Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:52

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aankoop particulier 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Aankoop particulier
Ben nog op zoek naar een 2S met een lage km stand, ik heb deze particulier benaderd, echter vind het nogal moeilijk om particulier in Duitsland te kopen, wat is de meest veilige manier?(en het is ook nog eens een takkeneind ver weg)

http://www.mobile.de/SIDHemAxJxc251KehAN.xoMCA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1162677214A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B13%81%60-t-vCaMIMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100E40000A3E20100C993BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1997A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=3&id=11111111231450015&[/url]

04 nov 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
ik zie het probleem niet,gewwon ernaartoe gaan met iemand die er VEEL verstand van heeft ff snel terplaatse een klein akk'tje laten doen .
Moet bij deze km-stand niet moeilijk zijn....

betalen en richting NL vlammen.

rdw aanmelden,bpm dokken en rijden maar!

Mooie P btw :shock: :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

04 nov 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ook mbt de betaling

04 nov 2006 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Mooie auto, weinig km. :shock: 8)

Betaling overdag via TT/telefonisch te doen?

Succes, lijkt me de moeite waard!

04 nov 2006 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
MESTREECH
Bericht 
tja ik zou zeggen boter bij de vis,maar het is wel en pak wat je mee moet nemen.

Het is en blijft een risico.......je kunt het ook met de bank regelen maar dan zal jij je auto niet meteen meekrijgen,hij is niet geheel gek denk ik!

Ben weleens met meerdere contanten op stap geweest voor iets drijvends te halen :wink: was in oostenrijk anders moest ik ook 2 keer rijden en dat zag ik toch niet zitten.

Zorg wel dat je echt NIET ALLEEN GAAT en laat niet blijken dat je ze cash bij je hebt,dus niet van als hij bevalt neem ik hem dadelijk gelijk mee,dat bespreken we later eerst rijden dan de rest :wink:

betalen via de bank zit volgens mij altijd een dag in,of je moet er een paar daagjes uit van maken.

04 nov 2006 23:12
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
idd nooit alleen gaan,

Ik heb mijn auto ook gekocht in duitsland cash,niet verstandig maar wel gedaan.

wat ik zou doen in jou geval als de auto bevalt en gekeurd is in duitsland en je hebt de papieren gezien het geld storten bij zijn bank en dan terug rijden met je nieuwe liefde.

Alleen niet vergeten te verzekeren (is niet makkelijk maar het kan)

robert

04 nov 2006 23:33
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Volgens mij moet je telefonisch met spoed bij de bank een heel eind komen, moet binnen een paar uur gepiept zijn.

05 nov 2006 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
MESTREECH
Bericht 
klopt jeroen maar volgens mij zit er in het buitenland altijd een dag in !?

06 nov 2006 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Volgens mij moet je telefonisch met spoed bij de bank een heel eind komen, moet binnen een paar uur gepiept zijn.

Kan alleen als je een Duitse bank hebt :!: Van NL naar D is idd minimaal een dag.... :!:

06 nov 2006 16:44
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Een koopje is het niet en ik weet dat het een 4S is ipv een 2S maar toch... 8)

07 nov 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Ik heb het destijds ook gedaan en prima bevallen. Ik heb contact genomen en afspraak gemaakt met PZ in de buurt van de particuliere verkoper. Daar laten keuren (kost +/- 150€) en vooral laten checken op al dan niet ongevalvrij (lijkt me belangrijk bij 38000km op 9j tijd!!).

Geld bij en betalen.

Inderdaad best een eindje rijden maar het lijkt me zeker de moeite waard. Als hij correct is dan is hij uniek in deze staat en kwaliteit laat zich betalen.

Veel succes!

07 nov 2006 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Peet964 schreef:
(..)

Geld bij en betalen.

Vervolgens word je in het Pools begroet en mag je de centen afgeven ... lekker advies.

Beter lijkt mij: na overleg met verkoper Duitse advocaat in de arm nemen en de transactie via hem laten verlopen. Geld op zijn derdenrekening storten en ter plekke de zaak bezegelen. Niet goedkoop, maar erg veilig. Tweede mogelijkheid: betaling via Escrow rekening.

07 nov 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Aankoop particulier
thomas993 schreef:
Ben nog op zoek naar een 2S met een lage km stand, ik heb deze particulier benaderd, echter vind het nogal moeilijk om particulier in Duitsland te kopen, wat is de meest veilige manier?(en het is ook nog eens een takkeneind ver weg)

http://www.mobile.de/SIDHemAxJxc251KehAN.xoMCA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1162677214A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B13%81%60-t-vCaMIMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100E40000A3E20100C993BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1997A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=3&id=11111111231450015&[/url]

Ik ken nog een medeforummer met een zeer fraai exemplaar.........

07 nov 2006 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
adu schreef:
[Beter lijkt mij: na overleg met verkoper Duitse advocaat in de arm nemen en de transactie via hem laten verlopen. Geld op zijn derdenrekening storten en ter plekke de zaak bezegelen. Niet goedkoop, maar erg veilig. Tweede mogelijkheid: betaling via Escrow rekening.

Wat een beren op de weg :roll: Neem dan een kundig persoon mee en geef die € 500 voor de bewezen diensten... :!:

07 nov 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
MESTREECH
Bericht 
Sluit me bij Ome Piet aan,gewoon een kundig persoon regelen die ook niet 1 van de smalste is dan komt het zeker goed.

je kunt er advocaten en notarissen bijhalen maar dan hoef je ook niet voor een koopje naar het buitenland te gaan en zoek je een goed in eigen land :!: Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een hoop rompslomp met deze mannen.

Luister begrijp mij niet verkeerd, je bedoeld het goed maar je wilt het veel te zeker en op de manier zoals jij het wilt zal dat bijna niet lukken tenzij je bij een officiele dealer gaat.

07 nov 2006 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Auto is verkocht aan een handelaar staat inmiddels weer sinds vanavond te koop, verkoper had interesse voor een snelle zaak, ik ben te voorzichtig (accountant)

07 nov 2006 23:08
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Laat me raden: hij staat nu te koop voor een stuk meer? :(

07 nov 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Zo zien we maar weer; de 993 S is een waardevaste auto........

08 nov 2006 9:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
De Geus schreef:
Sluit me bij Ome Piet aan,gewoon een kundig persoon regelen die ook niet 1 van de smalste is dan komt het zeker goed.

Onzinnige prietpraat voor aan de toog. Hoe sterk iemand is doet niet terzake. Immers, een beetje crimineel neemt het juiste gereedschap mee om ook de grootste kerel ervan te overtuigen zijn hebben en houden tot en met z'n gouden vullingen aan toe te overhandigen. Bovendien wil je dat soort wild West taferelen juist voorkomen. Maar als iemand het eens wil uitproberen, be my guest.

Kan me wel voorstellen dat je geringe bedragen, laten we zeggen tot een paar duizend euro, nog cash meeneemt. Maar volgens mij praten we hier over ca. 50 mille ...

p.s.: ook een gratis advies mag je gewoon negeren hoor, ook al komt die van iemand die in z'n praktijk de nodige "handige jongens' bekend van radio en tv voorbij ziet komen.

08 nov 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
adu schreef:
[. Maar als iemand het eens wil uitproberen, be my guest.

.

Doe al meer dan 20 jaar zaken in D ,heb denk ik ook wel zo'n 20 Porsches in die tijd gekocht,zowel particulier als van bedrijven en nog nooit een vervelende of bedreigende situatie meegemaakt :!: Ligt er wat aan hoe je desbetreffende auto uitzoekt :idea: vermijd exotische [bedrijfs]namen.Koop van duitse particulieren die hem nieuw of jong gebruikt gekocht hebben of van Merkdealers[hoeft niet P] :!:

En ja..halve ton in de zak...maar dat weet een ander toch niet :idea:

Maar kan me voorstellen dat dit voor advocaten,boekhouders,accountants,tandartsen enz wat gevoeliger ligt wegens onbekendheid met de materie :? :wink:

09 nov 2006 11:52
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
adu schreef:
Kan me wel voorstellen dat je geringe bedragen, laten we zeggen tot een paar duizend euro, nog cash meeneemt. Maar volgens mij praten we hier over ca. 50 mille ...

Dan neem je toch de één of andere beruchte zware kerel mee.Dan hoef je niets te vrezen.
Heeft Mich M3toch ook gedaan onlangs :twisted: :wink: :cheesy:

Laatste update 22/10/2013

09 nov 2006 11:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Hoe denk jij er over Koen?jij doet toch ook wel zaken in D ?

09 nov 2006 12:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik neem gewoon Cash (nummerplaten en papieren) mee en ga kijken. Is het iets , dadelijk betalen en meenemen. Is het niets blijft het staan.
Met dadelijk cash bij te hebben valt er zeer goed te handelen en is de verkoper beinvloedbaar.
Ik doe nooit iets via check , overschrijving , etc . Ik ben steeds met een hoop (is relatief natuurlijk) geld onderweg .
eenmaal de meeste geld zien weten ze dat als de deal rond is zij het dadelijk in hun handen hebben. Als het product in orde is zijn zij het die bepalen of het wel of niet verkocht is.
Met "wacht en twijfelsituaties" voel je je als verkoper niet zeker waardoor je minder toegiftes doet.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen ommet veel geld op zak te zijn.
Niemand weet het toch en zolang je het enkel de verkoper laat merken :wink:

09 nov 2006 12:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
911-lover schreef:
Niemand weet het toch en zolang je het enkel de verkoper laat merken :wink:

en jij het alleen maar op het Porscheforum vermeldt :shock: :roll:

09 nov 2006 12:40
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Dat doe ik zeker niet.
Ik weet wat je bedoeld (ondanks dat er geen bedrag vermeld werd) . Je doelt op het ritje naar Frankrijk. Ik had het niet bij en niemand weet waar we hoe laat afgesproken hadden en langs waar we reden evenmin als waar we moesten zijn .
Ik zie dus echt niet in waar er en probleem is/was :roll: :!:

09 nov 2006 12:43
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende