Ik heb een TT roadster gehad met een
Fapa Unispider rekje.
Ze zijn te koop bij de betere automaterialenzaak en staan tevens in de "auto-style" catalogus. (die catalogus met die mooie meiden.

)
Ze hebben een aantal standaard maten en door de verschuifbare poten zijn ze ook geschikt voor de Boxster. Reken op zo'n 280 Euro.
Voordelen:
1) in je eentje te bevestigen
2) goede prijs-kwaliteit verhouding
3) geen zichtbare moeren/boutjes
4) gering gewicht
5) open rijden mogelijk
Nadelen:
1) Montage precies werkje (zelf positie bepalen)
2) niet op slot te zetten
3) lichte afdrukken in de lak (waar de steunen rusten)
Verder zou ik de ski's/snowboards niet zo als ze het bij de bovengenoemde site tonen bevestigen. De ski's gaan klapperen, de kofferbak kan niet open en je hebt geen zicht naar achteren. Beter is het om ze dwars vast te zetten. Ik heb tot 180km/hr in Duitsland gereden en heb niets van een ander weggedrag gemerkt.
Voor de Boxster heb ik het draagtransportsysteem (zo noemen ze het zelf) dat direct op de A en de B stijl gemonteerd wordt. Dus onafhankelijk van het dak.
Voordelen:
1) origineel (past precies)
2) Duitse degelijkheid
3) andere hulpstukken verkrijgbaar voor transport van fiets, kano, ski's/snowboards, skibox etcetera (zie foto)
Nadelen:
1) stevige prijs
2) montagetijd van 4 bevestigingspunten
3) sta in de weg wanneer je het niet gebruikt.
4) bevestigen van het DTS moet met zijn 2-en
5) softtop niet meer te bedienen
Ik heb er bij de dealer nog originele adapters gekocht voor het inklemmen van de snowboards en ski's. Je hebt ze in verschillende lengte(2). Ik heb de langste en hier kan één paar ski's en twee snowboards (die laatste op elkaar) in. De klemmen zijn afsluitbaar.
Als je zo'n DTS gaat halen dan zou ik dat met een andere auto dan de Porsche doen.
Voor de montage heb ik
hier een handleiding.
Alles is zelf te doen
Succes met je keuze.