Auteur |
Bericht |
huubuk
997 Targa 4SHampshire
|
 eerste indruk
Yes!! Gisteren mijn 997 Targa 4S opgehaald, het blijkt de eerste in NL op kenteken gezet, niet dat dit nu zo belangrijk is maar toch leuk. Voor mij de eerste splinternieuwe Porsche, wat een gevoel zeg! Kleine tour door Zeeland gemaakt en vandaag terug naar de UK.
De eerste 500 km rustig aan doen (<4000rpm) maar gelukkig ben ik daar nu overheen.
Wat viel op:
1. prachtige constructie van het dak, had dit al gezien bij de 996 maar nu ook echt beleefd. Ik vind het absoluut iets toevoegen aan de beleving van de auto en vraag me af of ik het rolgordijntje veel ga gebruiken. Het interieur is hierdoor ondanks de zwarte kleur toch mooi verlicht en oogt redelijk ruim.
2. het rijden is echt een feest, mijn kaken en wangen zijn nog niet helemaal gewend aan de permanente glimlach maar dat gaat niet lang duren. Hoe de motor oppakt, schakelt, klinkt bij iets meer gas, het is gewoon fantastisch. De PASM sportstand heb ik kort uitgeprobeerd, duidelijk voelbaar is het veel strakkere karakter wat denk ik pas echt tot zijn recht komt bij circuitgebruik, voor de openbare weg lijkt de normale stand sportief genoeg. Sturen en remmen gaat zoals je van een moderne Porsche mag verwachten, communicatief en zeker. Realiseer me net dat ik sportchrono nog niet heb uitgeprobeerd: nog even een klein rondje dan maar...
3. het kost me moeite een goeie (lees comfortabele) zit te vinden achter het stuur, voldoende electrische verstelmogelijkheden met lendesteun etc. maar na bijna 500km vandaag toch last van onderrug, heb ik in andere auto's eigenlijk nooit last van. Nog maar eens goed voor gaan "zitten" vwb instelmogelijkheden en de goeie zit in het geheugen opslaan.
4. bediening van zaken als radio, verwarming en cruisecontrol went snel, navigatiesysteem heeft als voordeel boven het losse systeem wat ik in andere auto's gebruik, dat file info keurig op de kaart wordt aangegeven.
Al met al een bijzondere gebeurtenis, ophalen en eerste ritjes in een gloednieuwe P: ik voel me bevoorrecht en realiseer me dat dit lang niet voor iedereen is weggelegd. Alhoewel, nieuw of niet, iedereen die een Porsche kan rijden is een beetje bevoorrecht, toch?!
Nu hoogste tijd voor een glas wijn, de benen op tafel en eens uitgebreid het instructieboekje lezen.
Cheers,
Huub

|
12 nov 2006 16:44 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ziet er goed uit Huub. Ik zie dat je gekozen hebt voor de turbo velgen. Erg mooi. Veel veilige Km-ers 
|
12 nov 2006 16:54 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeer mooie wagen.
Ik denk ook de eerste hier op het forum.
Van harte met je eerste nieuwe P
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 nov 2006 16:58 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: eerste indruk
|
12 nov 2006 17:00 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, maar ik kan me ( denk ik...) een klein beetje voorstellen welk gevoel je nu hebt ; het gevoel van jouw droom ophalen en beetje bij beetje verkennen en ondergaan is prachtig
Heb de nieuwe S-Targa pas in Heteren zien staan, man man wat een dikke kont met die 305 banden , alhoewel ik niet eens weet of dat ook standaard is , maar sowieso een prachtbak.
Veel plezier d'rmee...ben gezond jaloers... 
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 12 nov 2006 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2006 17:01 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Inderdaad een mooie beschrijving van je beleving, die overigens ook opgaat voor allen die een iets minder nieuwe Porsche voor het eerst starten....
Je zult wel niet vaak meer thuis zijn....  Proficiat.
|
12 nov 2006 17:01 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Erg mooie 911,
past ie wel in die garage? 
|
12 nov 2006 17:03 |
|
 |
tistijdvooreen996
|
Proficiat ! Erg mooie auto !
Zeker de turbovelgen en het Targadak ism een 4S uitvoering vind ik erg fraai.
|
12 nov 2006 17:04 |
|
 |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
 Re: eerste indruk
Volgens Wikipedia:
BN of GN kenteken: Buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties (Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander)
Wat een pracht auto overigens 
|
12 nov 2006 19:33 |
|
 |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Van harte met je mooie targa!! Ik heb er een tijdje in gezeten in de showroom en kan mij wel wat voorstellen bij jouw beleving van punt 3.
Leuk dat je je verhaal zo uitgebreid hebt gedaan, met plezier gelezen.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
12 nov 2006 20:01 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Gisteren de Targa in Leusden bekeken, mooi all-weather 911, lekkere dikke achterpartij!
BN= Bekende Nederlander? 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 nov 2006 20:14 |
|
 |
TurboBjorn
Maasmechelen
|
BN = geen BPM 
|
12 nov 2006 20:38 |
|
 |
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Hele mooie Porsche  prachtige kleur en die velgen zijn super 
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
12 nov 2006 20:45 |
|
 |
mafke
Opglabbeek, België
|
Proficiat. Hele mooie targa 
|
12 nov 2006 20:51 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Idd, wat een prachtwagen, een auto naar mijn hart !! Gefeliciteerd.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
12 nov 2006 20:59 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
een beauty gefeliciteerd,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 nov 2006 21:07 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb ook 305 eronder liggen, op de standaard velgen, dus zal wel zo zijn op de 4S.
@huubuk, gefeliciteerd met de Porsche 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2006 22:11 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
een nieuwe Porsche in ontvangst mogen nemen, moet een zalig gevoel zijn....gebeurd je ook niet elke dag  ...het gaat hier dan ook niet om e minste en veel targa's worden er sowieso niet verkocht...
enjoy 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 nov 2006 22:18 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Bruut! Hele mooie Targa, gefeliciteerd met deze geweldenaar
Alleen jammer dat die kleine nu dus blijkbaar op zijn (of is ze een meisje) sokjes de straat op moet  Gelukkig dan wel weer een muts op 
|
12 nov 2006 22:59 |
|
 |
huubuk
997 Targa 4SHampshire
|
Allemaal bedankt voor de positieve reacties: erg leuk!
@RS-R: Hij past idd maar net in de garage, bij constant piepen vd park distance control kan de garagedeur nog niet dicht dus: uitstappen, kijken&inschatten, heeeel voorzichtig stukje achteruit, weer kijken, 't zou toch zonde zijn als.....
@Olaf: net niet Nederlands genoeg om (wegen-) belasting te mogen betalen
@Maxfli: als de kleine eerst laat zien dat ie erop kan rijden krijgt hij ook schoentjes: voor niks gaat de zon op 
|
12 nov 2006 23:10 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Huub, van harte met deze bloedmooie targa. Ziet er echt gelikt uit zo.
Ik heb er vorige week uitgebreid in mogen snuffelen en zitten in de showroom en het is inderdaad een geweldige auto.
Bij voorbaat alvast heel veel plezierige kilometers toegewenst.
Wat betreft de zithouding vind je de juiste instelling vast wel.
En als je nu echt last van je rug blijft houden neem ik hem graag van je over 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 nov 2006 23:25 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat een prachtwagen
hele mooie combi: kleur/velgen
heel veel plezier ervan 
_________________________________________ Got coffee?
|
13 nov 2006 11:13 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Wat een plaatje...
ik begin inmiddels ook meer te wennen aan de velgen
Zeker in combinatie met sealgrau kan de auto het helemaal hebben
Plaat rockwool aan de achterzijde van je garage plaatsen en het laatste stukje gewoon de auto duwen. Gaat vrij gemakkelijk en kun je al kijkend de auto er ver genoeg in krijgen.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 nov 2006 13:13 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
Mooi, heeel mooi. Gefeliciteerd, het is net als met goed wijn, de wagen wordt alleen maar beter naar mate je er langer mee rijdt. Wat is de naam van de kleur? lijkt slategray/ special colour?
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
13 nov 2006 14:14 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Wat een prachtige auto, écht super mooi.
Als ik dan naar die van jouw kijk dan zie je toch wel dat ze in die 37 jaar niet hebben stilgezeten
En wat dacht je, ik een nieuwe, dan de kleine ook maar eentje 
|
13 nov 2006 14:22 |
|
|