Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Vraagt niet meer onderhoud (mede door het ontbreken van koppelingsplaten) en is zeker niet storingsgevoeliger.
De enige factor die tot een keuze kan leiden is een proefrit, desnoods ook met een handgeschakelde
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
02 nov 2006 21:03 |
|
|
F@RGO
|
Ik heb twee keer de keuze moeten maken, tip of manueel,
iedere keer weer vloekte ik op het traag schakelen bij de manuele bediening, geen respons.
Dus mij kan het niet bekoren, elk zijn zin,
wel is het zo dat de tiptronic een heel betrouwbare automaat is met heel weinig problemen, dat heeft die bak reeds jarenlang bewezen, maar voor mij liever de handbak.
Wil de gelegenheid zich voordoen om opnieuw te kiezen tussen handbak en dsg (die er aan komt) dan kies ik voor de automaat.
Maar of die te betalen zal zijn zal de toekomst uitwijzen. 10000 euro opleg zie ik niet zitten voor zo een ding
|
02 nov 2006 21:15 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Ik hoef hem niet speciaal zelf vast te houden (sorry, kon het niet laten)
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 nov 2006 21:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Beetje Off Topic
Ben vandaag in Drogenbos geweest, en daar stonden 4 997's Turbo, wat me opviel, is dat er 3 tiptronics bijwaren
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 nov 2006 21:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ze zijn sneller, zal het daar aan liggen; of zijn turbo-kopers toch meer comfortgericht?
_________________________________________ Got coffee?
|
02 nov 2006 21:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk het laatste. Er stond een Turbo inhet Indisch rood, voor mij de ultieme turbokleur Bleek ook een tip te zijn
Maar ja zolang dat de eigenaars ermee tevreden zijn, is het al goed voor mij. Zelfs las de tip sneller is, zou ik mijn roerstokje niet opgeven in de P
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 nov 2006 22:05 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
benieuwd wat ze met de gt2 gaan doen (als die komt), ook tiptronic leverbaar?
_________________________________________ Got coffee?
|
02 nov 2006 22:11 |
|
|
F@RGO
|
klopt maar gedeeltelijk,
op het circuit zijn ze iedere keer trager, alleen bij een stoplichtsprintje zijn ze sneller, liet ik mij vertellen door de dealer die ze testte.
|
03 nov 2006 9:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 nov 2006 22:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Die grap kun je met veel automatische versnellingsbakken uithalen. Alleen hebben de meeste bakken een 'droge' koppelomvormer en dan moet je niet te lang op het gas blijven hangen.
Als je de rem inhoud en het gas intrapt blijft de motor steken op het maximum koppel. Rem los en je accelereert als een raket.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 nov 2006 22:54 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
voor een sportwagen geniet bij mij handgeschakeld de voorkeur.
Voor luxe dagelijks vervoer een automaat
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
03 nov 2006 23:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 nov 2006 0:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Maar ik meen dat er verschil wordt gemaakt in de koppelomvormer welke enkel de hydraulische olie als medium gebruikt en de versie waarbij de olie tevens de koeling van de koppelomvormer voor zijn rekening neemt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 nov 2006 17:32 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
En voor de leken onder ons met een tip. Mogen we nu met de rem er op de toerenteller in ideale toestand brengen alvorens weg te acceleren? Mogen vast wel ( wie belet het mij ), maar kan dat ook zonder na een paar pogingen bij de dealer te staan?
|
13 nov 2006 0:09 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
In de file en in de stad is automaat misschien handig.
Voor de fun zal ik nooit automaat willen, hoe goed en snel ze ook zijn.
De Porsche is in mijn geval voornamelijk voor de fun.
Het zelf schakelen geeft me altid nog een beter gevoel van controle.
_________________________________________ Racefun events
|
13 nov 2006 1:26 |
|
|
horn
PF #57
|
beide gehad. weliswaar op een 964. zelf schakelen heeft mijn duidelijke voorkeur. bij een funauto.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 nov 2006 8:33 |
|
|
fritske
964 ('90)Goirle
|
_________________________________________ Leef nu!! het is later dan je denkt.
|
13 nov 2006 19:40 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik denk dat voor jou een handbak het mooiste is
Ik heb persoonlijk voor een tip gekozen, omdat ik voor mijn werk al tig x over moet schakelen.
Als ik een kantoorbaan of iets dergelijks zou hebben is een handschakel een must. Je kan met een handschakel meer "spelen "als met een tip.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
14 nov 2006 21:32 |
|
|
cambiocorsa
arnhem
|
De (overtoeren)brul die je krijgt bij het wegrijden met een tip in automaatstand vind ik helemaal geweldig, vooral in combinatie met een dikke sportuitlaat. Dan maar wat langzamer schakelen, ik haal het wel weer in door later te remmen (daar heb ik namelijk alle tijd voor, hoef namelijk verder niks te doen!)
|
14 nov 2006 23:32 |
|
|