Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 12:32

Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Trip naar Z-Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
De Geus schreef:
als er maar Pics, geplaats worden, nu tot het zo spannend lijkt te worden :!: :roll:

Waarvan?

Het dumpen van Michm3 :roll:

26 okt 2006 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En de politie me opsporen via het IP adres als ik de fotootjes hier geplaatst heb.
Neen hoor , deze is slimmer :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

26 okt 2006 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:
En de politie me opsporen via het IP adres als ik de fotootjes hier geplaatst heb.
Neen hoor , deze is slimmer :twisted: :wink:

Afbeelding

26 okt 2006 13:57
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
911-lover schreef:
Als de kans zich voordoet zal ik die zeker niet laten gaan :twisted: :wink:
Boy's....Nemen jullie genoeg vaseline mee,....? :twisted: :mrgreen:

26 okt 2006 14:00
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Staan die Franse vrouwen dan op Griekse dingen :roll: :?: :twisted: :wink:

26 okt 2006 14:03
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Nee maar 2 mannen in een broeierige auto wel :lol: :lol: :lol:

26 okt 2006 14:05
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Automatische airco , individueel instelbaar (links, rechts en achter appart regelbaar)

Niks broeierig :wink:

26 okt 2006 14:09
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Alles staat klaar voor de rit , auto gepoetst en volgetankt.
Nog 2 uurtjes en we zijn ermee weg :drive:

Ja , ook de camera is ingeladen :wink:

27 okt 2006 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
bon voyage :!:

27 okt 2006 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:

Niet nodig, die kom je onderweg wel tegen :lol: :wink:
Afbeelding

Veel plezier en een goede reis.

27 okt 2006 18:59
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
vol verwachting klopt ons hart......

Afbeelding

27 okt 2006 19:44
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Gerhard schreef:
911-lover schreef:

Niet nodig, die kom je onderweg wel tegen :lol: :wink:
Afbeelding

Veel plezier en een goede reis.

Als ik ze dan nog aankrijg is het ok.
Lang geleden dat ik nog een fotootje van me al rijdend heb gehad :twisted:

Afbeelding

27 okt 2006 19:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Veel plezier :D

''vol verwachting klopt ons hart......'' :wink:

27 okt 2006 20:06
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Have fun, goeie reis en keep us posted!

27 okt 2006 20:14
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Héél veel plezier guys!!! Er heerst gezonde jaloersheid in Nederland.... :wink:

Lots of fun en keep us posted!

En check inderdaad alle flits-plaatsen even....

27 okt 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
heb vandaag nog met de Fransen aan de lijn gehangen...
ze beloven dat alles in orde is zoals afgesproken. Heb dagelijks contact gehad de voorbije twee weken. Als alles werkelijk is zoals overeengekomen, dan "chapeau" :wink:

27 okt 2006 21:11
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
heb vandaag nog met de Fransen aan de lijn gehangen...
ze beloven dat alles in orde is zoals afgesproken. Heb dagelijks contact gehad de voorbije twee weken. Als alles werkelijk is zoals overeengekomen, dan "chapeau" :wink:

Kom, maak dat je weg bent, hoe sneller ben je terug :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 okt 2006 21:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...we zijn weg mannen...

...'k hoop dat we met een Porsche kunnen weerkeren... :D

cheers :wink:

27 okt 2006 21:24
Profiel
Bericht 
als je zondag nog zin hebt in een kop koffie in A'doorn..... :D

27 okt 2006 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
als je zondag nog zin hebt in een kop koffie in A'doorn..... :D

Hoezo, ben je jarig :?: :mrgreen:

27 okt 2006 22:14
Profiel
Bericht 
nee dat niet, maar als er een bijzondere Porsche deze kant op komt, daar wil ik wel een bakkie voor regelen.. :D

27 okt 2006 22:51
Profiel
Bericht 
en nee, ik weet niet meer als dat jullie weten.

27 okt 2006 22:51
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
MichM3 schreef:
...we zijn weg mannen...

...'k hoop dat we met een Porsche kunnen weerkeren... :D

cheers :wink:

Afbeelding

28 okt 2006 11:37
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ben benieuwd. als je een stukje wil toeren om je nieuwe auto te leren kennen, is het wellicht leuk een stukje door te rijden zuidwaarts... :wink: eerste rondje is voor mij! :idea:

28 okt 2006 15:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hey guys,

op de Porsche days in mei dit jaar had ik interesse voor deze:

Afbeelding

Ik had toen nog maar net m'n 3.2 dus ik zette het al gauw uit m'n hoofd. In augustus dit jaar op vakantie had ik in een tijdschrift opnieuw deze auto te koop zien staan en ben contact beginnen opnemen met de verkoper.

Een 964RS is een auto waar ik als kleine jongen al van droomde en Rubystone Red is m'n favoriete kleur. De volledige historiek van deze RS is bekend en ze heeft nog maar 31.000km gereden. De motor is geprepareerd en levert een 300pk. Ook de uitlaat en cat zijn vervangen door performantere systemen. Links en rechts zijn onderdelen aan de RS verbeterd (vooral om de circuit prestaties op te krikken) maar alle originele stuken worden meegeleverd voor verkoop.

Door de weken heen wordt er wat over een weer gemaild, paar keer gebeld, foto's gestuurd en ik begin me min of meer een beeld te vormen van wat ik kan verwachten (zowel qua auto als qua service en personen die me de auto verkopen). Blijkt dat de auto nog niet zolang terug tot een Belg behoorde, dus 'm terug in Belgie inschrijven zou slechts een fluitje van een cent zijn => weer een pluspunt. De huidige eigenaar is een Fransman, maar hij is lid van de Porsche Club Francorchamps dus de wagen is bekend in het Belgische club circuit. Links en rechts eens m'n licht opgestoken en er wordt me bevestigd dat de auto tip top in orde is.

'k Begin dus werk te maken van een afspraak...dit lukt niet direct aangezien beide agenda's niet meteen vrij waren, maar gisteren zijn 911-lover en ik naar het zuiden afgezakt om de auto te bekijken, de details te regelen en indien alles goed 'm meteen mee te brengen naar Belgie.

Gisteren (om 7 minuten voor 9) waren we aangekomen op onze afspraak van 9u :wink: : CarArt Racing. Een klein bedrijfje dat niks anders doet dan Porsches kopen en verkopen/onderhoud/reparaties/preparaties. Zij staan in voor de verkoop van deze RS van hun klant. Iets na 9 komt er een lichtgoen VW Polo'tje aangeredenen een vriendelijke jongeman opent voor ons de deuren. Hij verwelkomt ons op koffie en croissants :D en 911-lover krijgt de mogelijkheid om fotootjes te maken van andere modellen die nog in het atelier staan.

De jongeman rijdt de RS buiten waar we hem in het heerlijke zuiders ochtendzonnetje (20° 8) )kunnen aanschouwen. Meteen viel me op dat de lak van de wagen het al flink te verduren had gekregen, maar hey...hij startte de motor en de critische blik vervaagde meteen van m'n gezicht...ook 911-lover moest het kiekjes maken effe halt roepen om de adrenaline uit z'n vingers te laten druppen...wat een heerlijke roffel, adembenemend!!! :shock:

De doos met originele stukken wordt ons getoond, we eten een croissant, drinken een koffie....intussen loopt de RS op temperatuur en 'k wordt uitgenodigd voor een ritje. 'k gesp me vast in de passagiersstoel met lila-kleurige gordel en geniet van het gebrom...de woorden die de aardige man op dat moment uitbrengt, vergaan in het niets en bereiken - gewild of ongewild - jammer genoeg m'n gehoor niet...alles wordt opgeslorpt door de betoverende klanken van het sextet achter ons...Hmmmm, heerlijk!!!.

Natuurlijk laat de man zien wat hij kan zoals steeds bij zo'n ritjes...decor voor dit toneel is een industrieterrein met een doolhof van straatjes in dambordpatroon en een laagstaande zon...wat me meteen opvalt is de stevigheid van de RS: nergens een piepje, nergens een kraakje. Nochtans maakt de harde ophanging het de koets heel moeilijk maar dit ding is zo stijf!!! Tweede feit dat me aangenaam verrast is de ophanging. Overal hoor en lees je dat deze onkomfortabel hard zijn, maar ik heb al erger gekend...De RS geeft elke putje en oneffenheid mee, maar het is niet dat ik elke klop voelde tot in l'n rug. Zoals ik dus al zei werd er flink gegast en bij momenten heb ik toch es goed in m'n stoeltje geknepen...de bochtensnelehden zijn zeer hoog, de acceleratie meer dan vlot en de remmen super krachtig. Bij het verlaten van het terrein kunnen we even een parallelle baan aan een militair domein volgen...smalle weg, flauwe rechtse met een niet onaardige bult in het midden. Snelheid gaat zeer vlot richting 200km/u (werkelijk, de motor trekt van 1500 rpm tot de rode zone), en met een kort ruk aan het stuur volgt de RS perfect de lijn door de rechtse bocht....ik vertrouw volledig op fenomenale grip van de wagen maar ik moet me niet ongerust maken => top!!!
Op de terugweg naar het atelier staat 911-lover al klaar om een kiekje te nemen...hij heeft ons de hele tijd kunnen volgen aan het geluid :lol:

De Porsche wordt even stilgelegd en we bekijken de wagen watvan naderbij. Ik kan er niet omheen dat de carrosserie flink heeft afgezien van circuit werk en hoe langer ik er naar kijk, des te meer "defauts" ik vind...Ook 911-lover heeft dezelfde bemerkingen als ik. Daarbij stoort me het ook dat de wagen niet gepoetst is. Buitenkant tot daar toe, maar binnenin ook niet. Dit is spijtig voor iemand die 1000km rijdt voor een wagen te bezichtigen, cashgeld mee heeft en 'm gelijk meepakt indien goed bevonden. Op het dashboard lag een laagje stof. De folie voor de verklikkerlampjes was bij 4 van de 6 gesprongen??!!!...is dit normaal bij 964??

Enfin soit, effe later kon ikzelf plaats nemen achter het stuur. Aan het eind van de straat deed de sinterkoppeling me wel effe stilvallen bij vertrek :? , maar een tweede poging had meer succes. De wagen reed echt voortreffelijk en ik kon niet anders dan vol lof zijn. Ik "voelde" een berg koppel onder m'n rechtervoet, m'n linker mocht een zachte en goed pakkende koppeling bedienen, m'n rechterhand voelde aan alsof ie al jaren een relatie had met juffrouw pook en voor de eerste keer in m'n leven heb ik werkelijk "geremd"!!! Prachtig pakket zo'n 964RS en het rijden beviel mij meer dan 100%. Zelfs het stuur was uiterst precies ondanks de hoge graad van negatief camber. Het is moeilijk heden ten dage nog een wagen te vinden die zo'n rijplezier biedt...daarenboven, ik voelde me er enorm op m'n gemak in en genoot van begin tot eind!

Terug in het atelier hebben we samen door de historiek van de wagen gefietst. Een dikke map vol foto's, rapporten en facturen. Ook de TUV brief en Belgische papieren hebben we gezien. Alles tip-top, alles zoals het moet. Er is voor geen frank op deze auto gekeken om 'm mechanisch perfect te houden. Duizenden euro's zijn gespendeerd. Dat is nu ook net het spijtige van de zaak...Waarom is er zoveel gespendeerd on nooit wat aan carrosserie?...tja. 'k Ben nog een paar keer naar buiten gegaan om de auto te bekijken alvorens te beslissen en per keer dat ik de auto goed bekeek, zag ik het minder en minder zitten. Ze vroegen 47.500 euro, maar ik kon dit bedrag niet geven aan een koets in deze staat.

'k Heb nog even nagedacht om eventueel een minder bedrag voor te stellen en 'm thuis te laten herschilderen, maar ik had er eerlijk gezegd geen zin in. Feit is dat de auto er nu veel slechter uitzag dan in mei toen ik 'm in Spa gezien had. Er moet nog een paar keer flink mee geveegd zijn, kan niet anders...911-lover had dezelfde mening. Ik zou de RS niet gebruiken voor circuit, maar voor uitstappen, club verband en misschien occasioneel es een circuit uitje. Ook binnen in had de wagen afggezien en dat is veel moeilijker om terug picobello in orde te maken.

Dus, we hebben 'm laten staan en zijn zonder 964RS teruggekeerd :cry: ...Spijtig misschien en ik denk er vrij vaak aan maar ik heb m'n gevoel gevolgd zoals ik steeds doe. Zijn we voor niks naar daar geweest?...tja, in theorie wel, maar voor mensen met een passie zoals wij was het een leuk uitje...beter 500euro kwijt dan 50.000 verkeerd besteed...911-lover, enorm bedankt, het was zwaar maar we hebben veel lol gehad :D ...post je nog effe je pics om het verhaal wat bij te zetten?... :wink:

29 okt 2006 12:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende