Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ehhhh ..... welke was er het eerste ..... de Gallardo of de RS4 waarvan jij het interieur laat zien Dus heeft het Gallardo interieur veel weg van een Audi of andersom
Mee eens. Ik denk ook dat het grootste gedeelte van de doelgroep die emotie niet zal missen en het "eenvoudig heel erg hard gaan" daarentegen zal waarderen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 okt 2006 12:22 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik ben er niet voor in de markt hoor, dus weinig recht van spreken mss...maar ; ik zou er heel blij mee zijn als (toekomstig) Lambo-rijder dat Audi "in control" is nu ...een mooie auto is heel leuk, maar dat'ie het blijft doen en er niet continu weer iets anders naar de knoppen is, vind ik zeker zo belangrijk...de lol is er anders gauw vanaf...
Die hele enkele Audi-knop zou me dus echt niet storen...
|
30 okt 2006 12:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt. Ik heb lang geleden de 911 rijders ook niet horen klagen over de cupspiegels, velgen en andere zaken die op een 911 werden gemonteerd en óók terugkwamen op de (door Porsche gebouwde) Audi RS2
_________________________________________ Tjolk.
|
30 okt 2006 12:51 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en andersom al helemaal niet
_________________________________________ Got coffee?
|
30 okt 2006 12:54 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En daarnaast ook nog even het volgende: 'subjectieve exclusiviteit!'
De Porsche 997 turbo zal door het algemene publiek niet als 'bijzonder' worden gezien. Men zal 'm zien als 'weer een 911'. Die rijden er zat rond.
Zo'n Lambo zie je bijna niet en zal dan ook meer hoofden laten draaien dan de turbo.
Ik denk dat een Lambo bij 'het publiek' meer emotie zal losmaken dan een Turbo.
Bij emotie telt overigens niet wat de betere auto is! Een Ferrari-liefhebber zal bijvoorbeeld altijd een Ferrari verkiezen boven een Porsche en zal bij hem ook veel meer emotie losmaken. Het maakt dan niet uit dat alle testen uitwijzen dat de Porsche wellicht technisch, motorisch etcetera (veel) beter is dan de Ferrari.
Het klinkt misschien wat jippie, maar je ziet zoveel Porsches rondrijden dat de exclusiviteit ervan toch wel enigzins 'verminderd' is. Zeker nu de Cayenne ook z'n intrede heeft gedaan in het hoge lease-segment.
Dat een Porsche 'emotie' losmaakt bij Porsche-liefhebber (zoals op dit forum), is niet zo bijzonder. Ik denk alleen dat bij 'Jan met de pet' Porsche al lang niet meer als zo exclusief staat aangeschreven als andere sportwagenmerken zoals bijvoorbeeld Lambo, Ferrari, TVR, Aston Martin en zelfs -sinds nog niet zo lang 'weer'- Maserati...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 okt 2006 13:03 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik denk dat speedy en ppp beide gelijk hebbe. Ten eerste is Porsche met bijna 100.000 stuks/jaar een héél pak minder exclusief geworde. Maar ten tweede mikt de Turbo ook op een héél ander (meer zakelijk) doelpubliek. Daardoor denk ik dat de GT3 meer bekijks ook zal hebben dan een Turbo. Zo stonden er enkele zondagen geleden aan de nordschleiffe tal van nieuwe Turbo's en GT3's (foto zullen later wel volgen maar heb nu thuis pc-problemen ) en de GT3 ging met veruit de meeste aandacht lopen (mss ook wel door de witte kleur). Misschien is de nieuwe Turbo ook gewoon niet meer zo knap als zijn voorgangers...
|
30 okt 2006 15:55 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
koppendraaiers...
Lamborghini en een Porsche Turbo vergelijken vind ik een beetje appels met peren
kostprijs van een 911 Turbo (toch de duurste 911 die je af-fabriek kan kopen) is ongeveer waar je bij lambo mee kan beginnen, zelfde geldt imho voor Ferrari
de CGT zit meer in hetzelfde koppendraaiers-die zie je weinig-segment
_________________________________________ Got coffee?
|
30 okt 2006 16:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En dus?
Kennelijk doet de duurste Porsche minder koppen draaien dan de goedkoopste Lambo...
Q.E.D.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 okt 2006 16:14 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat ik zeg...
omdat die duurste Porsche voor de gemiddelde leek er precies hetzelfde uitziet als een basis C2 die voor meer bereikbaar is en waar er dus meer van rijden
een CGT is dus een ander verhaal
_________________________________________ Got coffee?
|
30 okt 2006 16:19 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat heel veel Porsche gewoon zeer discreet zijn door hun kleurstelling, en niet zo opvallen in de menigte dan de A-M, Lambo's en Ferrari's. Een Ferrari in blauwmetallic, valt mij soms ook pas op als hij al voorbij is (geluid) tegenover een rode die zie je al van ver aankomen. Eigenlijk maar om te zeggen , dat ik niet helemaal overtuigd ben van het feit dat Jan met de Pet een Porsche niet meer Exclusief vindt, ze vallen gewoon minder op als de andere merken. IMHO
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 okt 2006 16:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hier moet ik Paul (alweer) bijtreden.
Je wilt niet weten hoeveel koppen zich draaien voor een Maritimblauwe nep Porsche
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 okt 2006 16:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Goed punt, maar de Gallardo in de genoemde Autovisie test was bijvoorbeeld discreet... zwart. Die heeft geen schreewende of in het oog springen kleuren nodig.
_________________________________________ Tjolk.
|
30 okt 2006 17:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Sommige wagens kan je gewoon niet discreet maken denk ik, ook niet als je ze in gewoon zwart zet.
Een Enzo, al zouden ze hem in het zilver maken, hij zou steeds opvallen, net zoals een CGT.
Dat is volgens mij ook weer een van de sterke punten van een 911, je kan hem zeer discreet maken als je dat wil. Dat lukt dan weer minder met bv een Lambo, zelfs al zou je willen dat je niet zou opvallen, dat lukt gewoon niet met die wagen, ook niet in het zwart.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 okt 2006 17:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 okt 2006 17:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 okt 2006 17:52 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Of een dertig jaar oud groentje! Krijg je er in de meeste gevallen ook nog een grote glimlach en duimen omhoog bij!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 okt 2006 18:47 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Inderdaad wordt ook ik regelmatig aangenaam verrast met en geluiden als "kijk een Porsche" Volgens mij zal dat bij een Porsche niet snel veranderen. Er worden er inderdaad veel geproduceerd, maar het blijven toch voor heel veel mensen "jongens-/damesdromen".
Het valt mij nu minder op als in het begin, maar je hebt met een Porsche (of je het nou wil of niet, zeker met felle kleuren) veel bekijks.
Onn topic: doe mij maar die 911 Turbo en hop mee naar wintersport Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. . Een Lambo is voor mij net iets te veel van het goede. Misschien pas ik wel niet bij die auto
|
31 okt 2006 21:04 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
De porsches van jullie (die groene en rode) zijn gewoon vet stoer om te zien. Oudere modellen hebben veel karakter vind ik.
De nieuwe hebben dat toch iets minder vind ik, hoewel ik denk dat iemand met herrie dempers en een vette kleur (diepblauw of knalgroen of whatever) zn porsche nog wel degelijk ultiem strak kan maken.
Een lambo of CGT of whatever is gewoon zeldzaam en ook extreem, dat extreme doet de hoofden draaien.
|
31 okt 2006 21:16 |
|
|