Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:24

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
850 per jaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
boxer
Bericht 850 per jaar
Graag verneem ik jullie mening. Er worden door Pon alleen al zo'n 850 Porsches jaarlijks verkocht in Ned(in de wandelgang gehoord). Verliest Porsche niet zijn exclusiviteit/waarde hierdoor. Ik begrijp dat als je geld hebt dat je zo'n mooie auto koopt. Kijk bijv. naar de prijs voor een 996. Als je hem destijds nieuw gekocht had heb je toch wel wat betaalt per kilometer.
De prijs zakken wel erg snel van Porsches... Cayenne is next...

11 nov 2006 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ja ik vind dat de exclusiviteit erop achteruit gaat, en ja, ik had graag dat de Cayenne niet bestond.

Maar Porsche is een bedrijf, een bedrijf wil winst maken, en zo doet het dat op de beste manier :)

11 nov 2006 17:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Inderdaad, ook de prijs van een 911 is onderhevig aan inflatie. Afschrijving is nooit een vast gegeven. Áls het een gok was (gegokt op minder afschrijving), dan nu verloren. Jammer maar helaas.

En wat betreft exclusiviteit.. tja, de Cayenne lijkt inderdaad relatief dikgezaaid. Met de nadruk op dik. Niet mijn ding, maar zonder Cayenne geen Porsche (of in elk geval geen Duits Porsche..).

11 nov 2006 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
heb de cayenne al nooit wat gevonden.! een porsche terreinwagen, het moet ook niet gekker worden.!

11 nov 2006 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Van mij mag het zo zijn dat Porsche het best verkochte merk gaat worden van de wereld :D Goh! Wat zou ik dan veel te kijken hebben op straat! Een mens zou er gelukkig van worden.

En de Cayenne een minpunt geven omdat ie zo veel te zien is? Neen, denk dat dat erg onterecht is. Hoe meer centen, hoe meer kans op mooie nieuwe modellen, en wie weet misschien ook weer een terugkeer in de LEMANS 1! :lol:

11 nov 2006 18:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik kan niet zeggen dat ik nu zo veel porsches op de weg zie, ik vind het zo wel mooi.

Maar het moeten er niet meer worden, dan wordt het gewoon saai. Toen ik deze zomer in Duitsland was vond ik het aantal porsches erg meevallen, maar bij de Ring ging het bijna van, ooh jee, nog eentje :lol: :wink:

11 nov 2006 20:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
een auto koop je niet met de bedoeling om te renderen,
het is een passie, een hobby , een hebbeding,
als je rekent vind je uzelf een gek, maar liever een gek die zijn zin doet en leeft dan een verstandige die heel zijn leven spaart en een zak achterlaat voor zijn erfgenamen die op hun beurt heel goedkoop gaan autorijden met een porsche waar u voor gezweet hebt.
En ik ken zulke vrekken in mijn nabije omgeving
:idea:

11 nov 2006 20:37
Profiel
Groningen
Bericht 
Ach, misschien is het aantal Porsches ook wel een graadmeter hoe slecht het met NL gaat. Hoe meer hoe slechter. :wink:

Exclusiviteit kan prachtig zijn, maar soms komt er bij het verheerlijken hiervan in mijn ogen ook wat misgunnen kijken.

11 nov 2006 20:55
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De werknemers van Porsche zullen het niet zo erg vinden.
Ik las dat door de goede verkoopcijfers van Porsche , alle werknemers aldaar beloond werden met een extra eindejaarspremie van 3500€ + nog andere voordelen.
Wat die zijn stond er niet bij. Misschien extra 5% korting als ze een nieuwe Porsche kopen :?: :twisted: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

11 nov 2006 22:40
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Een paar rondjes GT3RS op een besloten circuit zou onderdeel moeten zijn van de eindejaarsuitkering (bij voldoende resultaat) :twisted: 8)

11 nov 2006 22:42
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Iedere Porsche is hoe je het ook wendt of keert en bijzondere automobiel, zelfs de Cayenne.

Wij kunnen niet ontkennen dat de marketingafdeling in Stuttgart haar werk goed doet en dat is in het verleden wel eens anders geweest met als gevolg bijna de ondergang van een zeer bijzondere auto, de 911.
Dat het Porsche nu voor de wind gaat, ik denk dat wij daar alleen maar blij om moeten zijn. Het had absoluut anders kunnen aflopen, er zijn voorbeelden te over.
Nu zijn er voldoende middelen om nieuwe modellen te ontwikkelen en dat deze niet iedereen aanspreken . . . . . het zij zo.
Anders waren wij allemaal wel met de buurvrouw getrouwd.
Cayenne, Boxster, Cayman . . . . voor mij hoeft het eind niet in zicht te zijn, exclusiviteit hoeft niet alleen uit kleine productieaantallen te bestaan.

En iedere Porsche is aan afschrijving onderhevig, de een wat meer, de ander wat minder (zelf ben ik wel blij met mijn 993, deze is nog redelijk waardevast :wink: ).

11 nov 2006 22:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier het artikel waar ik het over had

Afbeelding

11 nov 2006 23:11
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De Porsche 911 blijft altijd een bijzondere en unieke auto.
Iedere auto door Porsche gemaakt is mooi, snel, degelijk en zit in het hogere segment van de markt. Niet meer en niet minder.
Jammer dat velen hier de illusie hebben dat de 993 meer waardevast is... Heb eigenlijk niet zoveel zin om er wat van te zeggen maar het is heel eenvoudig een kwestie van aanbod op dit moment
Kijk eens vijf jaar terug, hoe was het toen?
Ik ben ook benieuwd hoe het met de waardes over 5 jaar is.
Hopelijk krijg ik niet alleen reacties van helderzienden die zich verplaatsen in luchtgekoelde mobielen :D :D :D

11 nov 2006 23:33
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Maar even strategisch bekeken.. welk model gaat het succes van de Cayenne vervangen? De Cayenne vormt een zeer groot aandeel van de huidige productie. Nú vangt een deels stijgende verkoop van de 997 (nog steeds een jong model, groeifase van de cyclus) en een nieuw model als de Cayman dat nog op. Maar wat als de Cayman verkopen ook teruglopen.

Tegen die tijd moet de Panamera zijn steentje gaan bijdragen. My guess is dan ook dat de Panamera eerst hoog in de markt wordt geplaatst, om vervolgens met kleinere motoren ook meer een "volume" model te worden.

11 nov 2006 23:46
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Denk dat ze gezien het succes, de Cayenne gewoon door laten lopen.
Nieuwe verbeterde versie met facelift (ronde koplampen) ofzo...

Laatst bijgewerkt door Gert op 12 nov 2006 0:12, in totaal 1 keer bewerkt.

12 nov 2006 0:08
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Een Porsche koop je niet omdat je nu iets heel exclusiefs wilt hebben en ook niet om er later je pensioengat mee te dichten. Je koopt een Porsche omdat het een stuk emotie is. Kijk eens hoeveel autos in dat prijssegment worden verkocht in Nederland. Ik kan op mijn dagelijkse woon werk verkeer niet meer met 10 vingers bijhouden hoeveel autos van boven de €100.000 ik tegen kom. Op zich is dan het aantal dat Porsche van de 996 en 997 verkoopt nog steeds niet extreem veel en blijft het nog steeds een 'exclusieve' auto.
En qua afschrijving doen ze niet onder voor andere Duiste automerken. Ooit al eens gezien hoeveel je op een BMW 540 af schrijft in dezelfde tijd?

Nee voor mij is het heel simpel. Ook een Porsche is een gebruiksvoorwerp en op alle auto schrijf je nu eenmaal flink af. Het gevoel dat je hebt als je in een Porsche rijdt word er bij mij niks minder om.

12 nov 2006 0:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
Als kind keek ik onderweg samen met mijn broer in het donker naar de koplampen c.q. achterlichten van auto's om vervolgens het merk te raden.
(herkenbaar of psycho :evil: )
De Porsche's waren dungezaaid en meestal van de AVD (nu KLPD) en reden tot Euforie (van het Grieks ευφορία, euforia).
Ik ben nu 42 en heb eindelijk mijn eerste Porsche 911 ( mijn broer een BMW Z4).
Mijn zonen van 4 & 5 beschouwen de Porsche (zonder merkbare invloed van buitenaf) al als een speciale auto, evenals de familie, werkkring enz.
En het genoegen dat ik ervaar in elke KM weegt nimmer op tegen o.a exclusiviteit of fiscale bijkomstigheden zoals afschrijving enz.

IT'S A FEELING, AND I AM PART OF IT :lol:

12 nov 2006 0:44
Profiel
Groningen
Bericht 
GI996C schreef:
Denk dat ze gezien het succes, de Cayenne gewoon door laten lopen.
Nieuwe verbeterde versie met facelift (ronde koplampen) ofzo...

Daarmee ga je het niet redden denk ik. De grootste SUV markt (VS) en dus ook de grootste Cayenne markt, loopt terug. Niet omdat modellen overjarig zijn, maar omdat mensen bewust kleinere automobielen willen. Zuiniger, goedkoper, milieubewuster.. roept u maar.

Wellicht dat een hybride Cayenne hier tijdelijk uitkomst biedt, maar dat blijft een grote auto...

Laatst bijgewerkt door Jort op 12 nov 2006 1:07, in totaal 1 keer bewerkt.

12 nov 2006 0:59
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Dit soort auto's koop je niet vanwege de waardevastheid. Is puur emotie :lol:

12 nov 2006 1:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
I agree

12 nov 2006 1:27
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
[ De grootste SUV markt (VS) en dus ook de grootste Cayenne markt, loopt terug. Niet omdat modellen overjarig zijn, maar omdat mensen bewust kleinere automobielen willen

Ik weet niet hoe het in Nederland is , maar hier (en ook in Duitsland) is het net andersom. En ik denk in nog heel veel andere landen.
Natuurlijk , de VS is groot , maar zijn zij marktbepalend (daarmee wil ik zeggen bepaald de VS welke modellen de fabrikanten wel en niet meer bouwen) :?:

12 nov 2006 2:59
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Misschien lopen we wat dat betreft iets achter op de VS, misschien niet. De VS waren wel bepalend voor het uiteindelijk in productie nemen van de Cayenne. Of ze het model ook een vroege dood kunnen laten sterven weet ik niet.

Welk denk ik dat we in NL (en wellicht België en Duitsland) kunnen spreken van een hype. Groeiende of niet, vroeg of laat nekt de brandstofprijs ook (of zeker?) bij ons dit soort modellen. Plus dat onze infrastructuur nog véél minder geschikt is voor dit soort auto's, dan de infrastructuur in de VS. Aanpassen van de infrastructuur is geen optie, te duur en zal überhaupt teveel tegenstanders vinden.

12 nov 2006 3:30
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Als er geen Cayenne was geweest was er nu hoogstwaarschjnlijk geen Porsche meer.

Als je exclusief wilt rijden moet je toch echt iets anders zoeken, met zo'n 16000 Porsches in NL.....

12 nov 2006 10:40
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Exlusief rijden met een Porsche gaat nooit lukken :roll:
Vergeet even niet dat 75% van alle Porsches nog rijden :idea:

De 911, is volgens mij de enige echte sportwagen die je met een gerust hart kan inzetten als dagdagelijkse wagen.

En hebben we het hier over exlusief of over zeldzaam :?:

Ik vind een Porsche Cayenne toch redelijk exlusief tegenover een Nissan Patrol,Toyota Land-Cruiser en zelfs tegenover een ML of X5. De enige die gelijk of misschien er wel bovenstaat is de RR.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 nov 2006 11:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
De enige die gelijk of misschien er wel bovenstaat is de RR.

Dat lijkt maar zo, die zie je zo zelden in het straatbeeld omdat deze altijd bij de dealer in de garage staan 8)

Laatst bijgewerkt door Peperbus op 12 nov 2006 15:05, in totaal 1 keer bewerkt.

12 nov 2006 13:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende