|
Auteur |
Bericht |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Beter een misse loop dan een misse koop is mij al vroeg geleerd
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 okt 2006 12:16 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Mooi verhaal, maar wel erg jammer dat hij toch niet helemaal is, wat je er van had verwacht. Wel super gaaf zo'n RS
|
29 okt 2006 12:16 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Zal een teleurstelling zijn voor je
Heel eind getuft voor een auto die met 31.000km
op de klok al zo doorleefd is.
Maar zoals je zelf al zegt, beter 500 euro voor een
hoop lol en een wijze ervaring dan 50.000 euro
voor iets wat het net niet is.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 okt 2006 12:19 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Just gehandeld Mich! Knap dat je het hoofd zo koel hebt kunnen houden na al die weken van voorbereidend opwinding en de rit erheen met alle verwachtingen. En dan na het hese geluid van die flat six gehoord te hebben. Goed dan je er niet voor gevallen bent. Het geld uitgeven aan een 911 kan iedere dag van het jaar, de klok terugdraaien bij spijt is een stuk minder makkelijk!
En voor dit budget moet er toch wel een 964 RS te vinden zijn in betere staat dan deze Ruby stone red? (Blijft inderdaad wel een geweldige kleur voor een RS, helemaal mee eens! )
Succes met de zoektocht!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 12:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
...... MI ben je zeker niet voor niets daarheen geweest ......
|
29 okt 2006 12:26 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een prachtig verhaal. Jammer dat het uiteindelijk niets geworden is, maar ja... een miskoop was nog erger geweest.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 okt 2006 12:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Rekening houdend met het feit dat het hier om een vraagprijs gaat, en dat buiten koets, ik uit het verhaal opmaal, dat het een goede wagen is, denk ik dat het een correcte prijs is.
Een RS met zo weinig kilometers, volledige historie, mechanisch en perfect en dan nog een pracht van een koetswerk, denk ik dat je toch eerder de € 60,000 gaat gaan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 okt 2006 13:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Inderdaad ppp, I fully agree...maar ik had dan ook geen perfect koetswerk verwacht...ik verwachtte het koetswerk zoals ik 'm in Spa had gezien. Vooraan wat steenslag, hier een daar een veeg of een kras...ok, geen probleem. Ook het interieur was nog piekfijn een half jaar terug. Nu jammer genoeg niet meer. In Spa stond 'm naast een witte RS aangeboden door Leuze Automobiles. De witte zag er in Spa veel slechter uit dan de Rubystone (had dan ook 80k km). Maar toen ik een paar weken later bij Leuze passeerde en 'm in de showroom zag, was deze zeker z'n prijs van 47k waard. Hij was niet perfect qua koets, maar zeker verkoopbaar. Hetgeen ik gisteren gezien heb is "erover"...en 911-lover had dezelfde mening. Deze auto moest rondom bijgewerkt worden voor kleine blutsjes en defauts. Mijns inziens hadden ze de auto beter in kunnen herspuiten en het interieur bijwerken...Al vroegen ze dan 55k, ik had het gegeven!
Discussieren over de prijs was moelijk. Er zouden genoeg geinteresseerden zijn...voor 46k wou hij de eigenaar wel bellen. Maar het interesseerde me niet meer...de auto was meer dan 1500euro achteruit gegaan.
'k hou nu ongeveer een maand of 6 de prijzen van de RS'en in het oog. Er staan er twee te koop in showroomstaat in Hamburg ofzo (een witte en een blauwe) en daar vragen ze 59.500 van. Ok, maar ik zie heel graag Rubystone. Jammer genoeg zijn ze allemaal afgejakkerd op circuit...de originel magnesiums zijn er niet meer, er staan belachelijke spoilers op,...het is altijd iets. Moest ik een originele vinden aan een eerlijke prijs, dan twijfel ik niet. Circuit gebruik is voor mij uitgesloten. Andere uitlaat en andere chip, 300pk en lekker gebruiken op zondag en clubuitstapjes.
Het RS gevoel was wel de max! Wat een wagen, wat een genot!...'k probeer in de nabije toekomst eens te rijden met een GT3 clubsport. Ben benieuwd naar de gelijkenis/verschillen met de oude 964RS
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 okt 2006 13:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
"Goede Morgen" allemaal.
Mich ben jij vroeg op zeg
Maar ja , je hebt ook regelmatig een dutje kunnen doen
Back to the basics nu.
Mich en ik hebben dus de wagen in Francorchamps gezien en hebben er goed rondgedraaid. Toen was deze nog in zeer goede staat en (belangrijk) verzorgd.
Dat was ook de reden dat ik er vast van overtuigd was dat we de wagen zouden meenemen naar België .
Een kort verslagje van mijn zijde zal ik straks plaatsen (maar ik kan het niet zo mooi als Mich)
Dus even naar de feiten.
Dat de wagen niet gewassen was en vanbinnen niet gereinigd was een punt dat Mich stoorde, mij niet zo erg daar ik dit meestal tegenkom . Niet iedereen heeft zo'n binding met de wagen als wij freaks . Ik geef nooit een wagen af zonder die een grote beurt gegeven te hebben .
De wagen roffelde idd super heerlijk en de eerste indruk was "WAAAAAW"maar het was een wagen zoals wij hier zeggen mooi van ver , maar ver van mooi .
Achter was de bumper op beide hoeken beschadigd , voorlip was beschadigd links voor , voorbumper was beschadigd rechts voor , zoals Mich al aangaf waren ven de verklikkers de folie afgegaan . Dat bij een wagen van 31000km Zou dit door de extreme hitte van Zuid Frankrijk komen ?
De zijdrempel rechts achter zat los en de rubber zat er ergens tussen te fladderen .De wielen stonden allemaal nog op erg negatief camber (nodig voor cuircuit) doch het linker achterwiel stak duidelijk zichtbaar een dikke halve centimeter meer in zijn kas dan het rechter . De wagen had vooraan een aanrijding gehad. Het was wel gerepareerd, maar de motorkap stak links aan de zijkant een cm hoger . Dat zijn dingen die niet mogen . Natuurlijk is dat allemaal te herstellen , maar wat is de meerpijs
Dan naar de 31000km , ja die is idd weinig , maar de wagen was echt afgragt . Technisch was deze steeds onderhouden (wat de rekeningen aanduidden (al waren de meeste van banden en deze waren weer op en vertoonden typische circuit kenmerken ))
Na een gesprek met de verkoper (toen Mich buiten nog eens aan het overleggen was) bleek dat de wagen een dikke 10.000 circuit kilometers achter de rug had . 10.000, weten jullie wel hoeveel dit is en hoeveel uren , dagen en rondjes er dus mee geragd is Een circuitauto ziet af , neen ziet geweldig af. Als wij met de Martini er op een jaar 2000 afleggen is het zeer veel dus 10.000
Waar zijn hier de mensen die zeggen liever 200.000 snelwegkilometers dan 10.000 circuitkilometers. Deze wagen staafde dus duidelijk zienbaar deze stelling .
Ik heb dan wat met Mich overlegd en hem de dingen aangetoond die mij zouden storen . Ook heb ik hem gezegd dat hij zeker niet voor mij de wagen moet meenemen vanwege weet ik veel welke morele verplichting . Ik had hem ook laten staan of flink van de prijs afgedaan (max 45.000€ en dan nog )
Voor dat we dat idee al konden opperen liet de verkoper al weten dat er niets aan de prijs kon gedaan worden daar er nog 2 kandidaten maandag kwamen en de wagen maandag zeker weg was.
De keuze van Mich respecteer ik dan ook ten volste .Hij heeft met zijn verstand een keuze kunnen maken en niet met zijn hart wat vele in dit stadium zouden doen.
Ik ben zeker dat hij de juiste keuze heeft gemaakt al had ik ook liever met de P naar huis gekomen.
Doch zoals ik ook Mich verteld heb , de rit is zeker niet voor niets geweest , we zijn en een ervaring rijker , en hebben een zware (neen heel zware) 24 uren achter ons gehad (2350km) maar hebben een leuke uitstap gehad.
Na jaren niet in Frankrijk geweest te zijn heeft het land me beindrukt.
I"ll be back
En Mich , het was tof om je eens nader te leren kennen
PS: "De hoer voor de boer" of hoe was het hier weer , heeft schitterend zijn werk gedaan .
Zoals eerder geopperd door kenners , een super snelwegcruiser
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2006 14:05 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Goed verhaal en zoals maar weer blijkt, twee weten meer dan 1!
We will wait and Mich will strike one day!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 14:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Enkele weken geleden heeft een vriend van mij de GT3 terug naar huis gebracht vanuit Brussel(ik had zelf geen tijd).
Hijzelf is 1ste eigenaar van een 964RS, en wist me te zeggen dat op gebied van hardheid, de 996 er niet moest voor onderdoen, maar dat je comfortabeler zat, wat hij volledig toeschreef aan de stoelen, en niet aan de ophanging. Ook wist hij te zeggen, dat de 996 nog directer stuurde dan de 964.
Zijn conclusie was, dat ondanks de verhalen de GT3 de betere was, enkel op gebied van nostalgie, moest hij onder doen.
Als ik echter je verhaal lees, vrees ik dat je even door de zure appel zult moeten bijten, en op zoek gaan naar de RS'n van achteraan de 50k. Als ik het zo lees, vrees ik dat je anders niet gelukkig gaat zijn.
Het voordeel van de RS in topstaat is, dat ze niet meer afschrijven
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 okt 2006 14:25 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Of een 996GT3RS in ruby stone?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 14:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2006 14:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
In oranje dan denk ik!
Paul blij, Mich blij, goed idee Koen!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 14:44 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
mich,
Erg jammer dat de auto erg tegen viel. Je verhaal is echter zeer de moeite waard om te lezen !
Wow, ik krijg er kriebels van om ook zo'n RS aanteschaffen
Succes met je zoektocht naar een RS!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
29 okt 2006 14:46 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Jeroen, ik ben me hier gek aan het zoeken naar een foto van een 996 GT3 in Vipergreen...en ik zever niet, Germansportscars.de heeft destijds eentje verkocht...echt waar!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 okt 2006 14:51 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
zeer verstandig aan gedaan, als het gevoel niet helemaal goed is
echter, als je zoveel moeite gedaan hebt, weekend opgeofferd, veel gereden en hij is het toch net niet, DAMN
zoals jij het omschrijft wil je een RS die niet alleen goed/super rijd maar ook cosmetisch in prima staat verkeerd, moet je i.d.d. geen ''afgeragte'' circuitauto nemen.
ff door de zure appel heenbijten en wachten op je droomauto, ik weet zeker dat hij er is ergens
vond je verhaal erg mooi om te lezen, zie het als een soort van jongensboekactie; de meesten onder ons willen dit ook wel doen maar hebben geen tijd/geld/ballen om het daadwerkelijk te doen
zie graag wat foto's van het avontuur, succes met je verdere zoektocht.
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
29 okt 2006 14:53 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
merci van dit even mee te geven ppp...leuk om horen dat ze beide toch wel gelijkend zijn...maar toch, jouwe is een GT3RS en mijn budget reikt enkel tot de gewone...zou er nog veel verschil zitten tussen jouwe en een gewone ClubSport?
Een 964RS van 60k met een uitlaatje en een chipje is al gauw de prijs van een goede GT3 MkI CS... met het voordeel voor de 964 dan want zoals je zegt zullen deze niet meer zakken in prijs. Ook vadertje staat inkassert er geen BIV meer op.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 okt 2006 14:57 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...of de juiste mensen...niet te vergeten 911-lover!! Merci man, je hebt me flink bijgestaan! En het "werkpaard" heeft de test keurig doorstaan
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 okt 2006 15:28 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Die ken ik!
Heb laatst op vliegveld Duesseldorf de Porsche Scene live gekocht van Okt. 06/Duitse taal. Staat een hele rapportage in van een Signaal groene (is volgens mij net een tikje donkerder dan Limoengroen van mijn C3.0) 996 GT3, is het enige exemplaar af fabriek geleverd in deze Sonderfarbe (DM 6000,- Aufpreis) Met, let op, 8000 km op de teller! .
Verderop in hetzelfde nummer... een signaalgroene 965 3.6 Turbo! In 1993 een van de vier af fabriek in deze kleur geleverd! Kilometer stand.... 28.600 !
Dus dit soort auto's zijn dus te vinden, helaas staan ze beide niet te koop...
Heb geen scanner, anders had ik eea even ingescand. Indien interesse kan ik wel kleuren copietjes draaien, of je moet even kijken of je nog een exemplaar in de kiosk kunt vinden.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 15:37 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
OK , mijn korte verslagje
Via een tijdschrift was Mich een 964RS tegen gekomen . Wij hadden deze wagen al gezien tijdens de PorscheDays Francorchamps (waar die toen ook te koop stond ) en hadden deze wagen daar al uitvoerig bekeken
Na veel vragen aan de verkopende partij spraken Mich en ik af om een tripje Zuid Frankrijk te wagen opm deze wagen te bekijken en mee te nemen.
Zaterdag om 22.00u werd afgesproken aan de autosnelwegparking te Aarschot . Om 22.30u werd het startsein gegeven en weg waren we.
Het zou een lange nacht en dag worden. Met een kleine 4 tussenpauzes werd de rit gereden en we wisselden elkaar af om mijn werkpaard richting Zuid Frankrijk te loodsen . Daar was afgesproken om 9.00u .
Buiten tussen Dijon en Lyon waar de mist vreselijk dik hing hebben we geen enkele problemen onderweg gehad. Geen regen , files , werkzaamheden etc.
Dat verwonderdemij dus compleet. Ik maal honderdduizenden kilometers af op de Duitse "autobahnen" en heb nog nooit meegemaakt dat ik aan één stuk kon rijden over biljartgladde autosnelwegen zonder wegwarkzaamheden . Ook de stopplaatsen (en die zijn massaal aanwezig) waren allemaal super proper ,verzorgd en mooi aangelegd. Een echte lust voor elke autobestuurder.
De afrit van de snelweg waar we moeste zijn werd rond 8.30u bereikt.
Volgens de wegbeschrijving van Mich moesten we op een bepaald rond punt links doch dat klopte niet helemaal. We kwamen aan een vliegveld uit.
Iets ervoor waren we (tijdverdrijvende) Gendarmes voorbij gestoken. Toen die terug aan ons kwamen stopten we die even en vroegen de weg.
Daar ze toch niets anders te doen hadden kregen we van hun een speciale escorte tot aan de deur van de zaak waar we moesten zijn
Om 8.53 waren we dus op onze locatie aangekomen . Wat een timing voor en rit van meer dan 1150km van mijn huisdeur.
Een paar minuten later kwam de zaakvoerder aangereden in een oude Polo 2F . We konden onze lach (en misschien ook wel angst) niet inhouden.
Was het dan toch die Rubyrode die vooraan stond die eigenlijk te koop stond
We werden uitgenodigd op verse Franse Croissants en een kopje koffie .
Terwijl werd de 964RS buiten gereden en draaiende gehouden. Ook had ik de gelegenheid de andere wagens in de garage op gevoelige plaat (proberen wat zeer moeilijk was door de donkere hal) vast te leggen.
Toen kon detestrit voor Mich beginnen . Hij voelde zich niet zo veilig .Zou dit aan de inrit van de zaak gelegen hebben
En weg waren ze
Ik kon hun hele rit volgen . De lekkere ronk was zeer duidelijk hoorbaar , hoe ver ze ook verwijderd waren. Eerst werd nog rustig gereden , maar dan werd doorgestampt.
Na het ritje kwamen ze terug
en werd de wagen aan onze bliken onderworpen. Mich was volledig overtuigd over de klank , het rijgedrag en het technische van deze wagen doch helaas was de carosserie van de wagen minder fraai .
Ook de verkoper merkte dat en bood Mich een ritje aan omzelf te rijden.
Dit sloeg hij natuurlijk niet af en weg waren ze (met Permagrin)
Na op het kantoor bij een ander drankje alle documenten doorgewoeld te hebben en wat gesprekken onderling werd er toch beslist de wagen niet mee te nemen. Al werd er eerst geopperd niets van de prijs te doen sprak de verkoper ons net voor we de autodeur dicht deden aan omeventueel de eigenaar van de wagen te bellen en een voorstel van xx.000€ te aanvaarden. Doch Mich had zijn beslissing getroffen en we reden na een zeer vriendelijke afscheid terug huiswaarts.
Eerst gingen we nog ergens in de buurt even een terrasje doen om de sleur van het rijden te breken.
Het was een klein , maar zeer gezellig dorpje die ons echt het gevoel van vakantie gaf
Ook probeerden we voor Alain een knappe plaatselijke schone op de gevoelige plaat vast te leggen , maar die waren echt even zeldzaam (en snel) dan de Porsche in Frankrijk
Na nog even naar het toilet geweest te zijn konden we vertrekken.
De spreuk van Mich was super hierover.
Verdomme , nu zit ik hier met xx.000€ in mijn zakken en ik krijg nog geen toilet met een bril op
Foto Foto dus
En ook werd nog even getwijfeld (het geld jeukte toch wel wat) om geen andere P mee tebrengen , maar dit werd wijselijk gelaten
En daar gingen we weer. Nu konden wij overdag rijden wat de mooie zichten rond de snelwegen en prachtige rustplaatsen tot uiting liet komen
Ook de paar zeldzame Porsches onderweg werden op de plaat vastgelegd
Om 22.30u (dus 24uren later) waren we terug aangekomen en kon Greet haar Mich weer in ontvangst nemen , helaas zonder Porsche.
Het was vreselijk zwaar , maar een geweldige ervaring.
Voor een volgende kandidaat Porsche stel ik me terug kandidaat Mich
(edit door paSCal: even de bedragen weggehaald, niet zo heel nuttig )
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2006 16:10 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mooi verhaal!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 okt 2006 16:18 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Prachtig reisverslag, jammer vwb de afloop. Volgende keer beter.
Zo is het zoeken naar een Porsche wel een heel leuke bezigheid
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
29 okt 2006 17:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wederom een mooi verhaal. Complimenten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 okt 2006 17:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Thnx for the pics!! Van sommige wist ik ni eens dat je ze genomen had ...als je goed kijkt naar de foto van het dashboard dan zie je trouwens het probleem met de folie van de verklikkerkichtjes
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 okt 2006 19:20 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|