Auteur |
Bericht |
dries
993 C2
|
niet tevreden over vering 964--> H&R Rood of Groen???
Ik heb jullie advies nodig voor het volgende!
Ik wil zelf de vering van mn 964 c2 (160000km) vervangen.
Nou ben ik ontzettend aan het twijfelen of ik alleen de veren (H&R) doe met de huidige schokbrekers.
Of een hele nieuwe set van AST of H&R (rood of groen??)
Heeft iemand ervaring met het behouden van de dempers? wordt het dan geen stuiterballl??
En zijn er al mensen die de AST vering onder hun auto hebben. Deze is ontwikkeld bij J&S autotechniek. Hij is er laaaaaiend over... jullie??
alvast bedankt he..
Laatst bijgewerkt door dries op 01 nov 2006 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2006 18:56 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Als je nog je originele dempers onder hebt, lijkt mij dat die hun beste tijd al wel hebben gehad. Als het budget het kan hebben dus de hele set vervangen.
Ik ben benieuwd wat de 'specialisten' zullen zeggen, als je rekening wilt houden met je budget kun je beter de veren achterwegen laten dan de veren. Dat durf ik namelijk niet 100% zeker te beweren.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
01 nov 2006 19:08 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Bij mij deze maand H&R groene verlagingsveren en Koni sport schokbrekers.
Alleen de veren vervangen terwijl de boel openligt zou ik niet doen.
|
01 nov 2006 22:00 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Alleen veren vervangen voor verlagingsveren: NIET DOEN
De dempers hebben al veel km een bepaalde in- en uitgaande slag gemaakt, ga je dit veranderen (door de veren) krijg je onherroepelijk lekkage.
Buiten dat zullen de dempers na 160k redelijk aan vervanging toe zijn.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
01 nov 2006 22:27 |
|
|
dries
993 C2
|
Ik denk dat ik er uiteindelijk toch idd maar helemaal voor ga.
dus ik vervang alles.
Dan moet ik nog kiezen welke veren, De groene van h&r geven die wel genoeg vooruitgang? kan ik niet beter voor rood gaan..
Comfort is voor mij namelijk niet zo belangrijk..
|
01 nov 2006 22:54 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ik heb de H&R veren net binnen, dacht eerst dat ze rood zouden zijn. De rode worden geloof ik niet meer geleverd. Er is maar 1 soort verlagingsveren voor de 964 en die zijn groen.
|
01 nov 2006 22:56 |
|
|
dries
993 C2
|
Zijn de rode niet voor de turbo, en dus iets stugger??
|
01 nov 2006 23:00 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nee, 1 soort veren. Wel 2 soorten schokbrekers: sport of iets meer comfort.
|
01 nov 2006 23:02 |
|
|
dries
993 C2
|
ooooooh dat is lastig kiezen
|
01 nov 2006 23:06 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
WaKosDa?
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
02 nov 2006 0:04 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb bij erwin ( www.renntech-porsche.nl)
Nieuwe schokbrekers (koni geel, na stelbaar) laten monteren vorig jaar met uitwegen en uitlijnen.
echt een hele verbetering,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 nov 2006 0:22 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Bij mij worden ze ook door Erwin gemonteerd, uitlijnen en uitwegen.
Alleen nog even een vrije dag vinden om heen te rijden
|
02 nov 2006 8:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja dat is vooor mij ook altijd lastig maar maak altijd een afspraak rond het nieuwe jaar dan heb ik toch vrij en is het ook weer tijd voor een grote beurt.
de afspraak staat al op 2 januari,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 nov 2006 9:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies. En het zou mij verbazen als ze niet meer leverbaar zijn. Ikzelf heb ze er in mei dit jaar onder gekregen.
Mijn advies: kies ROOD (maar niet op 22 november... ).
|
03 nov 2006 14:48 |
|
|
dries
993 C2
|
MEEEEE eens!
Anders moeten we straks overal 50!
Ik heb trouwens net Renntech gesproken en hij vertelde me dat er niet zo veel verschil in zit..
maar toch, ik wil ROOD
|
03 nov 2006 14:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het lijstje met de verschillende veren voor de 964:
Eibach 964 Pro-kit springs
Front 182-250 lbs/inch
Rear 188-256 lbs/inch
H&R 964 springs
Front 190-255 lbs/inch
Rear 220-265 lbs/inch
H&R 965 (Turbo) springs
Front 250-270 lbs/inch
Rear 265-285 lbs/inch
H&R 964 Coil-over
Front 250-285 lbs/inch
Rear 265-285 lbs/inch
H&R 964 Super Cup
Front 455 lbs/inch
Rear 685 lbs/inch
Porsche Carrera RS springs
Front 250-308 lbs/inch
Rear 375-508 lbs/inch
De rode zijn vooral minder progressief en toch net wat straffer.
Welke schokdempers ga je nemen? Ikzelf heb de gele Koni's gekozen en die bevallen mij uitstekend.
|
03 nov 2006 21:54 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat kost zo'n grap nou eigenlijk?
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2006 23:31 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Veren 400,- schokbrekers 700,- uiltijnen/uitwegen 500,-
|
03 nov 2006 23:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ze moeten er ook nog onder gemikt worden... of zit dat bij jou in het uitlijnen/uitwegen?
|
04 nov 2006 0:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Overigens was ik wat meer kwijt doordat ik ook nog de stabi achter heb vervangen door een dikker exemplaar (bij de C2 is juist dunner beter...) en voor een veerpootbrug heb laten monteren.
|
04 nov 2006 0:11 |
|
|
dries
993 C2
|
Ik denk dat ik ga kiezen voor de billstein veren, deze zijn naar mijn idee net een fractie beter dan die van koni.
Ik heb me namelijk ook laten vertellen dat jij bij de voordempers van koni de oude huls van de schokbrekers over moet zetten.
En ja wat scheelt het nou op het totaal bedrag?
Overigens het is toch wel erg veel geld he...oei
Omschrijving Aantal Prijs Korting Bedrag Incl. Btw
Koni sport demper voor 2 € 366,00
Koni sport demper achter 2 € 389,00
Bilstein sport voor 2 € 652,00
Bilstein sport achter 2 € 434,00
Verlaagde veren set H&R 1 308,00
Schokdempers vervangen 1 297,50
Gangbaar maken afstelling, 1 297,50
uitwegen en uitlijnen
Optie:
remvloeistof vervangen door race vloeistof 1 € 107,10
S02a Bridgestone met N4 set incl. mont/ balanc € 780,00
P zero rosso Pirelli met N3 set incl. mont/ balanc € 860,00
|
04 nov 2006 0:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom heb jij dat idee? Beiden zijn vergelijkbaar, alleen heeft de Koni het voordeel dat je ze kan instellen. Niet dat je daar vaak mee zal spelen, maar je kan zo wel een keuze maken die perfect past bij de veren. En er speelt natuurlijk ook een beetje een persoonlijke voorkeur mee als het gaat om de instelling... Achter bijstellen is bij de 10-1990 e.v. versie wel een ellende. Dat klopt. Maar ik zie het probleem niet. Als je nooit op het circuit komt: niet doen. Anders is het een goed idee (voor de kosten hoef je het niet te laten). Ik heb zelf nu Castrol SRF, bevalt goed.
Als je een C4 hebt (en die heb je niet) is de S02A een perfecte keuze, aangezien deze band is ontwikkeld voor de 4wd Porsche 911.
Met een C2 zou ik de RE050A in overweging nemen. Als je per sé N-code wil: de gewone S-02
|
04 nov 2006 0:36 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
alles bij elkaar zo'n 1600 euro dus
hoe lang gaat dat spul eigenlijk mee, veert bij mij nog prima (denk ik)
_________________________________________ Got coffee?
|
04 nov 2006 1:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Standaard dempers hebben het na 100.000 km wel gehad. Koni geeft levenslange garantie voor de eerste eigenaar... De Bilsteins zijn voor zover ik weet weer op sterkte te brengen als ze wat minder gaan dempen (wat altijd gebeurt en bij de Koni is het een kwestie van een draai aan de knop).
|
04 nov 2006 1:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
moet ik er toch eens naar gaan kijken, staat nu 119.000 op de teller
_________________________________________ Got coffee?
|
04 nov 2006 1:26 |
|
|