Auteur |
Bericht |
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Oudejaars flits
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar zo tegen het eind van het jaar zie ik meer flitsers onderweg als dat ik lampjes in de kerstboom zal hangen.
En natuurlijk allemaal in het belang van de verkeersveiligheid..............
Vooral de methodes die gebruikt worden doen mij denken aan mensen die
ongeveer 61 jaar geleden werden kaalgeschoren.
U bent gewaarschuwd de quota jagers van de heer Spee zijn op jacht.
|
13 nov 2006 12:02 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Oudejaars flits
KLOPT, de kas moet kloppen....
|
13 nov 2006 12:16 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
zo is het maar net.......
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
13 nov 2006 12:41 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Ik vraag mij af : kan men je verplichten, bij een algemene-verkeerscontrole, die als alles OK is,
hooguit 1 minuut duurt, de motor af te zetten ( had hier laatst een stevig conflict over met een paar agenten )
|
13 nov 2006 13:15 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Targets moeten gehaald worden, anders krijgen de tollenaars geen bonus met de kerst .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2006 13:16 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Dit weekend, in een autoprogramma, nog een interview met dhr. Spee gezien :" Als we ons overal aan de snelheden houden is en niets aan de hand, maar wij Hollanders willen altijd een paar km'tjes harder "
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
13 nov 2006 13:23 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 nov 2006 13:25 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Tsja meneer Spee, waar gaat u dan die 550 miljoen euro vandaan halen? Maximumsnelheid op de autoweg verlagen naar 50 km/u? In de bebouwde kom terug naar 15 km/u?
Wanneer gaat die griezel ook alweer met pensioen?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2006 13:46 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mss worden we straks ook nog op de fiets geflitst?
|
13 nov 2006 15:17 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hier in België idem dito.
Natuurlijk met de smoes om een schrikcampagne te doen tegen het eindejaar en de feestdagen (alcoholgebruik lees misbruik )
Maar idd is het enkel om hun quota's te halen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 nov 2006 17:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Oudejaars flits
Ik vind de vergelijking op z'n zachtst gezegd ongepast. Maar wellicht spreek je uit persoonlijke ervaring.
@LeOH: beetje kinderachtig om daar een conflict van te maken. Nederlanders hebben moeite met gezag, dat blijkt maar weer.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 nov 2006 17:47 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Oudejaars flits
@ Jort. Kom nou, wat is dit nou voor reactie ? dat blijkt daar wel geheel niet uit...
Ik heb er hooguit moeite mee, te doen wat niet optimaal is voor een sportwagen-motor. De agenten hadden daar overigens WEL begrip voor.
En moeite met gezag ? Nee. Ik ben zelfs redelijk blij met een redelijke hoeveelheid gezag. Wel moeite met het 20 minuten wachten in de ontstane file op een drukke doorgangsweg, op een werkdag om 15.00u, om vervolgens in een fuik te rijden voor een grootse controle met minimaal 30 man politie. Zeker, daar heb ik moeite mee. 20 minuten fileverkeer met alle uitstoot daarvan, en dan 1 min motor af en 60 sek later weer aan.
Het antwoord op de vraag weet je niet
|
13 nov 2006 19:04 |
|
|
Jort
Groningen
|
Maakt niet uit wat voor motor, goed is het voor geen enkele. Maar motor uit bij controle is niet meer dan normaal lijkt me (al was het alleen al vanwege mogelijke vluchtpogingen). Gelijke monniken gelijke kappen.
Of je na 1 minuut mag gaan moet voorafgaand aan de controle nog blijken, dus dat is geen argument. Zinloze discussies kosten je meer tijd en als ik agent was geweest was ik de discussie niet eens aangegaan.
Ik weet niet op welke vraag je doelt, ik zie 2 vraagtekens, zonder de allerlaatste mee te tellen uiteraard.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 nov 2006 22:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik snap het probleem niet zo. Motor nooit starten is nog het beste dan slijt hij zeker niet.
Als de olie op temperatuur is kan het geen enkele kwaad dat een motor gestopt en gestart wordt. Daar slijt ie nagenoeg niks meer van.
Slijtage problemen zijn er alleen bij een koude motor volop en in 1 minuut koelt je motor echt niet zover af en is ook zeker niet alle olie uit de lopende delen weggesijpelt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 nov 2006 0:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik snap het hele topic niet zo ....
|
14 nov 2006 3:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik reed twee weken geleden in amsterdam toen werd ik eruit gepikt door van die motoragenten die rond reden en naar (tegenover) het concertgebouw geleid.
Daar een algehele controle
-verlichting
-banden
-rijbewijs
-kenteken
-vin nummer
-open staande boetes
zelfs de belastingdienst was aanwezig
of ik een baan had of een uitkering
of dat dan in loondienst was
waar
wat voor functie
hoe lang
heb er geen moeite mee vind het wel goed zo'n controle maar het duurde me wel te lang bijna 40 min,
robert
las een dag later in de krant dat ze toch een hoop gepakt hadden
_________________________________________ remmen is angst
|
14 nov 2006 10:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat? Drugkoeriers? belastingontduikers? CJIB-Wanbetalers of mensen die een auto in slechte technische staat hadden?
|
14 nov 2006 11:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
van alles wat weet het niet precies meer
een paar mensen die nog een straf uit moesten zitten
boetes geint
taxichauffeurs waar de boel niet klopte
enz enz
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 nov 2006 11:19 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Je doelt waarschijnlijk hierop, Rob
Fiscus haalt wanbetaler van de weg
Gepubliceerd op vrijdag 10 november 2006
De automatische kentekencontroles die elke maand in Rotterdam plaatsvinden, putten uit steeds meer bestanden. Zo wordt de kans steeds groter dat auto's, of hun eigenaren, tegen de lamp lopen als er iets mis is. Dat staat in de Telegraaf van donderdag.
De database waarop de ANPR (Automatic Number Plate Recognition) aanslaat, bestaat voor het grootste deel (60 procent) uit politiezaken en voor 40 procent uit gemeente- en rijksbelastinggegevens.
Anderhalf miljoen kentekens
Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die weigeren een schadevergoeding te betalen aan slachtoffers van misdaden. In het systeem zitten zo'n anderhalf miljoen kentekens.
Dat maakte directeur bedrijfsvoering van de Rotterdamse politie H. Karreman donderdag bekend, voordat die middag een grote kentekencontrole begon bij de Maastunnel.
ls er een match tussen een kenteken en gegevens uit de database, dan geeft een beeldschermpje een piep. Meteen gaat een politiemotor achter de bewuste wagen aan en zet hem aan de zuidzijde van de Maastunnel aan de kant.
Efficiënter
Donderdagmiddag gebeurde dat aan de lopende band. De controle duurde van 's middags twee tot 's avonds tien uur. Volgens Karreman is het minder duur dan een 'gewone' controle: "Bij een ouderwetse controle houd je elke auto aan die passeert. Bij deze controle alleen de matches met het systeem. Dat is een stuk efficiënter en scheelt heel wat manjaren en dus geld.”
Volgens hem leveren de controles bovendien een bijdrage aan de veiligheid in de samenleving. "Het is goed voor de geloofwaardigheid van de rechtsstaat”, zegt hij.
|
14 nov 2006 11:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
In dat geval: Wat klopte er niet Robert? Had je je boetes niet op tijd betaald??
|
14 nov 2006 11:54 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
ja mensen, zo gaat dat hier in Ned.
wen er maar aan, je doet er (helaas) niks tegen, ff die tegel van het gaspedaal halen en rustig aan doen
het is net een verkoudheid die je oploopt, je kan gewoon werken maar het is wel f@#!king irritant, gewoon uitzingen dus................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
14 nov 2006 12:48 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
http://binnenland.nieuws.nl/437847/VVD_ ... egen_files
Uitzingen..... ( tja, na de verkiezingen terug bij af...)
|
14 nov 2006 13:34 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hier kan ik het wel kwijt
_________________________________________ Got coffee?
|
14 nov 2006 14:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee gelukkig alles betaald,geen problemen
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 nov 2006 1:44 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
http://www.brusselnieuws.be/site/rubrie ... 1163511455
het lijkt wel op een virus-infectie ( nu het medicijn nog )
|
15 nov 2006 14:28 |
|
|