Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
30K in belgie voor een 3.2
Hij is wel mooi...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2006 18:04 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
't Is in Duitsland Horn...Porsche Zentrum Niederrhein, Moers. Destijds kwam onze 996 cab ook van daar.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 okt 2006 18:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Circuit beestje
Hoodpins, Turbozetels en een naar voren gezet sportstuurtje
|
07 okt 2006 18:19 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Was mij idd ook al opgevallen
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 okt 2006 18:21 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Nee, dit is niks, ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
07 okt 2006 18:22 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn gevoel was exact tegenovergesteld. alleen de prijs vind ik fors.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2006 18:29 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
zelfde gevoel hier...soit, mooie auto...maar te duur voor wat het uiteindelijk is
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 okt 2006 20:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hele mooie, maar je hebt net een 3.2 weggedaan
_________________________________________ Got coffee?
|
07 okt 2006 20:23 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hoi,
gisteren ben ik even tot Mannheim gereden voor DEZE
Het is een prachtige wagen, perfect in orde, onderhoud officieel Porsche, ongevalvrij, ... een betere voor die prijs valt nauwelijks te vinden...
Wat is dan het probleem? Wel, het is geen echte clubsport...De Nomex kuipen werden origineel bij de auto geleverd, de kooi werd er later bijgeplaatst. Ik voelde ook meteen aan het gasgeven dat dit niet om een single-mass vliegwiel ging, de motor "hing" niet aan het gas.
Ik meldde dit aan de verkoper die er ook eerlijk over was en dit niet ontkende. Zijn repliek was dat enkel de ClubSport's geleverd met stoffen Nomex kuipen en brandblusser het single-mass vliegwiel hebben...die zouden dan ook de massa-onderbreker in het kofferruim hebben.
Interessant om over na te denken...maar klopt het wel wat hij zegt? Heb je dan werkelijk 3 uitvoeringen van GT3 MKI?
- De Comfort met gewone stoelen in leder zonder kooi (dual mass vliegwiel, geen brandblusser, geen massa-onderbreker)
- De Clubsport in "brave" uitvoering met Nomex kuipen in leder al dan niet met kooi (dual mass vliegwiel, geen brandblusser, geen massa-onderbreker)
- De echte Clubsport met Nomex kuipen in brandvrije stof, kooi, single-mass vliegwiel, mass-onderbreker en brandblusser
Ik kan dit bijna niet geloven...volgens mij zijn er slechts 2 versies (Comfort en Clubsport) waarbij de Comfort een ClubSport look kan hebben door een paar opties aan te vinken zoals Nomex kuipen en rolkooi.
Is een echte Clubsport dan steeds eentje met stoffen Nomex-kuipen, brandblusser en massa-onderbreker? Ik denk het wel maar is er iemand die dit kan bevestigen?
PS: vorig weekend heb ik een testritje meegedaan in een GT3 ClubSport MkI (een echte) en die had alleszinds de stoffen kuipen, de brandblusser en ook een rolkooi die helemaal tot aan de A-stijlen kwam...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 nov 2006 13:21 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mich!
Man wat een mooie wagen die gele! Wat heb jij een stalen zenuwen, want als ik jou was geweest was ik allang gevallen voor een van al die beauties die je bekeken hebt.
Goed om te weten, als ik ooit een GT3 mocht gaan kopen neem ik jou mee als adviseur!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 nov 2006 13:33 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...'k heb het gevonden...Wikipedia:
Der Clubsport GT3 Optional, jedoch ohne Aufpreis, konnte der 996 GT3 auch als sogenannte Clubsport-Version bestellt werden. Im Gegensatz zum Standard GT3 verfügt der Clubsport u.a. über ein Einmassen-Schwungrad, statt des normalen Zweimassen-Schwungrad. Zudem besitzt er im Innenraum einen mit der Karosserie verschraubten, lackierten und in die Fahrgastzelle integrierten Überrollkäfig, feuerhemmende Sitzbezüge, 6-Punkt-Sicherheitsgurt für die Fahrerseite (beigelegt), ferner eine Abschaltautomatik für den Beifahrerairbag, einen Batteriehauptschalter sowie einen Feuerlöscher, welche allesamt jedoch nicht serienmäßig montiert, sondern beigelegt oder über die Porsche-Motorsport-Abteilung gesondert erhältlich waren. Im Gegenzug verzichtete der Clubsport-Kunde allerdings auf die Seitenairbags, anstelle derer er zu seiner Sicherheit aber verstärkte Türen erhielt.
...eentje zonder zijdelingse airbags is een echte ClubSport
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 nov 2006 14:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Tja, zie dit nu pas... ; heb je pas een mailtje gestuurd omdat we enige tijd geleden wat hebben zitten dubben over een van de beauties die je op dat moment aan het overwegen was, en ik sindsdien weinig nieuws vernam over "nieuwe" op stapel staande auto's...
|
12 nov 2006 16:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Weer een leuke bezichtiging gehad
Ook deze wagen ziet er subliem uit.
En oevr je enkel of dubbel vliegwiels staat het blijbaar duidelijk dat de clubsport een enkel had in tegenstelling tot de gewone GT3
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 nov 2006 16:56 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Inderdaad...door het bezoek van gisteren ben ik dus weer wat wijzer geworden. Het is dus niet omdat een GT3 de Nomexen en een rolkooi heeft ingebouwd, dat het om een "ClubSport" gaat...
Nee, de Nomexen moeten in brandvrije stof zijn en de zijdelingse airbags moeten mankeren. Dan kan je "op het zicht" zeker zijn. De massa-onderbreker en brandblusser hoeven niet noodzakelijk gemonteerd te zijn in een ClubSport .
Hier wat ClubSport speciefieke foto's:
De uitgebreide rolkooi tot vooraan (op aanvraag tot de A-stijl)
De brandblusser met massa onderbreker voor de pook
De Nomex-Recaro's in brandvrije stof:
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 nov 2006 17:12 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
19 nov 2006 14:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is idd een prachtexemplaar Luke
En maar 40.000km
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 nov 2006 14:18 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Voor die prijs was ik al onderweg geweest.Maar het is helaas een nepper....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 nov 2006 21:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zelf laten doen, als je er dan toch moet voor betalen, kan je het beter zelf laten doen.
1/ Weet je zeker dat het gedaan als zoals je wil.
2/ Bij problemen, kan je nadien nog iemand aanspreken.
Gefeliciteerd met de aankoop, en ik zie je wel in Schoten verschijnen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 nov 2006 22:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Guys,
ben vandaag in Parijs langs geweest voor deze:
...ondanks de goede raad die ik van iedereen kreeg om een GT3 te kiezen ipv een 964RS, ben ik toch naar Frankrijk afgezakt samen met Greet. Daar aangekomen (na een ritje in rotweer) troffen we een goedgeluimde, zeer vriendelijke Fransman aan die net z'n Maritime Blauwe maitresse had buitengehaald voor een opwarmertje...het doffe gebrul was als een "deja-vue" voor m'n gehoor want 911-lover zal zich ongetwijfeld nog de Rubystone rode RS herinneren van een paar weken terug. Deze klank vertaalt zich voor bovenvermelde auto in luchtmassameter met hittedraad, K&N filter, chip, cup uitlaat en bypass...+- 290pk zoals ik in z'n mail eerder deze week kon lezen. Met een glimp merk ik dat de wagen er algemeen proper uitziet en met brede glimlach zoek ik parking
Daar staat ie dan...origineel Franse 964RS van 92 met 90k km op de klok (eerder veel voor een RS maar dat deert me niet). Greet keurt de carrosserie (daar is ze meester in) terwijl ik een praatje maak met de eigenaar die me ook de recent uitgevoerde kosten aan de auto toont. Nieuwe schijven en remblokjes en de banden van een paar maand oud die vooraan nog héél weinig geleden hebben. Greet merkt een licht kleurverschil links achter hetgeen wordt uitgelegd met een kleine touchette 2 jaar terug. Niks erg. Eigenaar trekt de kofferklep open en tot m'n grote verrassing zit het origineel tapijtje er nog in! Tapijtje gaat omhoog en ja hoor, het materiaal, reservewiel en compressorkitje zitten allemaal keurig op hun plek zoals het moet!!
Motorcompartiment wordt opengetrokken en hij toont me de modificaties aan de motor. De klank is gewoon magisch. Van een doffe roffel op stationair gaat het over in een scherpe brul hoger in toeren...dit is iets wat enkel uit een ouwe luchtkoeler kan komen and I love it!!!
De wagen wordt verder bekeken en hier en daar wat zaken die "minder" zijn komen naar boven...de gebruikssporen op het koetswerk (af en toe circuit, de leeftijd, het feit dat het een Franse is ....) en de originele magnesiums die ook hun showroomstaat al effe voorbij zijn .
Interieur is dan weer heel mooi...de stoelen zien er nog heel fris uit, de rolkooi mooi in de lak, de gordels heel zuiver, het dashboard bijna als nieuw, de tapijtjes keurig in orde....echt een reuze meevaller. Ikvraag hem of er nog kosten te verwachten zijn binnen afzienbare tijd...."de koppeling is aan vervanging toe", klinkt het antwoord..."maar een onderhoudje laat ik nog doen voor ik 'm verkoop."
Hij neemt me effe mee voor een tochtje door Parijs waar we de "vitesse limitée de la Periferique" geregeld verdubbelen en verdrievoudigen...de schrille klank van de luchtkoeler weerklinkt door de tunnels terwijl er kwistig wordt omgesprongen met tussengas. Het is net een kart voor twee personen en ik geniet enorm!
Terug toegekomen drinken we een koffie in zijn bureau waar zijn vrouw ons ook heeft vergezeld. Hij toont een dikke map vol fakturen en bedragen die hij tijdens de voorbije 4 jaar gespendeerd heeft aan de 964RS. Alles in orde hoor, er is duidelijk niet op een frank gekeken. Alles is ook steeds bij een en dezelfde garage uitgevoerd, een bekende Porsche specialist niet ver van Parijs. De reden waarom hij moet gaan wordt al gauw duidelijk...er duiken foto's op in de map van een 993 Cup die hij samen met een kameraad gekocht heeft. De kosten om die race auto te onderhouden worden te hoog en met spijt in het hart voelt hij zich gedwongen hem te verkopen. Ook een zwarte 993TT had hij tot juli sit jaar in z'n bezit maar een zware overtreding onder het oog van "les Gendarmes" hebben hem doen besluiten z'n black beauty van de hand te doen.
Even later doe ik zelf met de Porsche een ritje(eigenlijk om es te voelen hoe slecht de koppeling eraan toe was) en 10 min. later zitten we opnieuw aan tafel in het bureau om het over de prijs te hebben.
Ondanks de mindere puntjes die de wagen heeft (op wielen en koets) is er iets in mij dat zegt: "dit is'm en ik neem 'm" ...het is niet de perfecte 964RS die je in de garage van een verzamelaar gaat vinden, maar wel een heel puik en eerlijk exemplaar van 90.000km dat ook voor een eerlijke prijs verhandeld wordt. De wagen wordt me aangeboden aan de prijs waaraan hijzelf 'm 4 jaar terug kocht...
voor mij belangrijk:
- propere, zuivere en eerlijke wagen zonder ooit ernstige schade gehad te hebben
- originele look (geen RSR spoilers, geen andere velgen)
- sublieme kleur
- must-have 964 RS tuning (hittedraad, chip, uitlaat)
Ik heb 'm dus een voorschot gegeven en over een paar weken brengt hij hem tot bij ons in Brussel...service hé
Enkel wat betreft de koppeling moet ik nog iets laten weten...laat ik de koppeling door hem doen, is't 1000 euro erbij...hij zegt dat koppeling 1500 euro kost (materiaal + plaatsen)...iemand advies?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 19 nov 2006 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2006 22:22 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
De juiste keuze Mich.Een echte "mannen"auto...gefeliciteerd
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 nov 2006 22:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ongelooflijk Mich, hoe heb je dat gedaan, ik heb op je vraag geantwoord, voordat je ze gesteld had
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 nov 2006 22:35 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Gefeliciteerd
Na deze mooie zoektocht, die ik met veel plezier heb gevolgd, heb je dan toch een RS gekocht. Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen
Zo zijn er geen, en zo zijn er in een paar minuten 2 RS'en bij .
(Net nog bij de andere persoon met de RS bij m'n post gezet dat je wel jaloers op z'n RS zal zijn, maar aangezien je er nu zelf een hebt zal ik dat maar weghalen )
|
19 nov 2006 22:43 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Van harte Mich met je nieuwe aanwinst. Veel rijplezier gewenst. Zullen nog een paar lange weekjes worden. Suc6 ermee.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
19 nov 2006 22:43 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Van Harte Mich
Ik hoop inderdaad dat dit 'm is voor je. Geweldige keus, zo'n 964RS
Heel, veel plezier ermee en hou 'm heel
|
19 nov 2006 22:44 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Wow Mich!
Gaaf man een 964 RS en in een zeer fraaie kleur!
Van harte gefeliciterd!!!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
19 nov 2006 22:46 |
|
|