Auteur |
Bericht |
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Non matching oudje
In mijn verdere zoektocht naar een oudje erbij kwam ik een targa 2.2 T tegen.
Wagen in mooie en uiterlijk originele staat. Navraag bij mijn Porsche-dealer leerde me echter dat het een non-matching number is. De motor blijkt van een latere 2.4 T. Overgins wel eveneens in goede staat.
Ik zou de wagen kunnen kopen voor weinig geld (minder dan 15.000), dus beduidend onder de marktprijs. Mijn vraag is nu of de wagen inderdaad ook beduidend minder waard is door deze niet originele motor?
Nog een mogelijk issue. Het kofferdeksel is van een andere Porsche en de naden passen niet perfect. Is dit te verhelpen met een ander deksel of is er meestal meer aan de hand?
Dus : Laten staan of de moeite om verder te onderzoeken?
Bedankt!
|
02 nov 2006 13:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als 'ie voor minder dan 15 staat, zou ik me al helemaal geen zorgen maken om de 'non-matching' motor
eerst de body maar eens grondig onderzoeken op roest en aanverwante ellende
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 nov 2006 13:55 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Body is roestvrij en doorstaat magneet test (natuurlijk is dat niet helemaal sluitend...)
Wat denk je betreffende het kofferdeksel?
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
02 nov 2006 13:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het is bij dit type Porsches met de motordeksel en deuren precies zo; ze werden met de hand op maat gemaakt, dus als ie in het verleden ooit is vervangen, dan is de kans enorm groot dat ie niet helemaal aansluit.
Kan bv roest zijn geweest, maar ook ander schade, waardoor een van de vorige eigenaren vond dat de deksel vervangen moest worden?
Is het heel storend? en is het misschien nog iets te richten?
btw, ik zie prijzen voor pre 73ers uiteenlopen van 10K tot (voor helemaal 100% gerestaureerd) 35K, waarbij de targa in het algemeen iets goedkoper is dan de coupe. Gemiddelde prijs rond de 20K dacht ik.
Check vooral bij een targa goed of de onderkant niet is doorgeroest.
|
02 nov 2006 14:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mijn eerste gedachte idd, ff goed de aansluiting met de targa beugel checken en de dorpels (vaak vervelende foto's van gezien)
_________________________________________ Got coffee?
|
02 nov 2006 14:32 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Bekende punten bij targa's (en coupé's) bekijken, helemaal achterin de wielkast onder de beugel.
De koffer in kruipen om het deel achter de zwarte kartonnen afdekplaat te kijken, hier kan ook nog al eens wat roest zitten. Enz.
En een non-matching numbers maakt denk ik voor veel kopers niet veel uit. Voor sommige is het mss wel een voordeel omdat een 2.4 toch een krachtigere motor is, zolang ie maar lekker gezond is
En dat de motorkap niet goed past, ik hoop voor je dat er niemand achterop heeft gereden... En als het een goede is voor minder dan 15k dan meteen meenemen, want ze worden zeldzaam.
|
02 nov 2006 17:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
het "buiten plaatwerk" (zeg maar deuren, schermen enz.) is over het algemeen het probleem niet (en idd makkelijk te controleren)
probleem plekken zijn o.a. voor in de kofferbak (accu bakken en dragend gedeelte van de voorwielophanging, zeg maar voor de benzine tank)
vloeren
kokerbalken / dorpels
plaatwerk onder de achterzitjes en het achter de rugleuningen van de zitjes / schutbord naar de motorruimte (lastig te controleren)
zorg dus dat je er iemand naar laat kijken die ervaring heeft met oude 911jes
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 nov 2006 17:59 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Betreft niet motorkap maar koffer vooraan.
Het wordt inderdaad nog even checken naar diepere roest. Ik heb foto's van de restauratie en daar staat hij netjes gestript voor hij gespoten werd maar de duivel op mijn schouder zegt dan weer dat ik nooit kan weten of het wel dezelfde auto is natuurlijk Of ben ik te achterdochtig?
|
02 nov 2006 18:13 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Laat je niet gek maken door de prijs. 15K is niet heel veel, maar ook niet zoveel onder de gangbare prijs voor een 911je in goede staat.
Ik denk dat voorzichtigheid altijd goed is in dit soort zaken, maar neem gewoon iemand mee die er verstand van heeft (zoals reeds gezegd) en je komt een heel eind.
|
02 nov 2006 18:20 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Woops verkeerd gelezen. Ik vergeet ook steeds waar de motor van zo'n ding zit Mss een beetje off topic, maar hoe zit het dan met die 912 targa [/quote]
|
02 nov 2006 19:07 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Waar daar de motor zit?
|
02 nov 2006 19:21 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Volgens mij bedoeld hij dat niet!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
02 nov 2006 19:40 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
jullie doen hier nu net of 15k een ongelooflijk koopje is voor een oude 911 en dat hij dan best wat minder goed mag zijn....
een 2.2T is nu niet direkt de meest gezochte 911. 2.4 motor is een voordeel naar vermogen en zou ik idd niet direkt van wakker liggen wat betreft "matching number", maar als je niet echt vertrouwd bent met ouwe 911-jes kunnen er (zelfs voor 15k) heel wat addertjes (tot zelfs hele pythons) onder het gras zitten vrees ik. Een slecht passende koffer kan al eenteken aan de wand zijn.....
Ik heb een 2.2S weten te koop staan voor 18.000 euro, een jaar of zo geleden. Zag er op't eerste zicht best goed uit, maar die auto was zo slecht, rot en dan nog eens krom ook, dat hij max. 10k waard was (moest het geen S zijn geweest, nog geen 5k). Dus oppassen !!
Je bent uit Antwerpen, als de auto hier in de buurt staat, wil ik evt wel eens mee gaan kijken. Ik zal hem zeker niet onder je neus wegkopen , dont worry !
|
02 nov 2006 23:27 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Kristof, dat zou ik super vinden! Ik leg contact met verkoper. Kan je me via PB je GSM mailen dan kan ik je bellen?
Alvast bedankt
@thomas : 912 softwindow werd verkocht toen ik nog twijfelde
|
03 nov 2006 11:02 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Dit weekend met kristof356-911 nogmaals gaan kijken (Thx Kristof!!).
Kwam aan het licht dat er een roestprobleem is bij de afwateringskanaaltjes boven de achterwielen. Binnenkant van de achterspatborden dus. Rest van de wagen is behoorlijk OK.
Weet iemand of dit laswerk/herstelling te doen is via onderzijde of betekend dit spatborden met slijpmachine afhalen en nadien terug lassen?
|
06 nov 2006 10:57 |
|
|