Auteur |
Bericht |
Toon
|
 1ste keer Nurburgring (Nordschleife)
Hoi,
gisteren voor het eerst met de P-car op de Nurburgring geweest. Wat een geweldige ervaring!! Het racen, de auto's de hele sfeer en de traditie die het hele gebeuren uitstraalt ...
Ik had mazzel want het was uiteindelijk goed weer met veel zon al leek het daar op de heentocht niet echt op: regen op de autobahn...
Dus het circuit was gelukkig droog.
Na iedere ronde stond de P-car te dampen: banden, remmen etc .. daar is die auto echt voor gebouwd. Je merkt het aan alles, wat een handling en bocht vastheid op dat circuit.
Dat was ook wel nodig want ik ging de eerste ronde direct enthousiast van start en daar heeft de P-car me in sommige bochten, met name de blinde bochten (en daar zijn er genog van) me toch een paar keer van schade en schande gered
Nou dacht ik dat ik toch aardig aan het boenen en gummen was maar er zijn er altijd die sneller gaan (en ook in "mindere" auto's) en soms lijkt het alsof je stil staat zo snel wordt je soms ingehaalt maar dat mocht de pret niet drukken.
Wie er nog nooit is geweest: doen zo snel mogelijk want het is echt te gek!
Echt een geweldige dag! ik ga zeker nog een keer het werkt verslavend.
Toon.
|
30 okt 2006 14:17 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Ik ben er deze zomer ook voor de eerste keer geweest, nog een nachtje overnacht aan de Moezel, geweldige (scheur) omgeving
Maar de Ring blijft ontzettend gevaarlijk. Toen we eraan kwamen stond alles al een half uur stil voor een ongeluk waar 3 voertuigen bij waren betrokken. En nadat we zelf een rondje hadden gemaakt was er een motorrijder verongelukt.....
Dat zet je toch wel aan het denken...... 
|
30 okt 2006 16:01 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
De ring werkt zeker verslavend. Ik heb er ook heel wat de fout in zien gaan waarvan enkele met dodelijke afloop. Het gevaar zit 'm vaak in de mensen die denken dat ze aardig kunnen rijden op het circuit en er gelijk vol voor gaan. Voordat je een circuit met die lengte een beetje kent dan ben je heel wat rondjes verder.
Gewoon niet te overmoedig doen dan kun je heel wat plezier beleven op de ring.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 okt 2006 20:26 |
|
 |
MR-911 CABRIO
|
|
30 okt 2006 21:55 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Ja, de ring is top. Ik heb het er -die paar keer dat ik er geweest ben- ook altijd reuze naar mijn zin. Vooral de krachten die je voelt heuvel af en de bocht in, hart klopt dan wel af en toe in de keel. Je voelt je net een echte coureur.
Op de parkeerplaats beetje keuvelen met andere autogekken en vooral al dat moois van dichtbij bekijken.
Zeker de moeite waard. Let wel op als het heeft geregend, dan is de baan toch wel verradelijk met zijn "verkeerde verkantingen".
|
30 okt 2006 22:06 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En op nog vloeistoffen die op de weg liggen als ervoren een ongeval is gebeurd.
De brokken ruimen ze op , de smeurie laten ze liggen met alle gevolgen vandien.
De verantwoordelijkheid ligt in jouw kamp 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 okt 2006 22:12 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik heb het nog niet aangedurfd de Ring op, me wel voorgenomen daar volgend seizoen eens te geen kijken
_________________________________________ Got coffee?
|
30 okt 2006 23:47 |
|
 |
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Speel zelf ook al een tijdje met het idee om er eens te gaan kijken.
Wordt er ook getimed op de ring of moet je zelf de stopwatch indrukken. Wat is een richttijd voor een beginner?
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
31 okt 2006 0:09 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Blijf een zwak houden voor deze Integrale....wat een geweldige bak is dat toch....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
31 okt 2006 0:17 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou eerst maar eens paar rondjes rijden zonder ueberhaupt op de tijd te letten, kijk eens op deze site van een medeforummer die daar behoorlijk veel rijdt, daar lees je onder andere dit:
_________________________________________ Got coffee?
|
31 okt 2006 0:29 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Alles onder de 8 minuten schijnt niet slecht te zijn
Maar met alle verhalen die je hoort over de ring, schijnt dit nu juist niet de ideale insteek te zijn.
Eigen tempo lijkt mij het beste te zijn 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 okt 2006 7:13 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Ben er ook nog niet geweest met de P, iets voor volgend voorjaar met een groepje forummers onder leiding van een ervaren Ringer?
En wat de richttijd betreft: ben er ooit met een MX5 geweest en toen kwam ik net onder de 11 (!) minuten uit.
Maar dat was dan ook met een passagier van ruim 120 kg aan boord....
Achterop het circuit waar het licht omhoog loopt over een paar km kwam ik niet eens meer uit de 4e versnelling
Maar het blijft een geweldig avontuur, echt een aanrader, maar wel uitkijken.
|
31 okt 2006 10:13 |
|
 |
ous
996 GT3Heinsberg (D)
|
Zelf zit ik dit jaar op rondje 132 op de Nordschleife en er komen er hoop ik nog een paar bij. Zoals door anderen ook reeds eerder vermeld, ga niet klokken als je het circuit niet kent. Er geld nog steeds 1) respect voor het circuit . 2) circuitkennis. 3) ideaallijn van 73 bochten, waarbij over een aantal discussie bestaat. 4) snelheid! En niet andersom!
Zelf zit ik op een rondetijd van 8 min 19 sec, na lang oefenen. En ik kan je rustig vertellen en anderen ook, dat het dan behoorlijk rap gaat.
Wat Strada's vraag aangaat over het organiseren van een dagje Ring volgend jaar onder leiding van een ervaren ringer, kunnen jullie me altijd "lastig" vallen.
Ous
_________________________________________ was uns nicht umbringt macht uns stark
|
31 okt 2006 10:29 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Inderdaad....met Ous gaat het hard...was een mooie ervaring voor mij....nogmaals bedankt!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
31 okt 2006 10:45 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Zeg Ous: was jij niet degene die achter mij aanreed naar de NPC Car Control Dag afgelopen september?
Mooie GT3 heb je 
|
31 okt 2006 10:47 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...ik ruik een PF-evenement 'in the making'.
Zolang het maar niet samenvalt met DIT 'in the making' evenement. 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 okt 2006 10:50 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Dat lijkt me wel wat 
_________________________________________ Got coffee?
|
31 okt 2006 10:51 |
|
 |
ous
996 GT3Heinsberg (D)
|
Ja strada, c'est moi... kleine wereld....
Ik houd me aanbevolen als er iets georganiseerd wordt.
_________________________________________ was uns nicht umbringt macht uns stark
|
31 okt 2006 11:02 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Moeten we de agenda's maar alvast trekken?
Ergens in het voorjaar moet kunnen lukken toch, mits het niet samen gaat vallen met Harley z'n evenement
Het lijkt mij erg leerzaam om rustig de lijnen te kunnen verkennen achter een ervaren voorrijder.
Maar waarschijnlijk hebben we dan meer vrijwillegers nodig dan alleen Ous 
|
31 okt 2006 16:31 |
|
 |
Nur Links
|
Kan me alleen maar aansluiten bij commentaar van Ous.
Heb zelf nog nóóit een rondje Ring getimed, terwijl ik er regelmatig heb gereden (100+ ronden). Het circuit verdient respect met een hoofdletter 'R'. Naarmate je meer rijdt wordt je circuitkennis beter, ga je wat sneller rijden en voor je het weet geniet je van mooi genomen bochten, combinaties van bochten of een paar kilometer in een perfecte 'groove'. Perfect rondje is vrijwel onmogelijk. Geniet lekker van het rijden, de omgeving en de waanzinnige historie van de baan. Het Duitse begrip Fahrdynamik krijgt op dit circuit pas echt betekenis.
Als jullie met een groepje willen, kijk dan eens op www.75experience.nl. Ron Simons is een ervaren coureur met waanzinnig veel Ring kilometers. Hij slaapt, woont en leeft Ring. Ron heeft een heel leuk programma ontwikkeld om onervaren Ring rijders de kneepjes te leren en iets meer ervaren mensen de laatste Feinschliff te geven.
Vooral niet bang zijn om te rijden, maar gewoon doen. Het is eigenlijk ongelooflijk dat de Nordschleife nog open is voor touristen, dus geniet ervan zolang het kan.
|
31 okt 2006 22:25 |
|
 |
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Ik ben van de partij!
In principe rijd ik alleen in mn Alfa 75 daar, maar met zo'n groep is het wel weer leuk om de P daar uit te laten.
|
01 nov 2006 8:54 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Die heb ik ooit eens een mailtje gestuurd met een verzoek wanneer ik terecht kon, nooit een reactie op gehad.
Zeker druk: ... ik heb al een klant....
|
02 nov 2006 9:57 |
|
 |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Webcam op de ring. Elke minuut ververst.

|
03 nov 2006 19:11 |
|
 |
Nur Links
|
Voor degenen die inspiratie op willen doen:
http://www.youtube.com/watch?v=_g9P9sQq0VI
Dit is een filmpje vanuit de Edo Competition GT2: 3.6 Liter met 612pk en 785 Nm, optrekken naar 100 in 3,5 seconde, van 0 tot 200 gaat in 9,5 seconde en van 0 tot 300 in 22,5 seconde. Rondje gaat in ca. 8.00 BTG
Ous rijdt in een (standaard?) GT3 8.19, dat is dus keihard!
|
04 nov 2006 1:25 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Mag niet de ring op met de P........  .
was ik ook sowieso niet van plan
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
04 nov 2006 1:31 |
|
|