Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Raamrubbers
In de regen lekt mijn Porsche nogal makkelijk, water onder de matten.
Een van de oorzaken is denk ik dat de raamrubbers oud zijn en onvoldoende afsluiten.
Volgens firma Halford niets aan te doen, toch heb ik wel eens gelezen over siliconenspray en/of rubberstiften.
Werken deze middelen om rubbers soepeler en beter afsluitend te maken?
Andere ideen?
|
27 okt 2006 14:13 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik schat zo in dat je gewoon nieuwe rubbers moet gaan plaatsen, heb ik meteen gedaan na aankoop
_________________________________________ Got coffee?
|
27 okt 2006 14:25 |
|
|
Han Rosch
3.2 carrera Cabrio 1986
|
Kijk even een paar on derwerpen verder. Heb het onderwerp net geplaatst onder de noemer "waterlekkage, heeft iemand een oplossing"
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10600
|
27 okt 2006 14:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ooit heb ik wel eens lekkende rubbers gerapareerd met een pasta die tussen de ruit en het rubber gespoten moest worden. Voorwaarde was wel dat er geen vocht tussen mocht zitten. Het merk daarvan weet ik niet meer.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 okt 2006 16:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Merk zou ik ook niet weten maar het is op een bitumen basis. Bij oudere autos word het ook wel eens preventief gebruikt tijdens het plaatsen van raam en raamrubbers.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 okt 2006 22:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Raamrubbers
Eerst eens goed kijken waar het water vandaan komt. Zijn alle waterafvoeren goed open?
Het rubber van de voorruit wil idd nog wel eens lekken, maar vaak zie je dan ook bij de a-stijl onderaan wat vocht.
Ook het rubber van de kofferruimte wil nog wel eens lekken. En ook dat komt onder de matten uit...
|
27 okt 2006 22:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Waar zitten de waterafvoerkanalen en hoe test ik ze? Doorblazen?
|
28 okt 2006 8:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
In de kofferruimte heb je het ventilatorhuis net onder je voorruit / ruitenwissers zitten.
Onder aan die zwarte kast zit een afwater-gat; als het goed is zit daar een slangetje aan die bij het luikje in de vloer van de bagageruimte naar beneden door de bodemplaat heen gaat.
Als die slang los of niet goed zit krijg je geheid water binnen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 okt 2006 16:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Plus ook even de afvoer van het schuifdak testen (schuifdak open, dan zie je ze wel zitten). Als die niet goed zijn krijg je op termijn geheid roestvorming van binnenuit bij de a-stijl.
|
29 okt 2006 23:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Na inspuiten van alle rubbers met sili-spray beduidend minder tot geen water meer onder de matten.
|
13 nov 2006 12:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik ben benieuwd of dit op langere termijn afdoende is. Hou je ons op de hoogte?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 nov 2006 17:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Wim, ik rapporteer iedere maand.
|
13 nov 2006 18:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 nov 2006 18:39 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik heb met mijn 3.2 het zelfde euvel gehad, nadat de voorruit met ruitenkit was afgekit geen last meer gehad.
|
13 nov 2006 22:02 |
|
|
Han Rosch
3.2 carrera Cabrio 1986
|
water onder de matjes
Mijn porsche cabrio had ook lekkage problemen.
Zowel onder de matjes voor alsook achterin stond water (na een heftige regenbui).
Het probleem voor is verholpen door er een nieuwe ruit in te plaatsen met nieuwe raamrubbers. Geen druppel meer te bekennen.
Het waterprobleem achter is provisorisch opgelost door de deurstijlrubbers en een stukje van de zijkanten van de cabriokap in te spuiten met siliconenspray. Dat is echter een tijdelijke oplossing. De stoffen (weekmakers) in de siliconenspray lossen namelijk ook de stoffen in tussenlaag van de cabriokap op.
Definitieve oplossing is gewoon nieuwe rubbers (ongeveer € 160 p.st. excl BTW) en een nieuwe cabriokap (€ 1400 incl.)
Doet ff pijn maar dan heb je ook wat.
Of hem gewoon niet buiten laten staan tijdens de regen
|
23 nov 2006 11:42 |
|
|