Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:50

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Cat bypass pijpjes voor Boxster en/of 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht Cat bypass pijpjes voor Boxster en/of 996
Ik vroeg me af of er iemand is deze modificatie wel ns geprobeerd of gehoord heeft? Ik wil zeker geen teringherrie in mn 986S maar een beetje meer rauwe roggel kan geen kwaad.

Iemand?

http://www.fabspeed.com/Boxster.html
http://www.fabspeed.com/986Boxster_1.html

14 nov 2006 11:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Iemand?
JA!, iemand 8) 8)

Nee, ik niet, maar ben wel op zoek naar iets meer "sound" uit de 2.5

Iemand nog bekend met andere merken uitlaatsystemen, met bijbehorende geluidsfragmenten :wink:

14 nov 2006 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Zie topic "welke sportuitlaat onder mijn 996 :wink:

14 nov 2006 22:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Niet geprobeerd, ben wel erg benieuwd. Niet zo zeer ivm geluid want ben hierover erg tevreden (986S met Tequipment uitlaat en de-snorkeld inlaat) maar meer mbt vermogen.

Als je dat wilt moet je enkel:
- cat bypass hebben
- headers / spruitstuk vervangen (standaard 986S spul is echt troep en hierin zit ook de primaire kat. 987S pakt tov 986S vooral extra vermogen vanwege z'n uitlaat)
- remap (GIAC chip + mapping).

Met deze mods moet je circa 290/300pk kunnen halen aangezien de 3.2 986S motor erg geknepen is door z'n uitlaat.

Jaarlijkse APK wordt wel een drama natuurlijk...

Mark.

15 nov 2006 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht 
Ben niet op zoek naar een complete nieuwe uitlaat, das zonde van mn geld. Als de huidige uitlaat er onder vandaan valt dan maak ik die switch wel. Enkel een wat dieper gerommel onderin de toeren dat lijkt me wel wat. Moet geen 1000 euro kosten, voor dat geld rommel ik zelf wel ;-)

15 nov 2006 8:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik heb onder mijn 911 een kat-vervanger, maar wat geluid betreft scheelt dit maar heel weinig hoor. Rond de 2000 t/min zit er een iets zwaardere brom in en reageert hij iets feller dan eerst, maar voor hetgeen dat jij zoekt moet je eerder denken aan een einddemper of open luchtfilter.

15 nov 2006 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht 
Dank je double G ;-) Maar jij hebt natuurlijk een atmosferische boxer. Mijn waterkoker is wat dat betreft nog veel beschaafder en klink onder de 3000 toeren als een naaimachine :evil: Wellicht dat het verschil dan wat groter is??

De geluidsfragmenten op fabspeed.com met hun nieuwe einddemper zijn leuk maar niet voor dagelijks woon werkverkeer. Ik zoek een diepe beschaafde roffel en als ik em echt intrap wil ik formule 1 geluiden. Maar ja is dat mogelijk zonder duizenden euro's uit te geven.. ?

15 nov 2006 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Ik had die cat-bypass van Fabspeed ook al "gespot".

Ben (net als Markk) niet geïnteresseerd in meer geluid. Dat gaat namelijk 9 van de 10 keer irriteren bij cruisen op de snelweg.

Ik wil zonder extra geluid (een klein beetje meer is geen probleem) en zonder problemen met de APK zoveel mogelijk extra koppel/vermogen.

Alle suggesties zijn derhalve welkom :wink:

p.s.
Is het uitlaatsysteem van de 987S niet te monteren op een 986S :?:

15 nov 2006 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
> Is het uitlaatsysteem van de 987S niet te monteren op een 986S

Geen flauw idee. Heb nog nooit van iemand gehoord dat het kan. En Porsche zelf gaat dit natuurlijk niet bevestigen.

Zou me niets verbasen als 987S, CaymanS (3.4) of 996 (3.4) headers/spruitstuk gewoon past. Basis van de blokken is nl. allemaal hetzelfde (M96).

Mark.

15 nov 2006 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Re: Cat bypass pijpjes voor Boxster en/of 996
doubleb schreef:
Ik vroeg me af of er iemand is deze modificatie wel ns geprobeerd of gehoord heeft?

Iemand?

http://www.fabspeed.com/Boxster.html
http://www.fabspeed.com/986Boxster_1.html

Ik heb de kat-bypass pipes voor mijn Boxster S besteld en ga ze morgen ophalen op het postkantoor.
Ik verwacht dat ze er volgende week onder zitten en zal dan verslag uitbrengen. :wink:

14 maart 2007 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Heb zelf ook de originele klappenauspuff van Porsche erop staan en dit geeft een perfekt geluid. Hij brult enkel maar als je het gaspedaal diep intrapt. Bij rustige ritten merk je er nauwelijks iets van......maar als je dat gaspedaal goed intrapt en hij begint teoren te maken :P :P :P

14 maart 2007 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Na de meeting van afgelopen week, en hier en daar een verschrikkelijk mooie motor sound gehoord te hebben ga ik toch maar eens aan Erwin vragen wat er gedaan kan worden aan het sound van de boxsters...

Ik heb een Gemballa eindstuk on mijn boxster zitten,

Afbeelding

en ik wil ook graag een iets heftiger sound horen, maar zonder dat de P word afgekeurd bij de APK...

dus Erwin...? heb je suggesties..?, of evt prijzen en oplossingen..?

21 maart 2007 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Re: Cat bypass pijpjes voor Boxster en/of 996
RuudV schreef:
doubleb schreef:
Ik heb de kat-bypass pipes voor mijn Boxster S besteld en ga ze morgen ophalen op het postkantoor.
Ik verwacht dat ze er volgende week onder zitten en zal dan verslag uitbrengen. :wink:

Vandaag naar de garage om de kat-bypass pipes te laten installeren.

Probleem...! :(
De lambda-sensoren (zijn er blijkbaar 2 per pijp/kant) kunnen niet aangesloten worden op de kat-bypass pipes.

Volgens de garage is het niet goed om de pipes te monteren aangezien de computer dan onjuiste waarden krijgt
omdat de lambda-sensoren niet zijn aangesloten. De motor zal dan niet goed lopen. Is dit inderdaad zo of kan het
geen kwaad en zal de motor gewoon goed lopen :?:

Ben wel benieuwd, want anders zullen ze helaas teruggestuurd moeten worden naar Amerika.

02 apr 2007 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Zojuist nog even gebeld met Erwin van Renntech.

Hij gaf aan dat het niet verstandig is om ze te monteren zonder de lambda-sensoren aan te sluiten.
Hij zei dat het wel mogelijk is om 2 schoeven op de pijpjes te laten lassen, zodat de lambda-sensoren toch aangesloten kunnen worden.
Echter..... er zitten er 2 in ieder pijpje, één voor en één na de kat. Het motor-management zal dan constateren dat er geen kat aanwezig
is omdat beide sensoren dezelfde waarden geven.

Conclusie: ze worden teruggestuurd naar Amerika.

02 apr 2007 16:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]