Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:46

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
meten is weten 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
ser_vanzelf schreef:
Ik begrijp het, je houdt meer van eh, kijken? :roll:

Ik zie aan je reactie dat ie niet helemaal aankomt...
'a dirty mind is a joy forever' zei m'n lerares Engels vroeger altijd. :roll:

Jouw lerares Engels is een copycat! :wink: want:

Horny-zelf-die-op-24-juli-in-dit-draadje- schreef:
Ach ja, een dirty mind is a joy forever :twisted:

Maar on topic dirty mind en kijken: soms wel, soms niet! :twisted:

27 jul 2004 18:31
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 / sportcat / cuprohr / chip / verlaagd / lekkerrrrr
Bericht 
horn schreef:

Jouw lerares Engels is een copycat! :wink: want:

Horny-zelf-die-op-24-juli-in-dit-draadje- schreef:
Ach ja, een dirty mind is a joy forever :twisted:

Maar on topic dirty mind en kijken: soms wel, soms niet! :twisted:

Hmmmm, al zo'n jaar of 15 geen middelbare school van binnen gezien... Ook op Pascal gezeten vroeger Horn(y)? :D

27 jul 2004 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
968 ooit 968t
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
Horn(y)

:lol: :lol: :lol:

27 jul 2004 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
Ook op Pascal gezeten vroeger Horn(y)? :D

PaSCal :?: :shock:

27 jul 2004 20:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
Ook op Pascal gezeten vroeger Horn(y)? :D

Ser_vanzelf: een dirty mind is tot daar aan toe, maar ik ga die niet gebruiken om te bedenken of ik ooit op PaSCal gezeten heb...

(mag hopen voor PaSCal van niet... :lol: )

Oeps, waar is PaSCal...

Afbeelding

27 jul 2004 21:56
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik hoop dat hier een "Pascal College" ofzo bedoelt wordt, want inderdaad horn die op me zit... *phew*....

*dus*... PK's aan de wielen zijn leuk... Pom pom pom.... Ik ben wel in, als ik kan dan, wil ik wel es testen daaro (is toch niet schadelijk voor je blok? En moet wel na die 1e olie-verversing enzo toch?)

27 jul 2004 22:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 model 67
heiloo
Bericht 
ik zou tegen iedereen willen zeggen lekker laten meten die handel, voor 35 euro weten hoe je motor er voor staat qua vermogen output is niet te veel. voeg je dit a4 tje meteen bij je taxatie en onderhoudspapieren, altijd handig.
zelf vind ik dat ik altijd leuk kan meekomen met het verkeer en met een porscherit. ben daarom gewoon nieuwsgierig betreffende mijn motortje en dat is me die 35 euro wel waard.
ik gok erop dat ik redelijk dicht in de buurt kom van het opgegeven vermogen 130pk en 170nm. niet lachen allemaal hij is wel 38 jaar oud.
gr arie

28 jul 2004 9:00
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
... is natuurlijk niet te vergelijken met de roetmeting voor diesels die ze een paar jaar geleden hebben ingesteld, maar daar zijn toen ook redelijk wat auto's op gesneuveld...
vraag me toch af of het geen kwaad kan voor je blok :roll:
zeker als je je P niet dagelijks de sporen geeft en hij het niet gewend is, zo'n meting lijkt me toch een behoorlijke piekbelasting te geven
heren experts :?: :idea:

28 jul 2004 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 model 67
heiloo
Bericht 
feit is dat wanneer je de porsche niet boven de 4000 toeren laat komen je zuigers zodanig inslijten dat dit bij demontage is te zien. ergo aan het inwendige van een motorblok is te zien wat voor soort berijder dit blok heeft gebruikt.
een sloom bereden blok ( laag in de toeren) moet je dus niet zomaar doorhalen naar 6800 toeren das nie goe.
voor iedereen die zijn blok gebruikt waar hij voor is gemaakt, toeren draaien zou zo'n test geen probleem moeten zijn.
ter gerustelling voor anderen, zolang het voor mijn blokje geen probleem is zou het voor jullie ook geen probleem hoeven te zijn. ( blijf wel een slag om de arm houden natuurlijk)
gr arie

28 jul 2004 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Zwolle, Overijssel
Bericht 
wat wil je daarmee zeggen arie? vaker gas geven? wij porsche rijders geen probleem mee toch? het mooiste geluid begint bij 4000 toeren.... 8) :wink:

So baut man Sportwagen

29 jul 2004 2:45
Profiel
PorscheForum Rakker
911 model 67
heiloo
Bericht 
ik bedoel dat zo'n dyno test geen enkel probleem is voor iedere porsche, net als jij kan ik me dus niemand voorstellen die niet regelmatig tegen de toerenbegrenzer aan rijdt. maar stel dat in het hypothetische geval je altijd de nieuwe rijstijl aanhangt, vroeg schakelen en zo, dan zou ik deze test niet doen.
het verhaal wat ik ophield is serieus alleen voor ons mag ik hopen niet echt van toepassing.
gr arie

ps alle voorbehouden die iedereen maakt of het nou niet slecht is voor je auto tja de auto en de motor is er voor gemaakt..

30 jul 2004 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
968 ooit 968t
Bericht 
liever dat ie het begeeft op de rollerbank dan op de weg

30 jul 2004 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
usual schreef:
liever dat ie het begeeft op de rollerbank dan op de weg

BrrRrRrrRrrr ... :colors:

30 jul 2004 16:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
paSCal schreef:
Ik hoop dat hier een "Pascal College" ofzo bedoelt wordt, want inderdaad horn die op me zit... *phew*....

*dus*... PK's aan de wielen zijn leuk... Pom pom pom.... Ik ben wel in, als ik kan dan, wil ik wel es testen daaro (is toch niet schadelijk voor je blok? En moet wel na die 1e olie-verversing enzo toch?)

Als jij je er niets meer van kan herinneren (...) dan zal het inderdaad Pascal College geweest zijn!

Houden we het op de eerste lijstje van mededyno-ers? Ga ik van de week eens even bellen of ze dat willen doen voor zo'n kleine club...

Ik zet in op 281 pk

01 aug 2004 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
en wanneer kunnen we ????? al enige contacten kunnen leggen met die mannen van innovam ??

en hebben ze ook een blower voor de intercooler of moeten we met een plantenspuit water gaan lopen spuiten op de intercooler ??? :D (wel een plantenspuiter met een verstelbare sproeier, zodat we een zeer fijne nevel kunnen creeren, en natuurlijk ijsblokjes in de plantenspuit !)

wie bied zich aan als plantenspuiter spuiter ???? :D

03 aug 2004 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
968 ooit 968t
Bericht 
RufBTR schreef:
en wanneer kunnen we ????? al enige contacten kunnen leggen met die mannen van innovam ??

en hebben ze ook een blower voor de intercooler of moeten we met een plantenspuit water gaan lopen spuiten op de intercooler ??? :D (wel een plantenspuiter met een verstelbare sproeier, zodat we een zeer fijne nevel kunnen creeren, en natuurlijk ijsblokjes in de plantenspuit !)

wie bied zich aan als plantenspuiter spuiter ???? :D

:lol:

we nemen gewoon zo'n Gardena slang mee met sproeikop

03 aug 2004 16:28
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Niet gewoon een dikke fan aan de bovenkant op de auto voor de 'rijwind' ? Bovendien, je gaat toch niet uren staan te vlammen? Het is toch een kwestie van een paar keer hoog in de toeren jagen? (toch toch toch?)

04 aug 2004 9:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
UPDATE

Iemand gesproken hierover. Stond er niet onwelwillend tegenover MAAR de rollenbank wordt vrijwel niet meer gebruikt op dit moment.

Op zich schept dat mogelijkheden qua tijd natuurlijk, maar wellicht dat niet alles meer up-to-date is. Hij moest het ook intern even checken.

Hij belt me binnenkort terug over de mogelijkheden...

04 aug 2004 12:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Citaat:
Ik zet in op 281 pk

Verslag van PFD Rollenbank Meeting

De resultaten:

Naam
Type
kw
pk
nm

Anton Laban
Porsche 964 Targa
197
275
342

Paul van Wijk
Porsche 944 Turbo S
190
265
370

Ben van Genk
Porsche 968 CS
171
234
300

Marcel van Vliet
Porsche 911 SC
151
206
268

Theo Heunen
Porsche 911 SC
140
190
264

Cor Strijp
Porsche 944
118
161
223

04 aug 2004 12:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb nog even verdergekeken bij die mitsubishi vrienden en zie daar: een verslag van het gebeuren.

Lijkt er op dat hoge vermogens misschien toch niet lekker gaat daar? Als dat zo is dan lijkt me dat niet zo geschikt voor het 'echte' werk, als er bij een mitsubishi al problemen zijn... :?

04 aug 2004 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
hmmm dat is dan weer een minpuntje, een vast geslagen rollerbank wil je ook niet meemaken, zit straks m'n 911 tegen de muur aangeplakt, de 930's zitten standaard al in de buurt van 400nm.

04 aug 2004 16:18
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
Ik heb nog even verdergekeken bij die mitsubishi vrienden en zie daar: een verslag van het gebeuren.

Lijkt er op dat hoge vermogens misschien toch niet lekker gaat daar? Als dat zo is dan lijkt me dat niet zo geschikt voor het 'echte' werk, als er bij een mitsubishi al problemen zijn... :?

Erhmz, 'een mitsubishi'... dur staat een Evo-6 tussen ;)....

Maareh, wat mij opvalt aan die foto's, is dat de neus naar binnen staat gericht. In mijn opzicht zou ik de auto naar buiten gericht willen zien, zodat hij 'mocht ie los schieten' in elk geval een parkeerplaats op vlamt ipv. tegen die muur... Ach, die mensen weten ongetwijfeld hoe het werkt en kan me niet voorstellen dat ze onveilige situaties zullen creeeren...

Wie weet er hoe dit nu eigenlijk in zijn werk gaat? (het principe zegmaar)

04 aug 2004 16:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
paSCal schreef:
ser_vanzelf schreef:

Erhmz, 'een mitsubishi'... dur staat een Evo-6 tussen ;)....

Maareh, wat mij opvalt aan die foto's, is dat de neus naar binnen staat gericht. In mijn opzicht zou ik de auto naar buiten gericht willen zien, zodat hij 'mocht ie los schieten' in elk geval een parkeerplaats op vlamt ipv. tegen die muur... Ach, die mensen weten ongetwijfeld hoe het werkt en kan me niet voorstellen dat ze onveilige situaties zullen creeeren...

Wie weet er hoe dit nu eigenlijk in zijn werk gaat? (het principe zegmaar)

Ga jij er achteraan rennen als ie volgas de parkeerplaats op gaat? :P

04 aug 2004 16:29
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
ser_vanzelf schreef:
Ga jij er achteraan rennen als ie volgas de parkeerplaats op gaat? :P

Got me there... Hij kan natuurlijk maar beter na 1 meter op een muur knallen, dan na 20 meter... hmmm... rare gewaarwording ;)

04 aug 2004 16:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
UPDATE

Volop mogelijkheden. De rollenbank wordt binnenkort weer geheel opnieuw geijkt en ze zijn vanaf 6 september weer klaar om mensen te ontvangen.

Prijs valt me wel tegen: 175 euro per uur. Met ongeveer 10 auto's in 8 uur kom je dus op 140 euro per auto.

Da's wel inclusief bediening etc, maar toch, het scheelt aanzienlijk met het eerdere verhaal van 35 euro. Meten/weten is leuk, maar zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet, ik ga er tenslotte echt niet harder door. Twee volle tanks is ook veeeel plezier!

Op mijn vraag naar dat grote prijsverschil was het antwoord dat sommige clubs soms door de importeur gespronsord worden...

Wie nog interesse heeft kan zich melden.

06 aug 2004 11:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende