Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:39



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
kans op brand bij oudere Porsches?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht kans op brand bij oudere Porsches??
Hoi,

In een gesprekje laatst met iemand hier van het forum werd mij verteld dat er verband is tussen motorbranden bij oudere Porsches en het hebben van een plastic luchtfilter.

De oudere Porsches tot 1972 (volgens mijn bronnen) hadden een metalen luchtfilter op de carburateurs, terwijl de modellen van 72 en 73 (en later??) een kunststof behuizing hadden.

Volgens degene waarmee ik sprak was er in bijna alle bekende gevallen van motorbrand sprake van een auto die een plastic luchtfilter had, die zou zijn gaan smelten op het moment dat de carbs begonnen te lekken.

Aangezien ik m'n auto binnenkort toch voor wat zaken naar de specialist breng, vroeg ik me af of dit verhaal een kern van waarheid bevat en of het dus zinvol is om deze investering (zie op 'Mittelmotor' dat zo'n filter +/- 500 euro kost :shock: ) te doen.

Iemand die hier meer van weet?


Laatst bijgewerkt door patrick911 op 27 okt 2006 19:55, in totaal 2 keer bewerkt.



27 okt 2006 11:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
nooit eerder gehoord/gelezen
vraag het eens aan je specialist, die zien genoeg Porsches voorbij komen
_________________________________________
Got coffee?


27 okt 2006 12:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Marco schreef:
vraag het eens aan je specialist, die zien genoeg Porsches voorbij komen


Wat denk je dat die zegt? :wink:
Als er ook maar de minste kans bestaat dat dit klopt, dan kan ie niks anders dan zeggen dat dit inderdaad een goede investering is, toch?


27 okt 2006 12:21
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Als er ook maar de minste kans bestaat dat dit klopt, dan kan ie niks anders dan zeggen dat dit inderdaad een goede investering is, toch?



.....dus weet je het antwoord al :wink:


Voor mij is dit nieuws, maar ik ben dan ook geen 'brand-schade' specialist :twisted:


Vraag je zelf af of je zo'n bedrag er voor over hebt om dat risico te beperken :idea: .... of vraag een second opinion bij een andere specialist


27 okt 2006 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
't probleem is niet het luchtfilterhuis
die ontbranden niet spontaan :roll:

lekkende carburateurs daar in tegen....
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


27 okt 2006 14:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij hebben ook een metalen luchtfilter kap (zie album)

En hij is nog steeds niet in de fik gevlogen, dus dat zit wel goed :wink: :lol:


27 okt 2006 15:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Jeroen914 schreef:
't probleem is niet het luchtfilterhuis
die ontbranden niet spontaan :roll:

lekkende carburateurs daar in tegen....


Dat lijkt mij ook, en ik denk dat plastic of metaal niet zo veel uitmaakt als dat eenmaal gebeurd.


27 okt 2006 15:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen Belgiƫ
Bericht 
Heb ooit een 356 in de brand gehad, door een geblokeerde vlotter, met overloop tot gevolg.

De luchtfilters waren in metaal, brand tegenhouden doen ze dus niet.

Beter goede carburators met plastiek luchtfilterbehuizing, dan slechte carburators met metalen behuizing. IMHO
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 okt 2006 17:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:
Heb ooit een 356 in de brand gehad, door een geblokeerde vlotter, met overloop tot gevolg.

De luchtfilters waren in metaal, brand tegenhouden doen ze dus niet.

Beter goede carburators met plastiek luchtfilterbehuizing, dan slechte carburators met metalen behuizing. IMHO


Helemaal mee eens. Het kunstof dat voor het luchtfilter wordt gebruikt smelt ten eerste niet zo snel en het moet wel ontzettend heet worden wil het echt spontaan gaan branden. Plastic zelf brandt ook niet. Het zijn de gasverbindingen die vrij komen tijdens het smelten die branden en dan moet je het wel heel erg heet opstoken hoor. Ooit een stuk plastic in de brand proberen te steken.
Benzine(damp) daar in tegen ontvlamt een stuk makkelijker. Houd daar maar eens een vonkje bij.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 okt 2006 22:22
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.