Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
is maar net hoe je het bekijkt
ze waren er duidelijk op uit om je 'uit de tent te lokken'
ze hadden je tenslotte ook bij bv. 140km/u aan de kant kunnen zetten, maar dat ze hebben opzettelijk niet gedaan
als ze iemand met een geweer op straat zien lopen, wachten ze dan ook eerst af tot 'ie iemand neer schiet, zodat ze een hogere straf op kunnen leggen
bij de rechter gewoon volhouden dat je opgejaagd werd (of dat dat in ieder geval zo voelde)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 nov 2006 14:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Das mooi balen maar gelukkig ben je ook weer sportief genoeg om het zo op te vatten.
Nu maar hopen dat de 'schade' mee valt.
Die mannen in de camera autos heb ik geen mening over. Op tv zie je altijd de meest spectaculaire beelden anders word het programma te saai. Misschien dat ze ook wel meer risicos nemen omdat het voor tv is. Ik weet het niet. Wel ben ik enkele keren bij een training geweest op het terein in Lelystad en ik moet zeggen dat die gasten wel een zeer gedegen training en dan ook nog eens zeer frequent krijgen.
Staat het feitr nog steeds dat je een goede defensieve rijstijl ook in je moet hebben en het moeilijk kunt leren is mijn ervaring.
Overigens zitten ze niet altijd met z'n tweeën in een auto. Een vriend van me is op de A4 door een video auto met één diender van de weg gehaald. Wel reed een collega in de buurt want die was binnen een minuut ook ter plaatse.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 nov 2006 14:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat wordt huilen. Uit de beschrijving begrijp ik dat de politie ernaast (links neem ik aan) reed. Overigens ook niet gek dat ze er niet langskwamen. Een R32 zou langzamer moeten zijn als de Turbo nog fris is.
Respect voor de reactie van Brian.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 nov 2006 14:41 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Ook 1 man/vrouw is voldoende (spreek uit ervaring)Lijkt me wel......
Au! waarschijnlijk hadden ze je daar nog gewoon laten rijden...., sterkte en respect voor je reaktie!
|
03 nov 2006 15:20 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Oeps... :-(
Niet helemaal mee eens, is hier al vaker ter sprake gekomen. 911 is in die tijd (terecht) afgeschaft vanwege te hoge kosten. Verder reden de 911-jes rond voor het verkeerstoezicht, altijd duidelijk herkenbaar, zowel de auto als de brigadiers. Er is denk ik nooit iemand achtervolgd door een Politie Porsche zonder dat men door had dat het hier om de KNLPD ging. Was een landelijke club vanuit Driebergen, dus geen anonieme regionale snuiters met een Cupra of R32. Kreeg je meestal een waarschuwend vingertje ipv ineens een opfloepend bordje na kilometers anoniem kat en muis spel.
Wezenlijk verschil.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 nov 2006 15:40 |
|
|
horn
PF #57
|
over het wachten op een 'grotere' overtreding heb ik zo mijn mening. ik zie te vaak in dat wegmisbruikers ze iemand op bv 32 km te hard klokken en er dan achter blijven hangen of ze hem niet op 50 km te hard kunnen meten... "zo zo, dat gaat hard. Nog maar eens een metinkje doen..."
Dan kan je mij niet vertellen dat het voor de verkeersveiligheid is...
Brian, nu kl*te voor je. Maar bedenk eens hoe lang je een mooi verhaal hebt op verjaardagsfeestjes, bedrijfsborrels, forumuitjes, lange winteravonden met (klein)kinderen op je knie
hoop lol gehad, auto lekker op zijn staart getrapt, mooi avontuur beleefd.
en het is maar geld (al is het hoogstwaarschijnlijk wel een hoop...)
de pijn van de boete is allang verdwenen als de glimlach van dit avontuur nog om je mond speelt... (zei de oude wijze chinees)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 nov 2006 15:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Sterkte en hopelijk heb je snel je rijbewijs weer terug.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 nov 2006 15:49 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Zuur voor je, al zit er ook enige vorm van humor in
Ik hoop voor je dat het mee zal vallen...
|
03 nov 2006 16:00 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Bedankt voor alle opbeurende reacties Er zijn idd veel ergere dingen...kijk maar eens naar een willekeurig nieuwsuitzending..
Koos...mag ik ook zweepslagen?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
03 nov 2006 16:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
uiteindelijk komt het wel weer goed, wat je zegt er zijn veel ergere dingen...
houd ons maar op de hoogte
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2006 16:05 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Oeps... :-(
Of ze nu herkenbaar rondrijden of niet, dat moet niets uitmaken in ons verkeersgedrag.
Tijden zijn veranderd. Als we nu een waarschuwend vingertje zien, lachen we erom. Is de agent weg, gaat het gaspedaal naar beneden. Kun je vervolgens weer zeggen dat dit gebrek aan respect te danken is aan die agenten zelf, maar steek dan eerst even de hand in eigen boezem.
Uit het verhaal van Brian begreep ik dat de politie hem in eerste instantie liet gaan, toen de snelheid nog niet schrikbarend hoog was en hij ze liet inhalen. Kun je ook zien als "door de vingers bekeken". Als hij er dan vervolgens volgas weer voorbijrijdt, kan ik me goed voorstellen dat ze toch de achtervolging inzetten. Als ze er dan niet voorbij kunnen komen omdat hun auto niet snel genoeg is, zie ik dat niet als kat & muis spelletje. De bril waardoor de gemiddelde hardrijder kijkt verkleurt nogal.
In bepaalde situaties kan ik me ook voorstellen dat je een chauffeur liefst aan de kant zet om zijn papiertje direct te kunnen innemen en derhalve dat moment afwacht. Sommige wegpiraten kom je gewoon liever niet tegen in het verkeer. Als dat tegenwoordig uitlokking heet, so be it. Als de surveillance auto er niet was geweest was het ook gebeurd. Misschien op een later tijdstip. En nog eens. En nog eens.
Dat het soms gevaarlijke situaties oplevert, daar ben ik het mee eens. Maar op basis van wat wij te zien krijgen op tv kun je je geen algemeen beeld vormen. De politie wacht ook regelmatig bestuurders op bij huis, als achtervolgen te gevaarlijk is geworden. Ons achtervolgingsbeleid staat volgens mij in schril contrast met landen als de VS en UK.
Ik ben ook wel eens gepakt met 53 te hard na correctie. Had net pas het gaspedaal ingedrukt, gelijk de pineut. Jammer, maar helaas. Kan ik de aandacht afleiden van de overtreding en allerlei theoriëen erbij halen over uitlokking, falen van het politiebeleid, maar uiteindelijk gaf ík gas. Betalen en weer verder leven.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 03 nov 2006 16:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 nov 2006 16:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ach, zit in beide redenaties wel een kern van waarheid denk ik. Er zijn inderdaad best wel een hoop idioten/asocialen op de weg tegenwoordig en ik moet me bij je mening aansluiten dat het wel steeds erger lijkt te worden, dus daartegen (hard) optreden is prima.
Verder hoor je mij niet janken als ik een boete krijg. Beetje opletten dat het mijn rijbewijs niet in gevaar brengt, betalen en de kous is daarmee af. Alleen wel gek dat het volgens de flitsteams de laatste jaren schijnbaar veel gevaarlijker op de weg is geworden s'avonds laat, in de weekenden en in de Achterhoek, Groningen en Friesland.... dan en daar wordt de laatste tijd veel meer geflitst....
Blijf er alleen bij dat het weggedrag, zeker in de TV programma's, van de dienstdoeners in die anonieme volgauto's soms erger is dan de dat van degene die achtervolgd wordt.
That's all.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 nov 2006 16:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Oeps... :-(
Helemaal mee eens. Wij zien maar een zeer klein percentage van wat er zich werkelijk voordoet op de weg.
En inderdaad kunnen we blij zijn dat we in Nederland wonen. Programmas als Wegmisbruikers en Blik op de Weg bestaan al heel lang in de UK en werden door de BBC al uitgezonden toen ik nog een jaar of 17 was. Als je ziet hoe het er daar af en toe aan toe gaat... Men schrikt er daar niet voor terug om jou van de weg te rijden in je mooie Porsche. Dat je dan schade hebt of erger is jou probleem. Had je maar niet te hard moeten rijden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 nov 2006 16:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2006 17:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 nov 2006 17:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Creatief gedacht.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 nov 2006 17:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
03 nov 2006 17:34 |
|
|
Jort
Groningen
|
Opmerking van gelijke strekking was laatst ook op tv te zien van een bestuurder van een M3. "De mijne remt vele malen harder dan de uwe".
Typische voorbeelden van ernstige zelfoverschatting en weinig voertuigkennis. Tijd voor een slipcursus en rijvaardigheidscursus om de chauffeur de realiteit bij te brengen.
Een beetje vlotte Astra (GTC of OPC bijvoorbeeld) rijdt ook probleemloos de hele dag 180. Verschil in schijn-"veiligheid" met een snelle BMW is dan echt marginaal.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 nov 2006 17:38 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Jort, je lijkt er wel heel veel van te weten... zit je zelf bij de politie?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 nov 2006 17:47 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik denk dat je het met de nodige humor moet lezen
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2006 17:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nee, maar lees de autobladen er maar op na. Hier kijken kan ook.
Als je denkt dat je snelle BMW M3 E46 echt "vele malen harder" remt dan de gemiddelde (nieuwe) middenklasser of zoveel harder een bochtje kan nemen of uitwijkmanoeuvre kan maken, zit je echt ver naast de realiteit.
Chauffeurs die denken dat ze zich om die reden anders kunnen gedragen in het verkeer (bumperkleven wordt bijvoorbeeld ineens "verantwoord"), kom ik eerlijk gezegd liever niet tegen.
@ Marco: dat zou goed kunnen. Het fimpje van tv waar ik op doelde was echter bloedserieus.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 nov 2006 17:56 |
|
|
Sjoerd3.2
911 3.2/1987Gorinchem
|
Je hebt "te hard rijden" en "te hard rijden". Als zo hard rijdt in Nederland, dan is dat vragen om moeilijkheden.
Onze pechvogel is wel sportief want hij komt niet met een laff excus. Succes met het terugkrijgen van je rijbewijs en auto.[/quote]
|
03 nov 2006 18:19 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
Jort, wel met je eens, mensen die zichzelf overschatten vind ik ook onwijs irritant. Zie je vaak, dat mensen denken dat ze ineens onsterfelijk zijn in bepaalde auto s, bah.
Zelf hou ik me altijd voor dat een ongeluk ALTIJD kan gebeuren, en dat je daarom altijd scherp moet zijn in de auto. Vooral als je harder rijdt dan toegestaan, op de snelweg dan.
Over de politie wil ik niet teveel woorden vuil maken. Ze maken er soms wel een sport van heb ik t idee, controleren op stukken waar geen gevaar is. De flitsers en lasergunners en de palen vind ik afschuwelijke controle dingen, staan vaak op beroerde plaatsen ook.
De surveillance wagens vind ik op zich nog de eerlijkste vorm van snelheidscontrole. Ik verbaas me er vaak over dat mensen nooit opletten dat er een auto achter hun ook wel erg lang in de buurt blijft bij hogere snelheden. Ik bedoel, als je 160 rijdt en een auto blijft langer achter je zou je ook achte rje oren moeten krabben toch? Hoewel ik me wel kan vinden in Jeroen zn redenatie dat de dienders zelf ook niet heilig zijn. Hoe vaak ik politiewagens veel te hard zie rijden zonder reden, vind ik echt huichelarij. Een keer heb ik een bumperklevende agent meegemaakt, die hufter moet ik niet weer tegenkomen.
Haha, maar Brian, jij bent reeel, ik vond je reactie lachen, hoewel t wel rot is om zoiets mee te maken. Je manier van relativeren lijkt erg sterk op de mijne, haha. Sterkte en denk maar zo: het had vele anderen kunnen overkomen (ook mij).
|
05 nov 2006 13:14 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: Oeps... :-(
Sterkte, ook ik kon niet nalaten even te glimlachen. Je hebt iig gevoel voor humor.
Ik!
Ik heb me in het verleden weleens laten gaan maar laat me echt niet meer uitlokken. Ik rij gewoon (te) hard waar ik denk dat het kan en met "kan" bedoel ik of de verkeersituatie het toe laat en er mijns inziens geen gevaar is om geflits te worden of iets dergelijks.
_________________________________________ ......
|
05 nov 2006 13:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Er is hier geschreven over uitkijken naar 2 personen en ook in uniform.
Dat DACHT ik ook
Ben wel eens aangehouden met 155 kmh door 1 persoon in een zwarte coltrui in een Corsa (jaren terug...).
Toen hij uitstapte - heel redelijk vent overigens - zag ik als eerste handboeien aan zijn riem hangen
Maar die heeft hij bij mij niet gebruikt
Uitsluitend een prentje
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 nov 2006 14:57 |
|
|