met posten? 2 berichten..
Maar wat voor een olie gebruik jij david? Want ik heb geen 3 bar stationair met koude motor (veel meer)..pas als die koelwater temp warm is wil die 4-5 bar stationair en 6 bar stationair als ie echt goed koud is (paar dagen sti staan). Aldus volgens het metertje.
|
24 okt 2006 17:03 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Oeps foutje!
Ik heb er nu 15w40 in zitten, is wel wat te dik misschien maar goed.
Een hogere druk met koude motor is uiteraard normaal want dan is de olie nog dik, ik heb vanmorgen nog ff gechecked toen was stationair 3.5 bar
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
24 okt 2006 17:14 |
|
|
BW
924 `77Stadskanaal
|
Maak ook even de contacten schoon van het draadje.
Ook dit wil wel eens helpen.
Globaal kun je rekenen met 1 bar op 1000 rpm. (warme motor)
Succes.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
|
26 okt 2006 20:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hoe hoog de waarden exact moeten zijn is nog niet eens zo crusiaal want dat is erg afhankelijk van de gebruikte olie, hoeveelheid olie etc etc.
Wel is 1 bar stationair bij een warme motor zo'n beetje de ondergrens en moet bij een warme motor zodra je het gas iets intrapt de oliedruk direct oplopen. Als hij dan zakt en het lampje gaat branden zou je bijna vermoeden dat er te weinig olie in het blok zit met als gevolg dat de oliepomp lucht aanzuigt bij het optrekken.
Direct uitzoeken dus en ik zou hier zeker niet mee door rijden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 okt 2006 9:34 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Doordat jij het ook weer quote staat het er nu zelfs 3 keer
_________________________________________ NPC 0577
|
27 okt 2006 10:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Oliepomp kan ook versleten zijn.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 okt 2006 13:21 |
|
|