Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:55

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Toys for Boys 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Toys for Boys
Ben gisteren bij mijn zwager op bezoek geweest, en even wezen kijken bij Toys for Boys in Almelo (http://www.TforB.com). Lid worden kan, E 5.000,- inschrijfgeld en vervolgens lidmaatschap van 15.000,- per jaar. Hiervoor mag je een aantal dagen per jaar in 1 van de exoten rijden.

mmmmmmmmm!

Veel exoten in de showroom, Carrera GT, 911 Turbo S,
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

kwaliteit van de foto's is K*T, camera in de telefoon is niet beter... :D, kwaliteit van de auto's des te meer!

12 nov 2006 20:59
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik schrik wel van het geld,

een aantal dagen in 1 van de auto's, kan me voor stellen dat bij een goedkopere auto je langer mag rijden,

maar hoelang zou je mogen rijden in die 993 voor dat geld,

robert

12 nov 2006 21:09
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
heb de site bekeken het is me wel redelijk duidelijk,

ik blijf mijn auto's maar gewoon kopen en dan maar wat minder exclusief

robert

12 nov 2006 21:14
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
snap niet dat mensen in dit soort formules trappen. Zoals Rob al aangeeft kun je beter je eigen auto gewoon kopen.... dan maar iets minder exclusief :lol:

12 nov 2006 22:11
Profiel
Groningen
Bericht 
Snap niet goed wat dat te maken heeft met "er in trappen".

Als je liefst een aantal dagen per jaar in een CGT of AM zou willen rijden, maar je kunt de afschrijving, laat staan de aanschafwaarde van deze bolides niet voorschieten, omdat je niet toevallig meer dan een miljoen thuisbrengt op jaarbasis, dan is dit toch één van de weinige resterende opties, dunkt mij.

Hoezo is het "beter" om je eigen auto te kopen en te kiezen voor minder exclusief? Beter omdat het jouw mening is?

12 nov 2006 22:16
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Precies... inderdaad mijn mening :wink:

Dat iemand anders dat wil moet deze natuurlijk zelf weten.

12 nov 2006 22:24
Profiel
Groningen
Bericht 
Goed, zijn we het daarover eens. Kunnen we dat "er in trappen" als niet geschreven beschouwen. Een valkuil is meestal niet zo subjectief. :wink:

12 nov 2006 22:27
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Master Ken schreef:
snap niet dat mensen in dit soort formules trappen. Zoals Rob al aangeeft kun je beter je eigen auto gewoon kopen.... dan maar iets minder exclusief :lol:

Ik zie hier ook geen probleem :roll:

Als je alles even nuchter bekijkt, zijn diegene die het doen nog niet zo dom.

Ik ben er vrij zeker van dat het wagenpark van heel van eigenaars van dit soort wagen, een pak duurder is per gereden kilometer, dan de aanbieding van dir bedrijf.

Puur financiëel gezien, ben je in het merendeel van de gevallen er financiëel beter af.

Maar de emotie, speelt bij dit soort wagen ook een rol.

Is gewoon een mooi systeem, voor de heb je mij zien rijden boys en girls.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 nov 2006 22:27
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ppp 356 schreef:

Ik zie hier ook geen probleem :roll:

Als je alles even nuchter bekijkt, zijn diegene die het doen nog niet zo dom.

een gelijkaardige firmais voor jou nog niet eens ver uit de buurt Paul :wink:

12 nov 2006 22:35
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ken de firma, en een deel van de mensen :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 nov 2006 22:36
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ken de firma, en een deel van de mensen :roll: :wink:

kan ik me best voorstellen, ze zouden allicht maar wat graag een beroep doen op jouw Porsche wagenpark :wink:

12 nov 2006 22:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Op zich vallen de prijzen natuurlijk best mee. Ik zal het niet op kunnen brengen maar de mensen die dit wel kunnen zouden normaal ook zeker dat bedrag aan afschrijving en onkosten op een auto hebben. En daarbij moet iedereen fijn zelf weten hoe hij zijn geld over de balk gooit :wink:

12 nov 2006 23:30
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Op zich vallen de prijzen natuurlijk best mee. Ik zal het niet op kunnen brengen maar de mensen die dit wel kunnen zouden normaal ook zeker dat bedrag aan afschrijving en onkosten op een auto hebben. En daarbij moet iedereen fijn zelf weten hoe hij zijn geld over de balk gooit :wink:

Bij de meeste zal de afschrijving en onkosten meer zijn, dan dat lid zijn van zo'n clubje kost.

Grote verschil, het zijn niet jouw wagens, je mag ze enkel gebruiken :wink:

12 nov 2006 23:45
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:
Bij de meeste zal de afschrijving en onkosten meer zijn, dan dat lid zijn van zo'n clubje kost.

Grote verschil, het zijn niet jouw wagens, je mag ze enkel gebruiken :wink:

Precies. En je kunt af en toe nog eens een ander op de oprit zetten. Altijd leuk voor de buren :wink:

12 nov 2006 23:49
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
Maar ergens begrijp ik het niet.

een 997 "kost" 280 punten

voor 20 000 euro "krijg"je 7200 punten

laten we zeggen dat is 30 dagen rijden

dus na drie jaar 50 000 euro kwijt en 3 maanden gereden

kan iemand mij voor rekenen hoe dat voordelig kan zijn, uitgaanden van een privé persoon.

robert

12 nov 2006 23:53
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Paul : i.v.m. de herhaalde :?: in je avatar, zit er "iets" in de pipe-line ? :shock:

12 nov 2006 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...zelf zou ik er geen prettig gevoel bij hebben van op die manier zulke autos te gebruiken/rijden...al is het aanbod wel verleidelijk en vallen de kosten wel mee (als ik de Belgische site van Engine Room bekijk tenminste).

Moest ik nu al 5 of 10 exclusieve wagens in m'n bezit hebben, dan zou ik snelller de stap zetten om me eens een jaartje daar in te schrijven. Het kan bijvoorbeeld goed van pas komen dan om grondig een paar auto's aan de tand te voelen alvorens tot de aankoop over te gaan. Je hebt verder ook niks te bewijzen want je beschikt immers zelf over een aardige vloot. Maar elke dag in een gewone wagen rond rijden en de rest van de centen in dat lidmaatschap duwen zou ikzelf als "willen maar niet kunnen" ervaren...tja :lol: :wink: ...voor mij is de emotie van groter belang dan de testrit..."het bezit primeert op de rit" :)

13 nov 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW M5 2008 ex 996 4s
Niel
Bericht 
Als je een paar van zulke autos in je garage hebt staan, dan is zijn de kosten niet echt van toepassing niet meer.

Volgens mij ben je dan financieel BINNEN..... :wink:

En Engine-room veel show, maar als ze een faktuurtje moesten betalen voor onderhoud van hun Informatica-park duurde het wel 3 maand...

13 nov 2006 0:06
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Maar ergens begrijp ik het niet.

een 997 "kost" 280 punten

voor 20 000 euro "krijg"je 7200 punten

laten we zeggen dat is 30 dagen rijden

dus na drie jaar 50 000 euro kwijt en 3 maanden gereden

kan iemand mij voor rekenen hoe dat voordelig kan zijn, uitgaanden van een privé persoon.

robert

Hoeveel eigenaars van dit type wagens, zouden er niet zijn, die geen 30 dagen met hun wagen zullen rijden?
Meer dan je denkt. Of dat deze mensen nu wakker liggen van het kostenplaatje, is dan weer een andere vraag :idea:

13 nov 2006 0:13
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
...zelf zou ik er geen prettig gevoel bij hebben van op die manier zulke autos te gebruiken/rijden...al is het aanbod wel verleidelijk en vallen de kosten wel mee (als ik de Belgische site van Engine Room bekijk tenminste).

Moest ik nu al 5 of 10 exclusieve wagens in m'n bezit hebben, dan zou ik snelller de stap zetten om me eens een jaartje daar in te schrijven. Het kan bijvoorbeeld goed van pas komen dan om grondig een paar auto's aan de tand te voelen alvorens tot de aankoop over te gaan. Je hebt verder ook niks te bewijzen want je beschikt immers zelf over een aardige vloot. Maar elke dag in een gewone wagen rond rijden en de rest van de centen in dat lidmaatschap duwen zou ikzelf als "willen maar niet kunnen" ervaren...tja :lol: :wink: ...voor mij is de emotie van groter belang dan de testrit..."het bezit primeert op de rit" :)

Mich, als je al 5 à 10 van zulke wagens in je garage hebt staan, denk ik niet dat het een probleem is om van eender welk merk, voor een weekendje een wagen mee te krijgen om eens te testen :wink:

13 nov 2006 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mich, als je al 5 à 10 van zulke wagens in je garage hebt staan, denk ik niet dat het een probleem is om van eender welk merk, voor een weekendje een wagen mee te krijgen om eens te testen :wink:

Yes yes, klopt...maar dan moet je wel een pak met stropdas aan... :lol: :lol: :wink:

13 nov 2006 0:28
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Die 997S zit ingedeeld in de klasse boven de 150k Euries... hebben ze toch wat te veel afgetikt bij de aanschaf, want die is toch echt onder de 130K te koop.
Natuurlijk zijn ze mooi, maar het blijft een huurauto.. geeft mijns inziens een beetje hetzelfde gevoel als een lease auto.
Het rijden en onderhouden blijft hetzelfde maar eigenaar zijn van een auto geeft toch altijd iets extra's.

13 nov 2006 0:53
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Maar wat als je de aankoop van al dat moois niet kúnt betalen? Rationele overwegingen zijn dan al snel van ondergeschikt belang. Dan gaat het om emotie en de káns om ook van dit soort auto's te kunnen genieten. Zal de rest je toch worst zijn..

Een 997S zal zeker onder de 130k te koop zijn. Maar wie zegt dat deze auto niet een leuke set opties heeft.

13 nov 2006 1:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
willen maar niet kunnen...

in dit geval, schaar mij daar maar onder. als ik dat wagenpark zie, zou het graag in mijn garage willen hebben, maar niet kunnen betalen...
schaam me er niet voor. heb het er vooralsnog niet voor over, maar die 15K opbrengen zou nog best lukken. Als je dan in dergelijke 'droomauto's' mag rijden, zou het best een overweging zijn. En waarom dat nou weer gelijk 'voor de buren' of 'zie mij eens rijden' moet zijn? :roll:

Ik zou verdomd graag eens een paar dagen in een Aston Martin Vantage rondrijden. En als dat dan ergens zou moeten zijn waar niemand (ook de buren niet) me zou kunnen zien rijden... no problem.

Wel eens aan gedacht dat er mensen bestaan die gewoon voor de kick, de hobby, de thrill in zo'n superauto willen rijden? Los wat de wereld ervan vindt? Als die Aston Martin nou een droom van me is. En ik heb er op mijn 60e nog steeds niet in gereden? Wat is die 15K dan om een droom uit te laten komen? Je eigen keuze toch? Ik ken mensen hier die af en toe 15K in een jaar uittrekken voor hun eigen auto... en dan rijden ze nog maar in een net gereviseerde 964.... :twisted:

13 nov 2006 8:25
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn schreef:
(...)... en dan rijden ze nog maar in een net gereviseerde 964.... :twisted:

Of nog ouder... :wink:
Je hebt denk ik wel gelijk hoor, alleen stop ik komend jaar die 15K toch weer in dat gele barrel van me....
ieder 't zijne. het is in ieder geval leuk dat het kan.

13 nov 2006 9:59
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende