Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:39

Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
garage, oprit... of buiten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht garage, oprit... of buiten?
Hebben jullie allemaal een garage of oprit?
Ik heb een aardig huis, maar we hebben de oprit geoffert voor een stuk tuin:-)
Ik zal (als ik een porsche koop) toch de auto voor de deur moeten parkeren. Nou woon ik in een middelgrote plaats, die vrij rustig is, en in een rustige straat.
Wat zijn jullie ervaringen? (vooral van diegene die de auto buiten hebben staat?)

29 okt 2006 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Pesoonlijk, zou ik het niet proberen een 996 altijd op straat te zetten :wink:

Er zijn nou eenmaal louche figuren in deze wereld :cry:

29 okt 2006 20:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Mijn beestje staat binnen. Let er op dat sommige verzekeringen een ´nachtclausule´ kennen, hij moet dan binnen staan.

29 okt 2006 20:11
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Ik woon in een kleine plaats (zegmaar dorpje), en daarvoor in een grote plaats (Breda)... In beide gevallen heb ik de 911 met een gerust hart op straat staan. In het dorpje wel op de eigen oprit, in Breda geen alternatief, maar een rustig doodlopend straatje. Ik denk dat je op zich zelf kan inschatten of je in een "rustige" buurt woont, als is het nooit een garantie.

Op een of andere manier trekt een Porsche nu eenmaal afgunst aan 's-nachts, want bekrassingen komen helaas vaak voor :(

Succes met de afweging (zou zowieso de tuin weer opofferen voor een oprit, we hebben hier zelfs overwogen om de tuin nog verder op te offeren, voor een dubbele (breedte) oprit ;) )

(owh, nu ik het hierboven nalees, mijn auto staat BIJNA altijd binnen trouwens, want hierboven lijkt het net of hij altijd buiten staat, dat is dus niet zo! Gaat om een enkele keer!)

Laatst bijgewerkt door Pascal op 29 okt 2006 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.

29 okt 2006 20:13
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Staat altijd binnen, de twee andere auto's buiten op straat. Zou ook niet rustig slapen als ie buiten moest staan, denk verder ook dat de algemene staat van de auto sneller achteruit gaat, denk ook aan deukjes e.d. door parkeerschade.

29 okt 2006 20:21
Profiel
Amsterdam
Bericht 
De 996 staat altijd voor de deur. Nooit problemen mee gehad. :wink: En dat in de stad die nooit slaapt :roll:

( ik heb een paar kinderen uit de straat eens meegenomen voor een snel ritje, en nu wordt hij nog bewaakt ook :lol: )

29 okt 2006 20:25
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Niet meuten, gewoon een verwarmde garage of tenminste een luchtontvochtiger. En de rest getuigt van harteloosheid! :evil:

29 okt 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nicolò schreef:
Niet meuten, gewoon een verwarmde garage of tenminste een luchtontvochtiger. En de rest getuigt van harteloosheid! :evil:

Ik ben misschien niet de slimste :-)
Maar wat bedoel je hiermee??

29 okt 2006 20:51
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
tistijdvooreen996 schreef:
Nicolò schreef:

Ik ben misschien niet de slimste :-)
Maar wat bedoel je hiermee??

Nou, simpel, gewoon dat zo'n P in een verwarmde garage of anders in een droge garage hoort (als er niet mee wordt gescheurd).

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 29 okt 2006 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.

29 okt 2006 20:57
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Laten we niet overdrijven, het is en blijft natuurlijk een AUTO he ;)... Straks moet er ook nog hoogpolig tapijt in de garage liggen! Er slapen er genoeg buiten, en daar kan de wagen echt wel tegen.... Dat dat bij veel mensen niet gebeurd, wil niet zeggen dat het niet KAN! ;)

29 okt 2006 21:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ik heb mijn 356 1 keer teveel op de oprit laten staan, en toen was ie weg, nooit meer terug gezien trouwens

nu staan de porsche's op de oprit, voor de deur, in de garage en naast het huis......

(ze nemen er toch geen twee tegelijk mee)

29 okt 2006 21:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
De Boxster en de Bora staan ALTIJD binnen.
Ik woon in een rustig dorp, maar toch al 2 auto's van de oprit gestolen...... :twisted:

29 okt 2006 21:42
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
LeOH schreef:
De 996 staat altijd voor de deur. Nooit problemen mee gehad. :wink: En dat in de stad die nooit slaapt :roll:

( ik heb een paar kinderen uit de straat eens meegenomen voor een snel ritje, en nu wordt hij nog bewaakt ook :lol: )

Woon jij in NYC? 8)

29 okt 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht 
Mijn Boxster staat bijna altijd in de garage. Maar bij mij om de hoek staat er een gewoon in de parkervakken. Lijkt dat het toch moet kunnen.

29 okt 2006 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Mijne staat altijd binnen. Zelfs zomers. Slaap ik lekkerder van.
Heb reeds ervaring met inbraak precies voor de deur. Gelukkig in vorige woonplaats en met engels Boodschappenautotje, maar toch 2 keer zonde van de radio en schade aan portier :cry:

29 okt 2006 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Gelukkig hebben wij een (evt. verwarmbare) garage voor de targa en amazon, en een grote overkapping op een afgesloten plaats waar een bestelbusje staat, en een 911 logé.

Dus dat zit (gelukkig) wel safe :wink:

29 okt 2006 22:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Altijd binnen, zomer en winter, en dan aan de druppels. Vind ik een plezierige gedachte :)

29 okt 2006 22:53
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Altijd binnen gepoetst en onder een zijl om ze tegen stof te beschermen

Laatste update 22/10/2013

29 okt 2006 22:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Ik heb op het forum een foto gezien met een Porsche in de woonkamer. Kan hem helaas niet meer terug vinden.

29 okt 2006 22:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Bij ons staat hij lekker warm en droog :wink:

dus lekker binnen,luxe met 2 garage's de auto's van de zaak staan buiten :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

29 okt 2006 22:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik heb een nette garage bij het huis zitten en als de Porsche er is komt hij er zeker in te staan. Mijn huidige auto staat nu veel stil op de oprit en als ik nu zie hoe een auto daar toch onder lijdt. Het is of gewoon kilometers maken of droog kunnen parkeren wanneer je minder kilometers maakt.

29 okt 2006 23:46
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
LeOH schreef:

Woon jij in NYC? 8)

:lol: Ik wilde dezelfde opmerking plaatsen, maar je was me voor.

Gelukkig garage, daar hebben we het huis trouwens ook op uitgezocht. Ik zou echt niet rustig slapen met de P buiten.

30 okt 2006 0:50
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Als de Porsche komt gaat deze zeker in de Garage. Nu staan mijn eigen auto en van mijn vrouw op de oprit. Ondanks dat ik in vrij rustig dorpje woon. Stikt het van de autoinbraken. Er valt niks te halen. Maar de auto wordt wel opengebroken. Volgens de politie zijn dit weer vaak mensen :evil: (en dan zeg ik het netjes) die niet hier vandaan komen. Maar regelmatig een dorpje volledig ondersteboven halen. Het vervelende is altijd die papierwinkel die er dan na komt :evil:

Mocht je de auto in een garage kunnen zetten, dan wil ik je dit zeker adviseren.

30 okt 2006 8:07
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Bij mij staat de auto 's nachts altijd in de garage. Overdag gewoon op de oprit als ik weet dat ik nog weg ga. Toen ik nog geen garage had stond de speedster in de stalling op 7 km afstand van huis.

30 okt 2006 9:12
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Ik woon in een dorp daar heeft de P het eerste jaar buiten gestaan en nu een garage.

Ik werk in amsterdam en daar staat deze buiten ook s'nachts wel doe ik in het centrum van amsterdam zo'n jippie kaarte aan de spiegel :deze auto is leeg, weet niet of het helpt maar kwaad kan het niet lijkt mij,

robert

30 okt 2006 9:17
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende