Auteur |
Bericht |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
aspirant-leden, hoe komen jullie er bij? - doet me om één of andere reden hieraan denken, al noemen ze ze in deze club 'prospects'
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
28 okt 2006 21:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hang-arounds toch
|
28 okt 2006 21:48 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
nee, eerst "friend," dan "hangaround", vervolgens "prospect" and finally "member"
de NPC houdt het blijkbaar wat eenvoudiger als ik het zo lees
2.2VTEC (op Porsche-vlak momenteel hangaround )
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
28 okt 2006 21:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
...... leg dan meteen even uit hoe het zit met Girl-Friend en Old-Ladies
|
28 okt 2006 22:35 |
|
|
Marjon & Berry
kampen
|
Ach, ja zelfs bij een haven ben je de eerste paar jaar aspirant lid, moet je een paar klusjes doen in de haven (wel zelf !!!).
Moet je net iets meer betalen en dan mag je gewoon lid worden !
Het is volgens mij gewoon iets hollands, net zoals op=op !!
En vindt je iets leuk, dan doe je er moeite voor !
_________________________________________ Het is een virus ❤️
|
28 okt 2006 23:10 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En in deze club is het rookie, rakker, junkie, super junkie!
|
28 okt 2006 23:34 |
|
|
Sjonnie
|
Over bovenstaande gaan we maar niet uitweiden, maar wat ik wel wil medelen is dat ik als aspirant-lid, meestal samen met Bo onze zoon heb mogen meemaken:
1) een fantastische nachtrallye, 1m nadat we onze P gekocht hadden.
2) een fenomenale rit naar Barcelona.
3) een gezellige bijeenkomst bij ons thuis met meerdere NPC'ers
4) een geweldige trip naar Le Mans.
5) een zeer goed georganiseerd jubileumfeest
Let wel: behalve bij ons thuis, werd alles georganiseerd door mensen van de NPC die daar erg veel tijd ingestoken moeten hebben (en ik vermoed tamelijk belangeloos). Daarenboven waren de prijzen om deel te nemen ook heel democratisch.
Maar ja, in dit landje doe je het nooit echt goed, en owee als je kop boven het maaiveldje uitsteekt...
Ik heb alleen maar veel respect voor bijna alle NPCers, en over de rest hou ik mijn mond (of praat ik met de mensen zelf).
En voor sommig geneuzel alleen al, zou ik af en toe wel lid willen zijn van de Aston Martin club, alleen heb ik (nog) niet zo'n karretje.....
En John, laat je niet op de kast jagen, jullie doen het uitstekend.
P.S. mag Bo nu volgende keer met zijn kart de slalom rijden?
|
29 okt 2006 0:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n eigen keuze toch Om in dit landje te blijven
|
29 okt 2006 0:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik denk het niet, maar ik heb het slalom reglement er eens op nageslagen, en er staat nergens dat je moet beschikken over een geldig rijbewijs!
Laat Bo de volgende keer maar eens meedoen in de 996 4S!
|
29 okt 2006 0:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad ..... je kan zelfs 'n race-licensie halen zonder rijbewijs (of de daarvoorgeldende leeftijdsgrens)
|
29 okt 2006 0:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Eric, ik kan wel begrijpen dat je hebt opgezegd...
Ik ben ook een poosje aspirant lid geweest bij de NPC en man... wat een ellendige tijd was dat. Ik wil er eigenlijk liever niet aan terug denken
Voordat ik aspirant kon worden moest ik natuurlijk eerst door de ballotage heen zien te komen.
En je kan je voorstellen dat dat voor een eikel als ik normaal gesproken natuurlijk onmogelijk zou zijn.
Maar met wat geslijm bij de juiste mensen, wat leugentjes om bestwil en de nodige steekpenningen wist ik de kruisverhoren door de mannen in pakken en stropdassen te doorstaan (ik had voor de gelegenheid natuurlijk zelf ook een pak aan en een stropdas voor - alle kleine beetjes helpen) en ging er toch een achterdeurtje voor me open.
Ik dacht "hoera, ik ben binnen!"
Nou dat viel vies tegen
Op elk evenement waar ik kwam moest ik een speciale pet op waar met grote letters "ASPIRANT" op stond. Als gevolg werd ik door iedereen met de nek aangekeken en nagewezen
Je bent dan natuurlijk meteen de pispaal van de club, mag alle k#t karweitjes opknappen en wordt je altijd achter aan in de rij gezet en als je dan eindelijk na lang wachten aan de beurt bent, is het net te laat
Wat een kommer en kwel was dat. Steeds als ik thuis kwam van weer zo'n evenement huilde ik dikke tranen en vroeg ik mezelf af "waarom doe ik hier aan mee?"
Maar ondanks dat het soms bijna ondragelijk werd (en juist daarom kan ik me dus goed voorstellen dat je het bijltje erbij neer hebt gegooid, niks om je voor te schamen, we kunnen niet allemaal van die bikkels zijn) heb ik toch stug vol gehouden en ben ik na veel ellende uiteindelijk toch gepromoveerd tot "volwaardig" lid
Ik kan het me herinneren als de dag van gisteren.
Man, man, wat was ik trots Ik kon mijn geluk niet op
Ik was zo blij als een klein kind en ik moet eerlijk toegeven dat het de ellende meer dan waard is geweest
Het "volledig" lidmaatschap van de NPC heeft zo'n ongekende meerwaarde, het was voor mij echt een keerpunt in mijn leven...
Ja! De zon ging weer schijnen! Halleluja!
Wat een enorme boost voor je ego!
Mijn minderwaardigheids complex was als sneeuw voor de zon verdwenen
En nu Man wat een pret Ik kan haast niet wachten tot het volgende evenement om dan weer lekker wat aspirantjes te kakken te zetten. Fantastisch
Jammer dat jij er dan niet bij zal zijn... Maar ik troost me in de gedachte dat er wel weer andere wannabee losers zijn die wede aspirant-pet op kunnen zetten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 okt 2006 4:51 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Spijker op z'n kop !!!!
Wat een gel#l allemaal omdat aspirant-lidmaatschap.
Het enige verschil is dat je als "volwaardig" lid wel wat te vertellen hebt op de algemene ledenvergadering.
Het rare is dat mensen wel gaan golfen...... (vandaar mijn vraag)
Kun je overal zomaar lid worden
Hier bij de "Hattemse" moet je voorgedragen worden.....
Stel je niet aan, en ga gewoon lekker mee!!!
In John's (4S) stukje heb je kunnen lezen dat ze het al willen afschaffen.
Erg kort dor de bocht allemaal.
Organiseer anders iets voor de club. Krijg je 2 punten voor
Als je van de 26 evenementen niet aan 4 mee kunt doen, zeg dan gewoon dat je geen tijd of zin hebt (Ook niks mis mee overigens)
Erik
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
29 okt 2006 9:24 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Sterkte!!!
En denk: De aanhouder wint....
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
29 okt 2006 10:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Zelfs dat is niet waar, ook de aspirantleden mogen hun zegje doen, mede hierdoor heb ik verschillende malen aan Eric gevraagd om naar de algemene leden vergadering te komen...................iets wat ie om begrijpelijke redenenen niet heeft gedaan.
Verder heb ik een bloedhekel aan pakken dragen, maar de statuten en idd. de herkenbaarheid hebben ons doen besluiten die verdomde blazer aan te trekken.
@ Marcel, zelf heb ik jouw ook wel is op een NPC evenement gezien in de buurt van jouw Woonplaats, was in Best.........voor iedere stropdas die je daar hebt gezien, krijg je een biertje van me........................(geen Bob nodig dan).
Vorige week in Stuttgart aan tafel gezeten met mensen van Porsche AG, die zaten stijf in het "eerste grijs" alle andere NPCers zaten in hun spijkerbroekie.
Wat zullen ze wel niet gedacht hebben bij Porsche in Zuffenhausen......NPC allemaal sloebers (tja hebbie als van de aanwezige NPCers er 85% met een luchtkoeler waren ).
|
29 okt 2006 11:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wil je nu eens ophouden Jeroen, met die tranentrekkende berichten van je
Zit hier al weer helemaal volgeschoten mijn toetsenbord te besnotteren
Na je dramatische ervaring tijdens de minimeeting, nu dit weer
Je krijgt wel heel veel over je heen de laatste tijd
Wens je vast een beter 2007
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 okt 2006 11:53 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Toch, als dat aan tafel zitten een min of meer formeel diner of dito lunch was, zou ik dat spijkerbroekkie in de koffer hebben gelaten.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 okt 2006 11:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Jeroen in een pak... dat is zoiets als een 914 zonder motor...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2006 12:12 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Er zijn tussenwegen tussen een spijkerbroekkie en een pak, maar dat hoef ik toch niet echt uit te leggen, hè?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 okt 2006 12:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Niet iedereen was in spijkerbroek hoor Maar er waren geen (NL-)mannen met stropjes om, eenvoudig omdat de dresscode dat niet aangaf.
Ken ook een enkele dame heel goed die er heel feestelijk uitzag
Het was geen super diner, meer een gezellige, goede maaltijd in een 'ondergrondse' sfeervolle bistro.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 okt 2006 12:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Misschien eens een bestuursvergadering voor een andere outfit tijdens evenementen. Zijn toch nog andere middelen dan een Blazer en das, om je als bestuur kenbaar te maken.
Zou toch moeten kunnen, als ze zouden willen. Af en toe een beetje vernieuwing kan nooit geen kwaad
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 okt 2006 12:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helemaal mee eens Paul
Die blazer staat op z'n zachts gezegd niet echt flitsend (meer) en dat .... embleem...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 okt 2006 12:37 |
|
|
Sjonnie
|
Hier worden meerdere knuppeltjes in het hoenderhok gegooid, en ja hoor, als de kippen erbij
enne, deze discussie gaat echt niet over de blazertjes of dasjes, tussen de regels door is wel duidelijk waar het weer om gaat...
|
29 okt 2006 12:43 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je kan niet alles tegelijk willen.
Eerst de blazertjes en de dasjes, dan het ASPIRANTJE buiten werken
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 okt 2006 13:07 |
|
|
John
Cayenne
|
|
29 okt 2006 13:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tjongejonge, de vergelijking die al vaker is getrokken met Jehova’s gaat blijkbaar ook hier op. Welkom aan alle nieuwe (aspirant)leden, maar owee als iemand besluit om de “sekte” te verlaten.
Ik ben het inderdaad niet eens met de manier waarop de NPC met het (aspirant)lidmaatschap omgaat. In dat geval moet je wat mij betreft niet (alleen) jippie, maar (ook) poetsen: jezelf of daarbij neerleggen, of afscheid nemen. Dat laatste heb ik gedaan, mijn persoonlijke keuze op basis van persoonlijke argumenten. Blijkbaar is dat voor een aantal mensen erg moeilijk te accepteren en moet deze persoonlijke keuze belachelijk worden gemaakt. Zegt dat wat over die personen of over mijn keuze?
Ik had geen behoefte om op het aspirantlidmaatschap in te gaan, maar nu dat door anderen wel wordt gedaan zal ik daar ook (nogmaals) mijn mening over geven.
Zoals al geschreven wist ik van het aspirantlidmaatschap toen ik me aanmeldde, heb daar op zich ook geen probleem mee en betaal al meerdere jaren probleemloos contributie daarvoor. Vanwege de prioriteiten die ik persoonlijk stel kan ik echter ook al meerdere jaren onvoldoende evenementen in een jaar bezoeken om volwaardig lid te worden. Uiteraard zou ik dat wel één jaar kunnen doen, maar dat is wat mij betreft geen doel op zich. Het wel/niet bezoeken van evenementen door mij zal daardoor ook niet veranderen! Dit geeft ook aan dat met het aspirantlidmaatschap en de voorwaarden om volwaardig lid te worden het beoogde doel niet wordt bereikt. Je krijgt ermee wellicht wel mensen mee “uit de garage”, maar houdt je die er ook uit? Is het dus zo dat in de praktijk (vrijwel) alle leden structureel jaarlijks voldoende evenementen bezoeken om ook voor het lidmaatschap in aanmerking te blijven komen?? Ook is het zo dat er vele aspirantleden dat al jaren zijn, waar uit blijkt dat het middel dat gekozen is om mensen “uit de garage te krijgen en houden” niet alleen bij mij niet werkt.
Aangezien ik niet verwacht dat ik de komende jaren meer(dere) evenementen zal kunnen bezoeken heb ik besloten om mijn lidmaatschap op te zeggen. De NPC voegt, zoals John al schreef, niets toe aan mijn “Porsche-leven”. Dat ik mijn lidmaatschap nu op zeg is omdat ik er voor pas om als aspirantlid zelfs structureel meer contributie te moeten betalen, omdat ik minder gebruik maak van de aangeboden activiteiten. Hogere contributie het eerste jaar is begrijpelijk vanwege eventuele “eendagsvliegen” en de kosten/energie die in een nieuw lidmaatschap moeten worden gestoken, maar voor “trouwe” aspirantleden die dat al jaren zijn vind ik dit onzin. Deze sponsoren tenslotte al de actieve leden. Eigen keuze, maar moet daarvoor ook nog eens extra worden betaald?
Het is uiteraard mogelijk om het aspirantlidmaatschap ter discussie te stellen en de plaats daarvoor is inderdaad de ALV. Aspirantleden mogen daar inderdaad ook hun zegje doen ….. maar hebben geen stemrecht! Leden stemmen dus over het eventueel afschaffen van het aspirantlidmaatschap .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 okt 2006 13:44 |
|
|