Auteur |
Bericht |
danielxl
911 T (1970)
|
Waar zijn de handeltjes voor in mijn 911T (1970)?
Er zitten 2 handeltjes een links en een rechts van de handrem in mijn 911T uit '70 ik ben er alleen nog niet uit waar ze voor zijn.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Het blok is wel vervangen het was eerst een 2.2 en het is nu een 2.4 geworden.
|
06 sep 2006 15:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Als het gelijk is aan het model uit 1973, dan is er 1 hendeltje voor het handgas, en 1 (die met het rode kapje) voor de toevoer van warme lucht.
Btw, welkom!
|
06 sep 2006 15:52 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Yep dat is bij mij ook zo. (1970 2.2s)
Welkom ook!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
06 sep 2006 18:06 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
En hier dus ook!
Joepieeee, weer 'n oudje
Welkom
|
06 sep 2006 18:32 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Handgas Moet ik dat zien als een soort voorloper van de cruisecontrol?
_________________________________________ NPC 0577
|
06 sep 2006 20:05 |
|
|
1972T
911T coupe 1972
|
Een 911T heeft geen choke als hij koud is kan je met het handgas een verhoogd stationair toerental instellen.
Het is eigenlijke handeltje dat het gasstangetje bedient.
Je kan het inderdaad ook als soort van cruise control gebruiken.
Alleen als je de rem of koppeling intrapt moet je wel zelf het gas terugzetten.
|
06 sep 2006 20:47 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Let wel, een 'choke' verandert de verhouding tussen benzine en lucht en dit handgas-hendeltje zorgt er (zoals 1972T correct opmerkt) alleen voor dat het toerental wat hoger komt. een beetje alsof je standaard het gas al een beetje intrapt.
Ik gebruik het alleen net nadat ik de auto heb gestart om 'm (terwijl ie nog koud is) niet te laten afslaan. Na een minuutje of 5 (soms 10) zet ik 'm uit en draait ie stationair ook zonder weer rond de 900 - 1100 toeren.
|
07 sep 2006 9:21 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
exactemundo.
en ik gebruik het hendeltje met de rode knop voor als ik het koud heb. Als het dan wat warmer in de auto is, zet ik 'm ook terug. Meestal na 5 a 10 minuten. Ideaal voor in de winter...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
07 sep 2006 13:08 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dat is dan ook weer duidelijk
_________________________________________ NPC 0577
|
07 sep 2006 15:57 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
07 sep 2006 21:33 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
en als je warmtewisselaars versleten zijn en de motor lekt (welke 911 motor niet ?) krijg je er gratis de geur van verbrande olie bij
De longkanker trouwens ook......gratis dus
|
23 okt 2006 22:16 |
|
|
ron2.2E
911 2.2Ebeverwijk
|
Weer een klassieker erbij. Prima
Kijk inderdaad uit voor lekkage bij je warmtewisselaar. Ik had lekkage tussen de w-wisselaar en motorblok (pakking lekte). Ik had van m'n werk een CO-meter geleend. Bij de uitstroomopening in de auto meette ik >200ppm CO. Uitkijken dus. (beetje 40-45 praktijken)
_________________________________________ Helaas even zonder. Vehere Porsche necesse est
|
12 nov 2006 19:05 |
|
|