Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 19:10

Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
garage, oprit... of buiten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
S`nachts staat de Porsche altijd in de garage op een afgesloten terrein en daar loopt ook Max (bouvier) rond.
Overigens heb ik mij laten vertellen (wijsmaken) dat de 911 bij de ruiten (achter) wil lekken, dus zou ik hem toch niet buiten laten staan, hoewel er hier niet echt veel regen valt.

30 okt 2006 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Bericht 
Mijn porsche staat altijd binnen! de overige auto's die we in ons bezit hebben staan trouwens ook achter een afsluitbare poort in de achtertuin. we hebben net iets teveel ervaring met vandalisme helaas.

30 okt 2006 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Nicolò schreef:
tistijdvooreen996 schreef:
Nicolò schreef:
Niet meuten, gewoon een verwarmde garage of tenminste een luchtontvochtiger. En de rest getuigt van harteloosheid! :evil:

Ik ben misschien niet de slimste :-)
Maar wat bedoel je hiermee??

Nou, simpel, gewoon dat zo'n P in een verwarmde garage of anders in een droge garage hoort (als er niet mee wordt gescheurd).

dat vind ik nou meuten, het is een auto (wel een hele leuke natuurlijk) :wink:
ieder zijn mening

30 okt 2006 10:01
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
LeOH schreef:
De 996 staat altijd voor de deur. Nooit problemen mee gehad. :wink: En dat in de stad die nooit slaapt :roll:

Woon jij in NYC? 8)

:lol: Ik wilde dezelfde opmerking plaatsen, maar je was me voor.

"..... en ik loop hier alleen in een te stille stad
ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
en dan denk ik aan brabant, want daar brandt nog licht ..... "

:^:

On topic: 911 op de oprit, onder de carport voor de garargedeur. Als ik zou vinden dat een 911 binnen moet staan, dan stond hij wel aan de andere kant van die garagedeur. 8)

30 okt 2006 10:13
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Marco schreef:
Nicolò schreef:
Nou, simpel, gewoon dat zo'n P in een verwarmde garage of anders in een droge garage hoort (als er niet mee wordt gescheurd).

dat vind ik nou meuten, het is een auto (wel een hele leuke natuurlijk) :wink:
ieder zijn mening

Het ligt ook een beetje aan het type auto. De mijne is inmiddels 33 en is niet verzinkt, dus is een garage (of in ieder geval carport) bittere noodzaak om 'm goed te houden.

verder denk ik dat een garage alleen de gelegenheidsdieven tegen houdt; als iemand z'n zinnen op je auto heeft gezet, dan halen ze 'm vast ook wel uit je garage...

Als je bang bent voor vandalisme, dan is een garage een goede bescherming. Ik ben dan ook erg blij met de mijne, ook al ligt ie aan de andere kant van Hilversum....

30 okt 2006 10:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
In de garage. Is het behoud van je lak, etc. En er niet mee rijden als er gepekeld is.

Vandalisme en diefstal heb je trouwens overal. Ik denk niet dat Amsterdam of Appingedam echt verschillend is. Maar als je geen garage hebt.... Oprit of car poort lijkt me het minste. Gewoon 's nachts op straat zetten zou ik waanzin vinden. Moet je geen Porsche kopen. Mijn mening.

30 okt 2006 10:24
Profiel
Bericht 
Anton schreef:
In de garage. Is het behoud van je lak, etc. En er niet mee rijden als er gepekeld is.

Vandalisme en diefstal heb je trouwens overal. Ik denk niet dat Amsterdam of Appingedam echt verschillend is. Maar als je geen garage hebt.... Oprit of car poort lijkt me het minste. Gewoon 's nachts op straat zetten zou ik waanzin vinden. Moet je geen Porsche kopen. Mijn mening.

Ik koop wat ik wil.

Het punt is dat ze met hun tengels van andermans spullen moeten afblijven. Dit land is te tolerant en de politie van nu zijn softies. In mijn uitgaanstijd, zo'n 20 jaar geleden was de politie wat strenger en harder in zijn optreden. Toen was de criminaliteit ook relatief laag. Kan me nog goed herinneren dat er altijd op straat geknokt werd door dronken bezoekers en dan trad de politie hard op met knuppel en hond. :P

Pas geleden ben ik het slachtoffer van vandalisme.
Ik woon in een wijk vol met Corps Diplomatique en het politiebureau is pal om de hoek. In totaal 60 autos zijn bekrast waaronder twee van mij die zelfs in de kranten stonden en dat deden ze tot aan de voordeur (!) van dit politiebureau. Kun je nagaan hoe brutaal deze vandalen worden; onder de neuzen van de dienders. En de diplomaten van mijn straat waren zeer onthutst van dit vandalisme hebben ze in eigen land of waar ze ook gestationeerd waren nooit eerder meegemaakt!

Ik en andere bewoners hebben nu camera's geplaatst en hopen een van deze daders op heterdaad te betrappen en dan zal ik op mijn eigen manier dit schorem hun oren wassen. Heb in ieder geval een flinke tafelpoot en paardrijzweep naast de voordeur klaar staan voor het geval dat.... :evil:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10846

Laatst bijgewerkt door ECT op 30 okt 2006 11:00, in totaal 5 keer bewerkt.

30 okt 2006 10:49
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
patrick911 schreef:
Het ligt ook een beetje aan het type auto. De mijne is inmiddels 33 en is niet verzinkt, dus is een garage (of in ieder geval carport) bittere noodzaak om 'm goed te houden.

lijkt me een steekhoudend argument

30 okt 2006 10:51
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ECT schreef:
Ik koop wat ik wil.

Helemaal gelijk; het zou te gek zijn als je jezelf dingen zou ontzeggen omdat dat bij anderen afgunst zou opwekken. Maar je kan ook je ogen sluiten voor hetgeen er om ons heen gebeurt.

Ondanks dat ik weet dat er zat randdebielen zijn die hun portieren open gooien zonder te kijken, zet ik mijn auto toch altijd zo neer dat die kans het minst groot is. Balen als het dan wel mis gaat, maar je houdt er toch rekening mee. Geldt ook met je stalling, vind ik. Je kan je dure Porsche wel voor de deur laten staan, maar (helaas!!) is de kans groter dat er dan iets mee uitgehaald wordt.

30 okt 2006 10:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
@ ECT: foto's geven mij de rillingen en ik zou hier echt boos van worden als dit mijn auto('s) betrof.
Het verschil kennen tussen mijn en dijn ontbreekt bij een aantal mensen in dit land.

Ik heb zelf gewacht met kopen van een B totdat ik een garage tot mijn beschikking had. Nogmaals, mijn mening.
Iedereen mag kopen wat hij of zij wil en ik zal dat respecteren. Helaas alleen doet niet iedereen dat.

Laatst bijgewerkt door Anton op 30 okt 2006 11:16, in totaal 2 keer bewerkt.

30 okt 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Mijn 924 en de 911 van CJ hebben een hele lange tijd buiten gestaan, de hele zomer lang; nu hebben we allebei gelukkig een plaatsje waar we onze lievelingen veilig de nacht door kunnen laten brengen. In mijn geval bij het parkeerdek van de Vomar. Ben er super happy mee! ..alleen het poetsen wordt een beetje een drama want het beton schijnt aan één stuk door op de lak neer te strijken ofzo. ( witte vlekken ) :?

30 okt 2006 11:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De enige voorwaarde die ik had toen we dit huis kochten is dat ik een garage erbij wilde. We wonen in een hele rustige buurt (mijn vriendin heeft een keer een nacht haar raam wagenwijd open laten staan met de radio gewoon in de auto) maar voor mijn eigen gevoel en het behoud van de P zet ik hem altijd binnen.

30 okt 2006 14:22
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Idd, lekker binnen onder een kleedje...

Afbeelding

30 okt 2006 14:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
de mijne staat op de oprit en toto nu toe geen ekel probleem. mijn 968 hiervoor stond bij ons oude huis gewoon aan een drukke winkelstraat en dat was ook geen probleem. De 924S daarvoor stond ook gewoon op straat en daar is toen wel op gekrast.

Soms heb je mazzel en soms heb je pech. Als ik een grote garage had dan zou ik 'm mischien wel binnen plaatsen maar aan de andere kant is het voor mij mijn dagelijkse rijder dus dat gedoe met in de garage en uit de garage zou ik na een dag al zat zijn :P

Zo zie je maar weer: verschillende mensen, verschillende ervaringen en meningen.

Toon.

30 okt 2006 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Harley schreef:
Idd, lekker binnen onder een kleedje...

Afbeelding

Hoi Harley,

Mooie hoes. Waar bestel je die ? Ik zag dat een officiele P-hoes 300,- kost.
Die vind ik ook wat opzichtig met dat grote logo erop. Dan liever een in zwart of blaauw.

30 okt 2006 15:06
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
http://www.autohoezen.nl/ :salut:

Maaruh, zou je niet eerst een Porsche gaan kopen :?: :idea: :wink:

30 okt 2006 15:12
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Porsche staat mooi in de garage. No way dat die buiten blijft staan.

Op 8 jaar tijd heb ik al 5 keer schade gehad aan onze op straat geparkeerde Mercedes. Als ik eens begin te rekenen hoeveel euri dit per jaar kost, dan be je misschien goedkoper af met een garage.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

30 okt 2006 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Staat fijn binnen :!: En niet alleen thuis................. :wink:

Afbeelding Afbeelding

30 okt 2006 18:01
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
P. staat bijna altijd binnen (ook wel eens buiten hoor Bert964 :wink: ) met electronisch geregeld vochtigheidsgraad. :D

30 okt 2006 18:12
Profiel WWW
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht 
WdePundert schreef:
P. staat bijna altijd binnen (ook wel eens buiten hoor Bert964 :wink: ) met electronisch geregeld vochtigheidsgraad. :D

Dan moet je dat apparaat eens na laten kijken. De hele maand augustus veel te nat buiten :D

of regelt dat apparaat alleen de vochtigheidsgraad binnen?

30 okt 2006 18:23
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
of regelt dat apparaat alleen de vochtigheidsgraad binnen?

Verder gaat mijn macht helaas niet.

Laatst bijgewerkt door WdePundert op 30 okt 2006 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.

30 okt 2006 18:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Ik rij er niet dagelijks mee .
Het is voor mij een hobby rij er maar max 3500/4000 km p.j mee .

Mijn auto staat altijd netjes binnen in een vochtvrije verwarmde ruimte aan huis.
Als je er dagelijks mee rijd met een jonge Porsche zou ik de auto ook gewoon buiten op de oprit zetten.

30 okt 2006 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Als ik vlugger ben dan m'n pa staat die van mij binnen. M'n moeders auto staat in principe altijd binnen. En ach aan oprit geen gebrek... Daarzo achterin op m'n avatar, dat horizontale streepje, das de toegangspoort tot de oprit :wink:

30 okt 2006 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3, 911 targa '85 en 911 '76 (project)
Bericht 
Ook ik woon in een klein dorp, maar zou de auto ook niet graag op de straat of oprit laten staan. Aangezien ik maar een garage heb staat de Porsche bij buurman in de garage (toevallig mijn vader) omdat mijn eigen auto, Audi A6 avant, in mijn garage staat.

30 okt 2006 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Bij mij staat de 911 in ieder geval 's nachts in de garage. Ook prettig om nu in de komende wintermaanden lekker droog met het licht aan in de garage te prutsen en wat aan de auto te "rommelen". :P

Overigens is het hier middenin het platteland wel prettig (zeker nu met bietentransport) :shock: om hem binnen te hebben staan.

30 okt 2006 21:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende