Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:31



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
tiptronic of toch maar lekker schakelen? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Vraagt niet meer onderhoud (mede door het ontbreken van koppelingsplaten) en is zeker niet storingsgevoeliger.

De enige factor die tot een keuze kan leiden is een proefrit, desnoods ook met een handgeschakelde :wink:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


02 nov 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik heb twee keer de keuze moeten maken, tip of manueel,
iedere keer weer vloekte ik op het traag schakelen bij de manuele bediening, geen respons.
Dus mij kan het niet bekoren, elk zijn zin,
wel is het zo dat de tiptronic een heel betrouwbare automaat is met heel weinig problemen, dat heeft die bak reeds jarenlang bewezen, maar voor mij liever de handbak.
Wil de gelegenheid zich voordoen om opnieuw te kiezen tussen handbak en dsg (die er aan komt) dan kies ik voor de automaat.
Maar of die te betalen zal zijn zal de toekomst uitwijzen. 10000 euro opleg zie ik niet zitten voor zo een ding


02 nov 2006 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
911-lover schreef:
...Ikzelf heb graag zelf het roe in handen...

Ik hoef hem niet speciaal zelf vast te houden (sorry, kon het niet laten) :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


02 nov 2006 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Beetje Off Topic

Ben vandaag in Drogenbos geweest, en daar stonden 4 997's Turbo, wat me opviel, is dat er 3 tiptronics bijwaren :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 nov 2006 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Beetje Off Topic

Ben vandaag in Drogenbos geweest, en daar stonden 4 997's Turbo, wat me opviel, is dat er 3 tiptronics bijwaren :?

ze zijn sneller, zal het daar aan liggen; of zijn turbo-kopers toch meer comfortgericht?
_________________________________________
Got coffee?


02 nov 2006 21:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk het laatste. Er stond een Turbo inhet Indisch rood, voor mij de ultieme turbokleur 8) Bleek ook een tip te zijn :roll:
Maar ja zolang dat de eigenaars ermee tevreden zijn, is het al goed voor mij. Zelfs las de tip sneller is, zou ik mijn roerstokje niet opgeven in de P :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 nov 2006 22:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
benieuwd wat ze met de gt2 gaan doen (als die komt), ook tiptronic leverbaar?
_________________________________________
Got coffee?


02 nov 2006 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Marco schreef:
ppp 356 schreef:
Beetje Off Topic

Ben vandaag in Drogenbos geweest, en daar stonden 4 997's Turbo, wat me opviel, is dat er 3 tiptronics bijwaren :?

ze zijn sneller, zal het daar aan liggen; of zijn turbo-kopers toch meer comfortgericht?

klopt maar gedeeltelijk,
op het circuit zijn ze iedere keer trager, alleen bij een stoplichtsprintje zijn ze sneller, liet ik mij vertellen door de dealer die ze testte.


03 nov 2006 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
F@RGO schreef:
Marco schreef:
ze zijn sneller, zal het daar aan liggen?...

klopt maar gedeeltelijk,
op het circuit zijn ze iedere keer trager, alleen bij een stoplichtsprintje zijn ze sneller, liet ik mij vertellen door de dealer die ze testte.

Klopt helemaal :idea: :!:

De truc die hier is toegepast om dit te bereiken: door de automaat met vloeistofkoppeling is het mogelijk om de rem vast te zetten en dan gas te geven tot het toerental met maximum koppel en dan door de belasting van de koppelomvormer(koppeling) gaat ook de turbo lekker meepompen :P
Ja, en dan alleen nog maar rempedaal los :shock: :lol: :roll:

Samengevat: weer geen goede reden om een Tip te kopen 8) :res:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


03 nov 2006 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Die grap kun je met veel automatische versnellingsbakken uithalen. Alleen hebben de meeste bakken een 'droge' koppelomvormer en dan moet je niet te lang op het gas blijven hangen.
Als je de rem inhoud en het gas intrapt blijft de motor steken op het maximum koppel. Rem los en je accelereert als een raket.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 nov 2006 22:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
voor een sportwagen geniet bij mij handgeschakeld de voorkeur.
Voor luxe dagelijks vervoer een automaat :lol:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


03 nov 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
mhoeneveld schreef:
... Alleen hebben de meeste bakken een 'droge' koppelomvormer en dan moet je niet te lang op het gas blijven hangen.

:?: :roll:
Een 'gewone'/klassieke automaat - dus geen moderne smg of dsg (of cvt) - heeft altijd een koppelomvormer en die werkt met turbine en pomp (en stator) en daartussen als overdrachtsmedium voor de kracht een vloeistof, te weten ATF olie :idea: 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


04 nov 2006 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
mhoeneveld schreef:
... Alleen hebben de meeste bakken een 'droge' koppelomvormer en dan moet je niet te lang op het gas blijven hangen.

:?: :roll:
Een 'gewone'/klassieke automaat - dus geen moderne smg of dsg (of cvt) - heeft altijd een koppelomvormer en die werkt met turbine en pomp (en stator) en daartussen als overdrachtsmedium voor de kracht een vloeistof, te weten ATF olie :idea: 8)


Maar ik meen dat er verschil wordt gemaakt in de koppelomvormer welke enkel de hydraulische olie als medium gebruikt en de versie waarbij de olie tevens de koeling van de koppelomvormer voor zijn rekening neemt :?:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


04 nov 2006 17:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Paul van Engelen schreef:
mhoeneveld schreef:
... Alleen hebben de meeste bakken een 'droge' koppelomvormer en dan moet je niet te lang op het gas blijven hangen.

:?: :roll:
Een 'gewone'/klassieke automaat - dus geen moderne smg of dsg (of cvt) - heeft altijd een koppelomvormer en die werkt met turbine en pomp (en stator) en daartussen als overdrachtsmedium voor de kracht een vloeistof, te weten ATF olie :idea: 8)


Maar ik meen dat er verschil wordt gemaakt in de koppelomvormer welke enkel de hydraulische olie als medium gebruikt en de versie waarbij de olie tevens de koeling van de koppelomvormer voor zijn rekening neemt :?:



En voor de leken onder ons met een tip. Mogen we nu met de rem er op de toerenteller in ideale toestand brengen alvorens weg te acceleren? Mogen vast wel ( wie belet het mij :D ), maar kan dat ook zonder na een paar pogingen bij de dealer te staan?


13 nov 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
In de file en in de stad is automaat misschien handig.
Voor de fun zal ik nooit automaat willen, hoe goed en snel ze ook zijn.
De Porsche is in mijn geval voornamelijk voor de fun.
Het zelf schakelen geeft me altid nog een beter gevoel van controle.
_________________________________________
Racefun events


13 nov 2006 1:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
beide gehad. weliswaar op een 964. zelf schakelen heeft mijn duidelijke voorkeur. bij een funauto.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 nov 2006 8:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 ('90)
Goirle
Bericht 
en waar ik nu een porsche voor wil is echt alleen de FUN :D :D :D :D
_________________________________________
Leef nu!! het is later dan je denkt.


13 nov 2006 19:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik denk dat voor jou een handbak het mooiste is :!:
Ik heb persoonlijk voor een tip gekozen, omdat ik voor mijn werk al tig x over moet schakelen. :twisted:
Als ik een kantoorbaan of iets dergelijks zou hebben is een handschakel een must. :arrow: Je kan met een handschakel meer "spelen "als met een tip.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


14 nov 2006 21:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
arnhem
Bericht 
De (overtoeren)brul die je krijgt bij het wegrijden met een tip in automaatstand vind ik helemaal geweldig, vooral in combinatie met een dikke sportuitlaat. Dan maar wat langzamer schakelen, ik haal het wel weer in door later te remmen (daar heb ik namelijk alle tijd voor, hoef namelijk verder niks te doen!)


14 nov 2006 23:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.