Auteur |
Bericht |
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Toys for Boys
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
12 nov 2006 20:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik schrik wel van het geld,
een aantal dagen in 1 van de auto's, kan me voor stellen dat bij een goedkopere auto je langer mag rijden,
maar hoelang zou je mogen rijden in die 993 voor dat geld,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 nov 2006 21:09 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
heb de site bekeken het is me wel redelijk duidelijk,
ik blijf mijn auto's maar gewoon kopen en dan maar wat minder exclusief
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 nov 2006 21:14 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
snap niet dat mensen in dit soort formules trappen. Zoals Rob al aangeeft kun je beter je eigen auto gewoon kopen.... dan maar iets minder exclusief
|
12 nov 2006 22:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Snap niet goed wat dat te maken heeft met "er in trappen".
Als je liefst een aantal dagen per jaar in een CGT of AM zou willen rijden, maar je kunt de afschrijving, laat staan de aanschafwaarde van deze bolides niet voorschieten, omdat je niet toevallig meer dan een miljoen thuisbrengt op jaarbasis, dan is dit toch één van de weinige resterende opties, dunkt mij.
Hoezo is het "beter" om je eigen auto te kopen en te kiezen voor minder exclusief? Beter omdat het jouw mening is?
_________________________________________ Tjolk.
|
12 nov 2006 22:16 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Precies... inderdaad mijn mening
Dat iemand anders dat wil moet deze natuurlijk zelf weten.
|
12 nov 2006 22:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
Goed, zijn we het daarover eens. Kunnen we dat "er in trappen" als niet geschreven beschouwen. Een valkuil is meestal niet zo subjectief.
_________________________________________ Tjolk.
|
12 nov 2006 22:27 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zie hier ook geen probleem
Als je alles even nuchter bekijkt, zijn diegene die het doen nog niet zo dom.
Ik ben er vrij zeker van dat het wagenpark van heel van eigenaars van dit soort wagen, een pak duurder is per gereden kilometer, dan de aanbieding van dir bedrijf.
Puur financiëel gezien, ben je in het merendeel van de gevallen er financiëel beter af.
Maar de emotie, speelt bij dit soort wagen ook een rol.
Is gewoon een mooi systeem, voor de heb je mij zien rijden boys en girls.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2006 22:27 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
een gelijkaardige firmais voor jou nog niet eens ver uit de buurt Paul
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 nov 2006 22:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ken de firma, en een deel van de mensen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2006 22:36 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
kan ik me best voorstellen, ze zouden allicht maar wat graag een beroep doen op jouw Porsche wagenpark
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 nov 2006 22:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Op zich vallen de prijzen natuurlijk best mee. Ik zal het niet op kunnen brengen maar de mensen die dit wel kunnen zouden normaal ook zeker dat bedrag aan afschrijving en onkosten op een auto hebben. En daarbij moet iedereen fijn zelf weten hoe hij zijn geld over de balk gooit
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 nov 2006 23:30 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Bij de meeste zal de afschrijving en onkosten meer zijn, dan dat lid zijn van zo'n clubje kost.
Grote verschil, het zijn niet jouw wagens, je mag ze enkel gebruiken
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2006 23:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies. En je kunt af en toe nog eens een ander op de oprit zetten. Altijd leuk voor de buren
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 nov 2006 23:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Maar ergens begrijp ik het niet.
een 997 "kost" 280 punten
voor 20 000 euro "krijg"je 7200 punten
laten we zeggen dat is 30 dagen rijden
dus na drie jaar 50 000 euro kwijt en 3 maanden gereden
kan iemand mij voor rekenen hoe dat voordelig kan zijn, uitgaanden van een privé persoon.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 nov 2006 23:53 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Paul : i.v.m. de herhaalde in je avatar, zit er "iets" in de pipe-line ?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 nov 2006 23:54 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...zelf zou ik er geen prettig gevoel bij hebben van op die manier zulke autos te gebruiken/rijden...al is het aanbod wel verleidelijk en vallen de kosten wel mee (als ik de Belgische site van Engine Room bekijk tenminste).
Moest ik nu al 5 of 10 exclusieve wagens in m'n bezit hebben, dan zou ik snelller de stap zetten om me eens een jaartje daar in te schrijven. Het kan bijvoorbeeld goed van pas komen dan om grondig een paar auto's aan de tand te voelen alvorens tot de aankoop over te gaan. Je hebt verder ook niks te bewijzen want je beschikt immers zelf over een aardige vloot. Maar elke dag in een gewone wagen rond rijden en de rest van de centen in dat lidmaatschap duwen zou ikzelf als "willen maar niet kunnen" ervaren...tja ...voor mij is de emotie van groter belang dan de testrit..."het bezit primeert op de rit"
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 nov 2006 0:00 |
|
|
fvdvelde
BMW M5 2008
ex 996 4sNiel
|
Als je een paar van zulke autos in je garage hebt staan, dan is zijn de kosten niet echt van toepassing niet meer.
Volgens mij ben je dan financieel BINNEN.....
En Engine-room veel show, maar als ze een faktuurtje moesten betalen voor onderhoud van hun Informatica-park duurde het wel 3 maand...
|
13 nov 2006 0:06 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hoeveel eigenaars van dit type wagens, zouden er niet zijn, die geen 30 dagen met hun wagen zullen rijden?
Meer dan je denkt. Of dat deze mensen nu wakker liggen van het kostenplaatje, is dan weer een andere vraag
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 nov 2006 0:13 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mich, als je al 5 à 10 van zulke wagens in je garage hebt staan, denk ik niet dat het een probleem is om van eender welk merk, voor een weekendje een wagen mee te krijgen om eens te testen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 nov 2006 0:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 nov 2006 0:28 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Die 997S zit ingedeeld in de klasse boven de 150k Euries... hebben ze toch wat te veel afgetikt bij de aanschaf, want die is toch echt onder de 130K te koop.
Natuurlijk zijn ze mooi, maar het blijft een huurauto.. geeft mijns inziens een beetje hetzelfde gevoel als een lease auto.
Het rijden en onderhouden blijft hetzelfde maar eigenaar zijn van een auto geeft toch altijd iets extra's.
_________________________________________ Racefun events
|
13 nov 2006 0:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Maar wat als je de aankoop van al dat moois niet kúnt betalen? Rationele overwegingen zijn dan al snel van ondergeschikt belang. Dan gaat het om emotie en de káns om ook van dit soort auto's te kunnen genieten. Zal de rest je toch worst zijn..
Een 997S zal zeker onder de 130k te koop zijn. Maar wie zegt dat deze auto niet een leuke set opties heeft.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 nov 2006 1:52 |
|
|
horn
PF #57
|
willen maar niet kunnen...
in dit geval, schaar mij daar maar onder. als ik dat wagenpark zie, zou het graag in mijn garage willen hebben, maar niet kunnen betalen...
schaam me er niet voor. heb het er vooralsnog niet voor over, maar die 15K opbrengen zou nog best lukken. Als je dan in dergelijke 'droomauto's' mag rijden, zou het best een overweging zijn. En waarom dat nou weer gelijk 'voor de buren' of 'zie mij eens rijden' moet zijn?
Ik zou verdomd graag eens een paar dagen in een Aston Martin Vantage rondrijden. En als dat dan ergens zou moeten zijn waar niemand (ook de buren niet) me zou kunnen zien rijden... no problem.
Wel eens aan gedacht dat er mensen bestaan die gewoon voor de kick, de hobby, de thrill in zo'n superauto willen rijden? Los wat de wereld ervan vindt? Als die Aston Martin nou een droom van me is. En ik heb er op mijn 60e nog steeds niet in gereden? Wat is die 15K dan om een droom uit te laten komen? Je eigen keuze toch? Ik ken mensen hier die af en toe 15K in een jaar uittrekken voor hun eigen auto... en dan rijden ze nog maar in een net gereviseerde 964....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 nov 2006 8:25 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Of nog ouder...
Je hebt denk ik wel gelijk hoor, alleen stop ik komend jaar die 15K toch weer in dat gele barrel van me....
ieder 't zijne. het is in ieder geval leuk dat het kan.
|
13 nov 2006 9:59 |
|
|