Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 8:05

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Gestolen 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Op dezelfde manier is vorig jaar mijn auto (+TV+GSM's+portemonnees+laptop+etc...) gestolen. Woon in een durrup met 3000 mensen buiten de Randstad, zo'n gat waar iedereen elkaar gedag zegt. De politie vertelde dat er ieder jaar voor de feestdagen én voor carnaval een ware inbraakgolf is. Auto had nog geen klasse 5 (bj 2003) en dus is er nooit iets teruggevonden.

Maatregelen: alarm op het huis, nieuwe deuren en sloten + inbraakwerend glas. Klein spul (portemonnees, laptops wordt 's nachts 'uit de grijp' gelegd) alle autosleutels liggen -mede op advies van de politie- allemaal keurig op de keukentafel. Als ze een auto willen, nemen ze hem maar lekker mee. Geen zin in een junk met een mes of een stel Bulgaren met een gun in de slaapkamer.

Kon mijn nieuwe auto overigens zonder klasse 5 nergens verzekerd krijgen (behalve bij Turien, maar dat is een k.tmaatschappij).

15 nov 2006 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Zeggen ze er ook bij in wat voor staat ze worden teruggevonden? Ongeschonden of zwaar beschadigd, maar nog net niet total-loss?
In het laatste geval heb je toch liever dat je auto verzekeringstechnisch gezien total-loss wordt gereden incl. de dieven.

Het gros van de auto's wordt met lichte inbraakschade teruggevonden, een klein(er) aantal heeft wat grotere schade. Total loss of ernstige schade is op dit moment nog niet voorgekomen.

De traceerpolis is oorspronkelijk ontwikkeld voor de maritieme sector en wijkt behoorlijk af van klasse 4 of 5, aangezien er bij een melding niet alleen de politie wordt ingeschakeld, maar ook meteen een team van het beveiligingsbedrijf direct achter de auto aangaat.

De politie Haaglanden en Amsterdam Amstelland hebben zich inmiddels al lovend uitgelaten over de traceerpolis. De resultaten zijn er ook naar.

De premie is concurrerend (zeker voor auto's in het zeer hoge segment) en gezien de hoge (en snelle) terugvindkans wordt de auto ook heel vaak compleet (dus inclusief accessoires, persoonlijk zaken die er nog inliggen, etcetera) teruggevonden.

15 nov 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht 
Mijn P gaat als het even kan direct de garage in, ergo staat dus zo weining mogelijk "in het zicht" en dat terwijl ik ook in zo'n klein durrep met eveneens zo'n 3000 inwoners (toch niet toevallig hetzelfde durrep?) woon.

De andere P (de SC) staat keurig in een afgesloten en min of meer beveiligde stalling.

Verder heb ik het bekende parkeerbord (Porsche Parking Only) naast de garagedeur verwijderd.
De woning en garage zijn dit jaar riant verbouwd en voorzien van braakvertragende beglazing, garagedeur en speciaal hang- en sluitwerk.
Moet toch redelijk ontmoedigend werken.
Tot slot, want ik ben gaan samenwonen, komen er twee flinke "dogs" met mijn vriendin mee.

laat ze maar komen . . . .

15 nov 2006 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Bij het zoeken van een appartement was mijn grootste parameter het aanwezig zijn van een garage. Betrof een verhuizing van platteland naar stad. Daarbij hadden mijn ouders me bijgebracht dat een auto steeds in de garage hoorde en niet hoefde rond te slingeren om het huis.
Dergelijk appartement ook gekocht, was in de tijd dat ik nog met een BMW reed. Nu met een 996 komt het idee om de auto van mijn vriendin ( Fiat Punto) in de garage te zetten en de 996 buiten te zetten. Wie steelt er nu een waterkoker? En iedereen die op de vandalisme-toer is, heeft enorm medelijden met dergelijk chauffeur :D

15 nov 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
2 weken geleden ook bij mij thuis ingebroken. Laptop weg, digitale camera e.d. En tot mijn grote schrik de sleutels van de p. Ik naar buiten gehold de garage in. Maar de p stond er nog gelukkig onbeschadigd. De auto van mijn vrouw stond gelukkig nog voor de garage. Had echt pijn in de buik over de sleutels, maar vond deze terug met het opruimen van de zooi. Het hele huis was namelijk overhoop gehaald! Ze hebben de sleutels wel gevonden maar of verloren of van zich af ge gooit. Raar verhaal want ik heb ook nog een rottweiler van 60 kg thuis. Waarschijnlijk is die gedrogeerd. Heb nu een complete alarminstallatie aan laten leggen, ook in de garage! Wil dit niet meer mee maken, al is het alleen al om al het gedoe er om heen, al dat geregel! :evil:

16 nov 2006 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gestolen 911
Counterstrike schreef:
TILBURG, 14 november 2006

Porsche ontvreemd bij woninginbraak

HILVARENBEEK: Vanmorgen is omstreeks 08.00 uur een inbraak in een vrijstaande woning ontdekt aan de Johanna van Brabantlaan. De dieven hebben het slot van de achterdeur eruit getikt. De daders vonden in de woning de sleutels van een Porsche 911 Carrerra. Deze auto met het kenteken 67-LP-LH werd daarna weggenomen. Ook hebben de daders onder meer een LCD TV en een laptop buitgemaakt. De bewoners lagen boven te slapen en hebben niets van de inbraak gemerkt. De politie heeft een uitgebreide aangifte opgenomen. De auto is internationaal gesignaleerd.

tss :evil:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

16 nov 2006 8:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
gantor schreef:
Bij het zoeken van een appartement was mijn grootste parameter het aanwezig zijn van een garage. Betrof een verhuizing van platteland naar stad. Daarbij hadden mijn ouders me bijgebracht dat een auto steeds in de garage hoorde en niet hoefde rond te slingeren om het huis.
Dergelijk appartement ook gekocht, was in de tijd dat ik nog met een BMW reed. Nu met een 996 komt het idee om de auto van mijn vriendin ( Fiat Punto) in de garage te zetten en de 996 buiten te zetten. Wie steelt er nu een waterkoker? En iedereen die op de vandalisme-toer is, heeft enorm medelijden met dergelijk chauffeur :D

Gantor, laat jij jou vriendin in een Punto rijden ?

16 nov 2006 21:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2