Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:00

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Tellers uitbouwen 924? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht Tellers uitbouwen 924?
Hallo,

De tellerverlichting van mijn 924 is aan vervanging toe, dus moet ik de tellers uitbouwen. Kun je deze er zo uit schuiven of zitten er ergens schroeven of iets dergelijks? Iemand tips?

Alvast bedankt, Patrick

02 nov 2006 14:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Tellers uitbouwen 924?
Schovel924 schreef:
Kun je deze er zo uit schuiven of zitten er ergens schroeven of iets dergelijks? Iemand tips?

MI moet het hele cockpitje eruit .... zitten twee zwarte 'dopjes' aan de onderzijde van de bovenkant v/d cockpit ... daarachter bevinden zich twee schroeven :idea:

Ow ... ook even het stuur wegnemen :wink:

Als je heel lenig bent en dunne handjes en armen hebt, kan je ook onderlangs proberen de lampjes te vervangen - zonder de cockpit uit te bouwen :twisted:

02 nov 2006 14:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht 
Bedankt Olaf,

ik was er al bang voor dat dat zou moeten ja, dan moet ook de unit waar contactslot e.d. in zit eraf is het niet? :roll:

02 nov 2006 15:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Als je de kapjes van rond de stuurkolom haalt kan de hele klokkenwinkel er zo uit (als je het stuur natuurlijk eerst verwijderd hebt). Je moet wel de kabel van de snelheidsmeter losmaken, wat diegeeft je anders totaal geen ruimte.

02 nov 2006 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Double G schreef:
Als je de kapjes van rond de stuurkolom haalt kan de hele klokkenwinkel er zo uit (als je het stuur natuurlijk eerst verwijderd hebt). Je moet wel de kabel van de snelheidsmeter losmaken, wat diegeeft je anders totaal geen ruimte.

Eerst even het stuur eraf halen, dan stoel in lig stand zetten. Looplamp erbij pakken en ongeveer in het midden zit een vrij stugge kabel (de kilometerteller kabel) los draaien. Dan kun je de schroeven, die aan de bovenkant geloof ik (heb ze bij mijn 924 al los gehaald maar weet het niet meer precies) los halen 2 stuks zijn het.

Dan wip je de hele klokken winkel uit het dashboard.

02 nov 2006 17:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Meneer aard schreef:
Double G schreef:

Eerst even het stuur eraf halen, dan stoel in lig stand zetten. Looplamp erbij pakken en ongeveer in het midden zit een vrij stugge kabel (de kilometerteller kabel) los draaien. Dan kun je de schroeven, die aan de bovenkant geloof ik (heb ze bij mijn 924 al los gehaald maar weet het niet meer precies) los halen 2 stuks zijn het.

Dan wip je de hele klokken winkel uit het dashboard.

Km teller kabel hoeft er niet per se eerst uit, je kan ook gewoon eruit schuiven en dan losdraaien, scheelt je lig- en prutswerk.

02 nov 2006 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]