Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:38

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aankoop particulier 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Nee, natuurlijk overkomt het jullie niet. Jullie zijn immers niet te vergelijken met zoveel anderen die wel ten prooi zijn gevallen aan oplichters ... of niet? Of is het zoals het met zoveel waarschuwingen gaat: totdat het je overkomt is het een "ver van mijn bed show". En het zal percentagewijs inderdaad wel meevallen, desalniettemin zou ik dergelijke bedragen nooit over straat dragen.

911 lover: lees mijn mail nog eens goed, grote zware kerel meenemen helpt niet in alle gevallen. Verder zou je je kunnen voorstellen dat er mensen zijn die je vragen om cash te betalen en je vervolgens beroven. Diegene weet op voorhand dat je met geld onderweg bent. Hij dirigeert je naar de gewenste plaats en weg zijn je zuurverdiende centjes.

09 nov 2006 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ome piet schreef:
(..)
Maar kan me voorstellen dat dit voor advocaten, boekhouders, accountants, tandartsen enz wat gevoeliger ligt wegens onbekendheid met de materie :? :wink:

:roll: Geen idee waar je het over hebt. Doen die beroepsgroepen dan nooit grote aankopen?

09 nov 2006 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Kan je beter met een helm op en een harnas aan in je zetel thuis blijven zitten (vooral niet bewegen) en hopen dat er geen vliegtuig op je huis neerstort.

als , als , als .........

Ik wil niet leven met steeds Doom scenario's in mijn hoofd. Als je dag gekomen is , kan je die toch niet stoppen. Tot dan wil ik geleefd hebben , elke dag opnieuw en niet me alles onthouden hebben want er zou iets negatiefs kunnen gebeuren.
Moest iedereen die instelling hebben en geen risico's durven/willen nemen stonden we allemaal onze 8uurtjes achter de band in een fabriek stees dezelfde handeling te doen (zodat we niets kunnen misdoen)

my Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

09 nov 2006 13:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
911-lover schreef:
Kan je beter met een helm op en een harnas aan in je zetel thuis blijven zitten (vooral niet bewegen) en hopen dat er geen vliegtuig op je huis neerstort.

als , als , als .........

Moest iedereen die instelling hebben en geen risico's durven/willen nemen stonden we allemaal onze 8uurtjes achter de band in een fabriek stees dezelfde handeling te doen (zodat we niets kunnen misdoen)

my Afbeelding

Zeg, we hebben het hier niet over een tv die je cash afrekent. Het gaat om 50K of > ...

En jouw tweede opmerking heeft er al helemaal niks mee te maken. Bovendien zijn er alternatieve (veilige) betaalmogelijkheden. Waarom je daar dan geen gebruik van maakt is mij een raadsel, maar goed, ieder het zijne.

09 nov 2006 13:15
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Juist wel, want als je (net als ik) niet met doomscenario's in je hoofd leeft heb je die panische angst niet overvallen te worden.
Durf jij nog wel rondrijden in je P .
Wie weet sta je ergens aan verkeerslichten en carjacken ze je (deuren opslot, peperspray in de hand en bij elk onguur type dat aan het kruispunt staat zweetdruppels opje hoofd) ,of als je ergens winkelen bent stelen ze je wagen.
En liefst ook ergens in een bunker goed bewaakt parkeren , anders doe ze er wel een homejacking voor .

Man, man ,man :bang:

09 nov 2006 13:19
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Voor hetzelfde geld kunnen jullie ook begrip hebben voor de mening van de ander... :wink:

Ik denk als ome Piet , maar kan me heel goed voorstellen dat Arno eígenlijk veiliger handelt... 8)

Denk trouwens, net als Koen zei, dat je met geld op zak idd beter "praten" kunt...maar loop je tegen de verkeerde aan kun je ook alles kwijt zijn...wat is wijsheid in deze... :?

09 nov 2006 13:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
911-lover schreef:
Juist wel, want als je (net als ik) niet met doomscenario's in je hoofd leeft heb je die panische angst niet overvallen te worden.
Durf jij nog wel rondrijden in je P .
Wie weet sta je ergens aan verkeerslichten en carjacken ze je (deuren opslot, peperspray in de hand en bij elk onguur type dat aan het kruispunt staat zweetdruppels opje hoofd) ,of als je ergens winkelen bent stelen ze je wagen.
En liefst ook ergens in een bunker goed bewaakt parkeren , anders doe ze er wel een homejacking voor .

Man, man ,man :bang:

Dit heeft niets te maken met een "panische angst". Integendeel, eerder het resultaat van het tegenovergestelde. In mijn beleving zal geen rationeel en weldenkend mens met zoveel geld over straat gaan naar een allicht volstrekt onbekend persoon. Let wel, in dit topic was het de vraag hoe veilig te betalen. Jouw handelswijze is dat allerminst.

O ja, bijna vergeten:

pa·nisch (bn.)
1 (als) voortkomend uit paniek

8)

09 nov 2006 14:20
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Afbeelding

09 nov 2006 14:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Afbeelding

:lol: :wink:

09 nov 2006 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
adu schreef:
ome piet schreef:
(..)
Maar kan me voorstellen dat dit voor advocaten, boekhouders, accountants, tandartsen enz wat gevoeliger ligt wegens onbekendheid met de materie :? :wink:

:roll: Geen idee waar je het over hebt. Doen die beroepsgroepen dan nooit grote aankopen?

Jazeker wel..maar vaak na check,dubbelcheck,nog eens nadenken,overleggen met de vrouw :lol: en boekhouder :evil: nog eens bellen en dan de zaak doen via wederzijdse advocaten en notarissen... :roll: :wink:

09 nov 2006 15:24
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
adu schreef:
Afbeelding

:lol: :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

09 nov 2006 22:43
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Adu: je hebt je mening gegeven, niet iedereen hoeft die te delen :!: toch :?:

Kan me persoonlijk IMHO :!: meer vinden in Koen's benadering. 'Niemand' weet het, dat je met geld onderweg bent. Ook de verkoper hoef je toch niet te vertellen dat je met een pak aankomt?

En die mensen die wel bestolen worden, zouden daar ook niet bij zitten die de vorige avond in de kroeg pochen dat ze de volgende dag...... :idea: :shock: :? :?:

Oh ja: vind mezelf wel rationeel en weldenkend. Dombo die ik ben :?: :shock: :oops: :mrgreen:

We kennen je mening al Adu :!: .... :wink:

09 nov 2006 23:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
regel wel met de bank dat ik het in geval van nodig daar ter plekke kan ophalen. heb geen zin om met een pak centen over straat te lopen. kijken, en als ik het wil hebben kan de verkopende partij evt meerijden naar de bank, haal ik het gelijk op, alsjublieft en gelijk even de papieren regelen.

iedereen het zijne, en ik het mijne. :wink:

10 nov 2006 0:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
regel wel met de bank dat ik het in geval van nodig daar ter plekke kan ophalen. heb geen zin om met een pak centen over straat te lopen. kijken, en als ik het wil hebben kan de verkopende partij evt meerijden naar de bank, haal ik het gelijk op, alsjublieft en gelijk even de papieren regelen.

verstandige optie :idea:

.... ken genoeg mensen die met heel veel contant geld de grens over gaan om 1 of meerdere auto's op 1 dag tegelijk te kopen .... maar ken ook gevallen van mensen die hun geld (zelfs in NL) ontnomen is op het moment dat de overdracht plaats zou vinden ....

10 nov 2006 1:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
@Adu: je hebt je mening gegeven, niet iedereen hoeft die te delen :!: toch :?:

(..)

We kennen je mening al Adu :!: .... :wink:

Goh, en ik maar denken dat je op dit forum een mening mocht verkondigen. Excuses meneer Van Engelen voor mijn onwetendheid. Ik zal het nooit meer doen ... :ass:

Nu even serieus. Ik probeer inhoudelijk te reageren op adviezen van mede PF-ers. Mijn commentaar heeft wat reacties teweeg gebracht bij Ome Piet en 911-lover, waarna ik repliceer. Niet meer en niet minder. We zijn het er duidelijk niet over eens, maar da's wat mij betreft één van de charmes van dit forum. Nergens zul je lezen dat iemand verplicht is mijn (of andermans) mening te delen. Sterker nog, eerder schreef ik al "Bovendien zijn er alternatieve (veilige) betaalmogelijkheden. Waarom je daar dan geen gebruik van maakt is mij een raadsel, maar goed, ieder het zijne."

Jouw reactie voegt niets toe aan de discussie.

10 nov 2006 10:24
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
adu schreef:
Waarom je daar dan geen gebruik van maakt is mij een raadsel

Afbeelding :idea: :wink:

10 nov 2006 12:23
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
adu schreef:

'Discussie' volgens adu: als je jouw mening volgt ben je verstandig, ander ben je een Dombo.

10 nov 2006 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
adu schreef:

'Discussie' volgens adu: als je jouw mening volgt ben je verstandig, ander ben je een Dombo.

Mijn mening, hoef je - zoals je zelf ook al schreef - niet te volgen noch te delen. Bovendien reageerde ik daarmee op het plaatje van 911-lover. In die context dien je mijn plaatje te interpreteren. Gewoon een geintje in reactie op een ander grappig plaatje - en inderdaad, ik vind het een beetje dom om met zulke geldbedragen over straat te gaan. Mag ik dat a.u.b. vinden meneer Van Engelen?

'Discussie' volgens meneer Van Engelen: als het hem niet aanstaat, moet je je b*k houden.

Discussie volgens Van Dale:

dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling

10 nov 2006 17:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2