Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Lidmaatschap NPC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
aspirant-leden, hoe komen jullie er bij? - doet me om één of andere reden hieraan denken, al noemen ze ze in deze club 'prospects' :roll:

28 okt 2006 21:44
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
2.2VTEC schreef:
... al noemen ze ze in deze club 'prospects' :roll:

Hang-arounds toch :?: :roll:

28 okt 2006 21:48
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Olaf schreef:
2.2VTEC schreef:
... al noemen ze ze in deze club 'prospects' :roll:

Hang-arounds toch :?: :roll:

nee, eerst "friend," dan "hangaround", vervolgens "prospect" and finally "member"

de NPC houdt het blijkbaar wat eenvoudiger als ik het zo lees

2.2VTEC (op Porsche-vlak momenteel hangaround :lol: )

28 okt 2006 21:56
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
2.2VTEC schreef:
.. eerst "friend," dan "hangaround", vervolgens "prospect" and finally "member"

...... leg dan meteen even uit hoe het zit met Girl-Friend en Old-Ladies :wink:

28 okt 2006 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
Ach, ja zelfs bij een haven ben je de eerste paar jaar aspirant lid, moet je een paar klusjes doen in de haven (wel zelf !!!).
Moet je net iets meer betalen en dan mag je gewoon lid worden !
Het is volgens mij gewoon iets hollands, net zoals op=op !!
En vindt je iets leuk, dan doe je er moeite voor !

28 okt 2006 23:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
2.2VTEC schreef:
aspirant-leden, hoe komen jullie er bij? - doet me om één of andere reden hieraan denken, al noemen ze ze in deze club 'prospects' :roll:

En in deze club is het rookie, rakker, junkie, super junkie! :wink:

28 okt 2006 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marjon & Berry schreef:
Het is volgens mij gewoon iets hollands, net zoals op=op !!

Over bovenstaande gaan we maar niet uitweiden, maar wat ik wel wil medelen is dat ik als aspirant-lid, meestal samen met Bo onze zoon heb mogen meemaken:

1) een fantastische nachtrallye, 1m nadat we onze P gekocht hadden.
2) een fenomenale rit naar Barcelona.
3) een gezellige bijeenkomst bij ons thuis met meerdere NPC'ers
4) een geweldige trip naar Le Mans.
5) een zeer goed georganiseerd jubileumfeest

Let wel: behalve bij ons thuis, werd alles georganiseerd door mensen van de NPC die daar erg veel tijd ingestoken moeten hebben (en ik vermoed tamelijk belangeloos). Daarenboven waren de prijzen om deel te nemen ook heel democratisch.

Maar ja, in dit landje doe je het nooit echt goed, en owee als je kop boven het maaiveldje uitsteekt...

Ik heb alleen maar veel respect voor bijna alle NPCers, en over de rest hou ik mijn mond (of praat ik met de mensen zelf).

En voor sommig geneuzel alleen al, zou ik af en toe wel lid willen zijn van de Aston Martin club, alleen heb ik (nog) niet zo'n karretje.....

En John, laat je niet op de kast jagen, jullie doen het uitstekend.

P.S. mag Bo nu volgende keer met zijn kart de slalom rijden? :mrgreen:

29 okt 2006 0:17
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Sjonnie schreef:
Maar ja, in dit landje doe je het nooit echt goed, en owee als je kop boven het maaiveldje uitsteekt...

'n eigen keuze toch :?: Om in dit landje te blijven :roll:

29 okt 2006 0:21
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Sjonnie schreef:
P.S. mag Bo nu volgende keer met zijn kart de slalom rijden? :mrgreen:

Ik denk het niet, maar ik heb het slalom reglement er eens op nageslagen, en er staat nergens dat je moet beschikken over een geldig rijbewijs! :idea:
Laat Bo de volgende keer maar eens meedoen in de 996 4S! :mrgreen: :wink:

29 okt 2006 0:30
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
.... er staat nergens dat je moet beschikken over een geldig rijbewijs! :idea:
Laat Bo de volgende keer maar eens meedoen in de 996 4S! :mrgreen: :wink:

Inderdaad ..... je kan zelfs 'n race-licensie halen zonder rijbewijs (of de daarvoorgeldende leeftijdsgrens) :wink:

29 okt 2006 0:34
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Eric, ik kan wel begrijpen dat je hebt opgezegd... :!:

Ik ben ook een poosje aspirant lid geweest bij de NPC en man... wat een ellendige tijd was dat. Ik wil er eigenlijk liever niet aan terug denken

Voordat ik aspirant kon worden moest ik natuurlijk eerst door de ballotage heen zien te komen.
En je kan je voorstellen dat dat voor een eikel als ik normaal gesproken natuurlijk onmogelijk zou zijn.
Maar met wat geslijm bij de juiste mensen, wat leugentjes om bestwil en de nodige steekpenningen wist ik de kruisverhoren door de mannen in pakken en stropdassen te doorstaan (ik had voor de gelegenheid natuurlijk zelf ook een pak aan en een stropdas voor - alle kleine beetjes helpen) en ging er toch een achterdeurtje voor me open.
Ik dacht "hoera, ik ben binnen!"

Nou dat viel vies tegen :roll:

Op elk evenement waar ik kwam moest ik een speciale pet op waar met grote letters "ASPIRANT" op stond. Als gevolg werd ik door iedereen met de nek aangekeken en nagewezen

Je bent dan natuurlijk meteen de pispaal van de club, mag alle k#t karweitjes opknappen en wordt je altijd achter aan in de rij gezet en als je dan eindelijk na lang wachten aan de beurt bent, is het net te laat

Wat een kommer en kwel was dat. Steeds als ik thuis kwam van weer zo'n evenement huilde ik dikke tranen en vroeg ik mezelf af "waarom doe ik hier aan mee?"

Maar ondanks dat het soms bijna ondragelijk werd (en juist daarom kan ik me dus goed voorstellen dat je het bijltje erbij neer hebt gegooid, niks om je voor te schamen, we kunnen niet allemaal van die bikkels zijn) heb ik toch stug vol gehouden en ben ik na veel ellende uiteindelijk toch gepromoveerd tot "volwaardig" lid

Ik kan het me herinneren als de dag van gisteren.
Man, man, wat was ik trots :!: Ik kon mijn geluk niet op :!:
Ik was zo blij als een klein kind en ik moet eerlijk toegeven dat het de ellende meer dan waard is geweest

Het "volledig" lidmaatschap van de NPC heeft zo'n ongekende meerwaarde, het was voor mij echt een keerpunt in mijn leven...
Ja! De zon ging weer schijnen! Halleluja!
Wat een enorme boost voor je ego!
Mijn minderwaardigheids complex was als sneeuw voor de zon verdwenen

En nu :?: Man wat een pret :!: Ik kan haast niet wachten tot het volgende evenement om dan weer lekker wat aspirantjes te kakken te zetten. Fantastisch :!: :!: :!:
Jammer dat jij er dan niet bij zal zijn... Maar ik troost me in de gedachte dat er wel weer andere wannabee losers zijn die wede aspirant-pet op kunnen zetten :twisted:

29 okt 2006 4:51
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Spijker op z'n kop !!!!

Wat een gel#l allemaal omdat aspirant-lidmaatschap.
Het enige verschil is dat je als "volwaardig" lid wel wat te vertellen hebt op de algemene ledenvergadering.

Het rare is dat mensen wel gaan golfen...... (vandaar mijn vraag)
Kun je overal zomaar lid worden :roll:
Hier bij de "Hattemse" moet je voorgedragen worden..... :roll: :roll: :roll:

Stel je niet aan, en ga gewoon lekker mee!!!

In John's (4S) stukje heb je kunnen lezen dat ze het al willen afschaffen.
Erg kort dor de bocht allemaal.

Organiseer anders iets voor de club. Krijg je 2 punten voor :twisted: :shock: :D

Als je van de 26 evenementen niet aan 4 mee kunt doen, zeg dan gewoon dat je geen tijd of zin hebt :!: (Ook niks mis mee overigens)

Erik

29 okt 2006 9:24
Profiel Twitter 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Maar ik ga door, ik ga er helemaal voor.

Sterkte!!!

En denk: De aanhouder wint....

29 okt 2006 10:11
Profiel Twitter 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Erick schreef:
Wat een gel#l allemaal omdat aspirant-lidmaatschap.
Het enige verschil is dat je als "volwaardig" lid wel wat te vertellen hebt op de algemene ledenvergadering.

Zelfs dat is niet waar, ook de aspirantleden mogen hun zegje doen, mede hierdoor heb ik verschillende malen aan Eric gevraagd om naar de algemene leden vergadering te komen...................iets wat ie om begrijpelijke redenenen niet heeft gedaan.

Verder heb ik een bloedhekel aan pakken dragen, maar de statuten en idd. de herkenbaarheid hebben ons doen besluiten die verdomde blazer aan te trekken.

@ Marcel, zelf heb ik jouw ook wel is op een NPC evenement gezien in de buurt van jouw Woonplaats, was in Best.........voor iedere stropdas die je daar hebt gezien, krijg je een biertje van me........................(geen Bob nodig dan).

Vorige week in Stuttgart aan tafel gezeten met mensen van Porsche AG, die zaten stijf in het "eerste grijs" alle andere NPCers zaten in hun spijkerbroekie.
Wat zullen ze wel niet gedacht hebben bij Porsche in Zuffenhausen......NPC allemaal sloebers :lol: :lol: (tja hebbie als van de aanwezige NPCers er 85% met een luchtkoeler waren :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ).

29 okt 2006 11:28
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Eric, ik kan wel begrijpen ...

Wil je nu eens ophouden Jeroen, met die tranentrekkende berichten van je :!:
Zit hier al weer helemaal volgeschoten mijn toetsenbord te besnotteren :cry:

Na je dramatische ervaring tijdens de minimeeting, nu dit weer :!: :cry:
Je krijgt wel heel veel over je heen de laatste tijd :idea:

Wens je vast een beter 2007 :!: :mrgreen:

29 okt 2006 11:53
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Toch, als dat aan tafel zitten een min of meer formeel diner of dito lunch was, zou ik dat spijkerbroekkie in de koffer hebben gelaten.

29 okt 2006 11:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen in een pak... dat is zoiets als een 914 zonder motor... :twisted: :cheesy:

29 okt 2006 12:12
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
horn schreef:
Jeroen in een pak... dat is zoiets als een 914 zonder motor... :twisted: :cheesy:

Er zijn tussenwegen tussen een spijkerbroekkie en een pak, maar dat hoef ik toch niet echt uit te leggen, hè? :lol:

29 okt 2006 12:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Niet iedereen was in spijkerbroek hoor 8) Maar er waren geen (NL-)mannen met stropjes om, eenvoudig omdat de dresscode dat niet aangaf.

Ken ook een enkele dame heel goed die er heel feestelijk uitzag :P :wink:

Het was geen super diner, meer een gezellige, goede maaltijd in een 'ondergrondse' sfeervolle bistro.

29 okt 2006 12:16
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
John4s schreef:
Verder heb ik een bloedhekel aan pakken dragen, maar de statuten en idd. de herkenbaarheid hebben ons doen besluiten die verdomde blazer aan te trekken.

Misschien eens een bestuursvergadering voor een andere outfit tijdens evenementen. Zijn toch nog andere middelen dan een Blazer en das, om je als bestuur kenbaar te maken.

Zou toch moeten kunnen, als ze zouden willen. :mrgreen: :mrgreen: Af en toe een beetje vernieuwing kan nooit geen kwaad :wink: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 okt 2006 12:32
Profiel WWW
Bericht 
ppp 356 schreef:
Af en toe een beetje vernieuwing kan nooit geen kwaad :wink: :wink:

Helemaal mee eens Paul :D

Die blazer staat op z'n zachts gezegd niet echt flitsend (meer) en dat .... embleem... :?

29 okt 2006 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hier worden meerdere knuppeltjes in het hoenderhok gegooid, en ja hoor, als de kippen erbij :mrgreen:

enne, deze discussie gaat echt niet over de blazertjes of dasjes, tussen de regels door is wel duidelijk waar het weer om gaat...

29 okt 2006 12:43
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Sjonnie schreef:
Hier worden meerdere knuppeltjes in het hoenderhok gegooid, en ja hoor, als de kippen erbij :mrgreen:

enne, deze discussie gaat echt niet over de blazertjes of dasjes, tussen de regels door is wel duidelijk waar het weer om gaat...

Je kan niet alles tegelijk willen.

Eerst de blazertjes en de dasjes, dan het ASPIRANTJE buiten werken :mrgreen: :mrgreen:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 okt 2006 13:07
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:

:lol: :lol: :lol:

Maar hij kan wel een stevig rondje slalommen met zijn blaaskaakauto (kleine jongen van me heeft er nog steeds over dat ie een rondje mee kon karren)

29 okt 2006 13:33
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tjongejonge, de vergelijking die al vaker is getrokken met Jehova’s gaat blijkbaar ook hier op. Welkom aan alle nieuwe (aspirant)leden, maar owee als iemand besluit om de “sekte” te verlaten. :roll:

Ik ben het inderdaad niet eens met de manier waarop de NPC met het (aspirant)lidmaatschap omgaat. In dat geval moet je wat mij betreft niet (alleen) jippie, maar (ook) poetsen: jezelf of daarbij neerleggen, of afscheid nemen. Dat laatste heb ik gedaan, mijn persoonlijke keuze op basis van persoonlijke argumenten. Blijkbaar is dat voor een aantal mensen erg moeilijk te accepteren en moet deze persoonlijke keuze belachelijk worden gemaakt. Zegt dat wat over die personen of over mijn keuze?

Ik had geen behoefte om op het aspirantlidmaatschap in te gaan, maar nu dat door anderen wel wordt gedaan zal ik daar ook (nogmaals) mijn mening over geven.

Zoals al geschreven wist ik van het aspirantlidmaatschap toen ik me aanmeldde, heb daar op zich ook geen probleem mee en betaal al meerdere jaren probleemloos contributie daarvoor. Vanwege de prioriteiten die ik persoonlijk stel kan ik echter ook al meerdere jaren onvoldoende evenementen in een jaar bezoeken om volwaardig lid te worden. Uiteraard zou ik dat wel één jaar kunnen doen, maar dat is wat mij betreft geen doel op zich. Het wel/niet bezoeken van evenementen door mij zal daardoor ook niet veranderen! Dit geeft ook aan dat met het aspirantlidmaatschap en de voorwaarden om volwaardig lid te worden het beoogde doel niet wordt bereikt. Je krijgt ermee wellicht wel mensen mee “uit de garage”, maar houdt je die er ook uit? Is het dus zo dat in de praktijk (vrijwel) alle leden structureel jaarlijks voldoende evenementen bezoeken om ook voor het lidmaatschap in aanmerking te blijven komen?? Ook is het zo dat er vele aspirantleden dat al jaren zijn, waar uit blijkt dat het middel dat gekozen is om mensen “uit de garage te krijgen en houden” niet alleen bij mij niet werkt. :idea:

Aangezien ik niet verwacht dat ik de komende jaren meer(dere) evenementen zal kunnen bezoeken heb ik besloten om mijn lidmaatschap op te zeggen. De NPC voegt, zoals John al schreef, niets toe aan mijn “Porsche-leven”. Dat ik mijn lidmaatschap nu op zeg is omdat ik er voor pas om als aspirantlid zelfs structureel meer contributie te moeten betalen, omdat ik minder gebruik maak van de aangeboden activiteiten. Hogere contributie het eerste jaar is begrijpelijk vanwege eventuele “eendagsvliegen” en de kosten/energie die in een nieuw lidmaatschap moeten worden gestoken, maar voor “trouwe” aspirantleden die dat al jaren zijn vind ik dit onzin. Deze sponsoren tenslotte al de actieve leden. Eigen keuze, maar moet daarvoor ook nog eens extra worden betaald?

Het is uiteraard mogelijk om het aspirantlidmaatschap ter discussie te stellen en de plaats daarvoor is inderdaad de ALV. Aspirantleden mogen daar inderdaad ook hun zegje doen ….. maar hebben geen stemrecht! Leden stemmen dus over het eventueel afschaffen van het aspirantlidmaatschap .....

:salut:

29 okt 2006 13:44
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende